Zvezda 1/35 KV-2 Heavy Assault Tank
+14
Gigabyte
Mal
Stefan E
frznlogic
Warsawpact
Caverö
Janne.S
cas
Exelon
Marlin
Matt_Public
Azgaron
Pyret
TommyKillander
18 posters
Sida 9 av 9
Sida 9 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Sv: Zvezda 1/35 KV-2 Heavy Assault Tank
Hallåj!
Jag håller på med rostning av skrothögen.... Det är ju knepigare än man tror det här - det är en otroligt liten skillnad mellan något som ser trovärdigt ut och något som ser helt kalkon ut
Men jag har börjat med att airbrusha på de mörkaste tonerna
Sen blir det svampmålning...
För varje varv så byter jag till nästa ljusa ton
Sen blir det Wash i lite olika kulörer
Slutligen får resten av plattan sig en omgång med lort också, Mörk wash runt stenar och Sandfärgad wash på gruspartierna.
Detta ser helt galet knepigt ut... Men det ordnar sig nog...
Nästa steg blir mattlack och pigment för att tona ned de ljusaste partierna!
Tommy
Jag håller på med rostning av skrothögen.... Det är ju knepigare än man tror det här - det är en otroligt liten skillnad mellan något som ser trovärdigt ut och något som ser helt kalkon ut
Men jag har börjat med att airbrusha på de mörkaste tonerna
Sen blir det svampmålning...
För varje varv så byter jag till nästa ljusa ton
Sen blir det Wash i lite olika kulörer
Slutligen får resten av plattan sig en omgång med lort också, Mörk wash runt stenar och Sandfärgad wash på gruspartierna.
Detta ser helt galet knepigt ut... Men det ordnar sig nog...
Nästa steg blir mattlack och pigment för att tona ned de ljusaste partierna!
Tommy
TommyKillander
Rost är inte helt lätt, men det ser ju bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan
Jo, jag har lagt på en mattlack nu och gått över skrotet och marken runt omkring med rostpigment i olika kulörer. Det har tonat ned färgen och allt har fått en matt lyster nu som känns mer trovärdig.
Jag är fortfarande lite sugen på att lägga dit några gröna 4BO färgflagor samt lägga på lite mörka rinnmärken, men risken är stor att jag misslyckas så jag avstår nog.
Jag kanske skall ta mig en funderare på vad jag vill göra först innan jag börjar jåla vilt...
Under tiden kan jag ju fixa lite med basplattan.
Jag har slipat kanterna en sista gång och har oljat in den med lite träolja för invärtes bruk (inomhus alltså....)
Istället för att limma så testar vi med ett dubbelsidigt adhesive. Vagnen väger nåt hekto eller två så den kommer funka som brevpress
Typ sådär... sen är det möbeltassar på som gäller.
Tommy
Jo, jag har lagt på en mattlack nu och gått över skrotet och marken runt omkring med rostpigment i olika kulörer. Det har tonat ned färgen och allt har fått en matt lyster nu som känns mer trovärdig.
Jag är fortfarande lite sugen på att lägga dit några gröna 4BO färgflagor samt lägga på lite mörka rinnmärken, men risken är stor att jag misslyckas så jag avstår nog.
Jag kanske skall ta mig en funderare på vad jag vill göra först innan jag börjar jåla vilt...
Under tiden kan jag ju fixa lite med basplattan.
Jag har slipat kanterna en sista gång och har oljat in den med lite träolja för invärtes bruk (inomhus alltså....)
Istället för att limma så testar vi med ett dubbelsidigt adhesive. Vagnen väger nåt hekto eller två så den kommer funka som brevpress
Typ sådär... sen är det möbeltassar på som gäller.
Tommy
TommyKillander
Planksteken ser lite torr ut, men ändå så smaskens!
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Planksteken ser lite torr ut, men ändå så smaskens!
Tack, middagen är snart klar att servera!
Dax för grabbarna att ta plats i sminkbåset.
Men hur gick det med öglan då !?
Lastpallen och öglan har kompletterats med var sin packsedel.
Kamrat Zutroy lyckades tappa bogseröglan i ett träsk, som besättningen med nöd och näppe lyckades bogsera upp vagnen ur. Vagnchefen fick beställa en ny....
Häpp!
Imorgon börjar jag nog plocka ihop alla olika detaljer på basplattan. Förhoppningsvis hinner jag ta några anständiga bilder på den också!
TommyKillander
Jäd-ns fint alltså! Fin rostning skall det ju vara på planksteken. Olja på plattan får väl räknas som sås. Sminkat besättning och ÄNTLIGEN fick jag veta vad du tänkte med öglan!
glimturen
Den där Zutroy, alltså. Han är ett elände!
Briljant upplösning på öglemysteriet. AFSE på Östfronten låter sådär lagom roligt...
Briljant upplösning på öglemysteriet. AFSE på Östfronten låter sådär lagom roligt...
Adresslappen tar då verkligen priset!
Galet på helt rätt sätt!
Galet på helt rätt sätt!
cas- Vicesheriff
Plattan växer fram fint och kul med lite kreativa fabuleringar så som lappen på öglan
Gigabyte
Mycket snyggt jobbat med plattan, figurerna och öglan var ju pricken över i!
Håkan
Håkan
Tack killar!
Jag gjorde ett snabbt försök att fota lite idag, men jag kom hem sent från jobbet och var rätt trött när jag väl fick ställt upp allt och bekantat mig med den nya kameran (vi är inte helt super-kompisar än, men det beror nog mest på mig).
Jag fick ut några bilder iallafall, med kommer göra ett nytt försök i helgen när jag har mer tid och är utvilad.
Tommy
Jag gjorde ett snabbt försök att fota lite idag, men jag kom hem sent från jobbet och var rätt trött när jag väl fick ställt upp allt och bekantat mig med den nya kameran (vi är inte helt super-kompisar än, men det beror nog mest på mig).
Jag fick ut några bilder iallafall, med kommer göra ett nytt försök i helgen när jag har mer tid och är utvilad.
Tommy
TommyKillander
frznlogic skrev:Ett mästerverk! Jag ör otroligt impad!
Tack Logic!
Tommy
TommyKillander
Ser riktigt snyggt ut!
Håkan
Håkan
Underbar vagn med en schysst platta, kan inte bli bättre!
glimturen
Stackars Zutroy är designad för att hänga i tornluckan, va?
Genialt att låta honom posera vid vagnfronten istället, eftersom hans kroppsspråk därmed ser så underbart undflyende ut. Karln försöker förgäves spela Allan men lever i självmedveten skräck över de bekymmer han vållat Bräckjärns-Boris (som tålmodigt ruvar på långsiktig hämnd).
Genialt att låta honom posera vid vagnfronten istället, eftersom hans kroppsspråk därmed ser så underbart undflyende ut. Karln försöker förgäves spela Allan men lever i självmedveten skräck över de bekymmer han vållat Bräckjärns-Boris (som tålmodigt ruvar på långsiktig hämnd).
Azgaron skrev:Ser riktigt snyggt ut!
Håkan
Tack Håkan!
glimturen skrev:Underbar vagn med en schysst platta, kan inte bli bättre!
Tack glimturen!
Matt_Public skrev:Stackars Zutroy är designad för att hänga i tornluckan, va?
Tack Mattias, det stämmer.. jag fick vrida om armen ordentligt på honom för att det skulle passa
Moder Ryssland ser inte mellan fingrarna med underlåtenhet och slarv. Vagnschefen Vladimir fick utstå ifyllande av rysk Extra Komplicerad AFSE och redogöra för vad som hänt inför lokala partirepresentanten... Boris vrede är Zutroys minsta problem just nu
Tommy
TommyKillander
Jädrar i mig så galant du fixar till det!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Christercas skrev:Jädrar i mig så galant du fixar till det!
Bättre bilder utlovas i Bildrutan inom kort
Tommy
TommyKillander
Sida 9 av 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Liknande ämnen
» St.Chamond, French Heavy Tank WWI
» WWI Heavy Main Battle Tank "Female", Takom 1/35
» Inbox Review: Takom 1/35 T29E3 U.S. Heavy Tank #2064
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Star Wars figurer (brädspelet Imperial Assault)
» WWI Heavy Main Battle Tank "Female", Takom 1/35
» Inbox Review: Takom 1/35 T29E3 U.S. Heavy Tank #2064
» NVA Cottbus 1990 - T-55AM 7th Tank Division, Tank Regiment 15
» Star Wars figurer (brädspelet Imperial Assault)
Sida 9 av 9
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|