IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 16 2022, 22:23

Jupp..  Så sant som det var sagt!

Hur går det med trollen? Både de i Strömsund och de i plast?? Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör sep 17 2022, 08:26

Tobias skrev:Hur går det med trollen, både de i Strömsund och av plast? Wink
De i plast har gått i ide tills vidare.

Strömsundstrollens status är okänd, men de har då alltid otyg i sinnet. tongue
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör sep 17 2022, 11:40

Ah no! Har du mer än bara trollen? Väntar på mina Stone Trolls men föredrar eg River Trolls..

Haha.. I Varberg kommer jag ihåg olika troll från ungdomen.. Misstänker att det bodde River Trolls och Stone Trolls i skogarna.. Men jag såg faktiskt Bar Trolls på de billiga haken och sunkiga barer.. Inte helt ovanliga.

På tal om troll, börjat testa att hiva Goblins lite i BB.. Går itne alltid bra..

Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 20 2022, 17:34

Lite mer godsaker till kungstigern.
Förtunning, rengöringsvätska samt färgerna som ingår i Ammo Migs Weapons Colors.
De jag beställde hos hade förtunning och rengöringsvätska, men inte Weapons Colorspaketet och de som hade paketet hade antingen inte förtunningen eller rengöringsvätskan, så jag köpte färgerna löst istället. Det blev 20 kr dyrare, men å andra sidan slapp jag beställa från två olika leverantörer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 20220920-172511

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 24 2022, 01:12

Fint kast! Smile

Bra inköp Lasse! Smile

Det ramlade in lite i veckan, både från Alfa och tradera.

Lite färg till min Dewoitine.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 French_ww2_colour_set

Sen råkade jag få med en svart änka! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 P-61_black_widow_48th_box

Sen lite kul från tradera! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Tamiya_armor_kits

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Bonneville_firetruck_24th_box

Skulle nästan skaffa en brandbil till och hotta upp den lite! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid lör sep 24 2022, 10:31

Trevliga grejer Håkan.
Brandbilen går inte av för hackor...

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör sep 24 2022, 14:58

Franska färger? De är ju snygga - men ingår det gobelänger till fönstern?? Wink
Till din Deqoitine?

Skön "brammbil" med
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör sep 24 2022, 16:09

Du kunde fått min påbörjade Monogramänka.....

Annars ett helt gäng trevliga modeller!  cheers

Stegbilen Delahaye är väldigt ovanlig, jag har aldrig sett någon sådan IRL , knappt ens i någon katalog, men jag har varit medveten om byggsatsen länge och letar efter den.

Extremt ovanlig, bygg den rätt ur lådan, något annat vore helgerån!   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 24 2022, 21:54

Tack Lasse, Tobbe och Stefan! Smile

Extra pynt kostar extra! Smile

Visste inte ens om att du hade en påbörjad Monogram som du ville bli av med! Smile

Jo, det är ju en lite annorlunda modell. Enligt mitt tycke en vacker brandbil!
Brukar se den lite då och då på Tradera, men den brukar numera ligga på 5-600:- och nu när jag hittade den under 300 så slog jag till.

Jo, den är ju snygg som den är! Så det blir nog ur lådan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön sep 25 2022, 13:06

Azgaron skrev:Jo, det är ju en lite annorlunda modell; enligt mitt tycke en vacker brandbil!
Brukar se den lite då och då på Tradera, men den brukar numera ligga på 5-600:-, och nu när jag hittade den under 300 så slog jag till.
Ett gott köp, och så en fräsig förlaga sedan! cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön sep 25 2022, 19:04

Tack Matt! Smile
Visst är det! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 27 2022, 07:24

Rackarns cool brandbil du hittade Håkan. Cool

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis sep 27 2022, 09:43

Som bekant hade Eduard en stor rea nyligen (Big Sweep) där de sålde ut de kvarvarande modellerna i gamla orangea lådor till halva priset!
 
 
Halva priset på en Profipack blir bara 150:- så eftersom jag är så lättledd så nappade jag på erbjudandet och kompletterade min stash.
 
 
En Focke Wulf Fw190 A-5;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52385941606_f0dcaa3452_h

 
En A-3;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386250414_4be30263f5_h
 
 
…och en A-2;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386250474_1984be976a_h


Alla dessa är av den nya sorten!
 
 
Det blev också ännu en Bf109F-2, den snyggaste versionen i mitt tycke;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386374335_b5ca2d81ab_h

 
 Den här kunde jag bara inte låta bli för bara lite drygt 220:-;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386374390_8524f82523_h

  
 Sen var det slut på rean, men det fanns lite mera intressant...
 
 
Nattjaktversionen av Sopwith Camel, det var den här målningen som sålde den till mig;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386250549_2521e891aa_b

 
 Det här är en liten extremt färgglad sak;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386374490_6f8669ed5c_b

  
Den här Spitfirelådan kunde jag naturligtvis inte missa, det finns en fin Malta-maskin och en läcker Aussie-maskin som jag vill bygga;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52386374575_71b1e3d5ea_h

 
 …och naturligtvis ville jag ha den nya Wildcaten också;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52385013697_47ff219d75_h

  
..och för att komma upp i fraktfritt så blev det ett par overtrees också;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 52385013842_3933ff9919_k

 
 
 
Nu har jag nog förbrukat årets plastbudget…    Embarassed
 
 
 
  
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Gigabyte, cas, Marlin and LasseThid like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis sep 27 2022, 10:26

Strålande Stefan!
Där har du att göra ett tag framöver Very Happy

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 27 2022, 14:38

Vilka kap Stefan! Jag har den tales of Iwon jima med, gillar den som fan.. Tänkte bygga en av de Mussarna du nyss målade.. Smile Men många roliga! Gillar bakgrunden, mycket jag inte visste om hur de organiserade det..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 27 2022, 17:54

Sicken storslam! king

Akrobat-maskinerna tar dock priset. H.U.B.B.A. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons sep 28 2022, 11:06

Mycket trevliga inköp, Stefan! Smile

Såg ju infon om rean men det blev inget köpt.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor sep 29 2022, 20:23

Ja det var fet Stefan!
Då när man storhandlar den lite dyrare frakten är inget hinder... Hoppas de har mer reor i framtiden...
De alla A 2, 3 och 4 är i den nyare plasten , den fina eller hur?
Förresten Eduard har nu 20% på allt fram till 4-de
https://www.eduard.com/e-day-afterparty-has-started%21-1/


Senast ändrad av Sadolf den tor sep 29 2022, 21:45, ändrad totalt 1 gång
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor sep 29 2022, 21:24

Sadolf skrev:Ja det var fet Stefan!
Då när man storhandlar den lite dyrare frakten är inget hinder... Hoppas de har mer reor i framtiden...
De alla A 2, 3 och 4 är i den nyare plasten , den fina eller hur?


Det blev fraktfritt den här gången!

Det var lika bra att slänga på ett par overtrees så jag kom över gränsen, mycket bättre att lägga pengarna på lite mera plast än frakt, eller hur?

Alla FW är i den nya plasten, A2, A3 och A,4 är den sk. kortnosade versionen, senare versioner förlängdes nosen på för att få bättre kylning.

Eduard har aldrig gett ut dessa med den gamla formen, bara från A5 (det var den första jag köpte och byggde) och framåt.

 Eduard brukar ha en "Röjningsrea" på höstarna, men sällan med så kraftig rabatt som denna på gamla utgående modeller

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor sep 29 2022, 21:52

Konstaterade att de har nu 20% eller 25 % för bunny fighter klub medlemmar fram till den 4 e---
Vad ligger gränsen till fraktfritt?
Kanske slutar köpa på tradera och ....

Ok kollade frakten ligger på ca 180 kr
Värde för fri frakt 5990 tjeckiska kronor vilket är ...5990/24.66=242,9 Eu
I princip 2 stycken overtree eller en weekend edition modell för fritt istället för frakten...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor sep 29 2022, 22:15

Skön blandning. Skulle vara kul om Eduard kunde ge sig på lite mer jet. Inte moderna grejer, men ungefär tidsspannet Tunnan-Viggen. Tänk er F104-105 och så vidare. E.E lightning, Tidiga MiG jet (naturligtvis inte med ryskt kamo). Finns massa kul!

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre sep 30 2022, 02:25

De ha släppt "ultimate sabre" ( tror det var hasegawa plast), sen F104, nu ska de göra Tornado i 48 tror...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 30 2022, 09:02

Ja, Eduard har gett ut många jetkärror med hjälp av andra firmors plast under åren, men inte mycket helt egna i 1/48.

Visst, Mirage IIIC och Mig-21 i 1/48 och MiG-15 i 1/72 (den hoppas jag de skalar upp till 1/48) har vi fått så här långt.

Det finns ju massor som Eduard skulle kunna göra i 1/48, MiG-15/19/23/27 till att börja med!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn fre sep 30 2022, 13:09

Stefan E skrev:Ja, Eduard har gett ut många jetkärror med hjälp av andra firmors plast under åren, men inte mycket helt egna i 1/48.

Visst, Mirage IIIC och Mig-21 i 1/48 och MiG-15 i 1/72 (den hoppas jag de skalar upp till 1/48) har vi fått så här långt.

Det finns ju massor som Eduard skulle kunna göra i 1/48, MiG-15/19/23/27 till att börja med!


Stefan  sunny
Precis det jag menar. Tänk er alla häftiga kärror Eduard skulle kunna göra med samma kvalitet (eller bättre) som deras MiG-21. Att de släpper modeller med Hasegawas plast ser jag som ett nerköp, plus att de brukar vara betydligt dyrare än deras egna bättre modeller. (Hasegawa har ett oförtjänt gott rykte, i mina ögon. Men det är en annan diskussion.)

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 30 2022, 14:40

linusorn skrev:
Precis det jag menar. Tänk er alla häftiga kärror Eduard skulle kunna göra med samma kvalitet (eller bättre) som deras MiG-21. Att de släpper modeller med Hasegawas plast ser jag som ett nerköp, plus att de brukar vara betydligt dyrare än deras egna bättre modeller. (Hasegawa har ett oförtjänt gott rykte, i mina ögon. Men det är en annan diskussion.)


Jo, jag håller med dig till 100%, Linus!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 29 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 29 av 40 Föregående  1 ... 16 ... 28, 29, 30 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet