Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
+12
Gigabyte
Jörgen.E
Henrik Bergman
frznlogic
Mal
Caverö
Azgaron
Matt_Public
TommyKillander
Stefan E
Marlin
cas
16 posters
Sida 7 av 13
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Avgasrören klara!
Dags för sot, krutrök, oljespill och kanske lite lera?
Dags för sot, krutrök, oljespill och kanske lite lera?
cas- Vicesheriff
Sv: Eduard Spitfire-kavalkad, Aussie Eight #1 klar, Aussie Eight #2 NY!, Bonus: Airfix Spitfire XII
Rörigt bättre! Mer sot och sånt!
Lerstänk möjligen på undersidan till luftmål.
Lerstänk möjligen på undersidan till luftmål.
glimturen
Just! Just! Kör så det ryker.glimturen skrev:Mer sot och sånt!
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt jobbat!
Sot och lera - sånt gillar vi!
Tommy
Sot och lera - sånt gillar vi!
Tommy
TommyKillander
Tack för tillropen!
Har tagit fram stora vädringsboken, men inte satt igång ännu.
Allt fokus är ju på att få klart Beaufightern först..
Har tagit fram stora vädringsboken, men inte satt igång ännu.
Allt fokus är ju på att få klart Beaufightern först..
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Avgasrör monterad, och motorkåpan har hoppat på plats igen.
Vädring påbörjad.
Ovansidan har fått avgaser med Tamiya Xf-57 Buff, lite sot från sminkkittet och sen har jag lekt loss med diverse olika pigment från MIG på ovansida vingar. Kommentarer på det?
Undersida har blivit utsatt för diverse streaks men det känns inte helt färdigt här.
Tips tack?
Vädring påbörjad.
Ovansidan har fått avgaser med Tamiya Xf-57 Buff, lite sot från sminkkittet och sen har jag lekt loss med diverse olika pigment från MIG på ovansida vingar. Kommentarer på det?
Undersida har blivit utsatt för diverse streaks men det känns inte helt färdigt här.
Tips tack?
cas- Vicesheriff
Bra jobbat cas!
Ovansidan ser bra ut.
Under tycker jag att det är lite för rent mellan kanonränderna och oljespillet, en försiktig wash med streaks på vingarna?
Alternativ lite olikfärgade oljekluttar som du smetar ut med thinner?
Glöm inte lerstänk från hjulen.....
Ovansidan ser bra ut.
Under tycker jag att det är lite för rent mellan kanonränderna och oljespillet, en försiktig wash med streaks på vingarna?
Alternativ lite olikfärgade oljekluttar som du smetar ut med thinner?
Glöm inte lerstänk från hjulen.....
glimturen
Härligt grön färg.
Spitfire är en verklig skönhet.
/Bosse
Spitfire är en verklig skönhet.
/Bosse
Marlin
Tack Rickard och Bosse!
Ovansidan kommer att förseglas lite senare idag, för den är jag nöjd med.
Undersidan kräver dock mer jobb, lite mer lerstänk olja och annat gunkigt står på listan.
Man skall dock komma ihåg att det är en Victory Bonds-betald kärra så den hölls efter rätt väl.
Å andra sidan så regnade det mycket på Nya Guinea...
Ovansidan kommer att förseglas lite senare idag, för den är jag nöjd med.
Undersidan kräver dock mer jobb, lite mer lerstänk olja och annat gunkigt står på listan.
Man skall dock komma ihåg att det är en Victory Bonds-betald kärra så den hölls efter rätt väl.
Å andra sidan så regnade det mycket på Nya Guinea...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
En riktig skönhet!
Håller med Rickard, kanske lite väl rent på sina ställen, blir spännande att se slutresultatet!
Stefan
Håller med Rickard, kanske lite väl rent på sina ställen, blir spännande att se slutresultatet!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Innan jag slutför vädringne på undersidan var jag ju tvungen att limma fast kylarklaffarna och lite luckor.
Då dräller jag lim på fel ställen
Inget annat att göra än att slipa ner och måla om.
Som tur var gick det rätt lätt, och det fanns dekaler över! Puh!
Sen när det väl hade torkat till lite fortsatte jag att leka lite med smuts.
Nu ser det ut så här
Ja, lera fattas fortfarande...
Innan jag slutför vädringne på undersidan var jag ju tvungen att limma fast kylarklaffarna och lite luckor.
Då dräller jag lim på fel ställen
Inget annat att göra än att slipa ner och måla om.
Som tur var gick det rätt lätt, och det fanns dekaler över! Puh!
Sen när det väl hade torkat till lite fortsatte jag att leka lite med smuts.
Nu ser det ut så här
Ja, lera fattas fortfarande...
cas- Vicesheriff
Det ser snyggt ut, det är ett riktigt fint målningsjobb så det är ju synd att tokvädra den
Själv är jag en sucker för pigment som jag gnuggar in och sedan borstar bort med en mjuk pensel (alt en tops om det blir för mycket). Om man vill ha en skarp kant, t.ex. vid en panellinje eller lucka där det kan tänkas läcka ut olja eller dyl. maskerar man bara innan man gnuggar på pigmenten.
Tommy
Själv är jag en sucker för pigment som jag gnuggar in och sedan borstar bort med en mjuk pensel (alt en tops om det blir för mycket). Om man vill ha en skarp kant, t.ex. vid en panellinje eller lucka där det kan tänkas läcka ut olja eller dyl. maskerar man bara innan man gnuggar på pigmenten.
Tommy
TommyKillander
Snygg lappning, kan inte se några spår alls!
Stefan
Stefan
Good save!
Nu är det riktigt bra med vädring! Jolly good my dear fellow.
Nu är det riktigt bra med vädring! Jolly good my dear fellow.
glimturen
Tack du!
Den kommer med på fredag så kan man alltid prata lite mer smuts med Caverö...
Den kommer med på fredag så kan man alltid prata lite mer smuts med Caverö...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt räddat och bygge som helhet Cas,
Gigabyte
Tack Giga!
Nu tror jag att jag har smutsat färdigt...
Om jag inte får lite briljanta tips vill säga
Nu tror jag att jag har smutsat färdigt...
Om jag inte får lite briljanta tips vill säga
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Du får nöja dig med briljanta tillrop. Hurra!
glimturen
Då tackar jag och bockar för dom tillropen då
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Så, efter lite tips från Schmutzmeister himself så ser det nu ut såhär
Nu får vi se till att göra klart resten på den här så att den blir klar nån gång...
Nu får vi se till att göra klart resten på den här så att den blir klar nån gång...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Nu börjar det likna en Spit!
Spitten var och är en notorisk skitgris som sprider olja över hela undersidan!
Mina kommer att bli onaturligt rena undertill....
Stefan
Spitten var och är en notorisk skitgris som sprider olja över hela undersidan!
Mina kommer att bli onaturligt rena undertill....
Stefan
Nu blev det ännu bättre!
glimturen
Tack tack!
Stefan, försök dig på lite gunk undertill! Det är inte så svårt egentligen märkte jag.
Se bara till att ha en akryl-klarlack på innan du börjar slabba med olja och tändarvätska.
Stefan, försök dig på lite gunk undertill! Det är inte så svårt egentligen märkte jag.
Se bara till att ha en akryl-klarlack på innan du börjar slabba med olja och tändarvätska.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 7 av 13 • 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13
Liknande ämnen
» “Aussie Eight”; Supermarine Spitfire Mk.VIII In Australian Service, Eduard 1/48
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
» Spitfire Mk IXe, Eduard 1/48 – klar
» Airfix 1/48 - Spitfire Mk XII - klar
» Supermarine Spitfire Mk.VIII, Eduard 1/48 x3
» Spitfire MkVb Airfix 1/48 - Klar
Sida 7 av 13
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet