IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån feb 28 2022, 09:17

Jodå, vi var 7-8 stycken och det byggdes flitigt!

Nej, det än nog bäst att vara på den säkra sidan, även om de flesta är vaccinerade idag.
Folk tittar ju misstänksamt på en bara man snörvlar till (allergi) eller råka hosta.

Ja du, beroende av att köpa nya modeller är vi nog allihopa här!
Jag är det definitivt!  Laughing


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf mån feb 28 2022, 09:43

Jag skulle gärna komma men det konceptet med byggmöte är lite ny för mig.
När jag bygger s¨det blir målar pass oftast blandade med "mekanisk konstruktion pass"
Då skulle jag ha typ kompressor med mig men den väger ju så i h-te.
Alternativt så kan jag ta bara "mekaniska bearbetning" med mig men det resulterar inte i färdig bygge..
Det jag har lite ovana nu i min system att bygga plan är klippa så mycket som möjligt från gjutstammarna och lagra alt i snusdosor.
Då slippar jag och passar delarna sen sorterar hur de ska målas.
Sen bygger visa komponentgrupper innan den slutmonteringen- men det väl alla som gör.
Det skulle passa bättre att bygga på en träff en pansarmodell- känns som...

När jag deltagit i modellbyggarklubben för länge sen när jag var unge så var det mest en swap meet på den tiden.
Man tog sin stash med och bytt med varandra eller rakt så köpte/sålde.  Men på den tiden så var det inte en normal marknad med butiker där man kunde köpa allt...
Ha! Nu offtopic igen , förlåt
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån feb 28 2022, 19:07

Jag borde kanske citera Gert Fylking: "-Äntligen!" Wink
Beställde dem i slutet av oktober.. Skulle komma under 2021.. men vafan, det är ok. Smile

Har redan ets o masker till bägge, plus galet trevliga dekaler. Men Expected Goose ligger högt på listan (har AM varianter).. Cool
Skall bara komma igång igen. cas fina Beau först.. ^^

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910211244_9719dd7e7f_h
Tobias
Tobias


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån feb 28 2022, 21:51

Ser ju inte fel ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån feb 28 2022, 22:19

Nope. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån feb 28 2022, 23:03

Två ytterst trevliga modeller!  cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis mar 01 2022, 01:25

Ja de ser faktiskt riktigt fina ut! Very Happy Hobbybokhandeln, de tog in åtminstone två extra som de har inne nu om någon är sugen.. Smile
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis mar 01 2022, 06:08

Det är en riktigt trevlig Dunderbult!
Går ihop utan större spackelbehov förutom i de vanliga ställena...
Men att du kommer igång med din Beau låter ju trevligt ;-)

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tis mar 01 2022, 09:13

Grattis Tobias! Det blir fina byggen!
Också för mig en glad nyhet att academy började släppa ut N bolten igen!
Hehe visste jag då skulle kanske inte köpa min revell- för att den har vissa krusiduller.
Så pass krusiduller att jag har lite avstannat med den. Fast i helgen så målade jag cockpiten.
Academys P47 N är definitivt bättre än revell.
Jag vill inte spamma så m ycket i "in det works " på forumet så jag har gjort en paus, men jag kanske lägger lite info om denna bygge- jag fotade alla de konstigheter och listade ut vad revell ville egentligen göra ( och vad som gick snett)
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis mar 01 2022, 12:12

@ cas, Lite mer referensbilder så skall jag nog ordna kontoret. Smile
P-47N ser mycket trevlig ut och är vackert förpackade i egna påsar. Academys dekaler brukar vara sådär? De ser ok ut....

Jag köpte ju den med, från kingkit och hyfsat dyrt - så skall bygga klart den. Klart du skall med. Wink Den har lite konstigheter men den kan nog bli fin 8Revell).
Kolla Hobbybokhandeln, de hade två extra.. Academy. Wink Ser helt klart värt ut!

Klart du skall visa det du bygger om du känner för det! Jag har inget problem med det. Very Happy

Zero-lenght rocket launcher "stubs" är gjutna på vingarna - får kanske hänga på rokkitz då.. De använde ju faktiskt dem mot Japan ändå..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid fre mar 04 2022, 16:54

Idag rasslade det till lite i brevlådan när tre ordrar från Super-hobby.se anlände.

Ett Big Ed set till HK Models Lancaster, ett gäng färger, bland annat till Lancastern samt MRP-077 till Baracken.. 

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20220304-164851

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 04 2022, 17:10

Tobbe, jag är inte 100% säker, men det borde vara cartograf-dekaler i den lådan, men Scalemates säger ingenting!

@Sadolf, Var inte blyg, "spamma" på så mycket du vill, jag lovar att vi vill se vad du håller på med!

@Lasse; Ett rejält lass med färger och du kommer att ha sysselsättning ett bra tag med etset.

Jag skulle nog satsa på en omgång mässingspipor från Master och ett par bättre, viktade hjul (QB/Reskit/Barracuda...), annars ser den ut att vara komplett.

Jag har inte sett HK´s Lanc än så jag är väldigt nyfiken.


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre mar 04 2022, 17:16

Trevlig post. Smile Kul med de stora burkarna. vilket kalasbygge du har framför dig! Very Happy

Fan, jag borde kolalt vad det står Stefan. Skall göra det. Eller testa ett ark, har ju två.. Men egentligen har jag redan de dekalerna men dessa Expected Goose ser faktiskt fräschare ut än Revells gamla.. Wink Jag gilalr den kärran men har eg "hetare" pin-upor..

Precis, spamma på!

Håller med om mässingspipor, bra "investering" för ett sånt projekt! Hjulen med antar jag, speciellt om lådans inte är viktade ja.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre mar 04 2022, 17:17

"Printed in Korea".. Sad


jaja, det är ju iallafall där de har billigast nötkreatur..

Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 04 2022, 17:28

Tobias skrev:"Printed in Korea".. Sad

Usch, byt!  

Otroligt att de ger ut det skräpet idag, fast de KAN ju vara bättre, Academy är ju tydligt medvetna om sina dåliga dekaler.

Vågar du chansa eller skaffar du nya?
 Det finns ju bra mycket roligare dekaler än "Expected Goose"...



Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 04 2022, 18:37

Jag gjorde två beställningar från Modellbau König i Tyskland med en dryg månads mellanrum, men det visade sig att något var slut och måste inväntas i den första beställningen.
 
Veckorna gick utan resultat, så till slut gjorde jag ytterligare en beställning, men för lite andra pryttlar jag behövde för F-16 Gruppbygget.
 
Till slut kom min beställning och det visade sig att de hade slagit ihop beställningarna, bra gjort MBK!
 
 
Först ut en gammal Dreadnought med en fantastisk historia, vet ni inget om USS Texas, kolla upp henne på Wiki!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910359833_21ca819b50_k

 
 
 
…eller kolla på denna spännande historie-lektion, detta fartyg har en lång och spännande historia;




 
 
 
Den här har legat högst på min önskelista sedan den annonserades;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910584604_cafcb2eef3_k

 
För att inte tala om den här Broncon, ÄNTLIGEN en fin modell i 1/48 av ett av mina favoritplan!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910360003_ac8d44b7ab_k


Säten till Tunnan och Bronco
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910884425_6c6df1042b_h

  
Trädäck till forskningsfartyget ”Soya”. Ankarkedja och ets följer med som bonus;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910884420_ddb9594eec_b

 
Lite nya pipor till Texas, ett måste till krigsfartygen, tycker jag;


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910265826_07755f5e33_b
 
 
Detsamma till USS San Francisco;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910884395_f7352742a6_b
 
  
Det var det här jag väntade på, pitotrör och AoA sensorer till F-16 Bygget;
 
  
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51890892903_5cb586fa25_b
 
 
Instrumentpaneler från Quinta (jag beställde INNAN R anföll Ukraina!);
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51891458155_28d5b2f253_b

 
 Trädäck till USS Missouri, USS Texas och HMS Belfast;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 51910884495_0ab356730e_k

 
 En hel del godis som kommer att hålla mig sysselsatt ett tag!
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre mar 04 2022, 19:13

Stefan E skrev:
Tobias skrev:"Printed in Korea".. Sad

Usch, byt!  

Otroligt att de ger ut det skräpet idag, fast de KAN ju vara bättre, Academy är ju tydligt medvetna om sina dåliga dekaler.

Vågar du chansa eller skaffar du nya?
 Det finns ju bra mycket roligare dekaler än "Expected Goose"...



Stefan  sunny

Jag funderar på att testa ett ark.. Men jag har alla Zotz och lite till. De flesta är galet fina (pin-upor!) - men engalet skinande Expected Goose hade vart fint..Riktigt blänkande..
Men en nyutgåva, då borde de snackat med Cartograf..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre mar 04 2022, 19:19

Min bror ringde o störde så fick bli två poster.. Wink

Vilka roliga inköp! Kul med mera fartyg! Drachinifel är bra, gillade den om Göta Lejon och Tre Kronor naturligtvis.. Men skön röst och gedigen research!

Du fick en J 20 till slut! Trodde du skulle få en när jag köpte..?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör mar 05 2022, 09:29



 Drachinifel är bra, gillade den om Göta Lejon och Tre Kronor naturligtvis.. Men skön röst och gedigen research!

Du fick en J 20 till slut! Trodde du skulle få en när jag köpte..?


Ja, jag gillar verkligen den här serien, behaglig berättarröst och inte så hysterisk som en del andra och gedigen research vad jag kan bedöma.

Jag hade nog tänkt mig att bygga Arizona först, men det är en gammal byggsats med en hel del problem.

Texas är ju också en Dreadnaught fast lite mindre, men byggsatsen är precis ny så jag antar att passform och detaljeringen är på topp.

Nu har jag allt som behövs för Texas så hon dyker nog upp på bordet snart....

Den J-20 jag pratade om var just den här jag hade beställt från MBK, den var slutsåld, även om det inte syntes på sidan när jag beställde den!

Äntligen är den hemma och den ser superfin ut!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin lör mar 05 2022, 10:34

Det var ingen dålig godis påse du bjussar på Stefan. cheers
Ska bli kul att se dina fartygsbyggen. bounce

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör mar 05 2022, 12:47

Marlin skrev:Det var ingen dålig godispåse du bjussar på Stefan. cheers
Just! Där fanns det minsann gotter. Very Happy


Men vad slags mikroborr krävs för Friscos mest finkalibriga puffertar. scratch
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör mar 05 2022, 13:22

verkligen bra berättarröst. Jo han är ganska påläst. Två gånger har jag ställt frågor och båda gångerna besvarade han, typ. Någon med patreon "övertog" frågan.. Wink Ganska nyligen frågade jag om hans tankar om  Psilanderaffären - men någon annan ställde den och "fick" cred.. För att han var en Patreon-supporter.. Udda.. men det viktiga var att få höra hans tankar.. Wink
(Det andra var för ganska länge sedan om han kunde välja fem fartyg som hade sparats som museifartyg. Samma sak hände, någon frågade samma fråga, patreon, samma vecka.. Hmm.. )

Aha, trodde du köpte den från Alpha. Visst ser den trevlig ut! Bara målningen som käns lite övermäktig för mig just nu.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage mån mar 07 2022, 18:27

För att citera Gert Fylking.....

- "Äntligen"

Ibland tar det tid från det att en modell presenteras tills dess att den kommer till butikerna. Flys J29 är definitivt en sådan modell. De visade Tunnan, i sin lista över kommande modeller, vid Eday för snart  6 år sedan. De visade delar till modell för 3 år sedan. Och nu har den till slut kommit ut på marknaden.

Målingsmaskerna köpte jag extra. Masken till vänster ingick om man förbeställde från ArtScale, och den högra köpte jag extra (visste inte att den vänstra ingick).


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20220306_1

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20220306_2

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20220306_3

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 20220306_4

/Lars
Brage
Brage


Azgaron and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 07 2022, 18:31

Ser himla go´ut!   cheers

Den har jag också väntat på, hoppas bara att man kan få tag i den!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias mån mar 07 2022, 18:41

ja de var också från Ukraina? Sad

Men trevligt! Stor Tunnan! cheers
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 16 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 28 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet