IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

+6
MiniStuff
JOooCKE
Caverö
Janne.S
Azgaron
Gigabyte
10 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte lör aug 01 2009, 19:52

Tack Janne ,men fantastisk jo lite på håll är väl det helt ok, men riktigt nära mja på med skygglapparn då Razz
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Azgaron lör aug 01 2009, 22:21

Mycket snyggt Giga! Ser fram emot att se den ihopsatt!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte lör aug 01 2009, 23:11

Tack Håkan , jo nu skall den byggas färdig , blir lite pyssel med vajerdrag ingen skulle jag tro ,men hoppas att bli färdig på söndag kväll
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av merlin1953packard sön aug 02 2009, 02:09

Det var attans, Giga! Du verkar ju nästan bygga lika snabbt som Håkan bygger sin Zero! Imponerande, må jag säga! Skall bli kul att få se denna historiskt viktiga maskin färdig! Fast riggningen kommer väl att ta lite tid, kan jag tro!
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte sön aug 02 2009, 16:42

Denna modell har gått i papperskorgen och kommer ej att färdigställas .
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av bjork_larsson sön aug 02 2009, 19:07

Detta ser riktigt bra ut Giga, jag är imponerad över trä imitationen... Riktigt bra blev det... Very Happy

Terje
bjork_larsson
bjork_larsson


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av JOooCKE sön aug 02 2009, 20:23

Gigabyte skrev:Denna modell har gått i papperskorgen och kommer ej att färdigställas .

får jag fråga varför ? Shocked
JOooCKE
JOooCKE


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Stefan E sön aug 02 2009, 21:23

Gigabyte skrev:Denna modell har gått i papperskorgen och kommer ej att färdigställas .

VAAAAAAA?????? affraid affraid affraid

Det såg ju så bra ut!

Vad hände?

Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Caverö sön aug 02 2009, 21:39

Synd och skam, jag tyckte det såg förträffligt ut. Du menar att du inte får dra dom roliga vajrarna då!!!

Eller var det där det föll? för jag höll på att bryta ihop med Gladiatorn.
Caverö
Caverö


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte mån aug 03 2009, 00:05

färgen reste sig o jag blev väl lite purken så den gick åt ... ,,,,,
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Azgaron mån aug 03 2009, 02:44

Det var ju synd! Går det inte att rädda?

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte mån aug 03 2009, 12:37

jo den gör väl det, men man blir ju så besviken när något som man tror skall falla ut fint, så gör man en megatabbe med färgen så allt blir skit , men detta är väl bekant allt för väl för alla här på forumet, vi lägger ner lite av vår själ i jobbet o man skall nog inte sticka under stol med att det betyder en heldel att få sina byggen fina ,,,,,,men nu väntar nya byggen och ev nya framgångar OCH nya motgångar ... Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Janne.S mån aug 03 2009, 13:55

Bättre lycka nästa gång Very Happy
Janne.S
Janne.S
Moderator
Moderator


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av merlin1953packard mån aug 03 2009, 14:01

Jamen Giga... kan man inte köra "MrMuscle-metoden" som T34 brukar göra på sina pansarvagnar som han brukar renovera! Det skulle ju kunna innebära att du får bort gammal färg och kan börja om! Sagt bara som ett tips i all vänlighet, även om jag mycket väl kan förstå din frustration över sakernas tillstånd när det går snett i modellbyggandet! Jag tror att de flesta modellbyggare har upplevt liknande situationer; kanske bara bäst att släppa projekten en tid och låta dem vila...
merlin1953packard
merlin1953packard


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av T-34 mån aug 03 2009, 15:17

Gör som Merlin säjer Kent. Låt skiten ligga i ett hörn ett tag och stå till sej, sen en vacker dag när anden faller på tar du fram din vän MrMuscle så hjälper han dej till ett nytt utgångsläge. Very Happy
Magnus
T-34
T-34


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte mån aug 03 2009, 17:12

Jo jag har lägg bort den längs ner i bygghögen och som ni säger så må hända att jag försöker få fason på den lilla rackarn någon gång i framtiden Smile
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Azgaron mån aug 03 2009, 20:30

Gott att höra Giga! Smile Bygg nått annat emellan, nån modell eller sju, så kanske lusten kommer tillbaka!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Gigabyte mån aug 03 2009, 21:34

Blir nog sju då Wink
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Eduard -Sopwith Camel skala 1/48 - Sida 2 Empty Sv: Eduard -Sopwith Camel skala 1/48

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet