JA37Di Jaktviggen
+19
Erik
Martin Bo
Hayabusa
Mal
denstore
Caverö
frznlogic
Gigabyte
Henrik Bergman
Tobias
linusorn
LudvigN
Azgaron
Marlin
cas
flarpen
Stefan E
Matt_Public
Janne.S
23 posters
Sida 12 av 17
Sida 12 av 17 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17
Sv: JA37Di Jaktviggen
Tack StefanStefan E skrev:May the capillary force be with you, Master!
Stefan
Tack Linuslinusorn skrev:Snyggt hjulet, Janne!
Janne.S- Moderator
Det där ställverksjobbet blev ju alldeles mumsigt!
Det är ju flera mil till det som finns i Escis gamla ök!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christercas skrev:Det där ställverksjobbet blev ju alldeles mumsigt!
ja, om resten av modellen hade hållit samma kvalitet som ställen så hade den varit mer än prisvärd
Janne.S- Moderator
Då gör vi klart ställen
bromsvajer till bogien...
gjurde lite ledningar som jag tejpade ihop med tunna tejp remsor.
En liten tråd till nosställsstödet...
Målade ledningarna svarta och limmade dom på plats....det går att detaljera mer och bättre men det är ok så här
Behövde lägga till lite grejer till noststället, ett landningsljus ska sitta på själva stället istället för båda i hjulschaktet som ritningen säger och jag behövde lägga till en pryttel på andra sidan ljuset som det ska gå lite ledningar till.
Blanklack på..
Och limma ihop...mer grejer ska på men inte förrän ställen ska in i kroppen.
Lite lätt vädring och detajmålning så ska nog det stå en Viggen på egna ben snart
Limma lugnt!
bromsvajer till bogien...
gjurde lite ledningar som jag tejpade ihop med tunna tejp remsor.
En liten tråd till nosställsstödet...
Målade ledningarna svarta och limmade dom på plats....det går att detaljera mer och bättre men det är ok så här
Behövde lägga till lite grejer till noststället, ett landningsljus ska sitta på själva stället istället för båda i hjulschaktet som ritningen säger och jag behövde lägga till en pryttel på andra sidan ljuset som det ska gå lite ledningar till.
Blanklack på..
Och limma ihop...mer grejer ska på men inte förrän ställen ska in i kroppen.
Lite lätt vädring och detajmålning så ska nog det stå en Viggen på egna ben snart
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Så, äntligen är deklerna fixade!
Fick lite sällskap i hobbyrummet medans ajg petade ihop bandlänkar till ett sidoprojekt.
Sidoprojekten medan jag väntade på dekaler... en M60A1 och en sen Jagdpanther.
SÅ äntligen dök det upp deklaler i brevlådan, Anders Nowotny förbarmade sig över mig och fixade divisionsmärkena och de är fantastiskt fina!
Jag är evigt tacksam, Anders!
OPÅ vänstrasidan Davis Blå, andra divisionen på F4.
Och på den högra sidan David Röd, första divisionen....
Och nu är allt på!
Lite klarlack på det så är det dags att vädra klart!
Limma lugnt!
Fick lite sällskap i hobbyrummet medans ajg petade ihop bandlänkar till ett sidoprojekt.
Sidoprojekten medan jag väntade på dekaler... en M60A1 och en sen Jagdpanther.
SÅ äntligen dök det upp deklaler i brevlådan, Anders Nowotny förbarmade sig över mig och fixade divisionsmärkena och de är fantastiskt fina!
Jag är evigt tacksam, Anders!
OPÅ vänstrasidan Davis Blå, andra divisionen på F4.
Och på den högra sidan David Röd, första divisionen....
Och nu är allt på!
Lite klarlack på det så är det dags att vädra klart!
Limma lugnt!
Janne.S- Moderator
Det där klarade du av som en hel karl!
Snygga panzers också.
Snygga panzers också.
Matt_Public- Master of DNF
Amen vafan Janne....
Jo grå är speciell o tråkig färg...samt skaka liv i det är en sak...men detta...jäklar vad snyggt allt är....är ingen jetkille det vet du men kikar in lite ibland för o se...du är mkt begåvad o har öga för detta.......
im impressed......
Jo grå är speciell o tråkig färg...samt skaka liv i det är en sak...men detta...jäklar vad snyggt allt är....är ingen jetkille det vet du men kikar in lite ibland för o se...du är mkt begåvad o har öga för detta.......
im impressed......
Mal
Ser mycket bra ut, Janne! Snygga dekaler och snygga sidoprojekt! Smygbygga pansar på det viset!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack JuhaMal skrev:Amen vafan Janne....
im impressed......
Grått är vädigt tacksamt att vädra.....all vädring syns så tydligt, även den subtila
Tack HåkanAzgaron skrev:Ser mycket bra ut, Janne! Snygga dekaler och snygga sidoprojekt! Smygbygga pansar på det viset!
Håkan
Lite smyg byggen kan man väl ha
Janne.S- Moderator
Fantastiskt snyggt Janne.
Det var ju väldigt juste av Anders att bistå med dekalerna. Hade du frågat honom specifikt eller damp dom ner helt utan förvarning?
flarpen- AMS patient zero
Tack Johanflarpen skrev:
Fantastiskt snyggt Janne.
Det var ju väldigt juste av Anders att bistå med dekalerna. Hade du frågat honom specifikt eller damp dom ner helt utan förvarning?
Nä det damp ner ett mail med ett erbjudande om hjälp på det mest altruistiska av sätt
Det underbara med internet.... man kan få hjälp från de mest oväntade håll. Det är därför jag alltid försöker hjälpa om jag kan för att ära alla som hjälpt mig utan annat intresse än att de vill se min modell färdig.
Janne.S- Moderator
Ja jäklar vad snyggt det blev!
Brukar inte vara så glad i tråkgrå flygplan, men den HÄR kärran bara älskar jag!
Stefan
Brukar inte vara så glad i tråkgrå flygplan, men den HÄR kärran bara älskar jag!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sida 12 av 17 • 1 ... 7 ... 11, 12, 13 ... 17
Sida 12 av 17
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet