IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor jan 12 2023, 19:34

Jag är riktigt avundsjuk på wingnötterna! Var inne och kollade, finns modeller kvar men plånboken häller inte just nu.... Du kommer bli riktigt nöjd med AKs färger Bosse!

linusorn


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor jan 12 2023, 19:39

Det är ju underbara kamon på dem! De visste minsann hur man målade under Första Världskriget! Razzle Dazzle etc..
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons feb 01 2023, 22:43

Hämtade hem två paket idag! Smile

Det ena var från Roland och innehöll en liten mörsare.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Morser_karl_72nd_box

Tack Roland för bra leverans! Smile

Hobbyland hade ju rea på utvalda Revell modeller, och jag passade på att knipa ett gäng! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 B-17f_memphis_belle_48th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Bf109g-6_32nd_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Dominics_70_dodge_charger_25th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Sr-71a_blackbird_48th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Iron_maiden_spitfire_32nd_box

Sen ett gäng bilder från tidigare leveranser som jag glömt redovisa.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Kizz_destroyer_all_figures_boxes

Alla fyra ligger i samma låda. Bara jag som låtit dem ligga som jag fick dem.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Phantom_of_the_opera_8th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Eagle_1_transporter_72nd_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 1979_pontiac_firebird_16th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Toyota_prius_24th_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Fw190d-9_32nd_box

Så hann ju bli en hygglig ökning på stashen den senaste tiden! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Gigabyte and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons feb 01 2023, 23:01

Jösses vilket lass!   cheers


Mycket kul och intressant där!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor feb 02 2023, 07:21

Jo, det blev ju en rätt rejäl laddning! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor feb 02 2023, 08:26

En Dora är alltid smaskens, men det vete farao om inte opera-fantomen var bäst ändå.

Också: Bra lass överlag!
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor feb 02 2023, 09:28

Om mörser kan jag bara säga en sak: Big Bara Bum!
Kul med de andra saker, mycket 1:32 de är nog väldigt fina om man har plats!
Och kul med Eddie från Iron Maiden- det påminner mig om gamla tider där folk köade på morgonen innan de öppnade en skivbutik- OCh eagel one från Space 1999... de gick Söndag morgon efter barnprogram i var kommunistisk annars teve...
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor feb 02 2023, 16:10

En jävla bastuba på räls den, haha! Very Happy Schyssta inköp Håkan, rejäl hög. Wink
Tobias
Tobias


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn tor feb 02 2023, 16:49

En hel del godbitar där!

linusorn


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor feb 02 2023, 17:50

Tack grabbar! Smile

Fantomen har länge legat på önskelistan, men som vanligt brukar annat prioriteras före! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons feb 08 2023, 19:04

Det har trillat in en hel del intressant under sista tiden!
 
 
Först har Revells nya Hurricane i 1/32 landat, en riktigt fin byggsats….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52620584816_dce6ea35da_h

 
Lite tillbehör för ett kommande bygge…
 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52638501587_431c4b00be_k

 
..mera kommande byggen…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52639018076_2ed3136708_b

 


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52639493793_3c33c83d64_b

 
Dekaler till min Cessna Bird Dog i 1/32….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52639273344_13bb0431d0_h


…och Cessna Skymaster i 1/48…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52639018016_96dd0c2905_h


En bok om Folgore och Veltro…

 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52638501422_0da45fe2bf_h
 

Ett par av Airfix Chipmunks…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52662921594_65cde6c747_h

 
En "Natthäxa" har jag länge velat ha…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52662637596_c5a44b8ba9_h


Eduards nya Samurai-låda var lockande…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52663075065_6cf4c796b6_h

 
..och till slut Airfix spritt språngade nya Buccaneer…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52662637301_7a400ddedd_h


Den kommer att hamna på byggbordet tämligen omgående!   Very Happy bounce
 
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Gigabyte, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn ons feb 08 2023, 19:50

Åh,. Buccanern gör att saliven rinner till Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 1288785663
Byggtråd nu!

linusorn


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons feb 08 2023, 23:26

Mycket trevliga inköp! Buccanern toppar också min lista på plan jag gärna ser byggas.
Måste komma ihåg att lägga in den på listan över egna inköp!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor feb 09 2023, 06:22

Oooh, Skymaster... drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor feb 09 2023, 06:23

Trevliga grejer Stefan.

Jag har själv funderingar på Hawkern, men jag har ett par skrammelvagnar jag vill bygga innan jag eventuellt ger mig på den. Den har dock några små problem när det kommer till passningen mellan vinge och kropp. Nigel (Nigel's Modelling Bench) och Plastic Monkey har byggt den och Nigel har en del bra tips i sin tredje video.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tor feb 09 2023, 07:17

Whirlwind på G alltså?
Mumsigt värre!

Borde det inte vara dags för SH att ge ut en fighter-bomber låda på den snart?
Plasten är ju visserligen densamma, men det kan ju alltid bli lite andra dekaler Smile


_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor feb 09 2023, 07:28

Fina inköp, Buccaneer står också högt på min lista, men jag väntar nog till senare i år när den kommer i en Desert Storm låda.
Fast den andra kommande lådan med 4st Sea Eagle sjömåls robotar lockar rätt bra den med. scratch

/Bosse
Marlin
Marlin


Matt_Public and cas like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor feb 09 2023, 09:01

Hejsan alla!


@Matt; Både Buccaneer, Bird Dog och Skymaster står väldigt högt på bygglistan, de kommer nog under de närmaste månaderna.


@Lasse; Inte mycket att fundera på för det begärda priset.
Jag har inte kommit så långt i Nigel´s serie ännu, har bara sett första delen

@CAS; Jepp, den är också med i planeringen och jag har redan startat bygget, byggtråd kommer.
Alla delar till en Whirly Bomber finns med i lådan, bara att skaffa nya dekaler...

@Linus, Håkan, Bosse; Ja, den här byggsatsen är helt superb och den är ju skapad av en duktig konstruktör som själv är en mycket bra modellbyggare!
Han bygger sina modeller själv!
Jag kan rekommendera Airfix sida där det finns massor av "Designer Videos" där konstruktörerna och aven andra för prata och diskutera ("Sprue Talk").
Mycket intressant!

Jag kommer att köpa alla varianter på Buccen, den är väl värd priset!

Stefan  Very Happy

@
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tor feb 09 2023, 13:39

Vilka trevliga inköp. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor feb 09 2023, 14:21

Zero samurai boxen är mums... Synd jag väntade inte på den, de packade 2 varianter i den, den med kortare vingar samt den med längre, som kom först nu efter samurai boxen som separat box.
Hoppas Stefan kommer bygga de snart då få man se hur bra de går ihop...
Kanske kan vi göra en simultant bygge? Jag har den varianten med klippta vingar.
Plasten ser fantastiskt ut...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön feb 12 2023, 11:38

Ja, Sadolf, det är en fantastiskt fin byggsats, men jag vet inte när den kommer upp på bordet, det finns så många före...


 
Jag skulle inte skaffa fler modeller efter mina senaste inköp….   Embarassed
 
…men när jag började gå igenom Rolands lista hittade jag trots allt flera oväntade guldkorn, även om någon knep en myrslok för mig....
 
Den här underliga lilla saken från 1914, är en DFW-28 Floh (”Loppan”), ett av Eduards allra första alster när firman fortfarande var en "äkta" Short-run tillverkare.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52674934023_e0b4270d7e_h

 
Den här maskinen tillverkades bara i ett enda exemplar, men det flög och kan betecknas som sin tids spjutspetsteknik, den var 50km/tim snabbare än allt annat.
 
Den ser underlig ut, men den är extremt strömlinjeformad, en stark helt inbyggd motor, minimalt med drag-skapande stöttor och korta vingar.
 
Man kan säga att det var sin tids F-104 Starfigther!
 
 
Här en annan underlig mackapär från Eduards tidiga period, PKZ-2, en av de allra första användbara helikoptrarna.
Den vet jag inte så mycket om, men den ser fullständigt livsfarlig ut för den som "flyger" den.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52674934013_9656ed3a86_h

 
Ett Franskt flygplan, Breguet 693, en skönt strömlinjeformad maskin från ett inte riktigt så skönt märke.
 
Short-run i ordets rätta bemärkelse, ”luddig” gjutning, vacuumformade rutor, resin, ets, vit-metalldelar och dekaler från Propagteam!
 
Den är i rätt skala i alla fall….


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52674722189_056eafe23f_h

 
Till sist en riktig guldklimp, Tamiyas Aichi M6A1 Serian, det var ett experimentellt flygplan och till verkades bara i ett fåtal exemplar, så få så den har inte ens ett kodnamn.
Men det är en U-båtsbaserad(!) maskin, så den är väldigt intressant och Tamiya brukar ju vara bra.


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52674933998_c45526023b_k

 
Ännu en vinst från LSP`s jullotteri har trillat in, ända från Texas, USA…
 
 
Ett dekal ark från Pheon Decals till Sopwith Snipe och Kanadensiska ”Tillfångatagna”  Fokker-maskiner, mest D.VII.
Jag har båda modellerna så det här var väldigt välkommet och Pheno tillhör ju toppskiktet inom dekalindustrin.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 52674433756_007bebf589_h

 Perfekt då min byggsats är en post-war låda, den blå-nosade maskinen ser kul ut....
 
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Gigabyte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte sön feb 12 2023, 19:06

Den fransyskan hade ju sköna kurvor ,, Cool


Hoppas att du kommer att ta i damen trots klen kvalité!


 //Kent
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön feb 12 2023, 20:53

Trevliga inköp Stefan! Lite udda flygtyg där! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån feb 13 2023, 08:09

Den där bregott-maskinen vill man allt se på byggbordet!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis feb 14 2023, 15:39

H'ftiga inköp, Bregotten håller jag med om och M6A1 ser ju festlig ut! Aldrig sett lådan, coolt.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 35 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 35 av 40 Föregående  1 ... 19 ... 34, 35, 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet