Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
+10
Matt_Public
frznlogic
Janne.S
Azgaron
TommyKillander
Stefan E
cas
Marlin
glimturen
Henkepenke
14 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
Tack Glimturen!glimturen skrev:Mycket läckert camo!
Hehe, tack ska du ha Christer!cas skrev:Ojojoj! Det där arbetet är lätt värt en tåspetsdans!
Stort tack Bosse!Marlin skrev:Jistanes.
De var läckra färger.
/Bosse
Jag bugar och bockar TommyTommyKillander skrev:Så vackert att man blir tårögd...
Tommy
Henkepenke
Läckert cammo! Snyggt målat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Azgaron skrev:Läckert cammo! Snyggt målat!
Håkan
Stort tack Håkan!
//Henke
Henkepenke
Liten uppdatering på G,
Fått på den sista färgen och även fått målat utblås och lite detaljer dividerar med mig själv nu om jag ska låta det vara som det är eller ge mig på lite fading också..hmm, what to do, what to do!
Ialf! Först på med lite Gunze GX2 med Mr Leveling Thinner = Bra skit!
Sedan grundade jag med lite AK Extreme Aluminium
Innan jag fortsatte med Tamiya Clear Röd/Orange och blå
Det hela avslutades med lite AK Extreme Copper och Jet Exhaust
Sist men inte minst några bilder på helheten som den står nu
Fått på den sista färgen och även fått målat utblås och lite detaljer dividerar med mig själv nu om jag ska låta det vara som det är eller ge mig på lite fading också..hmm, what to do, what to do!
Ialf! Först på med lite Gunze GX2 med Mr Leveling Thinner = Bra skit!
Sedan grundade jag med lite AK Extreme Aluminium
Innan jag fortsatte med Tamiya Clear Röd/Orange och blå
Det hela avslutades med lite AK Extreme Copper och Jet Exhaust
Sist men inte minst några bilder på helheten som den står nu
Henkepenke
Snyggt jobbat med färgerna till utblåsen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Riktigt, riktigt snyggt!
WOW, vilka färger på utblåsen och underbart läckra färger i cammot!
Görsnyggt!
Stefan E- Linkebodamannen
Wow!
Jag gillar hur du fått till utblåsen på kärran speciellt och kommer att pröva det också om jag får möjlighet.
Den byggsatsen ser ut att vara sjukt fin också och blir själv grymt sugen på att skaffa en sådan.
Ska bli kul att se när den är klar!
Jag gillar hur du fått till utblåsen på kärran speciellt och kommer att pröva det också om jag får möjlighet.
Den byggsatsen ser ut att vara sjukt fin också och blir själv grymt sugen på att skaffa en sådan.
Zander_Lindstrom
Tack Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat med färgerna till utblåsen!
Håkan
Stort tack Stefan Ser fram emot att se din Mig komma till liv!Stefan E skrev:Riktigt, riktigt snyggt!WOW, vilka färger på utblåsen och underbart läckra färger i cammot!Görsnyggt!
Tja Zander, kul att se dig här också! Tack så jättemycket!Zander_Lindstrom skrev:Wow!
Ja den är riktigt fin, synd att beskrivningarna är under all kritik dock. Är lite sugen på att skaffa mig en till för att revanschera mig från de missar jag gjort på denna
Tack igen!
Henkepenke
Henkepenke skrev:
Tja Zander, kul att se dig här också! Tack så jättemycket!
Ja den är riktigt fin, synd att beskrivningarna är under all kritik dock. Är lite sugen på att skaffa mig en till för att revanschera mig från de missar jag gjort på denna
Tack igen!
Känner igen det där, när man nästan är färdig så vill man bygga en till likadan.
Zander_Lindstrom
Rackarns vad snyggt detta blir.
Måste skaffa mig en Su-33 så fort jag bara kan.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Tack glimturen!glimturen skrev:Mycket tjusiga utblås!
Denna tar sig snyggt!
Jag tackar ödmjukast! Hehe, ja det tycker jag verkligen!Marlin skrev:Rackarns vad snyggt detta blir.
/Bosse
Tack Ola!Ola skrev:Ställer in mig i hyllningskören , imponerande
Henkepenke
Lite knepigt bildformat, men herrejösses vad motormålningen blev fin!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Ja,bytte från Photobucket till Flickr nyss så har inte riktig vant mig vid inställningarna än. De blir rätt hyggligt om man trycker på förstora tror jag
Henkepenke
Inte så mycket som har hänt på Flankern det senaste, fått tillskott i familjen får en dryg månad sedan så tiden har gått till annat.Men har ialf hunnit att få på dekaler och en wash! Nu väntar ytterligare lite vädring så fort DHL levererar ett paket med lite godsaker i som det hade lyckats vela bort!
Henkepenke
Okej, det där blev ju i det närmaste sinnesrubbat snyggt.
Matt_Public- Master of DNF
Det är så snyggt att man nästan vill ge upp propellerkärror helt och bara bygga jet!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Så jäkla snyggt. Visades upp ett bygge av denna modell på Hyperscale här om dan. Den byggaren klagade på att modellen var svårbyggd. Vad tycker du?
linusorn
Allt för vänligt MattMatt_Public skrev:Okej, det där blev ju i det närmaste sinnesrubbat snyggt.
Oj! Inget dåligt betyg när det kommer från en sån Spit-fantast som dig Cas! Tack och bockcas skrev:Det är så snyggt att man nästan vill ge upp propellerkärror helt och bara bygga jet!
Tack Janne! Ska nog bli bra till slut, blir säkert färdig vilket årtionde som helstJanne.S skrev:Ujujuj, riktigt toksnyggt!
Tack så mycket linusorn! Okey, hmm näe det kan jag nog inte säga att jag tyckt den varit. Visst är instruktionerna helt kassa (dåliga CAD-bilder) men hittar man bara rätt ställen och rätt sprue (en del felmärkningar) så tycker jag allt har passat kanon so farlinusorn skrev:Så jäkla snyggt. Visades upp ett bygge av denna modell på Hyperscale här om dan. Den byggaren klagade på att modellen var svårbyggd. Vad tycker du?
Stort tack Tommy!TommyKillander skrev:Fantastiskt snyggt!
Tommy
Tack glimtur! Det tycker jag du ska göra, jag hänger påglimturen skrev:Mycket snyggt!
Jag blir väldigt sugen på att bygga Ryskt!
Henkepenke
Fjuppdatering!
Det börjar så sakta dra ihop sig mot slutet nu så har spenderat de senaste bänksessionerna med att fixa en hel hög med misstag och mecka med småprylar. Även hunnit med att börja vädringen med oljefärger
PE huvlås i 1/48 var ett jäkla meckel men nu sitter de på plats ialf!
En trio backspeglar infann sig även i cockpit
Sen påbörjades vädringen så sakta,fokuserat på smuts än så länge, ska komma tillbaka och försöka bleka emblemen lite med W&N transparent vit då jag hört den ska vara grym till just sånt.
Svårt att fånga det på bild riktigt men jag hoppas det går att se lite vad jag gjort ialf
Har börjat så smått på undersidan också, inte hunnit så långt där dock.
Såg en mycket fin modell av Kinetics Flanker på AiM och inser att jag misslyckats rätt hårt med camouflaget då det ska vara ett "hard-edge" cammo, men men..försent att ändra på det nu så får bli nästa gång jag bestämmer mig för att bygga ryskt
Det börjar så sakta dra ihop sig mot slutet nu så har spenderat de senaste bänksessionerna med att fixa en hel hög med misstag och mecka med småprylar. Även hunnit med att börja vädringen med oljefärger
PE huvlås i 1/48 var ett jäkla meckel men nu sitter de på plats ialf!
En trio backspeglar infann sig även i cockpit
Sen påbörjades vädringen så sakta,fokuserat på smuts än så länge, ska komma tillbaka och försöka bleka emblemen lite med W&N transparent vit då jag hört den ska vara grym till just sånt.
Svårt att fånga det på bild riktigt men jag hoppas det går att se lite vad jag gjort ialf
Har börjat så smått på undersidan också, inte hunnit så långt där dock.
Såg en mycket fin modell av Kinetics Flanker på AiM och inser att jag misslyckats rätt hårt med camouflaget då det ska vara ett "hard-edge" cammo, men men..försent att ändra på det nu så får bli nästa gång jag bestämmer mig för att bygga ryskt
Henkepenke
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Ukrainsk Su-27UB Flanker C, 1/48 GWH
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48
» Academy 1/48 Su-27 Flanker B
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48
» Academy 1/48 Su-27 Flanker B