IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Tornado , Black Panther 1/48

+7
Claes
johan r
merlin1953packard
Stefan E
Azgaron
Janne.S
JOooCKE
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE tor maj 28 2009, 16:19

bjork_larsson skrev:Ser bra ut Jocke, blir det öken-kammo på den kanske? Smile

Terje

tack ! hehe , nepp inte på den här , det blir samma kisse som Janne och Stefan har byggt , men jag är bra sugen på att bygga en till tornado i det här kamot Very Happy
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 1483597

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Gigabyte tor maj 28 2009, 16:40

"Jöklar" vad läckert kort , det kammot blir snyggt kör så det ryker nu Very Happy
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE tor maj 28 2009, 17:11

Gigabyte skrev:"Jöklar" vad läckert kort , det kammot blir snyggt kör så det ryker nu Very Happy

hehe , ja , nu ska den här bli klar sen ska jag se om jag kan få tag i lite med info om det här planet , som när användes det , vad det några speciella märkningar mm sen ska den kärran också byggas ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Janne.S lör maj 30 2009, 21:29

Titta....vad lurigt! Den har det saudiska ökenkammot men med brittiska nationemblem......
Torde vara en Gr.4 om jag inte har helt fel....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE lör maj 30 2009, 21:35

Ja , jag har försökt att hitta bilder på den här men de ända brittiska som är i öken kammo är bra helt sand färgade och inget mönster , men jag har hittat en till bild på en en kärra , kanske samma fasst från sidan Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Janne.S sön maj 31 2009, 09:28

Den kanske hade brittiska emblem innan den levererades till Saudiarabien?
Saudisk Tornado
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE mån jun 01 2009, 21:01

Hejsan !

Nu kommer en liten snabb uppdatering , inte mycket som har hänt , jag har fått dit luft intag, nos kon och lite små saker.
Men jag har också byggt lite på stolarna , jag hade tänkt att köpa resin stolar med jag behövde ha något annat att göra på den här än att slipa o spackla , så jag tog fram tejpen, kniven, pinsetten och stolarna och pillade lite med det , och jag blev ganska nöjd med resultatet Smile

En liten halv kass bild Razz
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00790

och en liten översikt hur det ser ut Smile
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00797

Det går framåt , sakta men säkert Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Azgaron mån jun 01 2009, 21:05

Ser bra ut Jocke! Lite kass bild men det ser ut som du fått till stolen bra!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Janne.S mån jun 01 2009, 23:06

Se vad roligt man kan ha med lite tejp! Very Happy

Börjar nästan fundera på om man kan hitta ett ets sett med bara spännen och liknande för bältena i tejp ser bättre ut än de som sitter gjutna i resinstolar och etsade bälten.
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE tis jun 02 2009, 14:15

Ja , det var faktiskt kul det här och tiden gick förvånads värt fort ! Smile
Bara spännen tror jag att jag har sett , dock till ww2 plan , vet inte om det är så mycket skillnad på vissa saker Rolling Eyes
Men nu så tar jag lite tunn ståltråd som spännen , det ser inte så jätte bra ut men det är alltid något Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av merlin1953packard tis jun 02 2009, 22:29

Snyggt gjort med bältena, Jocke! Ser jag fel på bilden, men vad är det för klet som ser ut att rinna nedför nosen på Tornadon? Ser ut som stelnad CA! Har du fyllt med CA-lim?
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE ons jun 03 2009, 15:21

merlin1953packard skrev:Snyggt gjort med bältena, Jocke! Ser jag fel på bilden, men vad är det för klet som ser ut att rinna nedför nosen på Tornadon? Ser ut som stelnad CA! Har du fyllt med CA-lim?

Tack , det är nog spacklet du tänker på , har inte orkat slipa där än Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Gigabyte ons jun 03 2009, 18:49

Snygg stol jocke,, blir toppen när du har fått dit den i cockpiten Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Caverö ons jun 03 2009, 23:23

Bra jobbat med stol och bälten Jocke. Tejp är inte att förkasta när det gäller att ha kul. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE tor jun 04 2009, 14:32

Tackar ! Very Happy
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE lör jun 06 2009, 09:24

Hejsan !

Nu kommer en till mini uppdatering på stolarna som har fått lite färg

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00812
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00819

men färgerna blev väldigt ljusa nu , och man ser alla missar jag har gjort så det får jag ändra Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Azgaron lör jun 06 2009, 12:50

Det är ofta det som är både för-och nackdelen med att ta digitala bilder! Allt syns så j-a väl! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Stefan E lör jun 06 2009, 13:01

Hejsan Jocke!

Som Håkan sa, det är väldigt avslöjande att ta (alltför) närgångna bilder på sina projekt!
Bara titta på mina cockpit-byggen här på sidan! Embarassed Laughing
Men det har ju fördelen att man kan ju alltid gå tillbaka och bättra, det brukar bli ett jäkla "duttande" fram o tillbaka innan man är (någotsånär) nöjd! What a Face

Jag tycker att dina stolar ser riktigt bra ut, kanske är bältena liiiite för breda, men dom är helt OK. cheers
Med lite bättrings-målning, torrborstning och en avslutande wash, så kommer dom att bli kanonfina!

Ser fram mot fortsättningen!

Limma Lungt!

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE lör jun 06 2009, 13:09

Tack ! Smile

Ja , det kommer nog bli en hel del att fixa till , för på bilderna ser dem riktigt slarviga ut Razz
Men det ska nog gå att få det att se bättre ut Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Janne.S lör jun 06 2009, 13:41

Hehe...avslöjande bilder ger en ett mål att sträva efter Very Happy
Bra jobb med stolarna, lite wash och torrborstning på det så blir det mumma!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE lör jun 06 2009, 20:22

Tack Janne ! Smile
Jag blev ganska nöjd med det här med tanke på att det är den första som jag gör så här med förutom på A-4an ( kommer ni ihåg den ? ) men den gjorde jag inte efter referensbilder... Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Caverö sön jun 07 2009, 20:58

Avslöjande bilder är lite avskräckande, däremot så ser man mer än med bara ögat. Dina stolar ser bra ut Jocke nu skall dom bara in i en lika bra cokpit och saken är biff. cheers
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE mån jun 15 2009, 09:49

Hejsan !

Nu har det hänt lite i Tornado fabriken , jag har spacklat och slipat klart ( hoppas jag Razz )
Så nu har jag maskerat huven och ska lägga ett lager med primer för att se om jag har missat någonstans Rolling Eyes

Så här ser det ut nu Smile
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00844
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00845

Men jag tror att jag behöver städa byggbordet , eller det ser mer ut som ett slagfält, innan jag kan måla Razz
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00846

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE mån jun 15 2009, 16:46

Hejsan !

Spacklingen är klar nu ! Very Happy
Så nu ska jag börja måla , vilket jag redan har gjort för jag målade utblåsen förut och provade lite nya tekniker på det och jag blev riktigt nöjd med det Smile
Jag började med att använda tamiyas gun metal som grund sen hade jag på lite metallic grey och sedan hade jag på lite clear blue och clear orange på ''skarvar'' och lite små detaljer Smile
Och så här blev resultatet...

Den här bilden använde jag blixt på så den blev väldigt gul Razz
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00849

Och så två utan blixt.
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00851
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 DSC00853

Så nu ska jag torrborsta utblåsen och ha på en wash och sen ska jag måla lite hjulbrunnar och landnings ställ när jag får tid Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Gigabyte mån jun 15 2009, 17:22

Snygga ut blås eller vad dom nu kallas , blir toppen med lite torrborstning Jocke Exclamation Exclamation
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet