Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
+12
Gigabyte
Jörgen.E
Henrik Bergman
frznlogic
Mal
Caverö
Azgaron
Matt_Public
TommyKillander
Stefan E
Marlin
cas
16 posters
Sida 5 av 13
Sida 5 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Alltid bra att testa nya tekniker, och just denna har jag inte testat än, så alla tips och erfarenheter är ju välkomna!
Ser snyggt ut!
Håkan
Ser snyggt ut!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Tack Håkan. Tyvärr blev det nåt meckelimuck med det hela för hårsprayen gjorde allt aluminium grynig och inte alls så finkornig som den var när jag målade den.
Mycket skumt.
Men jag skall ändå strippa och göra om, och detta är bara ännu ett tecken på det.
Mycket skumt.
Men jag skall ändå strippa och göra om, och detta är bara ännu ett tecken på det.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Härligt att du vågar testa lite nytt!
En gång är ingen gång....Snart sitter det!
Bra kämpat!
En gång är ingen gång....Snart sitter det!
Bra kämpat!
glimturen
Blev riktigt snyggt, men håller med Caverö, kanske lite för mycket slitet.
Men någon gång måste man ju testa nya metoder man snappar upp.
Bra gjort för att vara första gången!
Jag har inte gjort detta själv ännu, men snart är det dags känner jag.
Visst är det härliga byggsatser, Eduards Spittar!
Stefan
Men någon gång måste man ju testa nya metoder man snappar upp.
Bra gjort för att vara första gången!
Jag har inte gjort detta själv ännu, men snart är det dags känner jag.
Visst är det härliga byggsatser, Eduards Spittar!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Rickard och Stefan!
Jo, det skall göras om för jag är inte nöjd. Kruxet är att det är nollgradigt i min sprutbox just nu, och jag tror inte kompressorn gillar det, så jag avvaktar med allt för komplicerade måleriarbeten tills det blir lite töväder, eller helg, vilket som nu kommer först!
Ja, dom är helfina de här Eduard-spittarna. Vill egentligen sätta igång med #2 också, men det är ju så mycket man vill bygga på samma gång nu, så jag måste stilla mig en smula.
Jo, det skall göras om för jag är inte nöjd. Kruxet är att det är nollgradigt i min sprutbox just nu, och jag tror inte kompressorn gillar det, så jag avvaktar med allt för komplicerade måleriarbeten tills det blir lite töväder, eller helg, vilket som nu kommer först!
Ja, dom är helfina de här Eduard-spittarna. Vill egentligen sätta igång med #2 också, men det är ju så mycket man vill bygga på samma gång nu, så jag måste stilla mig en smula.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:.... men det är ju så mycket man vill bygga på samma gång nu, så jag måste stilla mig en smula.
Nä nä, inte tillåtet! Bygg mera!
glimturen
det är så ,, en massa motgångar,,, men sedan så sitter det ,,
Gigabyte
Hjulen står ju för dörren tycks det...
Airfix-12:an (låter som nåt Calle Dernulf skulle gå igång på) hade lite taskiga fälgar, men det gick ju rätt bra att sno motsvarande från Eduard lådan, som kommer förberedd med resinhjul istället.
Hög tid att fixa resten av stället också. Och kanske måla en skvätt Ocean Gray?
Airfix-12:an (låter som nåt Calle Dernulf skulle gå igång på) hade lite taskiga fälgar, men det gick ju rätt bra att sno motsvarande från Eduard lådan, som kommer förberedd med resinhjul istället.
Hög tid att fixa resten av stället också. Och kanske måla en skvätt Ocean Gray?
cas- Vicesheriff
Praktiskt när man kan låna bättre fälgar från en annan modell!
Håkan
Håkan
Blir det sådär fint så är det tillåtet att snatta lite ur andra kit.
glimturen
Inspirerad av Stefan så har jag till slut lagt på lite grå UMP primer:
Lite gnuggande med Caverös putsarkuddar så åker den iväg till färgsprutan sen igen!
Lite gnuggande med Caverös putsarkuddar så åker den iväg till färgsprutan sen igen!
cas- Vicesheriff
Gråprimat plan med rosa kuddar? Kan inte bli bättre!
glimturen
Jullov och målningsdags! Ingen knäpp preshade denna gång. Undersida måla med Gunze 417 vilket faktiskt är RLM76. Dom är inte kloka de där australiensarna...
Nå, lite modulering måste man ju ändå ha, så dags att maska lite paneler
Lite uppljusad färg på det
Nu får det härda en stund, så blir det mörkare paneler sen.
Kommer mera snart!
Nå, lite modulering måste man ju ändå ha, så dags att maska lite paneler
Lite uppljusad färg på det
Nu får det härda en stund, så blir det mörkare paneler sen.
Kommer mera snart!
cas- Vicesheriff
De mörka partierna målade!
Men det syntes ju inte nåt vidare....
Skall jag tona ner de ljusa en smula?
Men det syntes ju inte nåt vidare....
Skall jag tona ner de ljusa en smula?
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ser kalas ut tycker jag! Tona ner de ljusa... Hmm, tål att tänkas på. Jag skulle ha låtit det vara, fast det är lite gränsfall kanske? Beror på vilken effekt du vill ha med andra ord 😉
frznlogic
Lägg ett filter med den mörkaste färgen!
Mycket(!) utspädd färg, ca90-95% lösningsmedel och 10-5% färg, det skall se ut som väl begagnat diskvatten i koppen...
Dimma över allt tills du tycker effekten är som du vill ha den.
Du kommer inte att SE färgen du lägger på, men du kommer att se effekten när färgerna "går ihop"!
Låter flummigt och det är svårt att förklara, men självklart när du ser det!
Det blir kalassnyggt det här!
Stefan
Mycket(!) utspädd färg, ca90-95% lösningsmedel och 10-5% färg, det skall se ut som väl begagnat diskvatten i koppen...
Dimma över allt tills du tycker effekten är som du vill ha den.
Du kommer inte att SE färgen du lägger på, men du kommer att se effekten när färgerna "går ihop"!
Låter flummigt och det är svårt att förklara, men självklart när du ser det!
Det blir kalassnyggt det här!
Stefan
Gjorde ungefär så Stefan, men med originalmixen istället, och inte fullt så utspätt.
Här är resultatet.
Skiftningarna är inte helt lätta att fånga med kameran, men här är en bild till
Det tar jag!
Imorgon kanske det blir lite Foliage Green?
Här är resultatet.
Skiftningarna är inte helt lätta att fånga med kameran, men här är en bild till
Det tar jag!
Imorgon kanske det blir lite Foliage Green?
cas- Vicesheriff
Mumma!! Sjukt snyggt 😉
frznlogic
Blev kalasbra, du hade ju stor kontrast mellan färgerna så man måste moderera filtret efter behov, precis som du gjorde!
Färgskiftningarna skall ju inte "sticka i ögonen", mera anas än ses och det tycker jag att du fått fram bra.
Stefan
Färgskiftningarna skall ju inte "sticka i ögonen", mera anas än ses och det tycker jag att du fått fram bra.
Stefan
Tack Logic och Stefan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt målat, Christer! Blev fint med de olika nyanserna!
Håkan
Håkan
Snyggt filtrerat !
och tack för tipset Stefan!
Tommy
och tack för tipset Stefan!
Tommy
TommyKillander
Tackar tackar Håkan och Tommy!
Det är ju uppesittarkväll, så vad passar bättre än lite maskering?
Nu är den redo för Foliage green, på självaste julafton. Det vore väl en strålande julklapp?
Det är ju uppesittarkväll, så vad passar bättre än lite maskering?
Nu är den redo för Foliage green, på självaste julafton. Det vore väl en strålande julklapp?
cas- Vicesheriff
Det blir fint i juletider och ledigheter! Snygga paneler och skiftningar.
Ser fram emot grönt....
Ser fram emot grönt....
glimturen
Tack Rickard!
Såja, RAAF Foliage Green målat.
Imorgon innan stormen Urd kommer rasande så blir det att modulera det en smula.
Såja, RAAF Foliage Green målat.
Imorgon innan stormen Urd kommer rasande så blir det att modulera det en smula.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 5 av 13 • 1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
Sida 5 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet