IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons nov 10 2021, 12:10

Ingen dålig godispåse du kom med Stefan. cheers
Många fina byggen att se fram emot.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 10 2021, 15:30

Tobias



Ja, det blev lite många inköp som klumpade ihop sig!   Very Happy









Hur är MRPs primer tro?

It´s da shit!  Very Happy

Jag har aldrig fått något färgsläpp från plasten med denna primer (jag har aldrig tvättat några delar!), den går på mjukt o fint, täcker fantastiskt bra, fyller små sliprepor och torkar till en stenhård, slät satin yta på några minuter.

Jag brukar alltid ge primern ett dygn torktid för säkerhets skull, men det går att maskera och måla direkt på om man vill.

Den finns i Grått, Vitt och Svart, svart och grått är det jag använder mest och den grå är en nästan perfekt match för Neutral Grey.

Nackdelen är att den stinker f**n som all annan Alclad!

Kan inte annat än rekommendera den!
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons nov 10 2021, 16:14

Tack! Smile Hmm, kanske testar.. Just köpt 2 Mr Surfacer 1500 8svart o grått) som jag tokgilalr. Men varför inte kolla alternativ? Har back-up på många färger så..

Du har fått mig att kolla mycket Titanic på YT efter starten av ditt bygge.. Jäklar vad mycket det finns! Men också glidit in på hela perioden med trafiken över atlanten, rederierna.. Riktigt kul! cheers
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 10 2021, 17:40

Ja, Titanic har ju blivit mest känd för att hon gick under på ett dramatiskt sätt, men hon var också ett teknologiskt underverk.

Det största människoskapade rörliga föremål som funnits fram till 1912.

Vaför bygger jag Titanic?
Inte för den tragiska historien, utan för att det är ett så vackert fartyg från en tid då det var lyx att kunna resa.

De moderna kryssningsfartygen är bara stora nöjesfälts-lådor, fullpackade med folk för nöjes skull.

Det finns bara ett fartyg, en riktig, äkta Ocean-Liner idag och det är Cunard Lines Queen Mary II, även om det är lite för mycket "låd-stuk" på henne också.
Men hon är byggd för Linje-trafik över Atlanten och för att klara alla väder.

Jag skulle drömmer om Queen Elizabeth II, SS France, SS Normandie, Queen Mary, USS United States, SS Canberra, SS Lusetania och flera andra från -20 talet fram till idag, helst i 1/350 men 1/400 går också bra.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons nov 10 2021, 18:12

Jo det är en spännande period. Sett James Camerons film 2-3ggr sen du började bygga. Gillar det överdådiga för 1:a klassresenärerna. Det är.. Fängslande. men även resten också.
Dock lite lustigheter som dykit upp. För mig iallafall. Teknologist underverk - men de har valt en del lösningar som förvånar. Andra fartyg som var äldre hade redan dubbelt skrov.. Och sättet man lade kolmagasinen jämfört med andra har en del nackdelar (och fördelar naturligtvis)

Queen Mary Ii har ju lite fin historia med.. Smile Såg någon video och kändes aningen las Vegas men samtidigt lite av den där charmen också.. Som jag kan tänka mig fanns på de fartygen.

Den där tyska Imperator ser lite cool ut med..

Ah, spännande! Cool

Du har hört om hon sjuksköterskan som var med när Titanic sjönk, Britannic sjönk och Olympic krockade? Shocked Var ett par snubbar till som var med på både Titanic och Britannics förlisningar..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 12 2021, 16:59

Senaste och just nu sista beställningarna.. Måste ha material till Dundebultsfabriken.. 

Har redan Zom elelr LööL-set och masker i de obyggda boxarna (3). Men man måste förbereda sig om det blir en belägring? Shocked

Wink

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51674653868_8a0974d8d4_hIMG_0350 by Tobias Björkman, on Flickr

Får se om jag skaffar masker till mina N - klarar mig nog eg..

Synd att jag inte hittat den moderna "Balls Out" - Warbird´en, lite mera explicit variant med.. Kugelsack och annat.. Cool

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51675292825_db0bb588f5_c
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51675296280_a02066c78e_c4212a6d4f4c2565ff0d47a3cdbd42a4f

Kanske bäst så??  What a Face What a Face
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre nov 12 2021, 19:13

Ser ju trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre nov 12 2021, 21:33

Tobias skrev:Kanske bäst så?
Välfylld gottepåse!

Helgen är, typ, räddad. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 12 2021, 21:53

Haha, nja.. Jag skall jobba.. Sad
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre nov 12 2021, 22:40

Du har gått all in på Dunderbultar, ser jag!   Laughing

Ett ordentligt lass med godsaker där!  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 12 2021, 22:49

Ja, har negligerat dem alldeles för mycket.. Inte byggt en enda 1/48..! Shocked Bara två 1/72 Tamiya - och de ligger där i topp tillsammans med Viggen som favorit.. Vet inte varför det blivit så - men jag blev nog lite insnöad på Viggen sen Tarangussläppet.. Tog några år.. Wink
Men det skall tas igen nu! Wink Med lite andra saker då och då..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör nov 13 2021, 09:24

Du får byta tag till "Dunderbulten"!  lol!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör nov 13 2021, 10:22

Laughing
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön nov 14 2021, 09:38

Stefan E skrev:Du får byta tag till "Dunderbulten"!  lol!
Bah! Däremot kan vi börja benämna Dunderbultar som Tobias:ar. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön nov 14 2021, 14:59

Matt_Public skrev:
Stefan E skrev:Du får byta tag till "Dunderbulten"!  lol!
Bah! Däremot kan vi börja benämna Dunderbultar som Tobias:ar. Razz

Laughing

Vilken skymf mot de vackra maskinerna .

Wink
Tobias
Tobias


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons nov 24 2021, 14:41

Hejsan, Very Happy

Igår trillade ett av två paket in till två kommande byggen som startar i Januari 2022.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51700406336_3ff41a3c08_k207 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51700406616_6f5e3b475d_k208 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51700685858_afc9ec3b22_k209 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51701082134_f89120976f_k210 by Bosse Persson, on Flickr

Lite mer prylar är på ingång, så jag lär få återkomma.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons nov 24 2021, 14:48

Ser väldigt trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons nov 24 2021, 15:00

Kul grejor. Smile Harpoon huh? Hmm..?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 24 2021, 16:01

Intressanta pryttlar!  sunny

Dom hjulen och utblåsen skulle jag också behöva!  Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons nov 24 2021, 16:23

Stefan E skrev:De hjulen och utblåsen skulle jag också behöva!  Very Happy
Jag nöjer mig nog med ett helgjutet insug. pirat
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor nov 25 2021, 07:49

Luftintag letade jag inte ens efter, nå ja det går nog bra utan också... scratch
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 26 2021, 14:16

Bra dag.. Smile

Hade tänkt att bygga William Andersons Swede´s Steed III men det var lite knepigt att hitta en D-5 utan spinnfenan, från Eduard nu.. Slut på många ställen Overtrees var "temporarily unavaible".. Men Max hade! Tog en Weekend, skaffar resten sen (masker och kanske ett Löök-set alt vanligt bonna-ets)
Nu hänger det lite på dekalerna - men det kanske löser sig med.. Cool
Lite annat smått o gott med - var på MJ innan (tejp, oljefärger etc) och Levelling Thinner var ju som trolldryck! Lilla glasflaskan kommer inte räcka länge.. Wink

Står där o pratar med Max.. Kikar åt sidan... En Dunderbult!! Begagnad med allt godis i för 599 kr.... Gick ju inte ens att kämpa emot. Har haft den lådan men faktiskt sålt pga jag var otroligt nöjd med Tamiyas 48:or. Och jag gillar känslan av samma skala i hyllan.. Men när jag redan sabbat det med Tamiyas P-51:or... Ah..

Får se om jag uppgraderar till mässingspipor (dessa verkar lättare att applicera dock, plasten är också av olika längd?). Gillar bägge alternativen i Montex-pösen.. Men - skratta inte nu, jag gillar dekaler... Dekaler av bra kvalitet och bra vätskor funkar bättre för mig. Men det kan vara en vanesak?

Den riskerar att hamna ganska högt på bygglistan. Men rädd att Eduard-Mussen hamnar först efter pågående projekt - även om jag inte får tag på dekalerna.. tar bara någon annan då, finns ju många trevliga P-51D utan spinnfena.. Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 51706643949_a1138d3686_h




Det var Norris Graser, som jag mailat mycket med, som nämnde William.. Jag hade glömt honom..
Det är ju faktiskt ett spännande subjekt!
Norris hade en modelltävling 1989 där William deltog som föreläsare tillsammans med snubben som plockade en MiG-17 med sin A1-H..
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre nov 26 2021, 14:58

Tänkte säga att - jag bygger ju inte alls bara Tamiyas P-47:or.. Men vågade itne .. Typ.. Embarassed What a Face
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre nov 26 2021, 14:59

Storhandling inför helgen tar sig många uttryck. Laughing


Bra där! king
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre nov 26 2021, 15:23

Den modellen av P-47D är en av Hasegawas bästa modeller, nästan lika fin som en Tamiya och går ihop som en dröm!  cheers

Mussen och resten var riktigt smakligt det med!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 9 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 40 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 24 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet