IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Krasch-diorama av en gammal Draken.

+4
Stefan E
glimturen
cas
Zander_Lindstrom
8 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 Empty Sv: Krasch-diorama av en gammal Draken.

Inlägg av Zander_Lindstrom fre 18 aug 2017, 17:50

Efter att ha surfat lite på internet efter bilder på stora vattensnokar, så framkom det via wikipedia att vi fått en ny art av snokar i Europa i augusti 2017, "Natrix Helvetica" som tidigare klassades som vanlig vattensnok. Herpetologer runtom i Europa firar på sådant här vis!

Skämt åsido, men det innebär ju att jag måste göra en orm till att ha med i dioramat, när mitt bygge kom så lägligt. Smile

Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Till överst på sidan Gå ner

Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 Empty Sv: Krasch-diorama av en gammal Draken.

Inlägg av glimturen fre 18 aug 2017, 23:53

Mycket snyggt med orm i vatten! Shocked Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 1288785663
glimturen
glimturen

Inlägg av Zander_Lindstrom lör 19 aug 2017, 19:52

Satte mig ner och gjorde lite till idag.

Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 20988010

Började med att göra någon blandning av rökspån, vittlim, vatten och färg som skulle likna gamla löv. Slängde téet som jag gjorde igår.

Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 20938910

Sorry för den dåliga bilden, men jag märkte det först när jag tittade på datorn.
Jag har iaf lagt på löven och sedan lite mossa, bark och sten på sina ställen och till sist lagt på ett tunnt lager Still Water direkt från flaskan.
Jag får nog måla "löven" lite imorgon i en mörkare färg eftersom att de ljusnade för mycket av limmet.
Ska se hur det ser ut imorgon, men jag tänkte slänga på lite gräspulver och sedan göra några vattenpölar och våt lera på sina ställen, därefter är det nog färdigt.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av TommyKillander lör 19 aug 2017, 23:27

Här snackar vi UrbEx i högre skolan! 

Bonus-snokar är aldrig fel!

Det skall bli spännande att se resultatet Smile

cheers
Tommy
TommyKillander
TommyKillander

Inlägg av cas sön 20 aug 2017, 12:47

Gollum skulle helt klart uppskattat det träsket!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Matt_Public sön 20 aug 2017, 18:44

cas skrev:Gollum skulle helt klart ha uppskattat det träsket!
Just! Just! Eller möjligen Yoda.

Fast han skulle förmodligen bärga kärran omgående enbart för att stila. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF

Inlägg av Zander_Lindstrom mån 21 aug 2017, 00:25

Matt_Public skrev:
cas skrev:Gollum skulle helt klart ha uppskattat det träsket!
Just! Just! Eller möjligen Yoda.

Fast han skulle förmodligen bärga kärran omgående enbart för att stila. Very Happy

Om Yoda skulle slita upp Draken, så skulle jag nog reagera såhär (och förmodligen bli "force chocked"). Wink

Jag är inte helt nöjd just nu, tycker det ser lite amatörmässigt ut på sina ställen, men jag ska jobba på att fixa till det hyfsat bra så att jag blir nöjd nog att våga ha det ståendes i hyllan. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av Zander_Lindstrom fre 25 aug 2017, 19:39

Är nog villig att kalla den färdig nu, orkar inte pula mer och krångla. Tanken var att jag skulle göra den på en helg, den har istället tagit flera veckor och jag är villig att stanna där.

Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 21076810
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av Janne.S fre 25 aug 2017, 19:51

Så är det, modellprojekt blir aldrig färdiga utan de överges, precis som konst Wink

Ser snygg ut tycker jag Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator

Inlägg av Zander_Lindstrom lör 26 aug 2017, 16:10

Janne.S skrev:Så är det, modellprojekt blir aldrig färdiga utan de överges, precis som konst Wink

Ser snygg ut tycker jag Very Happy

Det ligger en del i det där.
Diorama är sjukt kul annars, men just här så tappade jag lusten snabbt eftersom att det inte riktigt såg ut som jag hade tänkt mig i huvudet att det skulle se ut.
Postar mer och bättre bilder på det så snart jag kan. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av glimturen sön 27 aug 2017, 23:08

Ser urhäftigt ut! Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 1288785663
glimturen
glimturen

Inlägg av Zander_Lindstrom sön 27 aug 2017, 23:34

glimturen skrev:Ser urhäftigt ut! Krasch-diorama av en gammal Draken. - Sida 2 1288785663

Tack så mycket. Smile
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av cas tis 29 aug 2017, 06:51

Jag tycker det blev asfräckt!

I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas
cas
Vicesheriff

Inlägg av Zander_Lindstrom tis 29 aug 2017, 12:56

cas skrev:Jag tycker det blev asfräckt!

"Käckt" säger ni väl där nere i våtmarkerna? Wink
Tackar så mycket, broder.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av Azgaron ons 06 sep 2017, 12:52

Kul med ett lite annorlunda dio! Ser bra ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009

Inlägg av Zander_Lindstrom ons 06 sep 2017, 13:12

Azgaron skrev:Kul med ett lite annorlunda dio! Ser bra ut! Smile

Håkan

Tack så mycket. Smile

Du påminde mig också om att jag måste ta lite bilder på det.
Zander_Lindstrom
Zander_Lindstrom

Inlägg av Sponsored content

Sponsored content

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet