F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
+10
Marlin
glimturen
Gigabyte
rsm.gbg
Caverö
Henkepenke
Stefan E
Matt_Public
TommyKillander
cas
14 posters
Sida 2 av 8
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Han sågade och segrade!
Snyggt fixat cas!
Snyggt fixat cas!
glimturen
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Resincockpit... det kommer jag aldrig mer att våga mig på efter att ha satt in det i Draken hemma.
Men det ser ju snyggt ut såhär långt, grymt cool kärra dessutom!
Men det ser ju snyggt ut såhär långt, grymt cool kärra dessutom!
Zander_Lindstrom
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack för tillropen!
Resincockpiten kämpar tillbaka hårt, men än har den inte segrat...
Fajten har gått in i den nötande fasen kan man säga,
Men lite mer tillbehör har kommit hem!
Nu har jag nog allt jag behöver.
Utom sömlösa inloppskanalar, men man behöver ju inte köpa allt!
Har jag hört.
Dags att börja limma ihop lite saker och vänta på våren, så man kan börja måla igen.
Resincockpiten kämpar tillbaka hårt, men än har den inte segrat...
Fajten har gått in i den nötande fasen kan man säga,
Men lite mer tillbehör har kommit hem!
Nu har jag nog allt jag behöver.
Utom sömlösa inloppskanalar, men man behöver ju inte köpa allt!
Har jag hört.
Dags att börja limma ihop lite saker och vänta på våren, så man kan börja måla igen.
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Stegen var ett festligt inslag, mer sånt!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Oväntat nog var stegen injektionsgjuten!
Skall se om jag kan ta några bilder på den...
Skall se om jag kan ta några bilder på den...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Lite kompletteringar således, finfint!
De där stegarna är riktigt fina, jag har en sån med liggande i väntan på en Phantom i 48.....
De där stegarna är riktigt fina, jag har en sån med liggande i väntan på en Phantom i 48.....
glimturen
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Där var det en hel del modellbygge -kokain där
snyggt o stabilt Cas
//Kent
snyggt o stabilt Cas
//Kent
Gigabyte
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Bra planerat och köpt - detta blir smaskens
Tommy
Tommy
TommyKillander
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Gud vad en massa godis du stoppar in i denna, hejja dig.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
VA INGA LUFTINSUG ?! ÄR DU GALEN POJK?!!!
de är jäkligt fina, insugen menar jag....har till både min B och C
de är jäkligt fina, insugen menar jag....har till både min B och C
Janne.S- Moderator
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Börjar blir lite onödigt mycket Am-grejer kanake, men det är ju kul!
Janne, vilka insug är det du har fått tag på?
Janne, vilka insug är det du har fått tag på?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Ok ok, jag bröt ihop och beställde luftintag från XMM.
Vi får se när dom behagar anlända från Sankt Petersburg.
Raskt över till luftbromsarna, som skall pyntas med ets. Faktiskt ganska enkelt eftersom det inte krävs några böjda plåtar.
Själva baljan täcks med en stor plåt
Bromsarna själva har ett par grisigt placerade utstötarmärken, men det täcks av plåt!
Behändigt!
Sen var det bara att chansa och smacka ner allt på undervingen
Undrar vad jag har glömt?
Vi får se när dom behagar anlända från Sankt Petersburg.
Raskt över till luftbromsarna, som skall pyntas med ets. Faktiskt ganska enkelt eftersom det inte krävs några böjda plåtar.
Själva baljan täcks med en stor plåt
Bromsarna själva har ett par grisigt placerade utstötarmärken, men det täcks av plåt!
Behändigt!
Sen var det bara att chansa och smacka ner allt på undervingen
Undrar vad jag har glömt?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Det där var ju ett mycket smidigt sätt att dölja utstötsmärkena.
/Bosse
/Bosse
Marlin
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Det här artar sig alldeles utmärkt!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack tack!
Ovanvingarna åkte på av bara farten.
Sen passade jag på att lägga till lite stöttning för nosbiten också.
Nu skall det väl förhindra alla steg hoppas jag!
Provpassar kroppen lite.
Verkar inte lovande för PPP-försäljningen i landet, för det här verkar ganska så spackelfritt. Hurra!
Dock är det inte stora saker man har att limma på
Men det är desto viktigare att det hamnar rätt!
Sen börjar vi titta på yttervingarna.
Gjutna i ett stycke, med ett litet fack för att limma fast dom. Ännu ett tredelat verktyg som dom har använt. Lyxigt!
Vän av ordning skulle dock önska att styrbiten vore lite större, för det är rätt mycket glapp i montaget!
Frågan är om det skall limmas nu eller sen?
Ovanvingarna åkte på av bara farten.
Sen passade jag på att lägga till lite stöttning för nosbiten också.
Nu skall det väl förhindra alla steg hoppas jag!
Provpassar kroppen lite.
Verkar inte lovande för PPP-försäljningen i landet, för det här verkar ganska så spackelfritt. Hurra!
Dock är det inte stora saker man har att limma på
Men det är desto viktigare att det hamnar rätt!
Sen börjar vi titta på yttervingarna.
Gjutna i ett stycke, med ett litet fack för att limma fast dom. Ännu ett tredelat verktyg som dom har använt. Lyxigt!
Vän av ordning skulle dock önska att styrbiten vore lite större, för det är rätt mycket glapp i montaget!
Frågan är om det skall limmas nu eller sen?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Det där känner jag igen från annat håll.cas skrev:Vän av ordning skulle dock önska att styrbiten vore lite större, för det är rätt mycket glapp i montaget!
Också: Fasen, så roligt att Fantomen uppför sig så pass snällt. Börjar bli dödligt sugen på en J-maskin.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Fantomen är jättesnäll i grunden, särskilt om man undviker Aires-cockpiten...
J-modellen lockar här med, finns ju både en Eduard resin-cockpit och så flögs den av VF-31!
J-modellen lockar här med, finns ju både en Eduard resin-cockpit och så flögs den av VF-31!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Fint jobbat med etsen! Limmandet verkar gå bra!
glimturen
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack!
Limma och slipa är det enda man kan göra för stunden...den här jäkla kylan är inget vidare att sprutmåla i.
Var är våren?
Limma och slipa är det enda man kan göra för stunden...den här jäkla kylan är inget vidare att sprutmåla i.
Var är våren?
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Ser snyggt ut, Christer!
Fint med ets som täcker utstötarmärkena!
Håkan
Fint med ets som täcker utstötarmärkena!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Ser ju ut som du löste det beryktade glappet på Acadamys Rhinos alldeles ypperligt Cas! Detta urartar till en fullständig orgie i AM grejer och jag bara älskar't! Please do carry on good Sir!
//Henke
//Henke
Henkepenke
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack och bock mina herrar!
Fick ju bekräftelse från Caracal själva borta på Britmodeller att dessa kärror INTE hade 500 stenciler på sig, på 70-80-talet så hade man tydligen kommit fram till att man inte behövde trycka upp hela underhållsmanualen på planet.
Tänka sig, nu blev ju allt mycket lättare!
Fick ju bekräftelse från Caracal själva borta på Britmodeller att dessa kärror INTE hade 500 stenciler på sig, på 70-80-talet så hade man tydligen kommit fram till att man inte behövde trycka upp hela underhållsmanualen på planet.
Tänka sig, nu blev ju allt mycket lättare!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Eftersom Janne hetsade så mycket med sömlösa intag så lekta jag ryska posten och fick hem detta i fredags.
Rätt så fina rackare alltå. Ersätter helt alla Academy-kanaler och insug plus fläktfrontarna, med rätt djup till på köpet.
Som bonus får man med pitotrör som skall sitta i luftintaget, och alla gränsuftskanaler på "fördelar"-plåtarna är urborrade plus nya små luftintag som skall sitta på nosen.
Dom var jag dock inte jätteimpad av...
Förutom att köpa delar har jag ägnat mig att att fila, slipa och allmänt nöta bort plast och resin.
Efter att nästan ha slipa igenom både botten i cockpit och noshjulsbrunnen så får faktiskt allt plats mellan över och underdel i kroppen.
PUH!
Det gällde inte med sidostyckena på plats, så det fick bli nästa pilsner.
Från början är dom i ett stycke, men jag tog det radikala beslutet att dela på dom och helt enkelt hantera fram och bakcockpit separat. Jag tror det är vägen till seger?
Hmmm, det är VÄLDIGT trångt där framme
Mer slipande och bortgnetande av lite detaljer så börjar det komma på plats.
Lika bra att kolla om det där bländskyddet (eller vad det nu kan tänkas heta kommer på plats.
Det är ju dessutom mitt-instrumentbrädan så man vill ju inte behöva karva bort nåt på den i onödan.
Det kan gå?
Fast...
Synnerligen dålig sikt framåt!
Det behövs nog slipas lite till tror jag.
Rätt så fina rackare alltå. Ersätter helt alla Academy-kanaler och insug plus fläktfrontarna, med rätt djup till på köpet.
Som bonus får man med pitotrör som skall sitta i luftintaget, och alla gränsuftskanaler på "fördelar"-plåtarna är urborrade plus nya små luftintag som skall sitta på nosen.
Dom var jag dock inte jätteimpad av...
Förutom att köpa delar har jag ägnat mig att att fila, slipa och allmänt nöta bort plast och resin.
Efter att nästan ha slipa igenom både botten i cockpit och noshjulsbrunnen så får faktiskt allt plats mellan över och underdel i kroppen.
PUH!
Det gällde inte med sidostyckena på plats, så det fick bli nästa pilsner.
Från början är dom i ett stycke, men jag tog det radikala beslutet att dela på dom och helt enkelt hantera fram och bakcockpit separat. Jag tror det är vägen till seger?
Hmmm, det är VÄLDIGT trångt där framme
Mer slipande och bortgnetande av lite detaljer så börjar det komma på plats.
Lika bra att kolla om det där bländskyddet (eller vad det nu kan tänkas heta kommer på plats.
Det är ju dessutom mitt-instrumentbrädan så man vill ju inte behöva karva bort nåt på den i onödan.
Det kan gå?
Fast...
Synnerligen dålig sikt framåt!
Det behövs nog slipas lite till tror jag.
Senast ändrad av cas den mån feb 19 2018, 21:30, ändrad totalt 1 gång
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» A-7D Corsair II Air National Guard, (Hobbyboss 1/72)
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» Så går vi runt en Do 335...
» Man kan grilla året runt.....
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» Så går vi runt en Do 335...
» Man kan grilla året runt.....
Sida 2 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|