Hjälp en gammal pensionär
+2
Janne.S
talismanen
6 posters
Sida 1 av 1
Hjälp en gammal pensionär
Hej när jag var ung för så där en 40 år sedan byggde jag PZKW av olika mod, nu känner jag mej sugen på att ta upp det hela igen, kan ni hjälpa mej med information om olika bra plastmodeller på tyska stridsfordon ww2, 1/35 ( tamiya ) känner jag igen och kan ni rekommendera några bra återförsäljare
Tack
Talismanen
Tack
Talismanen
talismanen
Sv: Hjälp en gammal pensionär
Hej Talismanen och välkommen till forumet
Oj det finns en hel pletora skojiga ww2 modeller från massa tillverkare...och alla plastlangarna du hittar här på företags sidan är bra snubbar
Vad söket du hos en modell, ska den vara lättbyggd eller ska det vara ett udda skapelse?
Oj det finns en hel pletora skojiga ww2 modeller från massa tillverkare...och alla plastlangarna du hittar här på företags sidan är bra snubbar
Vad söket du hos en modell, ska den vara lättbyggd eller ska det vara ett udda skapelse?
Janne.S- Moderator
Från en pensionär till en annan.
Näthandlare har störst utbud, finnes runt hela världen.
Handla inom EU ger vissa fördelar med avseende på moms och tull och frakt, men se upp vissa handlare är dyra i frakt.
Flera i forumet använder Hannats i UK.
Hobby link Japan och luckymodel är två från ostasien som jag använt.
Svenska finnes t.ex Ministuff, Rebell, Puma, Alfa Hobby som också har affär i Göteborg.
Hobbycenter är en annan i Göteborg som är min lokalaffär, även om dom mer är inne i modelltåg.
Men boende i Hamburgsund är det nätet som gäller, så det är bara att surfa.
Stridsvagnsmodeller går det 13 på dussinet, så även tillverkare, men där är det 12 på dussinet.
Tamiya och Dragon är väl de största (tror jag), Dragon fina men jobbiga att bygga.
Näthandlare har störst utbud, finnes runt hela världen.
Handla inom EU ger vissa fördelar med avseende på moms och tull och frakt, men se upp vissa handlare är dyra i frakt.
Flera i forumet använder Hannats i UK.
Hobby link Japan och luckymodel är två från ostasien som jag använt.
Svenska finnes t.ex Ministuff, Rebell, Puma, Alfa Hobby som också har affär i Göteborg.
Hobbycenter är en annan i Göteborg som är min lokalaffär, även om dom mer är inne i modelltåg.
Men boende i Hamburgsund är det nätet som gäller, så det är bara att surfa.
Stridsvagnsmodeller går det 13 på dussinet, så även tillverkare, men där är det 12 på dussinet.
Tamiya och Dragon är väl de största (tror jag), Dragon fina men jobbiga att bygga.
fowi
Tack för svarJanne.S skrev:Hej Talismanen och välkommen till forumet
Jag söker modeller som är historiskt så exakta som möjligt med high teck extra material
Tigertanken verkar populärast men jag vill hålla mej till PzKw 1-4, första åren före krigsutbrottet och några år framåt som scenario
talismanen
www.scalemates.com och sök dig vidare därifrån. Där kan man hitta alla byggsatser av en viss typ av fordon. Man kan även se tillverkningsdatumet och kika på recensioner av byggsatserna.
LudvigN
Tack TackLudvigN skrev:www.scalemates.com och sök dig vidare därifrån. Där kan man hitta alla byggsatser av en viss typ av fordon. Man kan även se tillverkningsdatumet och kika på recensioner av byggsatserna.
talismanen
Sen kör på Tamiya enkla att få ihop med bra passform och bra med detaljer, sen kan man gå upp i Dragon klassen sen om man vill ha mer delar/pyssel. För billiga modeller, (om man jämför samma vagn men olika märken) Så är både passformen sämre och mer märken från tillverkningen som ger massa mer arbete och är väl inte direkt något man vill ge sig in på det första man gör.
Exelon
Liknande ämnen
» En vacker gammal dam...
» Gammal nybörjare
» Gammal Hasegawa Ki-43-II
» Ny(gammal) medlem
» En gammal minotaur
» Gammal nybörjare
» Gammal Hasegawa Ki-43-II
» Ny(gammal) medlem
» En gammal minotaur
Sida 1 av 1