Öken-Tiffy
+7
glimturen
TommyKillander
Marlin
Azgaron
Stefan E
Matt_Public
cas
11 posters
Sida 3 av 4
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: Öken-Tiffy
Det kommer att firas med färsbiff!cas skrev:Men vilket år som helst blir den här kanske klar?
Också: Kul med färg som kommer till sin rätt först efter lite Poly-juice.
Matt_Public- Master of DNF
Snyggt jobbat Christer! Blev ju en snygg undersida!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Det gick lite framåt i alla fall! Tjusigt blev det med.
Tack skall ni ha grabbar!
På att göra listan står numera: köp mer Mission Models och en stor dunk Poly-glorp.
Synd att dom inte har alla RAF/FAA färgerna...
På att göra listan står numera: köp mer Mission Models och en stor dunk Poly-glorp.
Synd att dom inte har alla RAF/FAA färgerna...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Inte nog med att Janne börjar hetsa om min Sea Vixen på Britmodeller så alla där sätter igång och flåsar en i nacken, så kommer det igång lhär med om min Öken-Tiffy?
Åhh denna press...
Men huven har blivit maskad, så snart, snart kanske jag ger mig på landningslampoorna och SEN blir det mer målning.
Åhh denna press...
Men huven har blivit maskad, så snart, snart kanske jag ger mig på landningslampoorna och SEN blir det mer målning.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Pffft, det duger inte!
Den har ju bara stannat av två gånger hittills och det vore ju inte snyggt med en tredje.
Just, just!
Men låt du den ta den tid du vill, vi vet ju att du gillar att bygga på det viset!
cas skrev:
Ser fram mot bilder när det brakar loss, då jag som tidigare yppat gillar detta bygge skarpt.
Men ingen hets, vi vill inte stressa dig...bara påminna.
Järven
Idag var det gott och varmt på balkongen, solen sken och allt blev så där vår trevligt som man vill ha det.
Så jag städade ur sprutboxen och limmade fast huven lite hjälpligt
Ett Marble-lager med Gunze Mid Stone
Sen ett täck-lager
Fast det såg ju lite trist ut. så fram med Tamiya Buff!
Ojdå, kanske lite väl häftigt.
Sen fick det bli ett topplager på det.
Som vanligt så syns nästan inte min shadning när jag är klar. Nåväl, härnäst blir det Dark Earth!
Så jag städade ur sprutboxen och limmade fast huven lite hjälpligt
Ett Marble-lager med Gunze Mid Stone
Sen ett täck-lager
Fast det såg ju lite trist ut. så fram med Tamiya Buff!
Ojdå, kanske lite väl häftigt.
Sen fick det bli ett topplager på det.
Som vanligt så syns nästan inte min shadning när jag är klar. Nåväl, härnäst blir det Dark Earth!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Häffans vad han målar fint!
Eller hur? Man känner ju nästan strålvärmen.glimturen skrev:Häffans, vad han målar fint!
Matt_Public- Master of DNF
Tack skall ni ha, hela bunten!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack igen!
Tyvärr lyste solen med sin frånvaro så det blev inget målat igår.
Tyvärr lyste solen med sin frånvaro så det blev inget målat igår.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
I lördags steg solen upp på en molnfri himmel, och trots att termometern visade minusgrader och man skulle förklara geometri och spegelteori för dotera så tog jag tid till mig att kleta på favvokletet!
Raskt och enkelt fick man till lite korvar och sen var det bara att täcka resten.
Första provmålningen visade dock att det var lite vanskligt att få rätt lyster i preshaden, så jag tog helt sonika och grundade en gång till med Nato Black, bara för att jag kunde. Det var nog inte det mest genomtänkta beslutet...
Första lagret Gunze Dark Earth flög på som om gunze vore världens bästa färg eller nåt.
Efter ett lagom tjockt täcklager, så blev det såhär.
Tänkte sen att det skulle vara kul att ljusa upp det hela lite med några goa slingor Tamiya Buff mixad med D.E.
Tänk så roligt man har när man leker och slabbar på detta viset.
Vips åkte maskeringen av!
Nu märkte man dock nåt...
Preshade med NATO black blev inte helt täckt i kanterna, så det blev värsta knepiga kontrasterna.
Ihop med den fortfarande något flytande masking putty så kan jag inte säga att jag blev jättenöjd
Vad göra?
Tja, lite frihandsmålning visade sig var svårt, så jag blandade det med lite vanliga masking putty korvar och lajjade lite vilt.
Då blev det såhär:
Det kanske kan duga, eller vad tror ni?
Ett tunt filter kommer att läggas på sen när dekalerna är på plats, det är planen i vilket fall som helst.
Raskt och enkelt fick man till lite korvar och sen var det bara att täcka resten.
Första provmålningen visade dock att det var lite vanskligt att få rätt lyster i preshaden, så jag tog helt sonika och grundade en gång till med Nato Black, bara för att jag kunde. Det var nog inte det mest genomtänkta beslutet...
Första lagret Gunze Dark Earth flög på som om gunze vore världens bästa färg eller nåt.
Efter ett lagom tjockt täcklager, så blev det såhär.
Tänkte sen att det skulle vara kul att ljusa upp det hela lite med några goa slingor Tamiya Buff mixad med D.E.
Tänk så roligt man har när man leker och slabbar på detta viset.
Vips åkte maskeringen av!
Nu märkte man dock nåt...
Preshade med NATO black blev inte helt täckt i kanterna, så det blev värsta knepiga kontrasterna.
Ihop med den fortfarande något flytande masking putty så kan jag inte säga att jag blev jättenöjd
Vad göra?
Tja, lite frihandsmålning visade sig var svårt, så jag blandade det med lite vanliga masking putty korvar och lajjade lite vilt.
Då blev det såhär:
Det kanske kan duga, eller vad tror ni?
Ett tunt filter kommer att läggas på sen när dekalerna är på plats, det är planen i vilket fall som helst.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack skall ni ha grabbar!
Man börjar skymta slutet...
Man börjar skymta slutet...
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Tack Bosse!
Jag har fått till lite lagom variation i färgen, men som den usle klåpare jag är så går det inte att fotografera på ett övertygande vis. Typiskt.
Jag har fått till lite lagom variation i färgen, men som den usle klåpare jag är så går det inte att fotografera på ett övertygande vis. Typiskt.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sida 3 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» Öken! Öken, baby!
» öken diorama
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
» öken diorama
» Farbror Public bygge, Typhoon i kvadrat (Rocketphoon, Airfix 1/72 KLAR, Öken-typhoon Hasegawa 1/48, omstart pågår)
Sida 3 av 4
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet