F-14A,Eduard 1/48 Danger Zone Ed.
+8
glimturen
Marlin
frznlogic
Gigabyte
Azgaron
cas
TommyKillander
Henkepenke
12 posters
Sida 1 av 2
Sida 1 av 2 • 1, 2
F-14A,Eduard 1/48 Danger Zone Ed.
Jahapp! Då känns det som man hängt länge nog och snokat i bakgrunden här på forumet nu, så kanske dags att ta klivet och våga sig på en egen byggtråd!
Kort presentation av mig: 32 årig skiftarbetande småbarnsfarsa med alldeles för höga ambitioner och alldeles för lite tid
Så,till objektet i fråga då! Efter återkomsten till hobbyn för nått år sedan så har jag gått och fingrat på denna boxen och tänkt att snart så! Ska bara skaffa mig liiitee mera kunskap och bättre teknik..Men, nu är det dags att hugga tag i den. Alltså, Eduards 1/48, Danger Zone med lite extra ets från Eduard och pito från Masters
Tyvärr var jag lite för ivrig med att sätta igång med det här bygget så kort på innehållet i lådan glömdes helt bort
Men jag började iallafall med att ,som sig bör vid ett flygplansbygge, pilla ihop cockpit
"Canvasen" Oob var egentligen inte mer än en gjutsöm, så snidade ihop lite nytt av green-stuff.
Detaljerat ställen lite grann med ets och lite blytråd
Ett stycke "Janne-skog" redo för primer!
Grundfärgen lagd i cockpit och förseglad med Aqua Gloss. Dags för mer ets-pill
Och såhär står den nu,får se när nästa session vid byggbordet blir då det är jobb hela helgen och diverse måsten som får tas itu med när ledigheten infaller.
Kort presentation av mig: 32 årig skiftarbetande småbarnsfarsa med alldeles för höga ambitioner och alldeles för lite tid
Så,till objektet i fråga då! Efter återkomsten till hobbyn för nått år sedan så har jag gått och fingrat på denna boxen och tänkt att snart så! Ska bara skaffa mig liiitee mera kunskap och bättre teknik..Men, nu är det dags att hugga tag i den. Alltså, Eduards 1/48, Danger Zone med lite extra ets från Eduard och pito från Masters
Tyvärr var jag lite för ivrig med att sätta igång med det här bygget så kort på innehållet i lådan glömdes helt bort
Men jag började iallafall med att ,som sig bör vid ett flygplansbygge, pilla ihop cockpit
"Canvasen" Oob var egentligen inte mer än en gjutsöm, så snidade ihop lite nytt av green-stuff.
Detaljerat ställen lite grann med ets och lite blytråd
Ett stycke "Janne-skog" redo för primer!
Grundfärgen lagd i cockpit och förseglad med Aqua Gloss. Dags för mer ets-pill
Och såhär står den nu,får se när nästa session vid byggbordet blir då det är jobb hela helgen och diverse måsten som får tas itu med när ledigheten infaller.
Henkepenke
Sv: F-14A,Eduard 1/48 Danger Zone Ed.
Välkommen!
Fantastiskt fin start på ditt bygge, jag ser verkligen fram emot fortsättningen.
Jag noterar att du redan har lärt dig viktiga facktermer som t.ex. "Janne-skog", det bådar gott för framtiden
Tommy
Fantastiskt fin start på ditt bygge, jag ser verkligen fram emot fortsättningen.
Jag noterar att du redan har lärt dig viktiga facktermer som t.ex. "Janne-skog", det bådar gott för framtiden
Tommy
TommyKillander
Tackar så mycket!TommyKillander skrev:Välkommen!
Tommy
Hehe, jo man har som sagt stalkat runt och lusläst trådarna här på forumet ett tag så lite har ju fastnat
Henke
Henkepenke
Det var ett riktigt fint ihopknåpat "kontor"
Välkommen in i plastriket
Mvh Ola
Mvh Ola
Gäst- Gäst
Från Stalker till deltagare, och du startar med en hankatt med massa fin-lull-lull!?
Jag gillar dig!
Varmt välkommen till vår stolliga värld!
Jag gillar dig!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det var ett riktigt fint ihopknåpat "kontor"
Mvh Ola
Från Stalker till deltagare, och du startar med en hankatt med massa fin-lull-lull!?
Jag gillar dig!
Tack ska ni ha grabbar
Henkepenke
Välkommen hit!
Mycket snyggt jobbat med cockpit! Ser väldigt bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Välkommen! Oj oj, de där Eduard boxarna är farliga grejer 😁. Mycket ets och mycket tid, men fantastiskt resultat imho ☺️. Jag är sjukt sugen på den där f-14 boxen också, den verkar häftig... Och planet som sådant är riktigt häftigt 😉
frznlogic
Azgaron skrev:Välkommen hit!
Håkan
Jag tackar och bockar!
Gigabyte skrev:Hej och välkommen ,, + snygg start på kontors bygget
Tack! Finns mycket inspiration här på forumet att leva upp till
Ja, jag kan bara hålla med. Efter min återkomst till hobbyn där jag byggde 3st 1/72 plan först, så gav jag mig i kast med deras Good Evening Da Nang kit..var väl att ta sig liiitee vatten över huvudet kanske..men men, det var lärorikt. Även om resultatet var långt ifrån tillfredsställandefrznlogic skrev:Välkommen! Oj oj, de där Eduard boxarna är farliga grejer 😁. Mycket ets och mycket tid, men fantastiskt resultat imho ☺️. Jag är sjukt sugen på den där f-14 boxen också, den verkar häftig... Och planet som sådant är riktigt häftigt 😉
Tack så mycket Bosse!Marlin skrev:Välkommen.
Och snacka om rivstart.
/Bosse
/Henke
Henkepenke
Välkommen till denna tokiga värld!
Kul med ett Tomcat bygge till på gång!
Jag har även jag den lådan, men jag fegade och behöver öva lite till på annat först.
Så denna tråd kommer att följas noggrant!
Finfint knåpat med ets och kontor!
Jag har även jag den lådan, men jag fegade och behöver öva lite till på annat först.
glimturen
Välkommen å vilken entré!
Strålande start på bygget och en hankatt är aldrig fel
Janne.S- Moderator
Tackar tackar!glimturen skrev:Välkommen till denna tokiga värld!
Hehe, det hade jag säkert behövt göra också, men kunde inte hålla mig längre
Tackar så mycket!Janne.S skrev:Välkommen å vilken entré!
Nej det lär nog bli fler vad det lider Föll till föga och beställde Tammy's nya för nån vecka sen.. Och när de nu så snällt skickar med dekaler för en ökenkärra så lutar det nog åt att den får bli en pisse från något sydligare breddgrader
Henkepenke
Dags för en uppdatering!
Inte haft mycket tid det senaste och nu är det nattjobb hela helgen som gäller så lär väl inte bli mycket pillat då..
Men men, har knåpat ihop kontoret i alla fall! Kan inte för mitt liv riktigt komma överens med Eduards cockpit-ets,tycker aldrig passformen blir bra när delarna ska ihop efter det fått ets på sig..men det beror säkert mer på byggaren än Eduards ets Näe, jag tar nog hellre en Aires brunn och lite slipning tror jag
Fått lite färg på hjulbrunnar och detaljmålat dem lite grann. en wash på det också så ska nog detta bli bra!
Har fått dit lite färg och detaljerat upp ställen lite med allas vår vän blytråden
Nu väntar ett gruppbygge på ISM som startar den 1/10 så risken är väl att hankatten hamnar lite i skymundan ett tag när en Rhino ska tacklas
Inte haft mycket tid det senaste och nu är det nattjobb hela helgen som gäller så lär väl inte bli mycket pillat då..
Men men, har knåpat ihop kontoret i alla fall! Kan inte för mitt liv riktigt komma överens med Eduards cockpit-ets,tycker aldrig passformen blir bra när delarna ska ihop efter det fått ets på sig..men det beror säkert mer på byggaren än Eduards ets Näe, jag tar nog hellre en Aires brunn och lite slipning tror jag
Fått lite färg på hjulbrunnar och detaljmålat dem lite grann. en wash på det också så ska nog detta bli bra!
Har fått dit lite färg och detaljerat upp ställen lite med allas vår vän blytråden
Nu väntar ett gruppbygge på ISM som startar den 1/10 så risken är väl att hankatten hamnar lite i skymundan ett tag när en Rhino ska tacklas
Henkepenke
Herreminje vad det kontoret blev snyggt!
Detaljeringen av landstälen var inte dum den heller alltså.
Top Notch!
Och du är förlåten med byggpausen, under förutsättning att du startar upp en Double Ugly-tråd istället
Top Notch!
Och du är förlåten med byggpausen, under förutsättning att du startar upp en Double Ugly-tråd istället
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat! Fint kontor och fina ställ!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Jag bugar och bockar för de orden!cas skrev:Herreminje vad det kontoret blev snyggt!
Top Notch!
Hehe, ska titta på det
Tack så mycket Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat! Fint kontor och fina ställ!
Håkan
Tackar tackar TommyTommyKillander skrev:Det ser fantastiskt snyggt ut!
Tommy
Janne.S skrev:Tjusiga hjulbrunnar och ställ dessutom
Tack ska du ha Janne! En wash också så ska de nog se ännu bättre ut
Henkepenke
Hejsan!
Underbart Tomcat-bygge!
Varmt välkommen till vårt galna gäng av plastoholics!
Stefan
Underbart Tomcat-bygge!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Stefan E skrev:Hejsan!
Underbart Tomcat-bygge!
Stefan
Tack ska du ha Stefan!
Henkepenke
Jag är CAS förbindligt flinande eko.cas skrev:Jag gillar dig! Varmt välkommen till vår stolliga värld!
Fin-fin start på hela alltihopat också.
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Jag är CAS förbindligt flinande eko.cas skrev:Jag gillar dig! Varmt välkommen till vår stolliga värld!
Fin-fin start på hela alltihopat också.
Hehe
Tack ska du ha Matt!
Henkepenke
Sida 1 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Eduard Fw 190 D-9
» Bf 109 V-14 (Eduard 1/32)
» Eduard MiG-21
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Eduard 1/48 MIG 21 MF
» Bf 109 V-14 (Eduard 1/32)