Sharkmouth Tiffie
+22
Stråhatt
flarpen
Fredrik A
Tobiasr
MiniStuff
TommyKillander
Erik
Henrik Bergman
johan r
frznlogic
Martin Bo
Marlin
linusorn
Caverö
Tobias
Mal
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
cas
26 posters
Sida 5 av 23
Sida 5 av 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Sv: Sharkmouth Tiffie
Grafit och Nato svart alltså?
Ok, då sparar vi Nuln-oljan till alla rör
Ok, då sparar vi Nuln-oljan till alla rör
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Svårt men instämmer med Janne!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det blir snyggt vad du än använder, annars håller jag nog med Janne o Håkan!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Men då får det bli NATO black så fort det bara går!
Men jag tror nog jag kan limma dit några andra detaljer som skall ha samma färg när jag ändå är igång. Det är MÅNGA prylar på en motor, och ändå har en Sabre (och alla samtida WWII-motorer) ingenting efter avgasportarna!
Men jag tror nog jag kan limma dit några andra detaljer som skall ha samma färg när jag ändå är igång. Det är MÅNGA prylar på en motor, och ändå har en Sabre (och alla samtida WWII-motorer) ingenting efter avgasportarna!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu ska vi se.......
Jag gillar ju den med Grafitborstnignen i detta fall, iom subtilt samt poppar ut o allt ser ut o ha samma färg.
Ett tips med svarta färger.
Ex Tamiya Nato Black är faktiskt en grön färg, riktight helvettes mörk.
Ex Tamiya Rubber Black är helvetess mörk Blå....svartblå
Dessa är grymt för dessa effekter som so dessa färger ger än o bara måla svart, jag anväder det hela tiden på mina byggen, då jag sparar svart till dem sista detaljerna för då finns det mer o ta utav.
Flummigt...försöker förmedlar hur jag tänker.....frångår många gånger det som står i manualen just för detta att få effekter o detaljer poppa ut snyggt och subtilt.
Jobbar mkt på det fortfarande och utvecklar lite egna tankar kring deta, men grunden i målning är ju gammal historia, rembrants tid var det känt med, hur färger är....och vilka effekter det ger....färger ändras i skala med, ganska mkt vissa färger tom.
har ju pysslat mkt m bild o form, oljemålat mkt osv, så ser toner i dem olika, tänk på att färger uppfattas olika, detta är det som gör det så spännande....
ush mkt flum från mig sorry men så jobbar jag mkt i tankarna teorier kring mitt eget byggande samtidigt som jag älskar experimentera....jag tolkar hela tiden då jag målar mm...en svart box...nej den blir mörggrå, den ser svart ut sen när allt e klart o man har svarta blanka knappar....
Glömde en viktig sak, jag gillar verkligen ditt bygge på Detta Monster
Jag gillar ju den med Grafitborstnignen i detta fall, iom subtilt samt poppar ut o allt ser ut o ha samma färg.
Ett tips med svarta färger.
Ex Tamiya Nato Black är faktiskt en grön färg, riktight helvettes mörk.
Ex Tamiya Rubber Black är helvetess mörk Blå....svartblå
Dessa är grymt för dessa effekter som so dessa färger ger än o bara måla svart, jag anväder det hela tiden på mina byggen, då jag sparar svart till dem sista detaljerna för då finns det mer o ta utav.
Flummigt...försöker förmedlar hur jag tänker.....frångår många gånger det som står i manualen just för detta att få effekter o detaljer poppa ut snyggt och subtilt.
Jobbar mkt på det fortfarande och utvecklar lite egna tankar kring deta, men grunden i målning är ju gammal historia, rembrants tid var det känt med, hur färger är....och vilka effekter det ger....färger ändras i skala med, ganska mkt vissa färger tom.
har ju pysslat mkt m bild o form, oljemålat mkt osv, så ser toner i dem olika, tänk på att färger uppfattas olika, detta är det som gör det så spännande....
ush mkt flum från mig sorry men så jobbar jag mkt i tankarna teorier kring mitt eget byggande samtidigt som jag älskar experimentera....jag tolkar hela tiden då jag målar mm...en svart box...nej den blir mörggrå, den ser svart ut sen när allt e klart o man har svarta blanka knappar....
Glömde en viktig sak, jag gillar verkligen ditt bygge på Detta Monster
Mal
Mal, du är en konstnär rätt ut i fingerspetsarna!
Men jag kan börja se dragningen åt grönt i NATO black...
Motorn blev till slut grundad med det, nästa steg blir att torrborsta på mer grafit.
Men jag kan börja se dragningen åt grönt i NATO black...
Motorn blev till slut grundad med det, nästa steg blir att torrborsta på mer grafit.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Jag har inte sagt nåt om att det är lite mycket gjutskägg på delarna?
Här är bränslerören på ena sidans cylinderhuvud
Kan ta en stund att putsa rent detta...och sen har man en kvar
Stolen målades om som silver efter lite tips på Britmodeller.
En längre brottningsmatch inleddes i syfte att få fast motorn i ramen.
Lite halvbökigt skall det visa sig, men efter ett tag bara klickade den på plats.
Inget lim användes för att skada den alltså!
Kan nog bli klart när det är snyggt eller nåt...många delar återstår ännu alltså.
Men jag tror jag skall ta och fila på lite bränslerör!
Här är bränslerören på ena sidans cylinderhuvud
Kan ta en stund att putsa rent detta...och sen har man en kvar
Stolen målades om som silver efter lite tips på Britmodeller.
En längre brottningsmatch inleddes i syfte att få fast motorn i ramen.
Lite halvbökigt skall det visa sig, men efter ett tag bara klickade den på plats.
Inget lim användes för att skada den alltså!
Kan nog bli klart när det är snyggt eller nåt...många delar återstår ännu alltså.
Men jag tror jag skall ta och fila på lite bränslerör!
cas- Vicesheriff
Snyggt....verkligen snyggt....gillas...
Jo gjutskägg...men men bara fixa....tar tid..kommer bli snyggt.....
Jag kikat på.modellen live....för dyr för det man får....
Väntar ut obyggt begagnad .....
Jo gjutskägg...men men bara fixa....tar tid..kommer bli snyggt.....
Jag kikat på.modellen live....för dyr för det man får....
Väntar ut obyggt begagnad .....
Mal
Gjutskägg var ordet, rena Hairy Mary. Hurr!
Men det som blivit hitintills har varit toksnyggt, så jag tar det med ro.
Men det som blivit hitintills har varit toksnyggt, så jag tar det med ro.
Matt_Public- Master of DNF
Tack för uppmuntran!
Har slitit ut ett skalpellblad hittills på allt rensande, men lite materialåtgång får man ju räkna med!
Och nu när S31an är klar så kan jag fokusera på Tiffies för hela slanten!
Har slitit ut ett skalpellblad hittills på allt rensande, men lite materialåtgång får man ju räkna med!
Och nu när S31an är klar så kan jag fokusera på Tiffies för hela slanten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Christer...
jag käkar ca 4-6 skalpellblad per bygge.MINST av de trekantiga bladet...mejselbladet ca 2-5st....
Det ska vara vasst...o precision....så det är förbrukning
jag käkar ca 4-6 skalpellblad per bygge.MINST av de trekantiga bladet...mejselbladet ca 2-5st....
Det ska vara vasst...o precision....så det är förbrukning
Mal
Hmmm, då är det nog dags att byta upp sig till Swann&Morton och börja köpa blad i 100-pack!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Hmmm, det var visst mer än en månad sen senaste (lilla) uppdateringen.
Ojdå.
Men man har drabbats av en stor del av livet. Det skall åkas till Köpenhamn, renoveras i hallen och jobbas en jäkla massa.
Tiden till bygge är med andra ord knapp och dyrbar, men litegrann har trots allt hänt!
Jag börjar fatta hur tändsystemet funkar, och har fått dit de bägge fördelarna och hela tändningskablaget för bägge sidorna. Ni ser ju ovan hur mycket gjutskägg det är på dom, så det tog ett jäkla tag att putsa till det så det dög (för mig)
Sen målades det litegrann, mässing på alla kopplingarna till de dubbla tändstiften och svart och metall på kablaget från fördelarna.
Sen började jag kika lite på den ökända Coffman-startenheten.
Dom skjuter ju igång den här motorn, med små krutladdningar. Sabren var dessutom ganska temperamentsfull och inte helt lätt att få igång. Om inte motorn tände efter tredje startförsöket fick piloten helt enkelt inte flyga den dagen, och mekanikerna hade sen en heldag renovera om motorn så den skulle starta nästa dag. Det var nog inte helt simpelt att byta alla 48 tändstiften, blåsa ur alla krutrester och sen tömma ut bränslet...speciellt inte på nån framskjuten bas i Normandie under november 44.
Nåväl, det är ju krutpatroner, som sitter i ett revolvermagasin
Fast den här såg ju inte så kul ut Airfix
Jag sågade raskt bort de där cylindrarna i mitten och ersatte dom med lite plasttråd.
Så här blev det:
Kan nog bli bra när det blir snyggt eller nåt
Ojdå.
Men man har drabbats av en stor del av livet. Det skall åkas till Köpenhamn, renoveras i hallen och jobbas en jäkla massa.
Tiden till bygge är med andra ord knapp och dyrbar, men litegrann har trots allt hänt!
Jag börjar fatta hur tändsystemet funkar, och har fått dit de bägge fördelarna och hela tändningskablaget för bägge sidorna. Ni ser ju ovan hur mycket gjutskägg det är på dom, så det tog ett jäkla tag att putsa till det så det dög (för mig)
Sen målades det litegrann, mässing på alla kopplingarna till de dubbla tändstiften och svart och metall på kablaget från fördelarna.
Sen började jag kika lite på den ökända Coffman-startenheten.
Dom skjuter ju igång den här motorn, med små krutladdningar. Sabren var dessutom ganska temperamentsfull och inte helt lätt att få igång. Om inte motorn tände efter tredje startförsöket fick piloten helt enkelt inte flyga den dagen, och mekanikerna hade sen en heldag renovera om motorn så den skulle starta nästa dag. Det var nog inte helt simpelt att byta alla 48 tändstiften, blåsa ur alla krutrester och sen tömma ut bränslet...speciellt inte på nån framskjuten bas i Normandie under november 44.
Nåväl, det är ju krutpatroner, som sitter i ett revolvermagasin
Fast den här såg ju inte så kul ut Airfix
Jag sågade raskt bort de där cylindrarna i mitten och ersatte dom med lite plasttråd.
Så här blev det:
Kan nog bli bra när det blir snyggt eller nåt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snygg fixat med tändkablarna! Snyggt tilltag med startenheten!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sådärja.......
Detta gillas...mam kasserar modellens lösningar kör med sina upgrades...Cas Way ...gillas mkt......
Ser förjäkla bra ut
Oxå...nu börjar prisbilden passa Mals plånbok på vad modellen är värd nu ser det det bättre ut det är ju trots allt lite plast....jajaja alla som läser mitt inlägg kanske inte håller med men men en åsikt ...flikar in köper beggade obyggda modeller....
Detta gillas...mam kasserar modellens lösningar kör med sina upgrades...Cas Way ...gillas mkt......
Ser förjäkla bra ut
Oxå...nu börjar prisbilden passa Mals plånbok på vad modellen är värd nu ser det det bättre ut det är ju trots allt lite plast....jajaja alla som läser mitt inlägg kanske inte håller med men men en åsikt ...flikar in köper beggade obyggda modeller....
Mal
Ja, den motorn skulle man kunna ha i vilken vitrin som helst!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mmm den där motorn är ett monster! Fin fint detaljmålat och din modifikation på startenheten är en extrem förbättring
Hade varit fint med en för 65 pund men kollade och frakt till Sverige kostar ytterligare 30 tyvärr.
Hade varit fint med en för 65 pund men kollade och frakt till Sverige kostar ytterligare 30 tyvärr.
Erik
Tackar!
Jag börjar få konstiga cravings om att bygga en till...eller så köper man en extra gjutstam C från Airfix och bygger en motor till som kan användas till riggkörning eller nåt
Jag börjar få konstiga cravings om att bygga en till...eller så köper man en extra gjutstam C från Airfix och bygger en motor till som kan användas till riggkörning eller nåt
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 5 av 23 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 23
Sida 5 av 23
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet