IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Henrik Bergman fre nov 25 2022, 18:27

Hej!

Lite nytt in i Bergmans plastverkstad  Very Happy

Några glasfilar från Infiniti. 
Det skall bli spännande att prova dessa.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 HVITl6o


Tändkablar och tändstift i 1/32 från Anyz.
Några penslar blev det också.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 8gVJZHb


Det här är något som behövs till Hobby Boss, B-24.
Nytt klarglas till nos och akter. Även nya pipor till samtliga kulsprutor.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 WVmd5WP


Till sist några målningsmasker, bälten samt pipor till Border models Lancaster i 1/32.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 5C28yZp



/Henrik Bergman
Henrik Bergman
Henrik Bergman


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör nov 26 2022, 07:33

Gigabyte skrev: Blir ett bygge av en Fw 190 i Amerikanska färger [...]
Uj! Shocked
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör nov 26 2022, 08:54

Eller ett bygge av en Liberator i 1/32!    cheers

Spännande inköp! bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid ons nov 30 2022, 19:41

"Jag har modeller så att jag klarar mig till våren..."

Ha, kyss mig i r*ven, så var det med den karaktären...
lol!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 20221130-193638

LasseThid


Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons nov 30 2022, 22:07

Ja, men....  Vad är det I låddan då!   bounce bounce bounce bounce bounce

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid ons nov 30 2022, 22:18

Plast, plast, massor av plast...

lol!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 RFM-5061

LasseThid


Azgaron, Matt_Public, Tobias and Mårten Fredrik like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor dec 01 2022, 08:59

Ännu en vagn med full inredning!  cheers

Spännande!

Det bygget ser jag fram emot!  bounce


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor dec 01 2022, 09:25

Jag såg ett program om USA´s pansartrupptransportfordon M1126 Stryker 8x8 Infantry Carrier Vehicle för ett tag sedan.
Jag blev så fascinerad av vagnen så jag ville ha en modell av den, det blev en AFV Club.
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488568053_7d8ccc135a_h

 
Jag har många minnen av Linjeflygs Convair Metropolitan sedan min barndom, så när Roden släppte en modell så var den given!
Det var inte lätt att få tag i den men nu har jag den hemma!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488485400_7a5b6dc821_h
 
 
Jag har visserligen redan ICM´s tidiga Cobra i 1/32, men när Special Hobby släpper den senare versionen i High-Tech version (ICM´s kanonfina plast) så kunde jag inte låta bli den!
 
I den här lådan ingår massor av resindelar, färdigmålat och omålat Ets, 3-D printade delar och masker, allt till ett €10 (lite drygt 100:-) LÄGRE pris än ICM´s original!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488568038_5b91429cf8_k
 
 
Revells nya Messerschmittvariant var så billig, bara €20, så den slank ner i korgen…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488018796_9872e5a722_h
 
 
Jag gillar gamla Dreadnoughts så det fartyget som gav namn till hela klassen är ju spännande!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488295844_4997c4e72b_k


…javisst ja, det var ju lite färg jag EGENTLIGEN skulle ha….   Embarassed
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 52488567993_f6502aa9d0_b

 
 
MBK är banne mig lika farligt som Hannants….    What a Face
 
 
 
Stefan  


Senast ändrad av Stefan E den tor dec 01 2022, 09:32, ändrad totalt 1 gång
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Gigabyte, Matt_Public, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor dec 01 2022, 09:31

Stefan E skrev:Ännu en vagn med full inredning!  cheers

Spännande!

Det bygget ser jag fram emot!  bounce


Stefan  sunny
Jag har ett par skrammelvagnar till med full inredning som jag vill bygga, men det får bli senare projekt och inköp.

Efter King Tigern tänkte jag slänga ihop en Fjällko och sedan får vi se om det blir en eller två Mussar efter det eller ett stugbygge. 
Det enda problemet med stugan som jag hittat hittills är att jag inte kan hitta några byggvideor på tuben...  I alla fall inte av RFM's 5061:a...
Nåväl, det har förhoppningsvis rättat till sig tills jag ger mig på stugan.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor dec 01 2022, 11:26

Intressanta inköp! Ser fram emot att se dem byggda! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre dec 02 2022, 14:46

Häftig StuG!

Men den där Strykern ser trevlig ut med! Gillar den typen av hjulfordon. Den får u visa upp när et finsn tid Stefan!
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2022, 14:48

Då jag haft lite strul med att hitta laddare till kameran och tydligen även sladdar till mobilen, så har det inte blivit så mycket redovisat från den Ekbergska bygghörnan.
Laddaren hittade jag i en ännu ej uppackad påse från kollot! Shocked
Och numera har en ny usb- usb-c kabel införskaffats.
Så med detta löst kan jag visa bild på mitt lilla Black friday inköp hos Alfa Hobby! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Lancaster_b_mk1_32nd_box

Får väl se när jag får möjlighet att bygga den. Tänkte se om jag kan rodda om i mitt hobbyrum och skaffa en större byggbänk och lite annat som förbättrar byggmiljön och underlättar byggandet.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Henrik Bergman, Gigabyte, Matt_Public, Marlin and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör dec 17 2022, 15:08

Azgaron skrev: [...] mitt lilla Black Friday-inköp hos Alfa Hobby!  Smile  
En mindre babyhickning till småkartong, ja. What a Face
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör dec 17 2022, 20:14

Stor fågel.. Smile
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2022, 22:44

Välfylld låda minst sagt. Tänkte göra en lådtitt, men vet knappt om jag får tillbaka arken på plats igen! Smile
Ska testa sen.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör dec 17 2022, 23:14

Ja, den boxen är massiv, minst sagt!

Det finns redan så många lådtittar på nätet så jag gjorde ingen, jag har plockat igenom lådan, om du gör det så kom ihåg hur alla ramar ligger, annars får du inte ner dom!

Kolla att dina glasdelar är OK, det har varit en del spräckta huvar pga den överfyllda lådan.

Jag är väldigt sugen att bygga min, man får väl ta det som en samling mindre modeller.

Victorius Virgin ligger bra till....   Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör dec 17 2022, 23:28

Jo, jag antar att det redan finns en del lådtittar att tillgå på denna kärran.

Jo, det är ju det man får göra, annars blir det svårt som sagt!

Tack för tipset om glasdelarna! Ska kolla det!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån dec 19 2022, 06:46

Gulp!
Det är då ingen liten Lanc det där cyclops

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tis dec 20 2022, 12:45

Wow hur stor blir den ? Den är gigantiskt!!
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis dec 20 2022, 12:56

I 1:32 blir den ca 970x660 mm och i 1:48 ca 660x440 mm, så den är inte sååå farligt stor...

lol!

32:an kan dock vara lite problematisk att få in i sprutboxen, om man nu inte har en gigantisk box...

Och nej, jag skulle inte vilja bygga den, om jag så fick den gratis... Jag har inte kommit över min 48:a ännu...  Laughing Laughing Laughing

LasseThid


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tis dec 20 2022, 13:10

En meter... rejält... Kanske måla den i delar och montera sen vingarna ?
Väntar på lite bilder när Du ska bygga den!
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis dec 20 2022, 13:38

Jo, den lär ju bli rätt rejäl som sagt! Stefan har som vanligt koll! Smile

Får väl göra som jag brukar och hålla mig över byggbordet när jag målar! Smile

Jag misstänker att det borde gå att måla vingarna separat. Får se när jag börjar bygga.
Frågan är väl vart den ska ta vägen när den är klar! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor dec 29 2022, 08:56

Hejsan. Very Happy

Jag brukar inte lägga ut saker här innan de väl har landat på byggbordet.
Men i morse gjorde jag ett fynd.
Jag har en UH-60 Black Hawk i stashen som jag vill bygga som en Israelisk "Yanshuf"
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Uh60-yanshuf-idf

En av de saker som har hindrat mig är att beväpningen på de amerikanska och de israeliska skiljer sig.
Israel har FN MAG (dvs Ksp 58) på sina, och de finns inte med i byggsatsen.

Men i morse efter ha letat i väldigt många år, säkert över 10, hittade jag äntligen dem.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 1457708-10404-89-720
https://www.scalemates.com/kits/3d-microcosmos-mc-48-5-fn-mag-machine-gun-ver-1--1457708

Och de gick att köpa i en butik i Grekland. cheers
Endast € 5.-/st, så jag beställde 3st, lika bra att ha en i reserv. Very Happy

Och med dessa tror jag att min Black Hawk/Yanshuf har det mesta för att kunna bli byggd.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor dec 29 2022, 09:30

Dessa kulsprutor var också i FVM om jag minns... Har sett den i Kvarn när jag besökte min kollega.
Mysko att hitta. Blackhawken är kul , de finns med i Sverige eller hur...
Hur är det med leveranser från Grekland är frakten dyr?
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor dec 29 2022, 09:45

Sadolf skrev:Dessa kulsprutor var också i FVM om jag minns... Har sett den i Kvarn när jag besökte min kollega.
Mysko att hitta. Blackhawken är kul , de finns med i Sverige eller hur...
Hur är det med leveranser från Grekland är frakten dyr?

Jag har beställt från Grekland två gånger nu och båda gångerna har det gått bra.
En gång tog det lite tid, men det berodde nog mest på att delarna jag köpte tillverkades på order.
Det tar ca 1 vecka att gå sakerna och frakt kostnaden är helt OK.
Dessa ksp:er kostar € 11.-/ i porto. så €26.- för hela ordern.
Och fördelen är ju att Grekland är inom Unionen så det tillkommer inga andra kostnader så som tull och moms.

Jo Försvaret har samma ksp, och de sitter även på våra Blackhawks.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 33 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 33 av 40 Föregående  1 ... 18 ... 32, 33, 34 ... 36 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet