Italeri Volvo VN780 '' European Style '' 1/24
+6
bjork_larsson
merlin1953packard
Janne.S
Gigabyte
Azgaron
JOooCKE
10 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: In The Works :: Civilt
Sida 4 av 5
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: Italeri Volvo VN780 '' European Style '' 1/24
Håller tummarna för att inget krackelerar! Låt det härda ordentligt nu innan du lackar!
Janne.S- Moderator
Ser mycket snyggt ut Jocke! Hoppas allt förlöper väl!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tack Janne och Håkan !
Ja , nu ska det få härda minst två dygn innan jag klarlackar
Jocke
Ja , nu ska det få härda minst två dygn innan jag klarlackar
Jocke
JOooCKE
Förbannat bra flammor Jocke!
Nästan så du skulle kunna ta betalt för att måla sådana!
För övrigt, en extremt go avatar du har Jocke....kulturellt!
Nästan så du skulle kunna ta betalt för att måla sådana!
För övrigt, en extremt go avatar du har Jocke....kulturellt!
Warsawpact- Starwarsviritous
Hehe , tack Chrille !
Nu är mina ''ghost flames''som jag kallar dem , färdiga
Så nu ska jag ha å klarlack men jag måste åka och köpa det först
Det blev en ganska usel bild nu , det är ganska svårt att få fram dem rätta effekterna på bild
Och fråga mig inte varför bilden blev vriden ?
För det kan jag inte svara på men det får vara så
Jocke
Nu är mina ''ghost flames''som jag kallar dem , färdiga
Så nu ska jag ha å klarlack men jag måste åka och köpa det först
Det blev en ganska usel bild nu , det är ganska svårt att få fram dem rätta effekterna på bild
Och fråga mig inte varför bilden blev vriden ?
För det kan jag inte svara på men det får vara så
Jocke
JOooCKE
Hehehe..min kamera gör åxå så ibland...då får jhag redigera bilden innan jag lägger upp den så den hamnar på rätt ledd.
Kanon snyggt förövrigt
Kanon snyggt förövrigt
Janne.S- Moderator
Tack Janne !
Dock så ska jag försöka få tag i en bättre kamera att fota med när den är klar för då kanske jag kan få fram effekterna som man kan se IRL men inte på bilderna ja tar me mobilen
Jocke
Dock så ska jag försöka få tag i en bättre kamera att fota med när den är klar för då kanske jag kan få fram effekterna som man kan se IRL men inte på bilderna ja tar me mobilen
Jocke
JOooCKE
Tack Giga !
Nu har jag varit och köpt klarlack , tamiyas pearl clear så det kommer glittra o glimma om den
Jocke
Nu har jag varit och köpt klarlack , tamiyas pearl clear så det kommer glittra o glimma om den
Jocke
JOooCKE
Hejsan!
Jag har fått på klarlacken för nu har färgen härdat i ca 24 timmar nu så det borde vara tillräckligt .
Det blev ganska blankt
Och grittligt
Jocke
Jag har fått på klarlacken för nu har färgen härdat i ca 24 timmar nu så det borde vara tillräckligt .
Det blev ganska blankt
Och grittligt
Jocke
JOooCKE
Tjusigt! Skulle vara riktigt spännande att se dina målningar i verkligheten. Du får ta med dig dina grejer ner till Modell Göteborg!
Keep it up
// Johan
Keep it up
// Johan
johan r
Tack Johan !
Hela lastbilen är nog inte klar tills modell GBG men jag skulle nog kunna ta med en sidokjol eller liknande
Jocke
Hela lastbilen är nog inte klar tills modell GBG men jag skulle nog kunna ta med en sidokjol eller liknande
Jocke
JOooCKE
Snyggt Jocke! Blev ju blankt och fint!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det ser ju väldigt mycket custom ut, Jocke! Snyggt och färgglatt!
merlin1953packard
Hejsan !
Nu går det väldigt sakta framåt.
Jag har monterat sidokjolarna och vändskivan , vändskivan är dit satt med häftmassa så att den ska gå att röra på men så att den inte lossnar
Och så har hytten fått badat i en hink med såpvatten så färgen är borta där med , så nu ska jag måla inredningen och sätta på taket ,för taket hade jag inte satt dit förut för att jag trodde det skulle bli svårt att få dit rutorna annars men det går med taket på ändå
Jocke
Nu går det väldigt sakta framåt.
Jag har monterat sidokjolarna och vändskivan , vändskivan är dit satt med häftmassa så att den ska gå att röra på men så att den inte lossnar
Och så har hytten fått badat i en hink med såpvatten så färgen är borta där med , så nu ska jag måla inredningen och sätta på taket ,för taket hade jag inte satt dit förut för att jag trodde det skulle bli svårt att få dit rutorna annars men det går med taket på ändå
Jocke
JOooCKE
Jädra läcker Jocke, denna kan bli hur frän som helst.
Magnus
Magnus
T-34
Tack Magnus !
Nu har jag fått på taket och målat inredningen, så nu ska jag bara detalj måla det
Och så torrpassade jag hytten och chassiet och modellen måste ha blivit i en större skala sen sist jag byggde den här , för ca 2 år sedan , den känns mycket större än vad den var då
Och så får ni en bild med en tamiya burk bredvid så ni får en storleks uppfattning
Och så provade jag att måla inredningen med nya nålen och munstycke , och då kände jag direkt , jag vill måla camo på frihand med det här NU ! Så jag sitter och funderar lite om jag ska beställa en metall pipa till T55 an från Ministuff och börja på den lite
Jocke
Nu har jag fått på taket och målat inredningen, så nu ska jag bara detalj måla det
Och så torrpassade jag hytten och chassiet och modellen måste ha blivit i en större skala sen sist jag byggde den här , för ca 2 år sedan , den känns mycket större än vad den var då
Och så får ni en bild med en tamiya burk bredvid så ni får en storleks uppfattning
Och så provade jag att måla inredningen med nya nålen och munstycke , och då kände jag direkt , jag vill måla camo på frihand med det här NU ! Så jag sitter och funderar lite om jag ska beställa en metall pipa till T55 an från Ministuff och börja på den lite
Jocke
JOooCKE
Hejsan !
Nu kommer den sista uppdateringen för i dag , jag har fått på dekaler på instrument panelen och några på chassiet , och så fick jag scratcha ihopp ett handbroms spak för det hade italeri inte fått med , dem har fått med '' hålet '' som spaken ska sitta i men inte själva handtaget så jag tog en gammal växelspak från skrotlådan och fila till.
Och dekalerna till instrument panelerna tyckte jag inte om för varvmätarn står på 15.000 varv och hastighets mätarn på 80 kmh
den lilla spaken är den som är inringad av en röd ring.
Och så varningsdekalerna på tankarna och Volvo text på stänkskärmarna.
den ena Volvo texten ser ut att vara sned men det är jag som håller mobilen snett
Jocke
Nu kommer den sista uppdateringen för i dag , jag har fått på dekaler på instrument panelen och några på chassiet , och så fick jag scratcha ihopp ett handbroms spak för det hade italeri inte fått med , dem har fått med '' hålet '' som spaken ska sitta i men inte själva handtaget så jag tog en gammal växelspak från skrotlådan och fila till.
Och dekalerna till instrument panelerna tyckte jag inte om för varvmätarn står på 15.000 varv och hastighets mätarn på 80 kmh
den lilla spaken är den som är inringad av en röd ring.
Och så varningsdekalerna på tankarna och Volvo text på stänkskärmarna.
den ena Volvo texten ser ut att vara sned men det är jag som håller mobilen snett
Jocke
JOooCKE
Oj jisses, vilket j***la as, på det bra sättet !!!
Bigger is better när man talar om trucks.
Skall bli intressant och se hur den växer fram så att säga.
...följer detta med spänning!
Bigger is better när man talar om trucks.
Skall bli intressant och se hur den växer fram så att säga.
...följer detta med spänning!
Warsawpact- Starwarsviritous
Så har det hänt saker igen ser jag.....80km/h på 15000 varv...kör han på ettan då? Vilket jobbigt kupé ljud det måste vara då
Trodde modellen stog still förstås
Trodde modellen stog still förstås
Janne.S- Moderator
Sida 4 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» Italeri Volvo FH (1993-2002) 1/24
» Volvo 760 GLE - Italeri 1/24 - Projekt "Shorty"
» Volvo FH 16 610 Swedtrans
» Volvo F16 Globetrotter
» A&N Volvo FMX hytt i 1/24 (resin)
» Volvo 760 GLE - Italeri 1/24 - Projekt "Shorty"
» Volvo FH 16 610 Swedtrans