Italeri Tornado , Black Panther 1/48
+7
Claes
johan r
merlin1953packard
Stefan E
Azgaron
Janne.S
JOooCKE
11 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48
bjork_larsson skrev:Ser bra ut Jocke, blir det öken-kammo på den kanske?
Terje
tack ! hehe , nepp inte på den här , det blir samma kisse som Janne och Stefan har byggt , men jag är bra sugen på att bygga en till tornado i det här kamot
Jocke
JOooCKE
"Jöklar" vad läckert kort , det kammot blir snyggt kör så det ryker nu
Gigabyte
Gigabyte skrev:"Jöklar" vad läckert kort , det kammot blir snyggt kör så det ryker nu
hehe , ja , nu ska den här bli klar sen ska jag se om jag kan få tag i lite med info om det här planet , som när användes det , vad det några speciella märkningar mm sen ska den kärran också byggas !
Jocke
JOooCKE
Titta....vad lurigt! Den har det saudiska ökenkammot men med brittiska nationemblem......
Torde vara en Gr.4 om jag inte har helt fel....
Torde vara en Gr.4 om jag inte har helt fel....
Janne.S- Moderator
Ja , jag har försökt att hitta bilder på den här men de ända brittiska som är i öken kammo är bra helt sand färgade och inget mönster , men jag har hittat en till bild på en en kärra , kanske samma fasst från sidan
Jocke
Jocke
JOooCKE
Den kanske hade brittiska emblem innan den levererades till Saudiarabien?
Saudisk Tornado
Saudisk Tornado
Janne.S- Moderator
Hejsan !
Nu kommer en liten snabb uppdatering , inte mycket som har hänt , jag har fått dit luft intag, nos kon och lite små saker.
Men jag har också byggt lite på stolarna , jag hade tänkt att köpa resin stolar med jag behövde ha något annat att göra på den här än att slipa o spackla , så jag tog fram tejpen, kniven, pinsetten och stolarna och pillade lite med det , och jag blev ganska nöjd med resultatet
En liten halv kass bild
och en liten översikt hur det ser ut
Det går framåt , sakta men säkert
Jocke
Nu kommer en liten snabb uppdatering , inte mycket som har hänt , jag har fått dit luft intag, nos kon och lite små saker.
Men jag har också byggt lite på stolarna , jag hade tänkt att köpa resin stolar med jag behövde ha något annat att göra på den här än att slipa o spackla , så jag tog fram tejpen, kniven, pinsetten och stolarna och pillade lite med det , och jag blev ganska nöjd med resultatet
En liten halv kass bild
och en liten översikt hur det ser ut
Det går framåt , sakta men säkert
Jocke
JOooCKE
Ser bra ut Jocke! Lite kass bild men det ser ut som du fått till stolen bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Se vad roligt man kan ha med lite tejp!
Börjar nästan fundera på om man kan hitta ett ets sett med bara spännen och liknande för bältena i tejp ser bättre ut än de som sitter gjutna i resinstolar och etsade bälten.
Börjar nästan fundera på om man kan hitta ett ets sett med bara spännen och liknande för bältena i tejp ser bättre ut än de som sitter gjutna i resinstolar och etsade bälten.
Janne.S- Moderator
Ja , det var faktiskt kul det här och tiden gick förvånads värt fort !
Bara spännen tror jag att jag har sett , dock till ww2 plan , vet inte om det är så mycket skillnad på vissa saker
Men nu så tar jag lite tunn ståltråd som spännen , det ser inte så jätte bra ut men det är alltid något
Jocke
Bara spännen tror jag att jag har sett , dock till ww2 plan , vet inte om det är så mycket skillnad på vissa saker
Men nu så tar jag lite tunn ståltråd som spännen , det ser inte så jätte bra ut men det är alltid något
Jocke
JOooCKE
Snyggt gjort med bältena, Jocke! Ser jag fel på bilden, men vad är det för klet som ser ut att rinna nedför nosen på Tornadon? Ser ut som stelnad CA! Har du fyllt med CA-lim?
merlin1953packard
merlin1953packard skrev:Snyggt gjort med bältena, Jocke! Ser jag fel på bilden, men vad är det för klet som ser ut att rinna nedför nosen på Tornadon? Ser ut som stelnad CA! Har du fyllt med CA-lim?
Tack , det är nog spacklet du tänker på , har inte orkat slipa där än
Jocke
JOooCKE
Snygg stol jocke,, blir toppen när du har fått dit den i cockpiten
Gigabyte
Bra jobbat med stol och bälten Jocke. Tejp är inte att förkasta när det gäller att ha kul.
Caverö
Hejsan !
Nu kommer en till mini uppdatering på stolarna som har fått lite färg
men färgerna blev väldigt ljusa nu , och man ser alla missar jag har gjort så det får jag ändra
Jocke
Nu kommer en till mini uppdatering på stolarna som har fått lite färg
men färgerna blev väldigt ljusa nu , och man ser alla missar jag har gjort så det får jag ändra
Jocke
JOooCKE
Det är ofta det som är både för-och nackdelen med att ta digitala bilder! Allt syns så j-a väl!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hejsan Jocke!
Som Håkan sa, det är väldigt avslöjande att ta (alltför) närgångna bilder på sina projekt!
Bara titta på mina cockpit-byggen här på sidan!
Men det har ju fördelen att man kan ju alltid gå tillbaka och bättra, det brukar bli ett jäkla "duttande" fram o tillbaka innan man är (någotsånär) nöjd!
Jag tycker att dina stolar ser riktigt bra ut, kanske är bältena liiiite för breda, men dom är helt OK.
Med lite bättrings-målning, torrborstning och en avslutande wash, så kommer dom att bli kanonfina!
Ser fram mot fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan
Som Håkan sa, det är väldigt avslöjande att ta (alltför) närgångna bilder på sina projekt!
Bara titta på mina cockpit-byggen här på sidan!
Men det har ju fördelen att man kan ju alltid gå tillbaka och bättra, det brukar bli ett jäkla "duttande" fram o tillbaka innan man är (någotsånär) nöjd!
Jag tycker att dina stolar ser riktigt bra ut, kanske är bältena liiiite för breda, men dom är helt OK.
Med lite bättrings-målning, torrborstning och en avslutande wash, så kommer dom att bli kanonfina!
Ser fram mot fortsättningen!
Limma Lungt!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack !
Ja , det kommer nog bli en hel del att fixa till , för på bilderna ser dem riktigt slarviga ut
Men det ska nog gå att få det att se bättre ut
Jocke
Ja , det kommer nog bli en hel del att fixa till , för på bilderna ser dem riktigt slarviga ut
Men det ska nog gå att få det att se bättre ut
Jocke
JOooCKE
Hehe...avslöjande bilder ger en ett mål att sträva efter
Bra jobb med stolarna, lite wash och torrborstning på det så blir det mumma!
Bra jobb med stolarna, lite wash och torrborstning på det så blir det mumma!
Janne.S- Moderator
Tack Janne !
Jag blev ganska nöjd med det här med tanke på att det är den första som jag gör så här med förutom på A-4an ( kommer ni ihåg den ? ) men den gjorde jag inte efter referensbilder...
Jocke
Jag blev ganska nöjd med det här med tanke på att det är den första som jag gör så här med förutom på A-4an ( kommer ni ihåg den ? ) men den gjorde jag inte efter referensbilder...
Jocke
JOooCKE
Avslöjande bilder är lite avskräckande, däremot så ser man mer än med bara ögat. Dina stolar ser bra ut Jocke nu skall dom bara in i en lika bra cokpit och saken är biff.
Caverö
Hejsan !
Nu har det hänt lite i Tornado fabriken , jag har spacklat och slipat klart ( hoppas jag )
Så nu har jag maskerat huven och ska lägga ett lager med primer för att se om jag har missat någonstans
Så här ser det ut nu
Men jag tror att jag behöver städa byggbordet , eller det ser mer ut som ett slagfält, innan jag kan måla
Jocke
Nu har det hänt lite i Tornado fabriken , jag har spacklat och slipat klart ( hoppas jag )
Så nu har jag maskerat huven och ska lägga ett lager med primer för att se om jag har missat någonstans
Så här ser det ut nu
Men jag tror att jag behöver städa byggbordet , eller det ser mer ut som ett slagfält, innan jag kan måla
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Spacklingen är klar nu !
Så nu ska jag börja måla , vilket jag redan har gjort för jag målade utblåsen förut och provade lite nya tekniker på det och jag blev riktigt nöjd med det
Jag började med att använda tamiyas gun metal som grund sen hade jag på lite metallic grey och sedan hade jag på lite clear blue och clear orange på ''skarvar'' och lite små detaljer
Och så här blev resultatet...
Den här bilden använde jag blixt på så den blev väldigt gul
Och så två utan blixt.
Så nu ska jag torrborsta utblåsen och ha på en wash och sen ska jag måla lite hjulbrunnar och landnings ställ när jag får tid
Jocke
Spacklingen är klar nu !
Så nu ska jag börja måla , vilket jag redan har gjort för jag målade utblåsen förut och provade lite nya tekniker på det och jag blev riktigt nöjd med det
Jag började med att använda tamiyas gun metal som grund sen hade jag på lite metallic grey och sedan hade jag på lite clear blue och clear orange på ''skarvar'' och lite små detaljer
Och så här blev resultatet...
Den här bilden använde jag blixt på så den blev väldigt gul
Och så två utan blixt.
Så nu ska jag torrborsta utblåsen och ha på en wash och sen ska jag måla lite hjulbrunnar och landnings ställ när jag får tid
Jocke
JOooCKE
Snygga ut blås eller vad dom nu kallas , blir toppen med lite torrborstning Jocke
Gigabyte
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Black Panther Tornado ECR, Italeri 1/48
» Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
» Tornado IDS/ECR Panther, Italeri 1/48
» Panavia Tornado Black Panther 1/48
» Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)
» Tornado IDS/ECR, "Black Panther", Italeri 1/48
» Tornado IDS/ECR Panther, Italeri 1/48
» Panavia Tornado Black Panther 1/48
» Tornado ECR 1/48 från Italeri (fast det står IDS på lådan)
Sida 2 av 5
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet