IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

+23
Tobiasr
frznlogic
Pyret
johan r
Warsawpact
Caverö
linusorn
tiking
Gigabyte
Marlin
TommyKillander
Janne.S
Henrik Bergman
flarpen
Exelon
Stefan E
cas
Erik
Azgaron
Tobias
Matt_Public
Agensjö
Mal
27 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 15 av 31 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31  Nästa

Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Marlin tor jul 16 2015, 22:52

Hoppas värken släpper.
Jag bet själv av en kindtand i maj.
Ska till Danderyd i september och operera ut den, och min sista visdomstand.
Tack och lov har jag inte ont, än......
Kirurgen har förvarnat om att jag kommer ha fruktansvärt ont i fem dagar efteråt, och sen kommer jag bara ha ont i fem dagar till.  Evil or Very Mad
Inget jag direkt längtar till.

/Bosse
Marlin
Marlin

Till överst på sidan Gå ner

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 Empty Sv: Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill.

Inlägg av Mal tor jul 16 2015, 22:56

Marlin skrev:Hoppas värken släpper.
Jag bet själv av en kindtand i maj.
Ska till Danderyd i september och operera ut den, och min sista visdomstand.
Tack och lov har jag inte ont, än......
Kirurgen har förvarnat om att jag kommer ha fruktansvärt ont i fem dagar efteråt, och sen kommer jag bara ha ont i fem dagar till.  Evil or Very Mad
Inget jag direkt längtar till.

/Bosse
Ajajajaj....

Har opererat ut 4 visdomständer med stygn, så jag vet....men tat lugnt med värktabletterna, ta dem innan sova, samt ingen BOOLZ m dem, då det sliter som fan.........
det är starka saker, då på mig så domnar jag av......och jag gillar dem inte alls.....
Mal
Mal

Inlägg av Marlin tor jul 16 2015, 23:28

Tack Mal.
Ingen fara för oro, sponken och tabletter hör inte ihop.  Evil or Very Mad
Kommer nog bosätta mig i stugan de första dagarna.
Då kan man gapa och skrika utan att man stör familjen, samt sova bort tiden så gott det går.

/Bosse
Marlin
Marlin

Inlägg av Mal tor jul 16 2015, 23:42

Nepp så sant...gjort det engång o alldrig mer...fan mådde skit efter det.....spydde så in ihlvette lol.....den erfarenheten satt kan jag lova...25 år sen men minns den som det var igår.....(buk operation då...fick fina coctails av sjuksyrrna What a Face efter operationen....)

Sa alldrig mer....yep testat..och inget att rekomendera...ett gift i taget bara What a Face
Mal
Mal

Inlägg av Gigabyte fre jul 17 2015, 11:24

Aj då jo när tand - gynnarna krånglar så ligger man pall , Crying or Very sad
men din modell biter ifrån sig , vilken finish på målning och detaljer  !
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Tobias fre jul 17 2015, 20:40

Fan, vad är det med kindtäner? Bet av en i underkäken jag me.. får vänta till remodellering, skiten gör inte ont, ännu. ;P

Ännu ett mästerverk Mal.. Härligt!Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal fre jul 17 2015, 20:48

Hey....

Besök tandläkaren rätt tidigt....så slipper du böket jag har.....

Jag lovar galet mkt nerver i kindtänderna och som du vet drar du en infektion i skiten så är det antibiotika o allt....så dra ett besök o fixa tidigt Wink kanske tom räcker för dig en lagning......samt billigare.
Mal
Mal

Inlägg av Tobias sön jul 19 2015, 10:28

Tänker lite som med Tjernobyl annars.. ..hälla in betong/superlim och täcka över skiten?

Wink

Jodå, vet tyvärr alltför väl vad det kan leda till..

Vad hade du planerat efter detta mästerverk sa du - tanks och Hurricanes? Hur går det med din andra Buffalo..? Smile
Tobias
Tobias

Inlägg av Mal sön jul 19 2015, 12:27

Det svänger åt alla håll What a Face
Det är som sagt mkt kvar, då det ska bli diobas till denna med...del av hangardäcket Uss Bunkerhill....

Så har flera månader kvar säkert Wink
Mal
Mal

Inlägg av Mal sön jul 19 2015, 16:41

Lite fipplat....egenblandad coctail...

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 S2xhd0

perfekt overspray här o var....primern lyser perfekt igenom...exact som jag tänkt mig....yep passerar Mals kalitets kontroll utan anmärkning....japp len o fin finnish... Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 Sfkr9f

Mal
Mal

Inlägg av Azgaron sön jul 19 2015, 16:42

Ser snyggt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Gigabyte sön jul 19 2015, 18:40

Snyggt Mal !!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av Matt_Public sön jul 19 2015, 19:02

M.J.U.K.T.O.F.I.N.T. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Mal sön jul 19 2015, 20:10

Tackar grabbar...

En närbild på finnishen...jo man har fått slita o lära sig o dra på färg m ABn....easy to lesrn...lifetime to master....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 Ehdp1y

Utspätt ordentlugt samt retarder....gå på vått.....när largret torkat så ät det tunt med...flera sådana lager ca 10st Wink....japp tar tid men helvette det betalar sig alltid...
Mal
Mal

Inlägg av cas sön jul 19 2015, 21:04

Ahhhhhh! Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 1927489404 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 1927489404 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 1927489404
Nu börjas det!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Mal sön jul 19 2015, 22:16

Tackar Cas.....

Jupp....next stop, klarlack på vinroten o lite washer....kommer inte o shynas men men bara vetskapen Wink...det är inspektions glas så man ser allt subtilt....
Mal
Mal

Inlägg av Tobias mån jul 20 2015, 12:21

Underbart, vacker finish.. drunken
Tobias
Tobias

Inlägg av TommyKillander mån jul 20 2015, 14:15

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 2497531929

(ser och lär)
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av Mal mån jul 20 2015, 18:51

Tackar grabbar.

Fördelen med att jobba på det sättet jag gör med ratio 30/70 samt retarder i är att om man får en micro partikel så får man bort den med en plattpensel så fort det lagret torkat, sen på m nästa lager...osv, man får en felfri målning...utan skavanker Wink

Ja tar tid men det betalar sig
Mal
Mal

Inlägg av Mal mån jul 20 2015, 20:50

Lite mera gjort, maskat och målat, sikes glaset är faktiskt modellens egen, slapp göra min egen What a Face då modellen är så crisp och de har banne mig fått till mkt rätt här....

Siktesglaset maskades med Maskol....haha japp maskar ju allt What a Face jorå penselmålar med, den svarta detaljen på siktesfästet Wink

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 F56bh3

annan vinkel....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 5fnh4w

fler paneler på plats....
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 35nd1c1
Mal
Mal

Inlägg av Azgaron tis jul 21 2015, 01:04

Snyggt siktglas! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av Matt_Public tis jul 21 2015, 09:03

Men jämmer, vad snyggt! Shocked

Låt gå för att man får mycket på köpet med Tamiya, men du börjar bli deras like i det du gör.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Stefan E tis jul 21 2015, 10:07

Håller med Matt, JÖSSES vad snyggt!   Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 1288785663

Stefan  Very Happy
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen

Inlägg av flarpen tis jul 21 2015, 11:13

Allt jag har att säga är
Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 2699807934 Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 2699807934

Mals Way...Corsair...USS Bunker Hill. - Sida 15 1927489404
flarpen
flarpen
AMS patient zero

Inlägg av Mal tis jul 21 2015, 11:31

Tackar grabbar, tackar.

Det är moment byggande mkt, en del i taget/område, tar tid, men har all tid i världen....Ska beställa förankrings delar, Tiedowns ets för diobasen.....
Mal
Mal

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 15 av 31 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 23 ... 31  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet