IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

+9
Gigabyte
MagnusE
T-34
Stefan E
Azgaron
johan r
Obed
merlin1953packard
Janne.S
13 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Warsawpact fre jul 03 2009, 20:50

Härligt att få se konstruktionen som du pratade om hos Kempe!

Sprutboxar behöver inte va någon NASA bygge för att vara bra, för att de skall trotts allt vara funktionella och praktiska. Ser ut som ett solid bygge du har fått ihop med fläkt och hela baletten.
Skall du ha något tak på boxen?

Man läg sig grunderna till airbrushing tämmligen snabbt men sedan tar deet träning med t.ex. hur många lager skall man lägga, pre-shading tjocklek, hur fett ( tjockt) lager med Johnssons Clear för att fö rätt gloss eller yta.

...träning ger färdighet som det sägs Smile
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Janne.S fre jul 03 2009, 20:57

Se där Very Happy
Är ju en lysande sprutbox.... Ljusår bättre än min, för jag har ingen alls Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Warsawpact fre jul 03 2009, 21:03

Janne.S skrev:
Ljusår bättre än min, för jag har ingen alls Very Happy

Hahahah, det var dagens! Otroligt rolig på oh so many ways. Sitte roch småskrattar Razz
Warsawpact
Warsawpact
Starwarsviritous
Starwarsviritous


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Obed lör jul 04 2009, 23:09

Men Janne, har'u ingen målarbox, nu blev jag lite chockad Smile
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Obed mån jul 13 2009, 14:33

Himla sköj att sprutmåla. Magiskt på nåt sätt Smile Sprayade precis med XF-63 i sprutan.

Inte så väldigt nödvändigt inlägg i tråden men glädjen är för stor för att låta bli cheers
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av johan r mån jul 13 2009, 17:23

Är det roligt så är det nödvändigt Exclamation

Grattis till din upplevelse!

// Johan
johan r
johan r


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av MiniStuff mån jul 13 2009, 19:04

Obed skrev:...
Inte så väldigt nödvändigt inlägg i tråden men glädjen är för stor för att låta bli cheers


Förstår din glädje totalt! cheers drunken

/M

_________________
MiniStuff
MiniStuff
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Janne.S tis jul 14 2009, 00:03

Hehehe...välkommen till en ny och större värld Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Obed tor jul 16 2009, 11:09

Om man har apelsinskal eller rent av dammig färgyta som liksom inte lägger sig tillräckligt blött, vad är det för fel då?
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Janne.S tor jul 16 2009, 12:46

Antingen så har du för lite lösningsmedel i färgen eller så passar inte lösningsmedlet du använt med färgen eller så har färgen hunnit torka innan den når ytan (vissa tamyia färger kan torka extremt fort när man blandat ut det med T-dojja...prova blanda det med vatten eller Tamyias egna lösningsmedel...ett annat alternativ är att leta upp en sk retarder, d.v.s. ett ämne som gör att färgen tar längre tid på sig att torka)
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Obed tor jul 16 2009, 15:51

okej, jag använde Tamiyas lösningsmedel till deras färg.
Ska kolla sprutan, tror munstycket skruvade upp sig, men om det var den gången vet jag inte. Kan det vara taskigt tryck på kompressorn?
Det hände en gång att sprutan geggade igen också.
Vilken retarder ska jag ha till Tamiya?

Det airbrushas hellre än bra just nu Smile
Obed
Obed


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Janne.S tor jul 16 2009, 23:49

Tror inte det är kompressorn (så lågt tryck som jag har i min Razz) Jag brukar blanda mina Tamyia fäger ungefär 60-40 med lösningsmedel och färg....det har fina pigment och det täcker bra så jag har gärna mer lösningsmedel i....
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha? - Sida 2 Empty Sv: Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet