IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Italeri Tornado , Black Panther 1/48

+7
Claes
johan r
merlin1953packard
Stefan E
Azgaron
Janne.S
JOooCKE
11 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av Janne.S mån jun 15 2009, 17:28

Tjusiga utblås! Gott med lite färg på!! Snart har vi en tredje Panther Tornado på forumet!!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Till överst på sidan Gå ner

Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 Empty Sv: Italeri Tornado , Black Panther 1/48

Inlägg av JOooCKE mån jun 15 2009, 18:00

Tackar ! Very Happy

Ja , målningen tar ju inte så lång tid Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Caverö mån jun 15 2009, 20:16

Ser bra ut JOcke, man kan känna hettan från ebk:n. cheers
Metallen ser ut att ha blivit ordentligt varm.
Caverö
Caverö

Inlägg av JOooCKE mån jun 15 2009, 20:31

Tack Caverö ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron mån jun 15 2009, 20:39

Instämmer med övriga, snygga utblås!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av JOooCKE mån jun 15 2009, 22:25

tack Håkan ! Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av JOooCKE tis jun 16 2009, 11:57

hejsan !

Nu kommer en bild på undersidan som är blank svart , så när det har torkat så ska jag lägga blank svart på översidan också så får ni lite mer bilder då men det får räcka med en bild i dag Razz
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC00855

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av JOooCKE tis jun 16 2009, 15:54

Hejsan !

Nu är det svarta klart så nu ska jag ha på aluminum , detalj måla , dekaler och slut montering så är den klar . Very Happy

Men så här ser den ut nu , blank o svart Laughing
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC00857
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC00859

Och så har jag börjat lite på lasten Smile
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC00861

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S tis jun 16 2009, 16:51

Se där, nu händer det saker!! cheers
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Gigabyte tis jun 16 2009, 17:07

Snyggt jocke Cool Cool och en del vapenlast är ju inte fel ,ser fram mot mera bilder Smile
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av JOooCKE tis jun 16 2009, 17:23

Tack ! Very Happy

Men jag verkligen hatar den blank svarta för dem bara suger åt sig damm , så den har ju lite slipdam på sig dock inget som siter i färgen men det ligger uppe på och jag verkligen hoppas att jag får bort det innan aluminumen kommer på Mad Very Happy

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Gigabyte tis jun 16 2009, 17:48

Det blir mycket pga vi målar i samma rum som vi slipar o donar,,, synes ju som du påpekar mest vid svarta ,röda mm blanka färger ,men om man tar en blommspruta o ställ den på fin, duscha rakt ut två tre sprut i luften strax innan målning så binder vattnet en heldel damm ta sen in modellen o måla,,,,,
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av JOooCKE tis jun 16 2009, 18:10

Blommsprutan brukar jag använda innan målning , men nu är det att jag har slipat lite på hjul och last efter att jag har målat så har det bara lagt sig uppe på färgen och inte lossnat men jag kan inte heller blåsa bort det men jag kan torka men det är nästan helt onödigt för det landar nytt på den hela tiden Razz

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av JOooCKE tis jun 30 2009, 21:14

Hejsan!

Nu har jag fått lite gjort på den här Smile
I dag maskerade jag och blåste på aluminium men jag behöver göra en lite tuch ups och få bort lite damm Mad
Damm måste väll vara modellbyggarens värsta vän , eller? Rolling Eyes
Men efter att jag har gjort det så ska jag bara detalj måla , få på dekalerna och slutmonteringen sen är den klar Smile

Men här är lite bilder av dagens arbete.
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01094
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01095
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01096

Jag ska försöka få klart målningen i veckan så att jag kan börja med dekalerna nästa vecka Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Caverö tis jun 30 2009, 22:54

Ser ut som du fått på aluminiumen fint. cheers Att damm är mobellbyggarens värsta vän låter knas, jag tycker att det är en av dom värsta ovännerna.
Very Happy Skall bli kul att se resten.
Caverö
Caverö

Inlägg av Janne.S ons jul 01 2009, 01:52

Lysande!! Ja man får hålla efter dammet i hobbyrummet Very Happy Jag brukar alltid ha dammsugaren framme i hobbyrummet...behöver dammsugas titt som tätt..särskilt om man sysslar med resin! Det dammet e inte kul!
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Azgaron ons jul 01 2009, 06:24

Ser snyggt ut Jocke!

Nä, damm är ju ingen höjdare precis!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE ons jul 01 2009, 09:30

Tackar ! Smile

Caverö : ja , värsta ovän blev lite bättre Razz
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Gigabyte ons jul 01 2009, 19:29

Läckert lackat Jocke,,, trots din kamp med dammkvalstren så ser det väldigt fint ut , !!
Gigabyte
Gigabyte

Inlägg av bjork_larsson ons jul 01 2009, 20:26

Gött Jocke! Lägg på en rem nu så VNmodellen kan komma i gång! Razz Jag väntar...

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson

Inlägg av JOooCKE ons jul 01 2009, 21:31

bjork_larsson skrev:Gött Jocke! Lägg på en rem nu så VNmodellen kan komma i gång! Razz Jag väntar...

Terje

Jag försöker . Laughing
Men den blir nog klar den här snart så ja kan börja bygga VN Very Happy
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av JOooCKE lör jul 04 2009, 14:43

hejsan !

Nu är målningen snart klar ! Very Happy
Jag har bara lite små saker och lite tuch ups som jag ska göra med pensel sen är målningen klar. Very Happy

Så idag har jag fått på lite färg igen Smile
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01102
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01103
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01104
Italeri Tornado , Black Panther 1/48 - Sida 3 DSC01105

Det var allt från mig , nästa uppdatering kommer när allt målande är klart Smile

Jocke
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Azgaron lör jul 04 2009, 15:15

Ser bra ut så långt Jocke! Ska bli spännande att se hur det blir med dekaler på!

Håkan
Azgaron
Azgaron

Inlägg av JOooCKE lör jul 04 2009, 15:40

Tack Håkan ! Smile
JOooCKE
JOooCKE

Inlägg av Janne.S lör jul 04 2009, 20:36

Fett!!!
Hade varit såååå kooolt med våra tre Tornados vid samma bord på IPMS GBG.....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet