IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre dec 30 2022, 10:34

Bra veta , ser ut som porto från de länderna som är lite längre bort ligger på ungefär 16 Eu.
Kollade Ukraina, de är inte i EU men porto stor det 16,5 EU lite osäker hur många grejor kan man beställa.
Hade funderare på Dora Wings , de skickar 10% av beloppet till Barnhjälpen för krigsdrabbade...
Är det samma butik i Grekland som de Engelsmannen Lindybeige eller vad de heter har?=
De har flora model eller något , hade fantastiska wash gjorda av naturmaterial...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre dec 30 2022, 10:37

Sadolf skrev:Bra veta , ser ut som porto från de länderna som är lite längre bort ligger på ungefär 16 Eu.
Kollade Ukraina, de är inte i EU men porto stor det 16,5 EU lite osäker hur många grejor kan man beställa.
Hade funderare på Dora Wings , de skickar 10% av beloppet till Barnhjälpen för krigsdrabbade...
Är det samma butik i Grekland som de Engelsmannen Lindybeige eller vad de heter har?=
De har flora model eller något , hade fantastiska wash gjorda av naturmaterial...

Den jag hamnade/handlade på är Hobbymarket i Grekland och det verkar vara en marknadsplats.
https://hobbymarket.gr/en/content/4-about-us-faq

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre dec 30 2022, 10:37

Oh cool tack för länken-- den har jag aldrig sett!
Sadolf
Sadolf


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tis jan 03 2023, 22:41

Var hos Max på Rebellen idag för att köpa mig en försenad julklapp.
Blev lite ukrainsk plast med tysk förebild i finsk tjänst, lite bälten, några färgnyanser som saknades samt en ny typ av slippapper som ska vara "flexible", något japanskt påhitt...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52605208161_0a6ee00f70_k

linusorn


Azgaron, Gigabyte and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons jan 04 2023, 07:22

Fin julklapp Linus. santa
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas ons jan 04 2023, 08:39

Det där ar inte så dumt!
Lite nyfiken på det japanska papperet och hur det beter sig.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jan 04 2023, 08:40

Trevlig modell och nyttiga tillbehör!  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf ons jan 04 2023, 11:36

Grattis! Mycket fin sats och intressant plan!
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn ons jan 04 2023, 13:49

Tackar, lämnar en rapport om pappret när jag provat.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons jan 04 2023, 13:59

Trevliga inköp Linus! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor jan 05 2023, 19:54

Låg ett brev, eller litet paket i brevlådan idag:

Ledtråd från vem..

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52608487227_5e24995319_h

Japp, vår Norrlänning.. En diligens hade kämpat sig fram genom John bauer-skogar, förbi troll och ner till Fjollträsk på beundrandsvärd tid 8denna veckan!)

Erbjöd Matte lite P-47-dekaler och ganska girigt frågade jag om han hade några Ork/Orc-bitz att byta mot. Och otroligt generöst skickade han en rikgti fin hög med användbara grejor. Bl a t två "kavalleribaser" som löste otroligt mycket för mig (frågade om han hade en, fick två - behövde eg två.. Wink )
Tre spjutarmar, exakt antal jag precis hade saknat till de jag målat.. Så kan bygga tre nya killar och starta en ny mob med de tre filler-killarna.. Och inte nog med den, armar till ett bannér till de nya. och kanske häftigast av allt, en liten squig-hound som jag nu måste köra något med.
Plus en massa armar och huvuden som kommer komma väl till pass. Bitz-boxen var tråkigt tom av just sådant och en del är väldigt kluriga att få tag på..

Får bara hoppas att dekalerna kommer till användning! Har du inte referrensbilder på individen, påminn mig att ta kort på Zotz-arket om det behövs..

tack igen!

(Goblinen Matte är snart klar!)
Tobias
Tobias


Azgaron, Gigabyte and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jan 07 2023, 11:39

Kul att grejerna kom fram i lagom stora bitar. Laughing

Armen som håller i en folkilsken Squig-hound var för övrigt det sista tillägget och tillhör en Runtherd; hans jobb är antingen att fösa ovilliga Grotz framför sig mot död eller seger (och huvudsakligen ut på minfält) eller att basa över kanonbesättningar. Slavdrivar-asken återfanns långt inne i stashen. Min version får numera nöja sig med sado-piskan.

Angående kavalleribasernas antal visste jag inte huruvida du önskade en med gjutna spår. Razz
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör jan 07 2023, 11:48

Matt_Public skrev:Kul att grejerna kom fram i lagom stora bitar. Laughing

Armen som håller i en folkilsken Squig-hound var för övrigt det sista tillägget och tillhör en Runtherd; hans jobb är antingen att fösa ovilliga Grotz framför sig mot död eller seger (och huvudsakligen ut på minfält) eller att basa över kanonbesättningar. Slavdrivar-asken återfanns långt inne i stashen. Min version får numera nöja sig med sado-piskan.

Angående kavalleribasernas antal visste jag inte huruvida du önskade en med gjutna spår. Razz

Ah, den är klockren. Suttit och funderat på vilken kropp som skall få den.. Blir någon form av Orc Bully för artilleriet.. Samma med piskan. Passar utmärkt till dem! Lite samma funktion men istället för att utse frivilliga.. Smile Så ser de till att det jobbas. Motsvarande funktion borde införas inom vissa offentliga arbetsplatser.. Jag skulle föreslå både piska och en ilsken squig hound..

Wink

Ah.. Lyckosamt för mig.. Embarassed

Du får visa dina/grabbens? grejor någon gång.. Måste vara riktigt snygga..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör jan 07 2023, 12:04

Tobias skrev:Du får visa dina/grabbens (?) grejor någon gång. De måste vara riktigt snygga.
Åtminstone grabbens är rätt livade. Han har för övrigt en flådig Deff Dread på gång härnäst, och själv planerar jag något... annorlunda.

Endera dagen borde jag även försöka återställa några av de bildlänkar som gick åt skogen då Photobucket bytte policy. Särskilt vårt custom-bygge av Wazdakka Gutsmeks "Bike of the Aporkalypse" borde du kunna få ett garv ifrån.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


cas likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör jan 07 2023, 12:56

Ah nice! Jag slutade innan  det kom plast-Dredz till orksen.. Men hade ett gäng gamla 1st, 2nd och 3rd Ed i metall.. Även en nio Killa Kanz. De är favoriter..
Måste vara roligare med plast så man kan kustomiza..

Hur mår trollen? Smile

Ja orkar du det så.. Han är ju en klassiker.. Skön story. Hade inte han en Battle Cannon????
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons jan 11 2023, 22:16

MBK i Tyskland kom över en container med modeller från det avsomnade Wing-Nut-Wings från Nya Zeeland.
Begagnade vingnötter betingar rena fantasipriserna på E-bay eller hos många handlare numera, MBK säljer dem till vanligt butikspris, de är fortfarande rätt dyra, men kvalitén gör dem ändå prisvärda.
 
Jag har varit med ända från början (2010), då de började dyka upp och skapade stora rubriker.
Då fick man beställde man dem direkt från Nya Zeeland och portot INGICK i priset, plus att modellerna var relativt billiga.
Firman var Peter Jackssons egna skötebarn, han ville ha modeller av hög kvalitet och vad dom skulle producera bestämde han.
 
Det gjorde att jag beställde ett par modeller för jag var nyfiken och ville se vad det handlade om.
Jag fick hem en Junkers J.1 och en LVG, flygplan jag aldrig ens hört talas om, men vilka modeller och vilken kvalitet!
Modellerna gjordes i en batch och sen var det bra, de återutgavs aldrig, när det var utsålt så var det slut.
 
 
De modellerna sålde mig och jag var fast i WWI-träsket också, jag som aldrig byggt biplan förut!
 
Under åren som gått har jag köpt de flygplan som intresserat mig, ibland flera varianter av samma plan.
Min samling (Ja, dessa SAMLAR jag på!) är ganska komplett, men ett par stycken missade jag.
 
Nu har jag äntligen fått tag i de som jag missade;
 
 
Först en Jeaninn Stahltaube (Stålduva) från 1914;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52620070132_bc27d1af83_h


 Den andra är en Junkers D.1;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52620847154_ef1dd23aec_k

 
När jag ändå beställde från en firma i Tyskland så kunde jag inte låta bli att slänga med ett exemplar av Revells nya Hawker Hurricane IIb också, den har ju precis släppts.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52620584816_dce6ea35da_h

 
 
 
 
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor jan 12 2023, 06:06

Fina fynd där Stefan!
Släng gärna upp en lådtitt på den där Hurricane när du har tid.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor jan 12 2023, 06:09

Fina grejer Stefan.

Jag är lite sugen på en Hurricane också, men jag har annat som ligger högre upp på listan och jag behöver tunna ut min stash lite.
Jag har ju sex styck obyggda modeller liggande...  affraid

Jag följer plastic monkey's bygge av Hurricanen på tuben. Han är precis som jag ljusår efter Nigel i byggteknik, men gör ändå ett hyfsat jobb med den.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor jan 12 2023, 07:07

Snygga kap Stefan. Very Happy
Och kul att du har kunnat komplettera din samling.
Innebär det du säger att du även har flygbåten FE2 Felixstowe?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 NM6UYmL
Jag vill köpa den när den kom ut, men blev avskräckt av priset.
Och så är ju 1/32 inte min skala, och kommer nog aldrig bli heller.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor jan 12 2023, 07:09

Hej, Very Happy
Även jag har fått paket.
Alfa tog 48 timmar på sig denna gång att leverera. Very Happy
Trodde jag skulle få mina färger redan i tisdags, men jag fick vänta tills igår.
Jag köpte på mig några AK Real Color att börja med.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52621593434_d91edd8aea_k20230111_170800 by Bosse Persson, on Flickr
Klarlack, satin och matt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52620822067_46c03de476_k20230111_171003 by Bosse Persson, on Flickr
Ryssgrön, RAF Cockpit, två olika röda, vitt, aluminum, gult, svart och gummi svart, samt två olika blåa färger.
Tillräckligt många för att jag ska åtminstone kunna göra S31 och mina två små ryska lastbilar klara.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 52621769010_efb1c1ff06_k20230111_171051 by Bosse Persson, on Flickr
Sen slog jag även till på några burkar Xtreme Metal.
Thinner och rengöring, Jet exhaust, black base, Gun Metal, Aluminium och Dark Aluminium.
De borde räcka en stund för mina kortsiktiga behov.

Tanken är att köpa hela Real Color och Xtreme Metal kollektionerna, men detta var tillräckligt kostsamt just nu.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor jan 12 2023, 07:17

Trevliga grejor Stefan o Bosse.

Kul att du fick fler Wingnut Wings Stefan. Smile Snöat in lite på WW1, lyssnat på diverse poddar nyligen när jag målat.. Så får nog lära mig lite om flygplanen där med..
måt med ´sprutan Bosse. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jan 12 2023, 08:39

Marlin skrev:Snygga kap Stefan. Very Happy
Och kul att du har kunnat komplettera din samling.
Innebär det du säger att du även har flygbåten FE2 Felixstowe?
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 NM6UYmL
Jag vill köpa den när den kom ut, men blev avskräckt av priset.
Och så är ju 1/32 inte min skala, och kommer nog aldrig bli heller.

/Bosse

Nejdu, den har jag inte skaffat, inte heller Gothan eller någon av de riktigt stora maskinerna!

För dyra och de intresserar mig inte, den enda jag skulle kunna tänka mig är just den Felixstowen du visar här, den har ett riktigt skönt cammo.

Med ett vingspann på närmare metern blir den alldeles för stor i 1/32 och all denna rigg!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor jan 12 2023, 08:49

Aha, ungefär samma anledning som gjorde att jag avstod.
Roden gör några i 1/72 som jag faktiskt är lite sugen på. Very Happy
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 104048-10404-pristine
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 139254-16001-93-720
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 139249-11185-96-pristine
Källa: https://www.scalemates.com/search.php?fkSECTION%5B%5D=All&q=Felixstowe**

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor jan 12 2023, 08:57

Trevliga inköp Stefan och Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jan 12 2023, 08:58

Ja, det är en mera hanterlig storlek!   Laughing

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 34 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 34 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 33, 34, 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet