IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 15 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån jan 17 2022, 14:39

Det hade inte varit fel! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tor jan 27 2022, 19:11

Hejsan!

Brevbäraren har varit aktiv de senaste veckorna. Så nu är det dags att avlägga rapport.

Först lite blandade modeller av olika slag. 
Först ut är en dubbelsats från Arma Hobby. Lådan innehåller två modeller (FM1 + FM2) med ets och målningsmasker. Denna utgåva innehåller även två hangarfartygsdäck i laserskuret trä.
Tamiyas nya M18 Hellcat är det inte mycket att säga om annat än, fantastisk!
Takoms Zeppelin är faktiskt större än man kan tro.
Takom har satsat stort på olika kanontorn i olika skalor. Detta är det första amerikanska, men det kommer fler....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_1

En nyhet från Mig som verkade spännande. Ett set för att "rosta" modeller. Det är inte färger utan istället är det "äkta rost". Man målar på ämnet som sedan oxiderar och vips är det klart. Olika grundfärger och ytskikt ger olika effekter. Något som verkar likna "RustAll", om nu någon minns dem.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_2

Ett "litet" luftvärnstorn från Takom. Takom har många modeller på listan över "udda objekt". Originalet står fortfarande kvar i Hamburg och byggs för närvarande om till hotell. Så snart kan man spendera en natt i bunkern.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_3

Också stor modell. Den första modellen från Das Werk i skala 1/16. Nästa modell blir en Panzer III på samma bas.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_4

Border Models andra modell i skala 1/35. En fantastisk ytdetaljering.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_5

Special hobbys AH-1G i skala 1/32. Egentligen är detta ICMs modell, i en ny kartong, till ett högre pris. Priset är dock "befogat" då man får alla tillbehör som behövs. Lådan innehåller förutom modellen (som är fin i sig) också ets, målningsmasker samt en STOR påse resin. Även dekalerna är nya.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 20220126_6

Over and out
Brage
Brage
Brage


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor jan 27 2022, 20:58

Mycket trevliga saker där Brage.

Jag har tittat en del på Nigel (Nigel's Modelling Bench) när han bygger Border Models Stuka och instruktionerna innehåller en del fel, men det har du säkert koll på, annars har han en video om alla fel han hittat

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor jan 27 2022, 21:27

Mycket intressant som vanligt!

Kul att Takom ger ut ett "flaktower", det går inte att riva dessa betongkolosser, de är för stabilt byggda, därför står de kvar idag!

Såg ett program om dessa torn för ett tag sedan på Kunskapskanalen tror jag det var.

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage tor jan 27 2022, 21:32

Tack för tipset. Jag skall ta fram ritningen och göra justeringarna. Det var ju ett och annat fel kan man lugnt säga.

/ Lars
Brage
Brage


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre jan 28 2022, 08:45

Det var en laddning trevliga inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre jan 28 2022, 19:03

Flak-tornen är ju för coola.. Smile Hade velat besöka ett av de kvarvarande..

Men Helvetskatten! Ah, nu blev jag avis! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tis feb 15 2022, 22:13

Flakrurm!!!
Men.. 1:350?
De skulle släppa en i 1:48 samt en formation av 50 stycken lancaster i 48 ditto.... Very Happy
........
Samt 1500 figurer civilister i 1:48 som skyndar till flakturmen....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör feb 19 2022, 15:54

Årets första beställning har trillat in, för första gången på över ett år från Hannants.
Helt enkelt för att de var de enda som hade det jag ville ha, även om jag vet att jag åker på moms o avgifter!
 
 
Jag behövde ju lite delar till mina Mitsubishi F-2or i F-16 gruppbygget.
 
 
Två uppsättningar hjul och två uppsättningar utblås från Reskit….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51891458215_9e53c730da_h
 
 
En påse Pitotrör och AOA-prober från Master, jag beställde två men fick bara en (slutsålt!)…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51890892903_5cb586fa25_b
 
 
När jag ändå var igång på Hannants kunde jag komplettera med delar till mina Hawker Hunters, stolar med gjutna bälten, fina hjul från CMK och ett ACES II säte från Aires slank också med;
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51889844412_8a9946fe58_h

 
 Den här måste jag ju ta när jag ändå skulle beställa från Hannants, en Chippie, enligt mig den roligaste nyheten på länge från Airfix!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51890804361_0bc4cf22c7_h
 
 
…och sedan hade en kär gammal vän dykt upp i Vintage serien, den gamla H.P.42 "Heracles" från 1965, byggsatsen alltså, flygplanet är från tidigt 30-tal!
Det var sin tids jumbo och flögs av Imperial Airways på Indien och fjärran östern, på boxarten av Roy Cross ser vi maskinen flyga över pyramiderna i Giza.
Tack o lov är det nya dekaler från Cartograf i lådan!


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51890804376_10c1e9ec22_h


 
Jag drömde om den här maskinen när den kom ut, dreglade över bilden i katalogen i flera år, men jag fick aldrig tag i den och den har bara getts ut två gånger sedan 1965!


Den kommer upp på byggbordet snarast!
 
Stefan   sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör feb 19 2022, 23:42

Trevliga inköp Stefan! Smile
Heracles ser ju kul ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön feb 20 2022, 16:29

Heracles ser så majestatiskt ut som det varit ett flygande segelfartyg !
Den varit superballt i 1:48 med all korrugerat plåt...

Nu få jag skryta lite; senaste inköp...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51893553630_ef4e5a8dee_k
  "val" från revell äre 2001 års upplaga och det är i princip hasegawa med cartograf dekaler----Samma som är i produktion idag. Till min stora glädje innehåller den ramar i den gamla, mörkgröna hasegawa plast , som jag tycker är mycket bättre än den ljusgråa som kom senare.
Skulle jag inte haft 3 byggen igång så skulle jag börja bygga den på en gång! Ska kolla om det finns något plåt till den... det vare najs.
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E sön feb 20 2022, 16:57

"Val" är en gammal Hasegawa-form och Hasegawas egen P-40 är en av de bättre i 1/48!

Falcon, nja, en gammal Classic med allt vad det innebär, men det är en fin modell.

 Svensk-bygge, J11?

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön feb 20 2022, 18:07

Ja funderar på J 11, bara besöka malmen och ta lite bilder- kronmärken eller rentav dekaler till J 11 bör de ha i butiken i museet...
Samtidigt kan ha kronmärken till seversky P 35, har en skojig ide att göra den som på filmen från Filipinerna när de provflyg delvis målade plan med USA märke på stjärten och kronmärken på vingar!
P.S. Resin är fin i den men inte i samma klass som aires resin
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn sön feb 20 2022, 19:34

Sorry, de har byggsatser i butiken, men de gånger jag har varit där har de aldrig haft lösa dekaler och sådant till salu. Rebell hobby är nog största chansen där.

linusorn


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön feb 20 2022, 22:12

Isf då få jag kolla på moose decals eller vad de heter...Jag har några kronmärken till J9 men de ser gamla ut , vet inte om de dekaler funkar.
Jag vill bygga någonting i anknytning till stilla havet krig om fet gäller seversky/J9. Den ena alternativen var att bygga i krigsstuk där de snabbmålades i olive drab , men på de plan som öeverlevde lacken släppte ganska mycket , specielt i vingarna- vilket gör det till ett intressant camo. Dena ndra möjlighet till något kul var det som jhnag skrev- när de testade plan med kronmärken och påbörjat amerikansk markering på rodern. Det finns video som visar J9 i det stuket... Sen J11 måste fundera på... Jag kanske bygger denna som den är, den har fin dekalark.
Sen kanske svensk J9 på italeri kit någon gång?
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis feb 22 2022, 12:18

Trevliga inköp Sadolf! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tis feb 22 2022, 12:57

Tackar!
Måste begränsa nu, har byggt en HÖG....Fick tag på färger i tyska RLM kulörer så nu kan jag bygga även de tidiga luftwaffle plan...Dags att börja bygga och sluta hamstra...Ja mne vänta ...någon har lagt ut  några Eduard på tradera igen.....Neeeeeejjjjjj!!
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör feb 26 2022, 18:48

Glömde ju lägga ut den här som jag fick i veckan! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Strv-122_HB_35th_boxart

Tack Morgan för en väl paketerad leverans! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör feb 26 2022, 18:52

F.L.Å.D.I.G.T. Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön feb 27 2022, 05:27

Najs 122!
Min senaste "fångst" Kom idag:
( så mycket om att jag varvar ner med inköp...)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51906425611_6d1a6d50d7_k
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön feb 27 2022, 23:28

Ser trevligt ut! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön feb 27 2022, 23:38

Sadolf skrev:Najs 122!
Min senaste "fångst" Kom idag:
( så mycket om att jag varvar ner med inköp...)

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 51906425611_6d1a6d50d7_k

Noooo! Ah ok, tills du byggt någon mer då.. Wink

Fint inköp.
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf mån feb 28 2022, 08:28

Tack Azgaron, Tobbe... Jag är glad för att det är den första modellen , den ser lite häftig ut- skulle säga lite steampunk stuk-..
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån feb 28 2022, 09:05

Trevlig modell av en japansk klassiker!  cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf mån feb 28 2022, 09:09

Tack!
Hur gick det på byggmöte...synd jag var inte med men jag också avblåse min verkstadsbesök i Norrköping. Trots att min sjukskrivning är slut så släpper inte covid riktig och jag vill inte gå runt och göra andra människor sjuka...
Jag har nu köpt en eduard på tradera och förhoppningsvis köper en byggsats till.. sen säger jag STOPP.
Det räcker det jag har , jag blev typ beroende av köpa massa byggsatser.
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 15 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 40 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet