F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
+10
Marlin
glimturen
Gigabyte
rsm.gbg
Caverö
Henkepenke
Stefan E
Matt_Public
TommyKillander
cas
14 posters
Sida 3 av 8
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Sådärja!
Nu börjar det arta sig... sömnlösa tilltag och kollisioner mellan resindelar att brottas med - Situation Normal s.a.s
Skämt åtsido, bra jobbat Christer! Det där kommer bli kalasvackert!
Tommy
Nu börjar det arta sig... sömnlösa tilltag och kollisioner mellan resindelar att brottas med - Situation Normal s.a.s
Skämt åtsido, bra jobbat Christer! Det där kommer bli kalasvackert!
Tommy
TommyKillander
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Bra jobbat, Christer!
Tålamod och envishet är det som gäller!
Stefan
Tålamod och envishet är det som gäller!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Ryska posten har helt klart gjort framsteg sedan jag var barn.
Också: Fint kämpat med allehanda ilägg!
Också: Fint kämpat med allehanda ilägg!
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack hörni!
Hade ju missat att lägga till några bilder, så jag har uppdaterat inlägget med allt som jag tänkte att skriva.
Kroppsidorna är nu väldigt tunna kan jag säga! Allt för att få de där sidostyckena på plats.
Hade ju missat att lägga till några bilder, så jag har uppdaterat inlägget med allt som jag tänkte att skriva.
Kroppsidorna är nu väldigt tunna kan jag säga! Allt för att få de där sidostyckena på plats.
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Jösses vad mycket vackert pill!
Strålande kämpat!
Strålande kämpat!
glimturen
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack gentlemen!
Med tanke på vädret så verkar jag få hålla på att slipa ett bra tag till, för att måla i minusgrader är ingen bra idé...
Men det finns ju mycket att slipa på så jag reder mig nog.
Eller så får man väl ta tag i instrumentbrädan...
Med tanke på vädret så verkar jag få hålla på att slipa ett bra tag till, för att måla i minusgrader är ingen bra idé...
Men det finns ju mycket att slipa på så jag reder mig nog.
Eller så får man väl ta tag i instrumentbrädan...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Trevlig laddning resin! Snyggt knåpat!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Snyggt resin knåpande.
Jobbigt att slipa allt det där för att få det att passa bra, belöningen kommer så småningom.
Kämpa på, heja heja.
- Roland
Jobbigt att slipa allt det där för att få det att passa bra, belöningen kommer så småningom.
Kämpa på, heja heja.
- Roland
rsm.gbg
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Fan, jag hade fått panikångest och legat i fosterställning på golvet och sniffat Tamiya Extra Thin om jag hade upptäckt samma sak som på sista bilden på någon av mina modeller.
Om jag känner dig rätt, så kommer väl säkerligen även den cockpiten att se som gjuten ut i ett stycke när allt är klart.
Om jag känner dig rätt, så kommer väl säkerligen även den cockpiten att se som gjuten ut i ett stycke när allt är klart.
Zander_Lindstrom
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tack för tillropen grabbar!
Cockpiten får vila lite nu, medan jag filar på andra saker. (behöver fila lite till på den)
Vädret har slagit om till strålande sol, så nu kan man på eftermiddagarna komma ut på balkongen igen!
Det har firats med att måla en skvätt eller två.
Efter att ha hittat en massiv tråd på ARC om en 1/32 F-4E så har jag tagit itu med de där luckorna som är öppna undertill. Där lärde jag mig att strukturdelarna var målade i Interior green (trevligt! känns hemtamt helt plötsligt) och motorn är i mörk metall.
Ske alltså!
En liten wash på det blir nog alla tiders!
När vi ändå pratar om motorn...jag tänkte måla upp både Eduard och Academys för att öva tekniker på den sistnämnda.
Här har vi sista steget i motorn, med flamhållare.
Allt grundmålat med Burnt Iron. Härnäst skall det vädras så in i bänken för att få rätt utseende på det!
Utblåsröret (teknisk term) kan nog bli en intressant prövning!
Eduard visar dock var skåpet skall stå, för detaljeringen är fantastisk!
XMM är både ris och ros får jag nog säga.
Fronten är ju helt makalös, med riktiga blad i första kompressorsteget! (J79 är väl en turbojet va?)
Dessutom har dom rätt djup också, något som Academy fuskar till med lite perspektivförskjutning , Peter Jackson style.
Splitterplåtarna/inloppsramperna är dock inte helt perfekta.
Lite grynigt gjutna är dom, men gränsluftshålen på undersidan är dock helt ok.
Översidan är dock inte alls lika bra, och dessutom med lite för stora hål och gjutskarvar.
Men originalplasten passar ju!
Perfa!
Dags att karva egna små luftkanaler således
Cockpiten får vila lite nu, medan jag filar på andra saker. (behöver fila lite till på den)
Vädret har slagit om till strålande sol, så nu kan man på eftermiddagarna komma ut på balkongen igen!
Det har firats med att måla en skvätt eller två.
Efter att ha hittat en massiv tråd på ARC om en 1/32 F-4E så har jag tagit itu med de där luckorna som är öppna undertill. Där lärde jag mig att strukturdelarna var målade i Interior green (trevligt! känns hemtamt helt plötsligt) och motorn är i mörk metall.
Ske alltså!
En liten wash på det blir nog alla tiders!
När vi ändå pratar om motorn...jag tänkte måla upp både Eduard och Academys för att öva tekniker på den sistnämnda.
Här har vi sista steget i motorn, med flamhållare.
Allt grundmålat med Burnt Iron. Härnäst skall det vädras så in i bänken för att få rätt utseende på det!
Utblåsröret (teknisk term) kan nog bli en intressant prövning!
Eduard visar dock var skåpet skall stå, för detaljeringen är fantastisk!
XMM är både ris och ros får jag nog säga.
Fronten är ju helt makalös, med riktiga blad i första kompressorsteget! (J79 är väl en turbojet va?)
Dessutom har dom rätt djup också, något som Academy fuskar till med lite perspektivförskjutning , Peter Jackson style.
Splitterplåtarna/inloppsramperna är dock inte helt perfekta.
Lite grynigt gjutna är dom, men gränsluftshålen på undersidan är dock helt ok.
Översidan är dock inte alls lika bra, och dessutom med lite för stora hål och gjutskarvar.
Men originalplasten passar ju!
Perfa!
Dags att karva egna små luftkanaler således
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Tjusigt! Jag gjorde luftkanalerna I plasticard.....blev tjusigare än att karva
Janne.S- Moderator
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Åhå?
Karva bort allt och bygga upp på nytt?
Det är ju också en tanke....inte för sent att försöka heller.
Karva bort allt och bygga upp på nytt?
Det är ju också en tanke....inte för sent att försöka heller.
Senast ändrad av cas den mån feb 26 2018, 06:38, ändrad totalt 1 gång
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Snygga motordelar.
Får nog ta och titta lite på resin utblås och insug när det blir dags för nästa Phantom.
/Bosse
Får nog ta och titta lite på resin utblås och insug när det blir dags för nästa Phantom.
/Bosse
Marlin
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Eduards utblås är helt makalös, det är säkert.
Om XMM:s intag är detsamma är jag inte helt hundra på, men dom är sömlösa!
Dags att surfa lite motorporr tror jag.
Det här kan ju kräva lite läsning i hur man vädrar utblås
Är helt övertygad om att det är minst ett kapitel i den här lilla boken
Varför måste man vara på jobbet? Jag vill bygga!
Om XMM:s intag är detsamma är jag inte helt hundra på, men dom är sömlösa!
Dags att surfa lite motorporr tror jag.
Det här kan ju kräva lite läsning i hur man vädrar utblås
Är helt övertygad om att det är minst ett kapitel i den här lilla boken
Varför måste man vara på jobbet? Jag vill bygga!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Snyggt jobbat Christer, och snygga utblås!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Hahahaha....någon som är byggsugen?
Janne.S- Moderator
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Inte alls! Bara för att jag har minutiös koll på hur länge det dröjer innan jag är hemma så behöver inte det betyda nåt!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
GEs J79a ger alltid lite lagom "feel-good" känsla då man snackar vädring
Tommy
Tommy
TommyKillander
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Får snart sluta läsa den här tråden..Jag har varken tid eller råd med en Phantom till just nu..blir ju så nedrans sugeeeenn!
Gav bort min F-4C jag byggde för några år sen till sambons lillebror..När vi var och hälsa på i helgen var det nästan jag plocka med den hem igen bara för att få pilla på en phantom..."Ja men jag behöver ju bara öva lite vädring" var tydligen inget gångbart argument..
Detta blir så smaskigt Cas, jag sitter som klistrad!
//Henke
Gav bort min F-4C jag byggde för några år sen till sambons lillebror..När vi var och hälsa på i helgen var det nästan jag plocka med den hem igen bara för att få pilla på en phantom..."Ja men jag behöver ju bara öva lite vädring" var tydligen inget gångbart argument..
Detta blir så smaskigt Cas, jag sitter som klistrad!
//Henke
Henkepenke
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Gav du bort en F-4C!?
Och pillade lite på den igen i helgen utan att plocka med den hem igen?
Jag beundrar din återhållsamhet
Hmmm, efterbrännkammaren verkar ha en keramisk insida som är grön?
Det kan ju blir kul att försöka efterlikna...
Tur att man har originalplasten att öva på!
Och pillade lite på den igen i helgen utan att plocka med den hem igen?
Jag beundrar din återhållsamhet
Hmmm, efterbrännkammaren verkar ha en keramisk insida som är grön?
Det kan ju blir kul att försöka efterlikna...
Tur att man har originalplasten att öva på!
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Nu har du bestämt tittat för djupt i utblåset igen.
Oaktat vilket ska det bli intressant att följa processen.
Oaktat vilket ska det bli intressant att följa processen.
Matt_Public- Master of DNF
Sv: F-4C Phantom II, Air National Guard runt 1985
Utblås?
Jag kan titta på insuget också...
Sitter små stöttor för att hindra fladder på inloppsrampen, dom behöver jag scratcha. Och ta reda på var dom sitter...
Jag kan titta på insuget också...
Sitter små stöttor för att hindra fladder på inloppsrampen, dom behöver jag scratcha. Och ta reda på var dom sitter...
_________________
På byggbordet just nu:
Westland Whirlwind
I skämslådan:
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Liknande ämnen
» A-7D Corsair II Air National Guard, (Hobbyboss 1/72)
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» Så går vi runt en Do 335...
» Man kan grilla året runt.....
» Pålad Phantom (Hasegawa F-4E Phantom II, 1/72)
» McDD F-4J Phantom ''Showtime 100'' OCH McDD F-4C/D Phantom - Gawa 1/48
» Så går vi runt en Do 335...
» Man kan grilla året runt.....
Sida 3 av 8
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet