Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 28 av 40
Sida 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
Trevliga inköp Stefan!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Då har jag trots PostMord äntligen lyckats få lite godsaker levererade...
Trots att det ena paketet anlände från Frankrike med La Poste i torsdags har PostMord vare sig skickat ut en analog eller digital avi, men som tur var lyckades jag hitta kolli-id och kunde därmed se att paketet fanns för avhämtning på Hemköp...
Detta kommer väl antagligen att bli ett mandomsprov värre än HK Models Lancaster...
Till den har jag införskaffat
Och i en Youtubevideo jag tittade på rekommenderades denna lilla nätta bok på drygt 460 sidor fullmatade med bilder...
Inte riktigt samma modell som jag bygger, men där finns en del godsaker att ta lärdom av...
Trots att det ena paketet anlände från Frankrike med La Poste i torsdags har PostMord vare sig skickat ut en analog eller digital avi, men som tur var lyckades jag hitta kolli-id och kunde därmed se att paketet fanns för avhämtning på Hemköp...
Detta kommer väl antagligen att bli ett mandomsprov värre än HK Models Lancaster...
Till den har jag införskaffat
Och i en Youtubevideo jag tittade på rekommenderades denna lilla nätta bok på drygt 460 sidor fullmatade med bilder...
Inte riktigt samma modell som jag bygger, men där finns en del godsaker att ta lärdom av...
LasseThid
Azgaron likes this post
Trevlig leverans, och en sån bok vore inte fel att ha!
Håkan
Håkan
Tack Håkan.
Den boken kan jag å det varmaste rekommendera även om den kostar mer än vad jag betalade för byggsatsen.
Å andra sidan hade jag megaflyt och fick tag i denna i näst intill nyskick på Amazon för det trevliga priset av 157 kr...
Nästa gång jag kollade låg den på över 500 kr och Bokus toppar det med 616 kr...
Den boken kan jag å det varmaste rekommendera även om den kostar mer än vad jag betalade för byggsatsen.
Å andra sidan hade jag megaflyt och fick tag i denna i näst intill nyskick på Amazon för det trevliga priset av 157 kr...
Nästa gång jag kollade låg den på över 500 kr och Bokus toppar det med 616 kr...
LasseThid
Azgaron likes this post
Riktigt läcker vagn och trevlig bok!
Vi ser fram emot bygget!
Stefan
Vi ser fram emot bygget!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack Stefan!
Dock kan jag inte låta bli att känna mig lite granna som han i Björn Rosenströms sång Lurad... (Han är blåst, han är blåst, han har blivit lurad, han får gå hem med svansen mellan bena).
Jag verkar ha fått en form av reboxad version där banden inte är lösa delar utan de raka platta bitarna är gjutna till en lång stor sammanhängande del, vilket jag egentligen inte borde lipa över, men ändå... även postern med målningsinstruktionerna är bortplockad och istället har man nu tryckt de bilderna i monteringsanvisningen...
Banden går väl i och för sig att ersätta med metallband från Friul Model, men å andra sidan kostar de nästan lika mycket som Das Werks Panther...
Dock kan jag inte låta bli att känna mig lite granna som han i Björn Rosenströms sång Lurad... (Han är blåst, han är blåst, han har blivit lurad, han får gå hem med svansen mellan bena).
Jag verkar ha fått en form av reboxad version där banden inte är lösa delar utan de raka platta bitarna är gjutna till en lång stor sammanhängande del, vilket jag egentligen inte borde lipa över, men ändå... även postern med målningsinstruktionerna är bortplockad och istället har man nu tryckt de bilderna i monteringsanvisningen...
Banden går väl i och för sig att ersätta med metallband från Friul Model, men å andra sidan kostar de nästan lika mycket som Das Werks Panther...
LasseThid
En rejäl Knug! Där får man nog gräva ner en rejäl stridsvagnsmina..
De skall ju göra ordentligt fina modeller de där.. Surt att du fick något du inte färväntade dig? men det låter itne dåligt?
De skall ju göra ordentligt fina modeller de där.. Surt att du fick något du inte färväntade dig? men det låter itne dåligt?
Tobias
Nej, det är nog ingen dålig byggsats bara för att banden är lite mer nynörjarvänliga...
Med 950+ delar ska jag väl ha att göra en kvart femton minuter...
Med 950+ delar ska jag väl ha att göra en kvart femton minuter...
LasseThid
Du kräver så mycket av PostNord-lotteriet.. Det här med att skicka ut avier.. Har du inte telepati och kan känna av när grejorna kommit?
Ja där har du nog lite att syssla med.. Skrammelvagnar alltså? Paus på flygande Germaner?
Ja där har du nog lite att syssla med.. Skrammelvagnar alltså? Paus på flygande Germaner?
Tobias
Ge nu inte försändelse-filurerna idéer på nya krav gällande konsumentens egen insats.Tobias skrev:Har du inte telepati, och kan känna av när grejorna kommit?
Matt_Public- Master of DNF
Jag kan tycka att det inte är för mycket begärt att åtminstone få ett kolli-id så att jag kan luska ut vart paketet blivit av, men nej...
Jag fick gå via grodätarnas hemsksida för att lyckas hitta PostMords kolli-id.
Ja, efter Bf109ans färdigställande blir det minst ett germanskt markmål, kanske flera beroende på hur det går med denna rackare.
Jag fick gå via grodätarnas hemsksida för att lyckas hitta PostMords kolli-id.
Ja, efter Bf109ans färdigställande blir det minst ett germanskt markmål, kanske flera beroende på hur det går med denna rackare.
LasseThid
Matt_Public likes this post
Jag gjorde en beställning från MBK i Tyskland för lite sedan och det dröjde väääldigt länge, tyckte jag.
Tills jag efter lite drygt en månad fick ett mail från MBK som undrade varför jag inte hämtat ut mitt paket som de fått i retur???????
Ingen avi, ingen notering eller ett pip från PN, paketet hade kommit till mitt utlämningsställe och legat där de föreskrivna 14 dagarna, sedan hade det gått i retur!
Jag bad givetvis om ursäkt, förklarade vad som hänt och bad MBK att skicka paketet igen, jag fick naturligtvis betala portot denna gång, men de tog returportot, vilket var väldigt hyggligt av dem.
Jag fick också veta hur jag skulle följa paketet (detta var i början av mitt handlande från MBK), först skickar de med DHL till Svenska gränsen,
Sen tar PN vid, ger paketet ett nytt kollinummer och ska notifiera mig, de har missat ett par gånger till sedan dess, men tack vare spårningen har jag kunnat fånga upp paketen TROTS PN-strulet!
Allt via MBK´s utmärkta sida, naturligtvis...
Stefan
Tills jag efter lite drygt en månad fick ett mail från MBK som undrade varför jag inte hämtat ut mitt paket som de fått i retur???????
Ingen avi, ingen notering eller ett pip från PN, paketet hade kommit till mitt utlämningsställe och legat där de föreskrivna 14 dagarna, sedan hade det gått i retur!
Jag bad givetvis om ursäkt, förklarade vad som hänt och bad MBK att skicka paketet igen, jag fick naturligtvis betala portot denna gång, men de tog returportot, vilket var väldigt hyggligt av dem.
Jag fick också veta hur jag skulle följa paketet (detta var i början av mitt handlande från MBK), först skickar de med DHL till Svenska gränsen,
Sen tar PN vid, ger paketet ett nytt kollinummer och ska notifiera mig, de har missat ett par gånger till sedan dess, men tack vare spårningen har jag kunnat fånga upp paketen TROTS PN-strulet!
Stefan
Det kan ha sina sidor ibland att luska ut när saker å ting ska komma!
Jag beställde ett set figurer utomlands, och de var snabba på att skicka, och igår fick jag brev om att betala tullavgift mm hos PN.
Till min stora förvåning så knackade det på dörren i förmiddags, och jag fick ett litet paket med följande innehåll.
Snygg låda, och inuti fanns det här.
Det ska bli ett komplett team Black Orcs av det här!
Senare på dagen kunde jag hämta ut min tradera vinst!
Förhoppningsvis blir den väl byggd inom snar framtid också!
Håkan
Jag beställde ett set figurer utomlands, och de var snabba på att skicka, och igår fick jag brev om att betala tullavgift mm hos PN.
Till min stora förvåning så knackade det på dörren i förmiddags, och jag fick ett litet paket med följande innehåll.
Snygg låda, och inuti fanns det här.
Det ska bli ett komplett team Black Orcs av det här!
Senare på dagen kunde jag hämta ut min tradera vinst!
Förhoppningsvis blir den väl byggd inom snar framtid också!
Håkan
Tobias likes this post
Kul figgar och en mycket snygg motorcyckel!
Stefan
Stefan
Azgaron likes this post
Om man får ett paket från La Poste (colissimo) så kan man med det franska kolli-id:t hitta PostMords id. Det står nämligen under det franska ditot som Foreign tracking No:.Stefan E skrev:Jag gjorde en beställning från MBK i Tyskland för lite sedan och det dröjde väääldigt länge, tyckte jag.
Stefan
LasseThid
Ja, samma hos MBK när paketet lämnats över!
Stefan
Stefan
Gruvligt snygg båge, minsann.
Saftig skala med, för den delen. Kul med rejäla grejer.
Saftig skala med, för den delen. Kul med rejäla grejer.
Azgaron likes this post
Ja jäklar, den blir itne liten va? Fränt! Lite större än en ost-båge..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post
Nu först?! Posten har då allt blivit seg på sistone.
Nåja, det viktigaste är att ordningen har återställts, rent siffermässigt.
Nåja, det viktigaste är att ordningen har återställts, rent siffermässigt.
Posttågen från Norrland, de passerar itne bara trollen i Strömsund - det är fan action på de posttågen vettu Matte..
Tobias
Matt_Public and glimturen like this post
Ja, det vill nog till en Bronson i toppform nuförtiden för att posten alls ska komma fram.Tobias skrev: – det är fan action på de posttågen vettu, Matte.
Tobias likes this post
Varannandagsutdelning hjälper ju inte heller till!
Man får vara glad att det hittar fram....
..och det gjorde det ju!
Stefan
Man får vara glad att det hittar fram....
..och det gjorde det ju!
Stefan
Tobias likes this post
Matt_Public skrev:Ja, det vill nog till en Bronson i toppform nuförtiden för att posten alls ska komma fram.Tobias skrev: – det är fan action på de posttågen vettu, Matte.
Typ!
Förutom troll, har ni indianer med på sträckan söderut?
Cyklat mycket på Warnerg-Ätrans gamla banvall, den ser på sina ställen ut som om man kan förvänta sig den typen av verksamhet, speciellt öster om Åkulla och innan Ätran..
Väldigt märkligt att man tillät Posten att dra ner på verksamheten.. Något som var bättre förr faktiskt.. Svårt att maila modeller eller andra fysiska prylar liksom.. Ett sätt att göra samhälelt mrea sårbart. Tro att man bara elektroniskt kan sköta allt.
Jag väntar på en avi som säger att man själv får hämta leveransen hos avsändaren - och en faktura på det....
Tobias
Något inte helt olikt har siktats i kommunen.Tobias skrev:Förutom troll, har ni indianer också på sträckan söderut?
Postgångens förfall är förvisso ett bedrövligt kapitel, men antagligen helt i linje med den övriga undergången. Håhåjaja...
Tobias likes this post
Sida 28 av 40 • 1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40
Liknande ämnen
» Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 28 av 40
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet