Tysk Panzerhaubitze
+7
Caverö
cas
Azgaron
Marlin
Matt_Public
Gigabyte
joopet
11 posters
Sida 2 av 3
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Tysk Panzerhaubitze
Ja fördelen är ju att man kan klämma åt och sedan använda plastbitarna , risken att etshärket hamnar någonstans i rummet
är mindre sannolikt än om man körde på frihand så att säga för där kan det flyga i fin båge och ur sikte
är mindre sannolikt än om man körde på frihand så att säga för där kan det flyga i fin båge och ur sikte
Gäst- Gäst
Tog några bitar och körde på frihand med hjälp av en pincett förut och en utav dom fick jag allt leta efter en stund
joopet
Det händer lite småsaker här i fabriken men det ska erkännas att det går lite på halvfart.
Såhär ser det ut i nuläget iaf
Såhär ser det ut i nuläget iaf
joopet
Ets borde man vika i en sån där glaslåda med infästade gummihandskar. Sabla jucklo!joopet skrev:Tog några bitar och körde på frihand med hjälp av en pincett förut, och en utav dem fick jag allt leta efter en stund.
Men snyggelint blir det, minsann. Bra nog 'å!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Ets borde man vika i en sån där glaslåda med infästade gummihandskar. Sabla jucklo!joopet skrev:Tog några bitar och körde på frihand med hjälp av en pincett förut, och en utav dem fick jag allt leta efter en stund.
Men snyggelint blir det, minsann. Bra nog 'å!
http://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/tryckluft/tryckluftsverktyg/blasterpistoler-och-tillbehor/blasterskap-076020/
Denna kanske så får du allt tappad etch i botten.
Ser bra ut med etchen Joopet, ibland är det nästan ett måste fast det är ett jäkla bökigt jobb.
Exelon
Tackar matt, azgeron, exelon och ola
Ja matt och exelon. Något sorts låda att arbeta med all pe i hade varit kanon många gånger
Bygget har gått lite framåt och ska väl snart börja med det spännande tornet
Ja matt och exelon. Något sorts låda att arbeta med all pe i hade varit kanon många gånger
Bygget har gått lite framåt och ska väl snart börja med det spännande tornet
joopet
Några månader sedan man uppdaterade här ser ja. Men det har hänt lite här i Borås faktiskt och jag ska bjuda på några bilder.
Tornet har fått dom flesta delarna monterade och det börjar närma sig lite färg
Kanonen är av ganska så rejäl modell på denna vagnen och det syns nog framförallt på nästa bild.
En bild för lite jämförelse på hur stor kanonen blir på vagnen.
Satt och kollade på lite bilder på dom ute i fällt och blev lite sugen på ett diorama. Lite osäker om jag vågar mig på ett men det hade varit kul att prova
Tornet har fått dom flesta delarna monterade och det börjar närma sig lite färg
Kanonen är av ganska så rejäl modell på denna vagnen och det syns nog framförallt på nästa bild.
En bild för lite jämförelse på hur stor kanonen blir på vagnen.
Satt och kollade på lite bilder på dom ute i fällt och blev lite sugen på ett diorama. Lite osäker om jag vågar mig på ett men det hade varit kul att prova
Senast ändrad av joopet den sön feb 15 2015, 22:01, ändrad totalt 1 gång
joopet
Hmm, undrar varför jag inte kan se dagens bilder. Såg riktigt bra ut det som var tidigare.
linusorn
linusorn skrev:Hmm, undrar varför jag inte kan se dagens bilder. Såg riktigt bra ut det som var tidigare.
Kan blivit något fel då mitt webbhotell har ändrat sig lite. Ska kolla länkarna till bilderna
*Edit* Fixat
joopet
Välhängd pjäs den där...och porrpipa dessutom!
Grymt!
Grymt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser bra ut! Rejäl bössa det där!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Då har jag tjuvstartat lite med kamouflagen på tornet. Tyvärr tappade jag tornet när jag målat klart men det syns inte så mycket utav det på bilden.
Bilden är tagen i ganska dåligt ljus så bilden är lite dålig och det syns kanske mest på att den bruna flyter ihop med det gröna till höger på bilden.
Första gången jag använder mig utav vallejo men det blev ändå helt ok enligt mig.
Kände kanske inte att jag hade helt kontroll över färg flödet iaf på den svarta jämfört med tamiya.
Men det går lite framåt iaf
Bilden är tagen i ganska dåligt ljus så bilden är lite dålig och det syns kanske mest på att den bruna flyter ihop med det gröna till höger på bilden.
Första gången jag använder mig utav vallejo men det blev ändå helt ok enligt mig.
Kände kanske inte att jag hade helt kontroll över färg flödet iaf på den svarta jämfört med tamiya.
Men det går lite framåt iaf
joopet
Snyggt målat camo. Tråkigt att du råkade tappa den, det är väl lite murphys lag över det hela.
Exelon
Ännu snyggare med färg, så är det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tackar så mycket allesammans
Ja visst är det typiskt att man ska tappa modellen Exelon men denna gången spillde jag iaf inte färgborttagning på den
Ja visst är det typiskt att man ska tappa modellen Exelon men denna gången spillde jag iaf inte färgborttagning på den
joopet
Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Liknande ämnen
» Tysk camoflage.
» Tysk flakcrew.
» Tysk softskin
» En liten tysk fransman... eller fransyska.
» Tysk renovering på Götebosskt vis
» Tysk flakcrew.
» Tysk softskin
» En liten tysk fransman... eller fransyska.
» Tysk renovering på Götebosskt vis
Sida 2 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet