Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
+10
Matt_Public
frznlogic
Janne.S
Azgaron
TommyKillander
Stefan E
cas
Marlin
glimturen
Henkepenke
14 posters
Sida 2 av 4
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
Säga vad man vill, men nog är den maffig alltså!
Snyggt så!
Snyggt så!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tjusigt kontor!
Kinetics byggbeskrivningar lämnar mycket att önska...sporrar en att ha koll på referenserna i alla fall
Nyfiken på MrPaint...
Kinetics byggbeskrivningar lämnar mycket att önska...sporrar en att ha koll på referenserna i alla fall
Nyfiken på MrPaint...
Janne.S- Moderator
Gvörsk, vad fläskigt det blir!
De nyinförskaffade kulörerna ser förbålt smuffsiga ut, kul att de dessutom uppför sig lika bra.
De nyinförskaffade kulörerna ser förbålt smuffsiga ut, kul att de dessutom uppför sig lika bra.
Matt_Public- Master of DNF
Supersnyggt. Provade faktiskt Mr. Paint själv för första gången idag. Jäkligt bra färg, men f....n vad den stinker. Fördel dock att det går att rengöra med vanlig sprit.
linusorn
Ja det blir en redig best!glimturen skrev:Nu börjar det likna ett plan. Stort och fint!
Bra jobbat!
Tack Glimtur!
Tack ska du ha Christercas skrev:Säga vad man vill, men nog är den maffig alltså!
Snyggt så!
Tack! Ja visst! Ryskt underhåll i världsklassCaverö skrev:Härlig cockpit! till och med smuts
Tack Janne!Janne.S skrev:Tjusigt kontor!
Nyfiken på MrPaint...
Ja det kan man väl lugnt säga! Haha, ja, känns som jag tittar på dem lika mycket som i beskrivningen
Det förstår jag, har bara gott att säga om dem så här långt! Visst, de luktar väl lite men inget som stör när man sitter i källaren med mask på
Hehe, Tack Matt!Matt_Public skrev:Gvörsk, vad fläskigt det blir!
Tackar linusorn! Ja det är smidigt!linusorn skrev:Supersnyggt. Provade faktiskt Mr. Paint själv för första gången idag. Jäkligt bra färg, men f....n vad den stinker. Fördel dock att det går att rengöra med vanlig sprit.
Henkepenke
Bygget går långsamt framåt,men det börjar så sakta närma sig primer nu ialf! Känns som jag sagt det förut
Har sedan sist kollat några lömska skarvar och har efter korten togs givit dem ännu lite mer kärlek..
Har sedan hunnit att plocka ihop landningsställ och där har kinetic inte sparat på detaljerna känns det som,hade funderingar på lite kablage men tror inte jag orkar det på detta bygget. Vill komma vidare nu!
Även huven får lite detaljer
Och sedan har det egentligen varit en ren etsfest (eller ja.. ) över hela modellen då det slogs till på ett Eduard Big Sin i ett svagt ögonblick..
Lär väl fördmodligen bryta av 80% av grejerna under målningsfas osv men vafan det har ju bevisligen suttit där nån gång nu ialf!
Har sedan sist kollat några lömska skarvar och har efter korten togs givit dem ännu lite mer kärlek..
Har sedan hunnit att plocka ihop landningsställ och där har kinetic inte sparat på detaljerna känns det som,hade funderingar på lite kablage men tror inte jag orkar det på detta bygget. Vill komma vidare nu!
Även huven får lite detaljer
Och sedan har det egentligen varit en ren etsfest (eller ja.. ) över hela modellen då det slogs till på ett Eduard Big Sin i ett svagt ögonblick..
Lär väl fördmodligen bryta av 80% av grejerna under målningsfas osv men vafan det har ju bevisligen suttit där nån gång nu ialf!
Henkepenke
Mycket, mycket snyggt!
Vi får verkligen hoppas att all den fina etsen blir kvar!
glimturen
Det såg ju nästan för enkelt ut när etsen saknades!
Men läckert blir det, och kinetics modell är ju snygg som en dröm!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Snyggt jobbat med all etsen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Snyggt jobbat med ets och skarvar, synnerligen trevligt bygge!
Tommy
Tommy
TommyKillander
Tack Glimtur! Hehe, ja har lyckats behålla det mesta hittillsglimturen skrev:Mycket, mycket snyggt!
Hehe, ja visst lyfter det! Men ett sånt pill..Ja, den har de verkligen lyckats med!cas skrev:Det såg ju nästan för enkelt ut när etsen saknades!
Tack Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat med all etsen!
Håkan
Tack ska du ha Tommy! Nu är det bara "slutklämmen" kvarTommyKillander skrev:Snyggt jobbat med ets och skarvar, synnerligen trevligt bygge!
Tommy
Henkepenke
"Paint it black..dum di dum.."
Äntligen fått blåst på lite primer,i detta fallet UMP:s svarta som är fantastiskt fin att jobba med i mitt tycke
Sen började experimenterandet. Har en förkärlek för skitiga och slitna objekt som man verkligen kan se att det levt ett tufft liv. Så under sökandet efter referensbilder hittade jag dessa:
Och bestämde mig för att försöka göra nått som kanske kommer i närheten av det bilden visar. Så sagt och gjort, på med AK Extreme Aluminium på en del utvalda ställen.
Fortfarande inte bestämt om jag kommer använda mig av alla ställen jag målat alu på men runt luftbromsen och akteröver blir det ialf! Så på med Ammo Heavy Chipping effects och när det torkat blåste jag på Mr Paints Lemon-Grey Russian Primer. Och när det fått torka en stund så började chippingen med en pensel med lite varmt vatten.
Och detta är resultatet so far
Nu ska det förseglas med lite lack innan mer chippingvätska åker på och därefter mer svart innan jag börjar på huvudcammot
Äntligen fått blåst på lite primer,i detta fallet UMP:s svarta som är fantastiskt fin att jobba med i mitt tycke
Sen började experimenterandet. Har en förkärlek för skitiga och slitna objekt som man verkligen kan se att det levt ett tufft liv. Så under sökandet efter referensbilder hittade jag dessa:
Och bestämde mig för att försöka göra nått som kanske kommer i närheten av det bilden visar. Så sagt och gjort, på med AK Extreme Aluminium på en del utvalda ställen.
Fortfarande inte bestämt om jag kommer använda mig av alla ställen jag målat alu på men runt luftbromsen och akteröver blir det ialf! Så på med Ammo Heavy Chipping effects och när det torkat blåste jag på Mr Paints Lemon-Grey Russian Primer. Och när det fått torka en stund så började chippingen med en pensel med lite varmt vatten.
Och detta är resultatet so far
Nu ska det förseglas med lite lack innan mer chippingvätska åker på och därefter mer svart innan jag börjar på huvudcammot
Henkepenke
Det där blir verkligen snyggt!
Bra referenser och finfin chipping!
glimturen
Jäklar så grannt det blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
glimturen skrev:Det där blir verkligen snyggt!
cas skrev:Jäklar så grannt det blir!
Tack ska ni ha grabbar, det värmer!
Henkepenke
Det avgör saken! På nästa modell blir det marmorering, det är då säkert!
Tusan så läckert det blir!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Intressant! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack glimturen!glimturen skrev:Ett sant nöje att beskåda!
Tack Cas! Ja jag tycker du ska ge det ett försök!cas skrev:Det avgör saken! På nästa modell blir det marmorering, det är då säkert!
Tack ska du ha Håkan!Azgaron skrev:Intressant! Ser bra ut!
Håkan
Henkepenke
Äntligen fått lite färg på Flankern! Det återstår mycket men börjar bli färdig med cammot ialf!
Fick för mig att jag skulle pröva att använda Tamiyas maskeringstejp för kurvor när jag la cammot istället för den sedvanliga häftmassan då det ska vara nått sånär hardedge. Men det gör jag aldrig om, blev väldigt tydliga svarta linjer kvar där tejpen suttit som var svåra att väva in när färgerna skulle gå ihop. Så häftmassan hade nog varit ett klokare val,men då vet man det till nästa gång!
Fick för mig att jag skulle pröva att använda Tamiyas maskeringstejp för kurvor när jag la cammot istället för den sedvanliga häftmassan då det ska vara nått sånär hardedge. Men det gör jag aldrig om, blev väldigt tydliga svarta linjer kvar där tejpen suttit som var svåra att väva in när färgerna skulle gå ihop. Så häftmassan hade nog varit ett klokare val,men då vet man det till nästa gång!
Henkepenke
Ojojoj! Det där arbetet är lätt värt en tåspetsdans!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Ukrainsk Su-27UB Flanker C, 1/48 GWH
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48
» Academy 1/48 Su-27 Flanker B
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48