IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 21 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 09 2022, 09:53

cas skrev:
Stefan E skrev:
Har du kollat på Eduards hemsida, de säljer dekaler också!
Jag kollade nyss, de har flera ark i 1/48, men jag har inte koll på vilka du behöver.
Kan vara värt en titt, om du inte redan sett dem...

Stefan  sunny
Japp, jag har både kollat där och maila dom om att få köpa stencilerna separat, men tyvärr är dom integrerade i ECR-arket.
Eftersom det är på 4 A4-sidor så verkar inte Eduard vilja sälja det utan hela tonka-lådan.
Lite surt för dom släppte GR-4A stenciler separat...


Ah, kanske dom släpper ett ark om dom märker någon efterfrågan?

Trist att det ska vara så svårt att få tag i stenciler, men kolla med Ha-Hen, dom om några borde väl ha (men där har du väl kollat också).

https://www.hahen.com/epages/64625185.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/64625185/Categories


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas mån maj 09 2022, 09:59

Japp, där har jag kolla flera gånger.
Finns svarta walkways men inga stenciler för Norm-83.

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 20 2022, 06:58

"Hej, jag heter Bosse, och jag har ett F-16 problem." Razz

Döm av min förvåning när jag upptäckte att Alfahobby hade kvar den första utgåvan av Kinetics F-16E/F.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52084687741_e34b5b3019_k20220519_181347 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52083655017_efef054e5b_k20220519_181401 by Bosse Persson, on Flickr

Jag hade kollat på Superhobby.se och där ser man att Kinetics nyare lådor går loss på runt SEK 760.-/st
Alfahobby hade den gamla lådan för 429.-/st så då slog jag till på direkten, och fick mina E/F till lite mer än halva priset.
Och inte bara det. Lådorna innehåller 4 gjutramar var med Sidewinders/Amraam delar och pyloner.
Hade jag köpt den nya kommande lådan kan jag hoppa upp och sätta mig på att jag bara hade fått 2 gjutramar med i den.
Så lägre pris och 6 extra ramar med vapenlast till andra byggen känns som ett riktigt fynd.

Så nu har jag två F-16 till i stashen. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre maj 20 2022, 07:36

Helt klart ett fynd, och mer snabbsmällare skadar aldrig!

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 20 2022, 07:42

Tack Christer. Very Happy
Snabbsmällare kan man aldrig få för mycket av.
Kommer nog bygga E-versionen i jakt utförande med 4-5 Amraam och 1-2 Sidewinders.
Har ingen F-16 i jaktutförande i vitrinen, och så kan vi ju inte ha det. Very Happy

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias fre maj 20 2022, 08:18

Oj, har du inte?? Klart det måste ordnas ja! Wink Bra kap.
Tobias
Tobias


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre maj 20 2022, 09:05

Ett riktigt fynd!   cheers


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 20 2022, 09:41

Tackar mina Herrar. Very Happy
Jag är supernöjd med ett så här fint kap, och det kommer bli skoj att utöka min F-16 samling med fler länder.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre maj 20 2022, 11:57

Trevliga fynd Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre maj 20 2022, 12:10

Tack Håkan. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör maj 21 2022, 15:39

Vi hade ju våra modellbyggardagar här i Linkan och som vanligt var det en mycket trevlig tillställning. 
Ännu roligare att det var den första efter ett ofrivilligt uppehåll på två år!
 
 
Min bordsgranne hade ett överblivet utblås-set till Viggen från Reskit som jag köpte till ett bra pris…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52078996030_0182206c19_c

  
På vårat swapmeet efter käket på kvällen så hittade jag ett par modeller som fick följa med hem…
 
 
En Kinetic AV-8B för 250:-var given…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52078517838_85ee7a1280_h

 
 ..och av Öken-Erik köpte jag dessa båda;
 
 
En Buffalo som jag länge saknat i samlingen, jösses vad stor den blir i 1/35….
 
Tyvärr fick man inte en liten jeep också som i Airfixasken…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52078743059_dd3d1db01b_h

 
 
En Staghound, en mycket nyare byggsats än Buffalon, från Bronco…
 
 
Typiskt underbart Brittisk design ingår!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52077465802_00b210081a_h

 
 
 
Timo levererade ett par färger (Alclad och MRP) och Tobias levererade en Ets-penna, men dessa har jag inga bilder på.
 
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias lör maj 21 2022, 18:50

Ah fan vad coolt! Både Staghound AA och Buffalo är ju stentuffa! Även Harriern. Schyssta kap! Very Happy
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public sön maj 22 2022, 07:51

Vattenbuffeln är ju prima vara, alltså.

Har nästan köpt den så många gånger (och en annan bygger ju ytterst sällan "normalt" pansar). Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön maj 22 2022, 20:58

Trevliga inköp Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån maj 23 2022, 06:31

Schyssta inköp Stefan. cheers
Den där Harriern vill jag se byggd omgående. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån maj 23 2022, 17:27

Säga vad man vill om Amazon, men ibland går det undan...
Frugan ville beställa grejer igår, så jag la med denna lilla sak i beställningen för att få det fraktfritt...
Idag kl 10.36 fick jag ett sms angående att jag hade ett paket att hämta... Cool
Frugans grejer och den här låg i lådan.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 20220523-171328

Frugan var inte helt lycklig när hon såg lådan med tanke på att den är 50 % större än Lancasterns låda...
Jag hade fullt sjå att övertyga henne om att den blir mindre än Lancastern. Inte ens detta övertygade henne...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 20220523-171352

LasseThid


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån maj 23 2022, 22:35

Något överförpackad....  

Men en riktigt fin modell är det!


Du kommer att behöva den här listan;

https://www.hyperscale.com/2008/features/bf110c732erratabg_1.htm     Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis maj 24 2022, 06:05

Tack Stefan.
En mycket bra lista på felaktigheter...

Jag har så smått börjat titta på ett Big Ed set till den, men troligen nöjer jag mig med maskerna...
Nåväl, den ska ju inte byggas i närtid, så det hinns väl med någon gång... Hehehe...
Först och främst ska Lancen, 109:an och Aggressorn färdigställas/byggas.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 24 2022, 09:10

Trevligt inköp Lasse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias tis maj 24 2022, 09:44

Oj oj! En stor en! Men jävlar vilken överstor låda ja!

Hur blidkas frugan tro?
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis maj 24 2022, 10:21

Tobias skrev:Hur blidkas frugan, tro?
Just! Vetgiriga sinnen undrar ju. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis maj 24 2022, 11:41

Matt_Public skrev:
Tobias skrev:Hur blidkas frugan, tro?
Just! Vetgiriga sinnen undrar ju. Laughing

Fri shoppingrunda?   What a Face


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis maj 24 2022, 12:24

Hahaha...
Som tur är har jag en snäll fru, så det behövde inte blidgas någonting när jag väl bevisat att den inte var större än He111:an.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis maj 24 2022, 14:47

Hämtade ut ett litet paket med färger från Alfa idag! Smile

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Nyanlant_1

Så det ska vara färger till min stridsvagn, och min F-16C bland annat.
Sen kan man kanske ana kommande byggen! Smile

Får se hur färgerna funkar till 122an. Funderar ändå på att skaffa föreslagna Tamiya färger.
Om inte annat har jag ju en stridsvagn till som ska ha splinterkammo! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Matt_Public and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf tor maj 26 2022, 16:11

Jag har bestämd mig att bygga 1:48.
Ville tom bygga klart alla kvarvarande 1:72 jag har i stashen
Kawanishi alf, Fairey seafox, currtiss helldiver, gammal zero från LS, kanske en eller annnan monster från ryska novo...
Bygga rubbet och glömma det hela..
Men nostalgi är starkare: Kolla vad jag fick nu i veckan....
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 52100664696_e86f174353_k
Sadolf
Sadolf


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 21 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 21 av 40 Föregående  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet