IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor mar 17 2022, 12:55

Marlin skrev:Så Lynxen får nog vackert ligga till sig ett tag i stashen.
Nå, det är ju hyfsat generöst tilltaget bäst-före på såväl ets som plast. Very Happy


Också: Bundesmarine... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor mar 17 2022, 13:23

Trevliga inköp Bosse!
Har er renovering också blivit försenat? Väntar på både fönsterbyte och stambyte här, det ena mer spännande än det andra....... Men jag sprejar vid fönstret så hoppas det går fort. Very Happy

De där dekalerna till den Ukrainska, hur trixiga är de tror, klarar en annan av det tro? Sugen..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor mar 17 2022, 13:47

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jo en Bundesmarine Lynx har lockat mig sedan vår första resa till Otterndorf.
Där är de lika vanliga som fiskmåsar och talgoxar.

Man ser dem flyga från Nordholz längs med Elbe hela dagarna där nere.
Från Nordholz kan man även se Sea King och Orion vissa dagar. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 42986999891_4b03b98427_k004 by Bosse Persson, on Flickr

Och en gång när jag satt och kollade ut över Elbe kom en rote Tornado vrålandes på låg höjd.
Men de flög så himla snabbt att jag inte hann få fram kameran. Razz

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor mar 17 2022, 16:07

Orion är fina, såg ett flertal i Norge, nedgrävd söder om Harstad, nära deras flygplats.. Wink Spelade "ond" eller Ryss, typ, så rapporterade in deras verksamhet.. Cool Lite annat som for omkring med med Orion var lätt med den där antennen där bak. Kom in för landning och start nästan rakt över O-platsen.

Hoppas det dracks fin, Germansk öl i samband med fågelskådningen Bosse! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre mar 18 2022, 17:47

Ett kuvert kommer lastat, alltså!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51946013798_08ff36d6b3_c


Den vänlige själen Bosse har dragit åtskilliga strån till stacken, rent pryttelmässigt, inför nästa Tigershark-bygge. Nu har jag snabbsmällare av två olika israeliska slag och därtill en livad tekno-termos. Helt i enlighet med sin personliga stil bjussade karln även på några resin-detaljer och, självfallet, ett gäng stenciler. Man tackar!


Likt Big Jim Slade får han jobbet gjort i stor stil:

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre mar 18 2022, 17:54

Kul att de kom fram. Very Happy
Ha så kul med prylarna.
/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre mar 18 2022, 18:27

Mycket trevligt av karl, hoppas han får sig en öl eller tre ikväll.. Wink (Rekommenderar Weihenstephaners Kellerbier som nu finns på Bolaget!)
Tobias
Tobias


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 18 2022, 22:30

Hyvens Bosse!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån mar 21 2022, 07:40

Bosse är allt en hyvens karl!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån mar 28 2022, 07:35

Hejsan. Very Happy

I torsdags morse satt jag på jobbet och gjorde en beställning på The48ers.com på saker jag behöver för kommande byggen.
Caracals dekaler till SR-71.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51960521393_d09c922cef_k236 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51960745084_5fe48ccfad_k237 by Bosse Persson, on Flickr

Det är inget särskilt fel på Revells dekaler, tvärt om de ser jättefina ut.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51959459357_9e2c62243d_k238 by Bosse Persson, on Flickr
Men "min" kärra #61-7964 saknas på Revells dekaler.
På Caracals ark är 964 med, så nu kan jag bocka av dem inför nästa års svensk byggen.
Bara att invänta skatte pengarna så ska jag beställa mina AJ och JA 37:or med alla tillbehör jag behöver till dem.

Sen beställde jag vapen balkar till F-16.
BRU-57 från ResKit.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51966317100_8ae82e8073_k239 by Bosse Persson, on Flickr

Och samma från Eduard.  
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51966317040_93f9810e69_k240 by Bosse Persson, on Flickr

De kostade under €10.-/st och jag kunde inte bestämma via bilderna vilken som såg bäst ut så jag tog en av varje. Very Happy

Ett utblås till en F-16 Block 52 från ResKit.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51965762441_e31cdfdf34_k241 by Bosse Persson, on Flickr

Och slutligen Quinta Studios dekaler till en F-16C
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51966317435_f97dafcd20_k242 by Bosse Persson, on Flickr

Och det roligaste med denna beställning var att jag tyckte jag ville ha koll på när detta skulle levereras så jag valde det något dyrare porto alternative med EMS istället för Cypriotiska posten.
Och döm av min förvåning när en kille från Fedex ringde strax efter kl 10 i fredags och sa att han hade ett paket från Cypern till mig och undrade om någon var hemma. Normalt sett brukar någon av ungarna vara hemma, men inte just då. Då sa han att jag skulle få ett sms och sen kunna hämta paketet på ett utlämningsställe. Men mannen från FedEx gick ett steg längre.
Han ringde mig igen på eftermiddagen i fredags och frågade om någon nu var hemma, och då var ungarna hemma och han åkte ett extra varv för att levera mina prylar. Snacka om service. cheers
Och att få beställningen från Cypern på lite över 24 timmar och hemkörd till dörren var definitivt värt den extra kostnad det portot kostade. Very Happy

/Bosse


Senast ändrad av Marlin den mån mar 28 2022, 08:59, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : dyslexi light)
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån mar 28 2022, 08:12

Wow, snabbt ja! Härligt! Hur mycket kostar sån frakt typ?

Kul grejor med - hoppas du får bra med skatt tillbaka, "nehövs" en del grejor till de där Viggen. Nya hjul är väl kanske det viktigaste följt av ets eller en resinstol. Kolla också om du kan hitta de uppdaterade boxarna med extraspruen för canarder och fena och RAT´en i.. Går att köpa lös på Special Hobby med (och de har hjul men resKits är lite snyggare)
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 28 2022, 09:21

Härliga grejer och Caracals dekaler är suveräna!   cheers

Snacka om blixtleverans, gick dom med en SR-71a?  Shocked

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån mar 28 2022, 09:46

Stefan E skrev:Härliga grejer och Caracals dekaler är suveräna!   cheers

Snacka om blixtleverans, gick dom med en SR-71a?  Shocked

Stefan  sunny

The48ers kanske fick ta över SR-71:an från White Ensign när det lämnade England. Razz
Fort gick det iallafall. Kurirposten kostade €19,95 mot €9,95 för vanlig snigelpost om jag kommer ihåg rätt.
Värt pengarna var det iallafall.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor apr 07 2022, 09:06

Hejsan, Very Happy

Nu kommer paketen börja trilla in. cheers
Från Hobby Paint n Stuff i Finland kom ett Hataka Färgset i modern gråskala.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51984663854_99a90db434_k243 by Bosse Persson, on Flickr
Detta är den blå serien för penselmålning, då jag inte hade bestämt mig för en airbrush när jag la beställningen.
Men de går säkert att använda ändå.

Och igår kom min kompressor.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 51988409610_34e110d881_k244 by Bosse Persson, on Flickr
En Sparmax TC-610H Plus med 2,5 liters tank, hoppas den kommer funka bra.

Och jag har fått en leverans bekräftelse på Grex:en att den ska levereras under kommande måndag.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor apr 07 2022, 09:47

Håhå! Det blåser minsann upp till kuligheter. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor apr 07 2022, 11:14

Trevligt-trevligt. Smile
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 07 2022, 12:47

Trevlig leverans! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör apr 09 2022, 15:43

Glömde ju berätta om en liten leverans som jag fick av min vän Boris! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 T-55a_72nd_box

Han hade beställt fel så jag undrade om han ville göra sig av med den.
Han skickade också ett par piloter till min Bf110.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 German_32nd_pilots

Ska väl ta tag i Bf110an sen vad det lider! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör apr 09 2022, 15:59

T-55:an är nog min favoritskrammelvagn. I love you

Det var även informativt av Italeri att skriva skalan på tornet sådär. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån apr 11 2022, 06:46

WoW. :cheers.
italeris 1/72 T-55:a
Om jag kommer ihåg rätt så kommer dem med ett fullt motorrum och motor. Very Happy
Den vill jag se byggd, gärna i sovjetiska marinens version.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån apr 11 2022, 09:00

Gheez, Ryska Marinen har T-55:or?? Vad har deras armé, båtar?? I form av kryssare o annat??

Wink
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån apr 11 2022, 09:11

Tobias skrev:Gheez, Ryska Marinen har T-55:or?? Vad har deras armé, båtar?? I form av kryssare o annat??

Wink

Ryssarna har rätt mycket landstignings tonnage.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 20120310-094233
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Pomornik_770

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 13 2022, 07:13

Hejsan. Very Happy

Ja då har sprutan äntligen anlänt från Italien.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 52001792325_d9e8f3aba8_k245 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 52000246517_ae42611101_k246 by Bosse Persson, on Flickr

Jag har inte hunnit testa den än, men lugn det kommer.
Mitt tillbehörs och rengörings set skickade igår från Alfahobby.
Så efter påskhelgen kommer jag testa den.  bounce

Och tiden som jag får när lägenheten ska renoveras kommer jag lägga på att öva med detta nya verktyg och se om jag kan lära mig att hantera den.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons apr 13 2022, 07:50

Här börjar en ny Era för Bosses modellmakeri! cheers
Ta lite fulmodeller som övningsobjekt innan du ger dig på nåt dyrt/fint.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons apr 13 2022, 08:16

Härligt!   cheers

Lycka till med målandet!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 18 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 18 av 40 Föregående  1 ... 10 ... 17, 18, 19 ... 29 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet