88mm Flak 36, Dragon 1/35, FÄRDIG
+6
glimturen
Järven
Marlin
Azgaron
Matt_Public
Stefan E
10 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: 88mm Flak 36, Dragon 1/35, FÄRDIG
Tjusigt !!
Vilken skönt detaljerad pjäs som dragon fått fram ,,,
fasen nu blir man sugen på att bygga en till
//Kent
Vilken skönt detaljerad pjäs som dragon fått fram ,,,
fasen nu blir man sugen på att bygga en till
//Kent
Gigabyte
Mycket snyggt byggt Stefan!
Tack ska ni ha!
Kanonen är målad med UMP´s svarta primer, färgen är ganska ”grov” och fodrar ett lite högre tryck i färgsprutan, men bara man skakar flaskan ORDENTLIGT (Hårt!) och LÄNGE så fungerar den suveränt och ger en mycket fin o tålig yta.
Även hjulen fick samma färg…
Jag vill ha en sandgul kanon så Hu.93 Desert Yellow blir bra….
Även hjulen…
Däcken målade jag med min vanliga mix av Hu.123 Extra Dark Sea Grey och Hu.33 Matt Black…
En omgång klarlack, Alclad Clear Cote Gloss) och sedan ett fåtal dekaler…
Alla hjulen är i backen…
Dagen efter mattlackade jag 88an med Alclad Clear Cote Matt…
Slutligen kopplade jag ihop 88an med sin dragare, Maultieren….
Den här byggsatsen är otroligt detaljerad och lådan innehåller en sanslös mängd med delar (nästan 600, ets, svarvad pipa till kanonen, vinyl till kabelrullarna), men allt passar ihop perfekt och den är inte särskilt svårbyggd trots mängden med delar.
Det största problemet med den här byggsatsen är ritningen som är en katastrof, milt uttryckt!
Man kan bygga 8st olika kanoner i olika skeenden, från öknarna i söder till tundran i norr, men ritningen talar inte om vilka delar eller dekaler som ska användas till vilken version.
Man kan bygga kanonen antingen som en fast kanon eller som en kanon under transport (mycket bra!), men även här brister ritningen och är väldigt rörig!
Men kan man en del om 88an och dess användning, plus att man har bra referenser, så är det en fantastisk byggsats och jag rekommenderar den varmt till vana byggare!
Detta var en av de första Dragonmodeller jag köpte (2001) efter min nystart och jag blev både chockad och skrämd av alla delarna i den stabila asken, men jag har trots det köpt på mig ett antal byggsatser när jag hittat dem till bra priser!
Det tog flera år innan jag kände mig mogen att bygga en Dragonbyggsats, de är fantastiska byggsatser och passformen är generellt mycket bra och dekalerna är oftast från Cartograf, det är bara ritningarna som inte hänger med!
Stefan
Kanonen är målad med UMP´s svarta primer, färgen är ganska ”grov” och fodrar ett lite högre tryck i färgsprutan, men bara man skakar flaskan ORDENTLIGT (Hårt!) och LÄNGE så fungerar den suveränt och ger en mycket fin o tålig yta.
Även hjulen fick samma färg…
Jag vill ha en sandgul kanon så Hu.93 Desert Yellow blir bra….
Även hjulen…
Däcken målade jag med min vanliga mix av Hu.123 Extra Dark Sea Grey och Hu.33 Matt Black…
En omgång klarlack, Alclad Clear Cote Gloss) och sedan ett fåtal dekaler…
Alla hjulen är i backen…
Dagen efter mattlackade jag 88an med Alclad Clear Cote Matt…
Slutligen kopplade jag ihop 88an med sin dragare, Maultieren….
Den här byggsatsen är otroligt detaljerad och lådan innehåller en sanslös mängd med delar (nästan 600, ets, svarvad pipa till kanonen, vinyl till kabelrullarna), men allt passar ihop perfekt och den är inte särskilt svårbyggd trots mängden med delar.
Det största problemet med den här byggsatsen är ritningen som är en katastrof, milt uttryckt!
Man kan bygga 8st olika kanoner i olika skeenden, från öknarna i söder till tundran i norr, men ritningen talar inte om vilka delar eller dekaler som ska användas till vilken version.
Man kan bygga kanonen antingen som en fast kanon eller som en kanon under transport (mycket bra!), men även här brister ritningen och är väldigt rörig!
Men kan man en del om 88an och dess användning, plus att man har bra referenser, så är det en fantastisk byggsats och jag rekommenderar den varmt till vana byggare!
Detta var en av de första Dragonmodeller jag köpte (2001) efter min nystart och jag blev både chockad och skrämd av alla delarna i den stabila asken, men jag har trots det köpt på mig ett antal byggsatser när jag hittat dem till bra priser!
Det tog flera år innan jag kände mig mogen att bygga en Dragonbyggsats, de är fantastiska byggsatser och passformen är generellt mycket bra och dekalerna är oftast från Cartograf, det är bara ritningarna som inte hänger med!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Azgaron likes this post
Mycket snyggt byggt knallpåk och dragare
Och Dragons ritning till denna byggsats när närmast legendarisk kryptisk
Men som sagt passformen är fin !
Och Dragons ritning till denna byggsats när närmast legendarisk kryptisk
Men som sagt passformen är fin !
Gigabyte
Mycket snyggt bygge, Stefan! Blev ju fint med dragare och allt!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kuliga killmarks!
Motsvarar de nedersta flygande tefat, månntro?
Matt_Public- Master of DNF
Matt_Public skrev:Kuliga killmarks!
Kulmåns!
Men vad det är egentligen begriper jag inte.
Mycket snyggt byggt Stefan!
Liknande ämnen
» 88mm gun flak 37 - Tamiya 1/35
» Säljes/Intressekoll: Dragon FlaK 37 3-in-1-kit 1/35
» Horten ho-229. 1/48 Dragon, färdig, äntligen!
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00 Klar!
» Säljes/Intressekoll: Dragon FlaK 37 3-in-1-kit 1/35
» Horten ho-229. 1/48 Dragon, färdig, äntligen!
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00
» 88mm gun och Sd.Kfz.7 Airfix 00 Klar!
Sida 2 av 2
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet
|
|