Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
+10
Matt_Public
frznlogic
Janne.S
Azgaron
TommyKillander
Stefan E
cas
Marlin
glimturen
Henkepenke
14 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Kinetic 1/48 SU-33 Flanker D
Den skarpögde ser att det på några ställen ser ut som färgen har krackelerat, det var nått som uppstod efter att jag drog på ett lager av Mr Paints satin varnish efter dekaler och wash. Vet inte varför det har uppstått, är det någon som varit med om det innan?
Henkepenke
Mycket snyggt, med eller utan "hard-edge" !
Jag råkade ut för krackelerad lack på min valkyria. Troligen hade färgen under inte riktigt torkat (trots flera dygn). Kanske var det även för fuktigt i garaget i något av de två momenten.
Jag fick slipa en hel del och lacka om. Det blev inte perfekt, om jag säger så.
Går det att slippa slipa, så slipa inte.
Jag råkade ut för krackelerad lack på min valkyria. Troligen hade färgen under inte riktigt torkat (trots flera dygn). Kanske var det även för fuktigt i garaget i något av de två momenten.
glimturen
glimturen skrev:Mycket snyggt, med eller utan "hard-edge" !
Tack! Okey, hmm färgen borde varit genomtorr då den är lackbaserad och suttit på i flera veckor innan,men kanske är washen som ställt till det eller nått. Har slipat på några ställen men tyckte det bara bidrog till den slitna/skitiga looken jag är ute efter så har inte varit alltför nitisk
Henkepenke
Mja, inget misslyckande alls med kammot.....de blev nämligen ommålade till hardbedge. Just den slitna looken stämmer bra med ett soft edge kammo.
https://i0.wp.com/su-27flanker.com/wp-content/uploads/2015/04/5123054.jpg
Sedan blev de som sagt ommålade till:
https://i0.wp.com/su-27flanker.com/wp-content/uploads/2015/07/1357890.jpg
Janne.S- Moderator
Där ser man! Tur i oturen då Och, varför har jag inte hittat den bilden i hög upplösning förut! Där fanns ju hur mycket smaskigt som helst som jag skulle velat försökt få till på min flanker..suck..nu måste jag bygga en till..Janne.S skrev:Mja, inget misslyckande alls med kammot.....de blev nämligen ommålade till hardbedge. Just den slitna looken stämmer bra med ett soft edge kammo.
Henkepenke
Snyggt jobbat med huvlås och vädring! Synd på krackeleringen!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat med huvlås och vädring! Synd på krackeleringen!
Håkan
Ja det är lite skit, men jag ser det som lite extra slitage bara på en redan trött ryss
Zander_Lindstrom skrev:Fråga, vad är W&N transparent white?
Oljefärg Winsor & Newton, just denna ska vara mer transparent än deras vanliga vita och därav vara ypperlig för att få till blekningar osv svårt att få tag på i Sverige dock, så hittade min på Ebay.
Henkepenke
Henkepenke skrev:Tack Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat med huvlås och vädring! Synd på krackeleringen!
Håkan
Ja det är lite skit, men jag ser det som lite extra slitage bara på en redan trött ryssZander_Lindstrom skrev:Fråga, vad är W&N transparent white?
Oljefärg Winsor & Newton, just denna ska vara mer transparent än deras vanliga vita och därav vara ypperlig för att få till blekningar osv svårt att få tag på i Sverige dock, så hittade min på Ebay.
Ahaaa!
Efter närmare googling, är det inte sådana färger som finns hos Bolist (av alla jävla ställen) bl. a i Sverige?
Jag har blandat upp en flaska med en skvätt vit oljefärg och luktfri lacknafta till just det ändamålet.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom skrev:Henkepenke skrev:Tack Håkan!Azgaron skrev:Snyggt jobbat med huvlås och vädring! Synd på krackeleringen!
Håkan
Ja det är lite skit, men jag ser det som lite extra slitage bara på en redan trött ryssZander_Lindstrom skrev:Fråga, vad är W&N transparent white?
Ahaaa!
Efter närmare googling, är det inte sådana färger som finns hos Bolist (av alla jävla ställen) bl. a i Sverige?
Jag har blandat upp en flaska med en skvätt vit oljefärg och luktfri lacknafta till just det ändamålet.
Hmm, mycket möjligt, just den transparenta lyckades inte jag hitta i Sverige men de övriga färgerna är ju rätt så lätta att få tag på i diverse nätbutiker och färgaffärer
Henkepenke
Stronkar på vingspetsarna är så osannolikt fulsnyggt, alltså. Sorbtsiya FTW!
Matt_Public- Master of DNF
Tack Tobias!Tobias skrev:Mycket vacker vädring där henke! Tja - allt är vackert!
Hehe, ja eller hur!Matt_Public skrev:Stronkar på vingspetsarna är så osannolikt fulsnyggt, alltså. Sorbtsiya FTW!
Henkepenke
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Ukrainsk Su-27UB Flanker C, 1/48 GWH
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48
» Academy 1/48 Su-27 Flanker B
» Su-27P Flanker B
» Su-27 Flanker B
» Su-27 Flanker B , Academy 1/48
» Academy 1/48 Su-27 Flanker B