Zvezda 1/35 KV-2 Heavy Assault Tank
+14
Gigabyte
Mal
Stefan E
frznlogic
Warsawpact
Caverö
Janne.S
cas
Exelon
Marlin
Matt_Public
Azgaron
Pyret
TommyKillander
18 posters
Sida 5 av 9
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Zvezda 1/35 KV-2 Heavy Assault Tank
Pyret skrev:Underbart bygge att följa!!
Tack Pyret!
Tommy
TommyKillander
Hallååå!
Jag har det lite körigt på jobbet just nu så det blir inte mycket tid över på veckorna, men jag har börjat lägga på wash på KVn nu iallafall. Först ut är en pinwash med AKs Streaking Grime med en gulaktig ton, den funkar både som pinwash samt en slags filter för att ge den vita cammon en härligt nikotinfärgad look...
Tornet har fått smaka på lite andra kulörer, Streaking Grime i grått och grönt:
När hela vagnen har fått ett första lager med lort kommer jag försegla med Aqua Gloss och fortsätta med en pinwash i svart; egenblandat blask eller Tamiya svart panelwash - det har jag inte bestämt än...
Tommy
Jag har det lite körigt på jobbet just nu så det blir inte mycket tid över på veckorna, men jag har börjat lägga på wash på KVn nu iallafall. Först ut är en pinwash med AKs Streaking Grime med en gulaktig ton, den funkar både som pinwash samt en slags filter för att ge den vita cammon en härligt nikotinfärgad look...
Tornet har fått smaka på lite andra kulörer, Streaking Grime i grått och grönt:
När hela vagnen har fått ett första lager med lort kommer jag försegla med Aqua Gloss och fortsätta med en pinwash i svart; egenblandat blask eller Tamiya svart panelwash - det har jag inte bestämt än...
Tommy
TommyKillander
Snyggt! Passande med den washen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Nikotinwashen ger verkligen liv åt camot, supersnyggt!
Stråhatt
Får lite tuggtobaksvibbar av uttrycket "nikotinwash".Stråhatt skrev:Nikotinwashen ger verkligen liv åt camot, supersnyggt!
Instämmer för övrigt i hyllningskören.
Matt_Public- Master of DNF
Han kan sina saker den gode Tommy!
Ursnyggt!
Ursnyggt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
vilken god metall känsla du har fått till ,den anläggnings ytan på torn kransen ,,blir inte bättre än så !!!
Gigabyte
Motherlover!
Det där har du verkligen gjort bra.
Matt_Public- Master of DNF
Gigabyte skrev:vilken god metall känsla du har fått till ,den anläggnings ytan på torn kransen ,,blir inte bättre än så !!!
Tack Giga!
Matt_Public skrev:Motherlover!
Tack Matt!
Jag har förseglat med ett lager Micro Satin nu och det får torka tills imorgon. Då tänkte jag fortsätta med pigment på fendrar, underredet och avgasrören.
Mer snusk utlovas, med andra ord...
Jo, jag har kommit på att Microscales matta klarlacker (Micro Flat och Micro Satin) funkar ypperligt att förtunna 1:1 med alkohol (isopropyl/isopropanol). Jag har inte provat Micro Gloss ännu, där kanske det är bäst att använda destillerat vatten.
Tommy
TommyKillander
Ojojoj, det där skrovet är ju magnifikt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
glimturen skrev:Såå snyggt!
Tack Glimturen!
Tommy
TommyKillander
Tycker du har lyckats fint med att ge liv i pansaret!
Håkan
Håkan
cas skrev:Ojojoj, det där skrovet är ju magnifikt!
Tack Christer!
Azgaron skrev:Tycker du har lyckats fint med att ge liv i pansaret!
Håkan
Tack Håkan!
Pillade lite med bandpaketet igår och måttade ut och slutmonterade det... Jag vill ju ha ett ganska gôtt häng på banden eftersom det är en gammal sleten diesel-skorv.
Så nu är det dax att montera ihop sektionerna om 10 länkar och fylla på med lösa länkar tills jag får rätt slack.
Resultatet blir såhär, vilket jag känner mig nöjd med.
MVH
/Tommy
TommyKillander
Ser fint ut! Bra bandhäng där!
Håkan
Håkan
Azgaron skrev:Ser fint ut! Bra bandhäng där!
Håkan
Gigabyte skrev:Gott stuk på bandhänget där
Tack!
Jag kikade på lite bilder innan och sen bestämde jag mig för att "pusha" det liiiite längre
Tommy
TommyKillander
Hallå igen!
Jag har joxat lite med underredet på vagnen idag och försökt få till trovärdig geggamojja....
Först en preliminär nedlorting med XF-52 Flat Earth (jag trodde Jorden var rund.....?) förtunnad med IPA. Färgen torkar i princip när den träffar ytan, så ytan blir verkligen matt....
Senm blandande jag ihop en lera bestående av vitt trälim, pigment samt Citadelgräs, sand och grönt fluff (typ som modelltåg-byggare använder till lövverk och buskar)... Konsistens och färg som lös hundskit ungefär, men det gav en struktur så att det gick att få något som påminner om torkad lera som har satt sig i underredet.
Till sist gck jag över det en gång med pigment
Tommy
Jag har joxat lite med underredet på vagnen idag och försökt få till trovärdig geggamojja....
Först en preliminär nedlorting med XF-52 Flat Earth (jag trodde Jorden var rund.....?) förtunnad med IPA. Färgen torkar i princip när den träffar ytan, så ytan blir verkligen matt....
Senm blandande jag ihop en lera bestående av vitt trälim, pigment samt Citadelgräs, sand och grönt fluff (typ som modelltåg-byggare använder till lövverk och buskar)... Konsistens och färg som lös hundskit ungefär, men det gav en struktur så att det gick att få något som påminner om torkad lera som har satt sig i underredet.
Till sist gck jag över det en gång med pigment
Tommy
TommyKillander
Härligt Bygge, med gött "häng"!
Stefan
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
jodå, den vagnen behöver tvättas!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt geggat!
Håkan
Håkan
Tack alla!
Det har vart en riktigt bra dag vid byggarbänken... Jag har hunnit att lägga på lite "torra" pigment idag också!
Jag gnuggade in lite mörk rost samt "boostade" färgen lite med en gnutta röda pigment också
Sen, mina vänner, så var det dags för lucköppning!
Jag limmade ju luckorna med några små kluttar PVA-lim för att jag skulle kunna ta bort dem. Limmet fäste lite för bra, så det fastnade en del metallfärg (och lort) - så jag får rensa upp det och fixa till vädringen på insidan luckan igen.
Jag var lite orolig för hur kanten runt motorn skulle bli efter målning och vädring, så jag var beredd på en del räddningsarbete. Men jag känner mig nog ganska nöjd med hur kanten blev
Låt oss tjuvkika lite på förarplatsen och stereobänken.
Avtäckning av framlampan. Jag är supernöjd med hur den blev.
I princip är hela ovansidan klar. Det enda som saknas är att fixera torn och luckor samt kroka upp motorhuven. Men det gör jag naturligtvis sist av allt...
Det som är kvar att göra är vädring av hjul samt bandpaket.
Sen har jag ju gått och funderat på ett diorama, eller åtminstone en basplatta med lite detaljer
Tommy
Det har vart en riktigt bra dag vid byggarbänken... Jag har hunnit att lägga på lite "torra" pigment idag också!
Jag gnuggade in lite mörk rost samt "boostade" färgen lite med en gnutta röda pigment också
Sen, mina vänner, så var det dags för lucköppning!
Jag limmade ju luckorna med några små kluttar PVA-lim för att jag skulle kunna ta bort dem. Limmet fäste lite för bra, så det fastnade en del metallfärg (och lort) - så jag får rensa upp det och fixa till vädringen på insidan luckan igen.
Jag var lite orolig för hur kanten runt motorn skulle bli efter målning och vädring, så jag var beredd på en del räddningsarbete. Men jag känner mig nog ganska nöjd med hur kanten blev
Låt oss tjuvkika lite på förarplatsen och stereobänken.
Avtäckning av framlampan. Jag är supernöjd med hur den blev.
I princip är hela ovansidan klar. Det enda som saknas är att fixera torn och luckor samt kroka upp motorhuven. Men det gör jag naturligtvis sist av allt...
Det som är kvar att göra är vädring av hjul samt bandpaket.
Sen har jag ju gått och funderat på ett diorama, eller åtminstone en basplatta med lite detaljer
Tommy
TommyKillander
Sida 5 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» St.Chamond, French Heavy Tank WWI
» WWI Heavy Main Battle Tank "Female", Takom 1/35
» Inbox Review: Takom 1/35 T29E3 U.S. Heavy Tank #2064
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Star Wars figurer (brädspelet Imperial Assault)
» WWI Heavy Main Battle Tank "Female", Takom 1/35
» Inbox Review: Takom 1/35 T29E3 U.S. Heavy Tank #2064
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Star Wars figurer (brädspelet Imperial Assault)
Sida 5 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|