Pz.Kpfw. IV Ausf.D Dragon 1:35
+13
bjork_larsson
dm4
johan r
merlin1953packard
Stefan E
T-34
MiniStuff
JOooCKE
Azgaron
Caverö
Janne.S
Gigabyte
MagnusE
17 posters
Sida 2 av 5
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Pz.Kpfw. IV Ausf.D Dragon 1:35
Ser bra ut Magnus! Kul att du hinner bygga nått mellan barnskrik och blöjbyten!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Blir bra detta Magnus! Visst är det uttröttande med barn och att man inte alltid hinner med sina egna hobbies men ack så härliga de blir när de blir som egna personer och man ser de utvecklas... de blir äldre och man får mer tid för "sig själv".
/Markus
/Markus
MiniStuff- Vicesheriff
Får instämma med föregående talare. Riktigt snyggt Magnus.
Beträffande barn kommer dom snart i tonåren och då är det du som undrar var dom är?
Magnus
Beträffande barn kommer dom snart i tonåren och då är det du som undrar var dom är?
Magnus
T-34
Tack grabbar! Jo, sant är det som ni säger om ungar och man får väl egentligen njuta så länge de är hemma. 3,5 åring var ju för go häromdagen. "-Pappa, när jag fyller 40 kan vi bygga panserstrids tillsammans." Jag menar panserstrids, vilket underbart ord.
Magnus
Magnus
MagnusE
Ser ju strålande ut, visst är den fräck med knubbe kanonen och lite extra pansar.
Gillar skarpt.
Gillar skarpt.
Caverö
Tack Giga Caverö! Läget är nu att jag fått på ett lager klarlack för dekalerna. Skulle nog inte varit funkis utan då Lifecolorn var riktigt dömatt.
Vänta nu, skall man behöva bygga ihop ett hakkors på palmen. Kolla in pyttedekaler vid 22.
Lite darrigt men det blev ändå rätt skapligt med tankë att bitarna var 2mm långa. Från normalt betrakningsavstånd är det OK.
4.Kompanie, Panzer-Regiment 8, 15.Panzer-Division, Libiya 1941
Notera hur kulören ändrats med klarlacken, nu är den mer lik RAL8000 än den var från början. Skall dock blekas en hel del om jag nu lyckas få till det.
Magnus
Vänta nu, skall man behöva bygga ihop ett hakkors på palmen. Kolla in pyttedekaler vid 22.
Lite darrigt men det blev ändå rätt skapligt med tankë att bitarna var 2mm långa. Från normalt betrakningsavstånd är det OK.
4.Kompanie, Panzer-Regiment 8, 15.Panzer-Division, Libiya 1941
Notera hur kulören ändrats med klarlacken, nu är den mer lik RAL8000 än den var från början. Skall dock blekas en hel del om jag nu lyckas få till det.
Magnus
MagnusE
Var det bara mitt färgseende som fick spel eller har tanken blivit grön?!
Janne.S- Moderator
Pilliga dekaler är inte kul, men det blev ju bra!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det måste vara det taskiga ljuset, Janne. Den ser ruggigt grön ut på bilderna. Bättre i verkligheten. Mörkare men inte grön.
Magnus
Magnus
MagnusE
Hehe, började fundera om mitt färgseende höll på att rasa där en stund
Janne.S- Moderator
Ser fint ut , klarlacken brukar spöka lite med nyanser fast det blir nog bra tillslut.
Caverö
Den där palmen med svastikan tycker jag mig känna igen! Fanns den inte på en hel del "öken-Storchar" också?
merlin1953packard
Detta artar sig fin fint! Måste få ändan ur vagnen nu och slutföra min Chaffee så jag kan lägga manken till mina nya (och gamla) projekt.
/MArkus
/MArkus
MiniStuff- Vicesheriff
Härliga framsteg.
@merlin: Har för mig att det är afrikakårens tecken så den kan man nog hitta på både flyg och markenheter.
// Johan
@merlin: Har för mig att det är afrikakårens tecken så den kan man nog hitta på både flyg och markenheter.
// Johan
johan r
Tack ska ni gubbs. Skulle gärna ta med den på månadsmötet men jag tror inte jag hinner färdigt. Det kanske finns ett In the works bord iofs?
Magnus
Magnus
MagnusE
Så klart du tar med den. Finns det inget "in the works" bord så skapar vi ett!
// Johan
// Johan
johan r
Exakt
Jag släpar jämt med mig halvfärdiga modeller till mötena !
Jag släpar jämt med mig halvfärdiga modeller till mötena !
Janne.S- Moderator
Tag med den om du vill, själv tycker jag inte om att ta mend halvfärdiga saker. Känns lite obekvämt.
Tror det kommer en M-18 iallafall !!!!
Tror det kommer en M-18 iallafall !!!!
Caverö
Kleine uppdatering. Fått lite färg på verktyg och annat jox. Ett par olika washer har också plaskats på. Det går inte fort här må jag säga.
Magnus
Magnus
MagnusE
Det där blir ju jättebra, Magnus! Inget überarbeiten på vädringen, utan mer lagom! Fast det blir väl lite mer ökendamm, så att säga?
merlin1953packard
Ser mycket bra ut!
Vad använder du för wash att få den ljusa smutstonen på tornet?
Mvh
Vad använder du för wash att få den ljusa smutstonen på tornet?
Mvh
dm4
Johan R skrev:Härliga framsteg.
// Johan
Tack för upplysningen, Johan. Är som du vet lite okunnig på det här med olika beteckningar!
merlin1953packard
Sida 2 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Dragon Pz.Kpfw. III Ausf.J 1:35
» Dragon 1/35 Pz.Kpfw III Ausf. E
» Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35
» Dragon 1/35 Pz.Kpfw III Ausf. E
» Dragon Pz.Kpfw IV. Ausf.H Late Prod. 1/35
» Pz.Kpfw.IV Ausf -D
» Pz.Kpfw. IV Ausf. H4, Academy 1/35