F-14A,Eduard 1/48 Danger Zone Ed.
+8
glimturen
Marlin
frznlogic
Gigabyte
Azgaron
cas
TommyKillander
Henkepenke
12 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: F-14A,Eduard 1/48 Danger Zone Ed.
Dags att bumpa denna tråden lite grann!
Medans jag väntar på grejer till Flankern så tog jag en titt i Eduard lådan och insåg att sittbaljan som jag hann få ihop innan bygget gick i stå inte alls levde upp till mina ambitioner. Så, vad att göra? Snabbt och lätt införskaffades en ny balja i resin från Aires.
Och det är väl mer eller mindre allmän kännedom att Aires innebär ett förbaskat slipande och karvande för att de ska passa..Men det blir ju så bra när det är på plats!
Så efter nån timmes jobb med dremel och slipstickor så är den nått sånär på plats ialf, ytterligare nån lite justering får nog till innan jag är nöjd dock
Medans jag väntar på grejer till Flankern så tog jag en titt i Eduard lådan och insåg att sittbaljan som jag hann få ihop innan bygget gick i stå inte alls levde upp till mina ambitioner. Så, vad att göra? Snabbt och lätt införskaffades en ny balja i resin från Aires.
Och det är väl mer eller mindre allmän kännedom att Aires innebär ett förbaskat slipande och karvande för att de ska passa..Men det blir ju så bra när det är på plats!
Så efter nån timmes jobb med dremel och slipstickor så är den nått sånär på plats ialf, ytterligare nån lite justering får nog till innan jag är nöjd dock
Henkepenke
Det där blev ju precis så smuffsigt som man kunnat hoppas.
Matt_Public- Master of DNF
Aires är sällan lätta att få på plats, men när det väl sitter där så är det mumma!
Och detta är helt klart mumma!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Så e det, man får karva lite men det blir ju så snyggt!
Janne.S- Moderator
Det var en tjusig balja det! Kan hamna på inköpslistan.
Mycket pyssel, men snyggt blir det!
glimturen
Hehe, ja visst blir det!Matt_Public skrev:Det där blev ju precis så smuffsigt som man kunnat hoppas.
Jo men visst är det så! Det är nått visst med resin ändå..Jag tycker det blir för 2D med bara ets som Eduard ville man skulle använda egentligen.cas skrev:Aires är sällan lätta att få på plats, men när det väl sitter där så är det mumma!
Ja det är verkligen värt jobbet. Men i början när man sitter där med ett gjutblock stort som 3:ans spårvagn så undrar man hur i h-vete man ska få ner grejernaSå e det, man får karva lite men det blir ju så snyggt!
Ja den är väl värd pengarnaglimturen skrev:Det var en tjusig balja det! Kan hamna på inköpslistan.
Henkepenke
Liten uppdatering på hankatten
Fått lite färg på knallpallarna och de är nu redo för klarlack och wash. Fick tips om dekaler från Aeroscale till stolarna som jag starkt funderar på att införskaffa för att liva upp dem ytterligare
Fått lite färg på knallpallarna och de är nu redo för klarlack och wash. Fick tips om dekaler från Aeroscale till stolarna som jag starkt funderar på att införskaffa för att liva upp dem ytterligare
Henkepenke
Dekaler till knallpallar vore nog ett mycket bra grepp ja!
Fast du är ju så skicklig på handen att du kan handmåla alla stenciler
Grymt snygga saker dom där !
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Finfina stolar!
Dekalerna finns, upptäckte jag efter att ha pillmålat dit lite halvtrovärdigt. Köpte in dom ändå, har för mig att det var Vagabond´s set. Väldigt fina. Nästa hankatt får dom istället....
Dekalerna finns, upptäckte jag efter att ha pillmålat dit lite halvtrovärdigt. Köpte in dom ändå, har för mig att det var Vagabond´s set. Väldigt fina. Nästa hankatt får dom istället....
glimturen
Ja, jag tror att det kan ge dem ytterligare en dimension! Haha, ja eller hur?!cas skrev:Dekaler till knallpallar vore nog ett mycket bra grepp ja!
Tack ska du ha Cas!
Jag bugar och bockar Stefan! Ska bli kul att se vad wash och lite drybrush kan göraStefan E skrev:Snygga kattaplutter!
Stefan
Tack ska du ha Tommy!TommyKillander skrev:Snyggt!
Sådär skall en krutfåtölj se ut!
Tommy
Tackar TobbeTobias skrev:Verkligen fina stolar ja! Wow!
Tack Glimtur, okey, fick tips om Aeroscale men får kolla Vagabond också dåglimturen skrev: Finfina stolar!
Henkepenke
Dags för en uppdatering av hankatten,det går långsamt framåt, men vafan gör det,AiM är ju ett år bort!
Raketstolarna är nu så gott som färdiga, kanske målar några små detaljer till, får se
Och sittbaljan har fått en wash, mattlack, lite drybrush och detaljmålning. Det som är kvar att göra är att montera IP:ar och nått för spakapan att hålla i
Raketstolarna är nu så gott som färdiga, kanske målar några små detaljer till, får se
Och sittbaljan har fått en wash, mattlack, lite drybrush och detaljmålning. Det som är kvar att göra är att montera IP:ar och nått för spakapan att hålla i
Henkepenke
Gulp!
Bättre än en hel vecka med fredagsfika!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Det där är mycket tjusiga knallpallar och ett mycket snyggt kontor!
glimturen
Mycket snyggt kontor! Snyggt jobbat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Cas! Ujuj,det var inte dåligt!cas skrev:Gulp!
Stort tack TobbeTobias skrev:Ser skitsnyggt ut!
Tack Bosse!Marlin skrev:Rackarns vad snyggt kontor och kontorsstolar.
/Bosse
Jag tackar ödmjukast StefanStefan E skrev:Helläckert!
Stefan
Stort tack Glimturen, kul du gillar det!glimturen skrev:Det där är mycket tjusiga knallpallar och ett mycket snyggt kontor!
Tack ska du ha Håkan!Azgaron skrev:Mycket snyggt kontor! Snyggt jobbat!
Håkan
Henkepenke
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» Eduard Fw 190 D-9
» Bf 109 V-14 (Eduard 1/32)
» Eduard MiG-21
» MIG-29A, Eduard, 1/48
» Eduard 1/48 MIG 21 MF
» Bf 109 V-14 (Eduard 1/32)
» Eduard MiG-21
» MIG-29A, Eduard, 1/48