Tamiya 1/35 M4A3E8 Sherman "Easy Eight"
+8
Sofi
Marlin
Gigabyte
glimturen
cas
Azgaron
Matt_Public
TommyKillander
12 posters
Sida 7 av 7
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Sv: Tamiya 1/35 M4A3E8 Sherman "Easy Eight"
Ack vilken snygg skrammelvagn!
Skall den inte få en gnutta mattlack?
Basplattan var ju ett rejält tilltag, även om cellerna syns lite väl tydligt....du löser det säkert med flytspackel eller nåt!
Basplattan var ju ett rejält tilltag, även om cellerna syns lite väl tydligt....du löser det säkert med flytspackel eller nåt!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt målad figur, och bra början på basplattan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggers både tank o gubbe ,, betongen skulle jag göra i gips ,, men alla vet väl att jag är en gipsgubbe hela jag,, men ånyo,, du får mera frihet än cell plasten ,, du kan hacka o dona ,,mm
// Kent
// Kent
Gigabyte
Gubben blev ännu bättre!
Basplattan är snyggt upplagd, men behöver nog lite mer på av något (gips, spackel?) för att likna betong mer.
Basplattan är snyggt upplagd, men behöver nog lite mer på av något (gips, spackel?) för att likna betong mer.
glimturen
cas skrev:Ack vilken snygg skrammelvagn!
Tack, Christer
Den är mattlackad faktiskt.
Jag har min förstoringlampa som ljuskälla och det är ett rätt starkt ljus, därav blänket.
Azgaron skrev:Snyggt målad figur, och bra början på basplattan!
Håkan
Tack Håkan
Gigabyte skrev:Snyggers både tank o gubbe ,, betongen skulle jag göra i gips ,, men alla vet väl att jag är en gipsgubbe hela jag,, men ånyo,, du får mera frihet än cell plasten ,, du kan hacka o dona ,,mm
// Kent
Tack, Kent. Om detta skiter sig helt så gör jag nog så att jag gjuter delarna i gips istället....
glimturen skrev:Gubben blev ännu bättre!
Tack Rickard, jag gör ett försök till med gips+vitlim....
Jag maskerade ramen, jag kommer inte måla den utan den får vara svart som den är.
Tommy
TommyKillander
Häpp!
Har fortsatt med basplattan och nu börjar det likna något
Jag lät min mysko lim+gips blandning som jag penslade på torka ordentligt och därefter så gav jag mig på ytan igen med en tunn välling-liknande gipsblanding igen och då fick jag till en yta som kändes rätt. Jag tog och slipade den med en grov slipsticka i "vägriktningen".
Slutligen lade jag på ett lager Svart Ultimate Primer igen och limmade fast bitarna i ramen, så nu får det torka under press tills imorgon då jag tänkte börja måla...
Tommy
Har fortsatt med basplattan och nu börjar det likna något
Jag lät min mysko lim+gips blandning som jag penslade på torka ordentligt och därefter så gav jag mig på ytan igen med en tunn välling-liknande gipsblanding igen och då fick jag till en yta som kändes rätt. Jag tog och slipade den med en grov slipsticka i "vägriktningen".
Slutligen lade jag på ett lager Svart Ultimate Primer igen och limmade fast bitarna i ramen, så nu får det torka under press tills imorgon då jag tänkte börja måla...
Tommy
TommyKillander
Det där bådar gott!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Busbra bygge!
Också: Är det bara jag som tycker att Figge Figgelito påminner svagt om Merkel?
Också: Är det bara jag som tycker att Figge Figgelito påminner svagt om Merkel?
Matt_Public- Master of DNF
Tackar !
Det har vart full rulle vid byggbänken idag.
Olika betong(?)-grått som jag kompletterade med lite bruna färgtoner, för att få lite mer liv i plattan.
Glosscoat på. Så fort det torkat skyndade jag mig att söla ner plattan med UMP Earth wash...
...samt UMP Concrete wash och mörkare fläckar med HGW Black wash, som jag blandande ihop med en blöt pensel.
Sen var det dax för lite "grönsaker" - men bara lite!
Resultatet blev såhär:
Detta momentet hade gått mycket enklare om man hade skippat frigoliten och istället satsat på "gipskakor". Men men, man lär sålänge man lever...
Men jag är helt klart nöjd med resultatet
Sen var det dax att lägga sista handen vid vädringen och det gjorde jag genom att "massera in" Light Dust och Concrete pigment i hjul, bandpaket, basplatta för att få vagnen att "gå ihop" med basplattan. Jag lade också på pigment på ovansidorna av chassie och torn på vagnen för att den skulle se lite dammigare ut.
Slutligen gjorde jag en pinwash med UMP Rust i gångjärn och på andra ställen där jag ville ha lite extra rost.
Snart kommer det riktiga bilder i Bildrutan
Tommy
Det har vart full rulle vid byggbänken idag.
Olika betong(?)-grått som jag kompletterade med lite bruna färgtoner, för att få lite mer liv i plattan.
Glosscoat på. Så fort det torkat skyndade jag mig att söla ner plattan med UMP Earth wash...
...samt UMP Concrete wash och mörkare fläckar med HGW Black wash, som jag blandande ihop med en blöt pensel.
Sen var det dax för lite "grönsaker" - men bara lite!
Resultatet blev såhär:
Detta momentet hade gått mycket enklare om man hade skippat frigoliten och istället satsat på "gipskakor". Men men, man lär sålänge man lever...
Men jag är helt klart nöjd med resultatet
Sen var det dax att lägga sista handen vid vädringen och det gjorde jag genom att "massera in" Light Dust och Concrete pigment i hjul, bandpaket, basplatta för att få vagnen att "gå ihop" med basplattan. Jag lade också på pigment på ovansidorna av chassie och torn på vagnen för att den skulle se lite dammigare ut.
Slutligen gjorde jag en pinwash med UMP Rust i gångjärn och på andra ställen där jag ville ha lite extra rost.
Snart kommer det riktiga bilder i Bildrutan
Tommy
TommyKillander
Supersnyggt! Ser fram emot bildrutan!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ahh, en fröjd för ögat!
Plattan blev bra!
Supernajs Tommy!
Plattan blev bra!
Supernajs Tommy!
glimturen
cas skrev:Supersnyggt! Ser fram emot bildrutan!
Din önskan - min lag
glimturen skrev:Ahh, en fröjd för ögat!
Plattan blev bra!
Supernajs Tommy!
Tack!
Jo, jag fick krånglat ihop plattan tillslut...
frznlogic skrev:Yowsa! Ser grymt bra ut 😀
Tack Logic!
Ola skrev:Läcker skapelse både vagn och platta
Tack Ola!
Nu i bildrutan https://ipmsgoteborg.swedishforum.se/t4880-tamiya-1-35-m4a3e8-sherman-easy-eight
Tommy
TommyKillander
Sida 7 av 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Liknande ämnen
» Sherman MkIII
» M4A3 Sherman, 1/35 Tamiya
» Sherman M4A3E2 "Jumbo" - Tamiya 1/35
» M4A2 Sherman PTO
» Easy Mud - Ett måste för den skitige :)
» M4A3 Sherman, 1/35 Tamiya
» Sherman M4A3E2 "Jumbo" - Tamiya 1/35
» M4A2 Sherman PTO
» Easy Mud - Ett måste för den skitige :)
Sida 7 av 7
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|