IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör sep 10 2022, 22:31

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 13 2022, 08:47

Då har jag trots PostMord äntligen lyckats få lite godsaker levererade...

Trots att det ena paketet anlände från Frankrike med La Poste i torsdags har PostMord vare sig skickat ut en analog eller digital avi, men som tur var lyckades jag hitta kolli-id och kunde därmed se att paketet fanns för avhämtning på Hemköp...  Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad

Detta kommer väl antagligen att bli ett mandomsprov värre än HK Models Lancaster...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Ska-rmavbild-2022-09-13-kl-08-31-24

Till den har jag införskaffat
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 KT-Paints

Och i en Youtubevideo jag tittade på rekommenderades denna lilla nätta bok på drygt 460 sidor fullmatade med bilder...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 KT

Inte riktigt samma modell som jag bygger, men där finns en del godsaker att ta lärdom av...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 20220911-175409

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis sep 13 2022, 09:05

Trevlig leverans, och en sån bok vore inte fel att ha! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 13 2022, 10:24

Tack Håkan.

Den boken kan jag å det varmaste rekommendera även om den kostar mer än vad jag betalade för byggsatsen. 
Å andra sidan hade jag megaflyt och fick tag i denna i näst intill nyskick på Amazon för det trevliga priset av 157 kr... 
Nästa gång jag kollade låg den på över 500 kr och Bokus toppar det med 616 kr...  Cool

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis sep 13 2022, 14:49

Riktigt läcker vagn och trevlig bok!  cheers

Vi ser fram emot bygget!   cheers


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 2497531929


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 13 2022, 14:59

Tack Stefan!

Dock kan jag inte låta bli att känna mig lite granna som han i Björn Rosenströms sång Lurad... (Han är blåst, han är blåst, han har blivit lurad, han får gå hem med svansen mellan bena).

Jag verkar ha fått en form av reboxad version där banden inte är lösa delar utan de raka platta bitarna är gjutna till en lång stor sammanhängande del, vilket jag egentligen inte borde lipa över, men ändå... även postern med målningsinstruktionerna är bortplockad och istället har man nu tryckt de bilderna i monteringsanvisningen...

Banden går väl i och för sig att ersätta med metallband från Friul Model, men å andra sidan kostar de nästan lika mycket som Das Werks Panther...  Cool

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 13 2022, 16:03

En rejäl Knug! Där får man nog gräva ner en rejäl stridsvagnsmina.. Wink

De skall ju göra ordentligt fina modeller de där.. Surt att du fick något du inte färväntade dig? men det låter itne dåligt?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 13 2022, 18:12

Nej, det är nog ingen dålig byggsats bara för att banden är lite mer nynörjarvänliga...
Med 950+ delar ska jag väl ha att göra en kvart femton minuter...

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis sep 13 2022, 19:31

Du kräver så mycket av PostNord-lotteriet.. Det här med att skicka ut avier.. Har du inte telepati och kan känna av när grejorna kommit?

Wink

Ja där har du nog lite att syssla med.. Smile Skrammelvagnar alltså? Paus på flygande Germaner?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis sep 13 2022, 19:50

Tobias skrev:Har du inte telepati, och kan känna av när grejorna kommit?
Ge nu inte försändelse-filurerna idéer på nya krav gällande konsumentens egen insats. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis sep 13 2022, 19:55

Jag kan tycka att det inte är för mycket begärt att åtminstone få ett kolli-id så att jag kan luska ut vart paketet blivit av, men nej...
Jag fick gå via grodätarnas hemsksida för att lyckas hitta PostMords kolli-id.

Ja, efter Bf109ans färdigställande blir det minst ett germanskt markmål, kanske flera beroende på hur det går med denna rackare.

LasseThid


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis sep 13 2022, 22:42

Jag gjorde en beställning från MBK i Tyskland för lite sedan och det dröjde väääldigt länge, tyckte jag.

Tills jag efter lite drygt en månad fick ett mail från MBK som undrade varför jag inte hämtat ut mitt paket som de fått i retur???????

Ingen avi, ingen notering eller ett pip från PN, paketet hade kommit till mitt utlämningsställe och legat där de föreskrivna 14 dagarna, sedan hade det gått i retur!

Jag bad givetvis om ursäkt, förklarade vad som hänt och bad MBK att skicka paketet igen, jag fick naturligtvis betala portot denna gång, men de tog returportot, vilket var väldigt hyggligt av dem.

Jag fick också veta hur jag skulle följa paketet (detta var i början av mitt handlande från MBK), först skickar de med DHL till Svenska gränsen,
Sen tar PN vid, ger paketet ett nytt kollinummer och ska notifiera mig, de har missat ett par gånger till sedan dess, men tack vare spårningen har jag kunnat fånga upp paketen TROTS PN-strulet!

Allt via MBK´s utmärkta sida, naturligtvis...

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis sep 13 2022, 22:50

Det kan ha sina sidor ibland att luska ut när saker å ting ska komma!

Jag beställde ett set figurer utomlands, och de var snabba på att skicka, och igår fick jag brev om att betala tullavgift mm hos PN.
Till min stora förvåning så knackade det på dörren i förmiddags, och jag fick ett litet paket med följande innehåll.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Greebo_games_black_orch_team_box

Snygg låda, och inuti fanns det här.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Greebo_games_black_orch_team_contents_1

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Greebo_games_black_orch_team_contents_2

Det ska bli ett komplett team Black Orcs av det här! Smile

Senare på dagen kunde jag hämta ut min tradera vinst! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 BMW_R75_Police_6th_box

Förhoppningsvis blir den väl byggd inom snar framtid också!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons sep 14 2022, 08:31

Kul figgar och en mycket snygg motorcyckel!   cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid ons sep 14 2022, 09:17

Stefan E skrev:Jag gjorde en beställning från MBK i Tyskland för lite sedan och det dröjde väääldigt länge, tyckte jag.

Tills jag efter lite drygt en månad fick ett mail från MBK som undrade varför jag inte hämtat ut mitt paket som de fått i retur???????

Ingen avi, ingen notering eller ett pip från PN, paketet hade kommit till mitt utlämningsställe och legat där de föreskrivna 14 dagarna, sedan hade det gått i retur!

Jag bad givetvis om ursäkt, förklarade vad som hänt och bad MBK att skicka paketet igen, jag fick naturligtvis betala portot denna gång, men de tog returportot, vilket var väldigt hyggligt av dem.

Jag fick också veta hur jag skulle följa paketet (detta var i början av mitt handlande från MBK), först skickar de med DHL till Svenska gränsen,
Sen tar PN vid, ger paketet ett nytt kollinummer och ska notifiera mig, de har missat ett par gånger till sedan dess, men tack vare spårningen har jag kunnat fånga upp paketen TROTS PN-strulet!

Allt via MBK´s utmärkta sida, naturligtvis...

Stefan  sunny
Om man får ett paket från La Poste (colissimo) så kan man med det franska kolli-id:t hitta PostMords id. Det står nämligen under det franska ditot som Foreign tracking No:.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Ska-rmavbild-2022-09-14-kl-09-13-41

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons sep 14 2022, 15:19

Ja, samma hos MBK när paketet lämnats över!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons sep 14 2022, 17:06

Gruvligt snygg båge, minsann. king

Saftig skala med, för den delen. Kul med rejäla grejer. cyclops
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons sep 14 2022, 17:16

Ja jäklar, den blir itne liten va? Fränt! Lite större än en ost-båge.. clown
Tobias
Tobias


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 16 2022, 15:40

Det kom ett litet kuvert från Norrland.....


Innehållandes lite små siffror till min A-10a!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 52356084415_8dbdd24bc2_c



Stort Tack till Matt!    Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 590649625

Nu kan jag få till lite mera förebildsenliga nummer till min A-10!


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2022, 16:13

Nu först?! Posten har då allt blivit seg på sistone. Shocked

Nåja, det viktigaste är att ordningen har återställts, rent siffermässigt. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 16 2022, 16:23

Posttågen från Norrland, de passerar itne bara trollen i Strömsund - det är fan action på de posttågen vettu Matte.. Wink
Tobias
Tobias


Matt_Public and glimturen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2022, 16:29

Tobias skrev: – det är fan action på de posttågen vettu, Matte. Wink
Ja, det vill nog till en Bronson i toppform nuförtiden för att posten alls ska komma fram. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 16 2022, 18:40

Varannandagsutdelning hjälper ju inte heller till!  Twisted Evil

Man får vara glad att det hittar fram....

..och det gjorde det ju!  Very Happy


Stefan    Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 590649625
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre sep 16 2022, 19:05

Matt_Public skrev:
Tobias skrev: – det är fan action på de posttågen vettu, Matte. Wink
Ja, det vill nog till en Bronson i toppform nuförtiden för att posten alls ska komma fram. Laughing

Typ!
Förutom troll, har ni indianer med på sträckan söderut?

Cyklat mycket på Warnerg-Ätrans gamla banvall, den ser på sina ställen ut som om man kan förvänta sig den typen av verksamhet, speciellt öster om Åkulla och  innan Ätran..

Wink

Väldigt märkligt att man tillät Posten att dra ner på verksamheten.. Något som var bättre förr faktiskt.. Svårt att maila modeller eller andra fysiska prylar liksom.. Ett sätt att göra samhälelt mrea sårbart. Tro att man bara elektroniskt kan sköta allt.

Jag väntar på en avi som säger att man själv får hämta leveransen hos avsändaren - och en faktura på det....
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre sep 16 2022, 20:40

Tobias skrev:Förutom troll, har ni indianer också på sträckan söderut?
Något inte helt olikt har siktats i kommunen. Laughing

Postgångens förfall är förvisso ett bedrövligt kapitel, men antagligen helt i linje med den övriga undergången. Håhåjaja...

Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 28 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 28 av 40 Föregående  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet