IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+15
Janne.S
Gigabyte
Brage
glimturen
Henrik Bergman
Marlin
Matt_Public
Mårten Fredrik
Azgaron
rsm.gbg
Tobias
cas
TommyKillander
Stefan E
linusorn
19 posters
Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf ons okt 05 2022, 12:42

Aj nu har jag gjort det-
Allt är Stefans fel.
Nu nyttjade jag den rabatten de hade på Eduard och beställde en HÖG.
Jag menar bokstavligen en hög, det blev flera detas limited edition. Nu måste jag SLUTA köpa in.
Hinner aldrig bygga det hela. Jag bara avslutar de bytesaffärer jag har på g och inget nytt, punkt, slut, ende, game over...
Min ambo har inget sagt ÄN men när Hon märker ... Jag jobbade hela weekend övertid bara för att ha något bortförklaring för det hur mycket jag spenderade på plastbitar i kartongboxar...
Tyvärr FW 190 A2 var slut... Men fick tag i musse, zero , wildcat plus blev medlem i bunny club....Jösses varför deras t-shirt är LJUSBLÅ???
Faen--- skulle vara svart eller RLM 02 eller något  mer sexy...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons okt 05 2022, 14:46

Jag tar på mig allt ansvar, Sadolf!   Twisted Evil Laughing

Säg att det är mitt fel....  Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 590649625

Kul, vilken Bunny-modell blev det?
Min var en MiG-21 gjuten i tre färger, Orange, ljusblått, grått och klart...


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 52405742342_1c04fece63_h

Den kommer komplett med hela Profi-Packet och med en hel del extra Brassin-grejer som hjul och vapen!


..och, ja, jag kommer att bygga den som en Bunny Fighter!

Min Bunny-töja är tyvärr några kryss för liten....   Embarassed


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf ons okt 05 2022, 15:23

Hej
Kul.. jag tog tempest och XL t shirt
Inte medium sedan 2010...
Vi få se , den är på väg... Spännande....
Bästa är den extra tanken målad som en ..morot....
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons okt 05 2022, 17:47

Okej, den där morots-målade fälltanken var ju bara alltför frän. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör okt 08 2022, 17:13

Trevliga inköp! Smile

Har funderat på att gå med i Bunny club men inte slagit till än.
Lutar åt Tempest om jag skulle göra det nu.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid lör okt 08 2022, 17:49

Sadolf, du får titta in hos Timo...
Där kan man snacka om stash... 4 rum fulla med modeller...  Shocked  affraid

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön okt 09 2022, 02:48

Azgaron skrev:Trevliga inköp! Smile

Har funderat på att gå med i Bunny club men inte slagit till än.
Lutar åt Tempest om jag skulle göra det nu.

Håkan
Tempest är fin plan , men för mig 'r på något sätt oinspirerande. Tycker både typhoon och sea fury har mer balla faktor än Tempest, vet inte varför.
Men det OK- fast jag skulle mer gärna köpa Bf 109 G som aktiveringsprodukt, tyvärr har de inte kvar den.
Kanske deras sätt att kränga modeller som är mindre populära?
Skulle vara najs om de har flera olika aktiverings kits att välja på...
Något från VK 1, Vk 2, och nyare jet kanske?
Jag tänkte på det viset attjag kommer säkert handla mer från de i framtiden, så den rabatten kan vara bra att ha.
Kanske ett eller två lass om året... De har så mycket fina tillbehör jag skulle lätt plocka 2 gånger mer , men man måste ju hålla sig inom ramarna om det gäller kostnader...
Plus de har lite extra godis för klubb medlemmar- som ex jag beställde " vidsvinet" paket 1 som kommer med extra dekaler. I övrigt så paket 1 är slutsåld  och här få man det med dekaler till attraktiva cammo som man inte få i det vanliga...
Jag vet att jag kommer köpa mer från Eduard, bara de ska göra alla Zero modeller håller mig uppe på tårna..

LasseThid skrev:Sadolf, du får titta in hos Timo...
Där kan man snacka om stash... 4 rum fulla med modeller...  Shocked  affraid
Uh, var kan man titta på det? Finns det bilder på forumet?
Coolt... Det kommer inte hända mig hoppas jag, har inte fyra rum ---bara två...

Alltid velat köpa en kok....
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av linusorn sön okt 09 2022, 17:45

Har också funderat på att gå med i Bunny club, det som hindrat mig är att frakten från Eduard är så jäkla dyr, eller så måste man beställa så mycket för att det ska bli fraktfritt.

Var iaf på ett ärende inte så långt ifrån Hobbybokhandeln och då kommer man ju ut därifrån med lite prylar. Skulle ju bara köpa lite lim, färg och knivblad...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 52415378810_a0b3a772dd_k
Har en Kinetic kfir C2/C7 som jag tycker är lite grovhuggen i detaljerna. Så när jag såg setet för 100 kr tänkte jag att "kan alltid använda några grejer som stol etc" vi får se hur det blir.
I övrigt, berätta ingenting för frugan...

linusorn


Azgaron, cas and Tobias like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön okt 09 2022, 18:08

Trevligt - har vi tömt dem på J 29B nu tro? Wink betar av min Musse och funderar faktiskt på just den Tunnann strax...... I camo..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön okt 09 2022, 18:17

linusorn skrev:Har också funderat på att gå med i Bunny club, det som hindrat mig är att frakten från Eduard är så jäkla dyr, eller så måste man beställa så mycket för att det ska bli fraktfritt.

Var iaf på ett ärende inte så långt ifrån Hobbybokhandeln och då kommer man ju ut därifrån med lite prylar. Skulle ju bara köpa lite lim, färg och knivblad...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 52415378810_a0b3a772dd_k
Har en Kinetic kfir C2/C7 som jag tycker är lite grovhuggen i detaljerna. Så när jag såg setet för 100 kr tänkte jag att "kan alltid använda några grejer som stol etc" vi får se hur det blir.
I övrigt, berätta ingenting för frugan...
Ja , 2700 för att gå fraktfritt är en del pengar.
Man kan samla vad man behöver på en lista och beställa 2-3 gånger om året typ.
Å andra sidan köper man 3-4 modellbyggsatser så frakten blir inte så dyrt. Idag kostar ca 66 kr att skicka 2 byggsatser via postnord- Så det dubbla från Tjeckien är inte så farlig...
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön okt 09 2022, 19:16

Beställa stort känns slugt.. Men pom de släpper roliga grejor varje månad så blir det tristare.. men man får unna sig ibland? Wink

Fan, Eduard är trevliga alltså, trevliga modeller..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön okt 09 2022, 20:10

Jag är helt såld. Byggde inte de nyaste... Första jag fick var revell boxad Focke Wulf 190 d, vilket jag fick för 80 spänn.
Det var Eduard plast, och det var lite passform problem med vinge.
Men kvaliten på den var så imponerande jag fick smaken att prova deras "riktig"
Tror jag fick tag i Hellcat först...
Helnöjd, lite pilligt men i övrigt fantastisk detaljnivå... Den bygger inte så bra som tamiya men de ger mycket skoj för pengarna ...
Utav de lite nyare så har jag byggt focke wulf 190 A i den nyare plasten- som jag skrev om. Den byggde sig själv nästan...
Klar förbättring. Så man undrar hur det blir med deras absolut nyaste... Vi få se...kommer på tisdag...
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön okt 09 2022, 21:27

Ah, gillar deras hellcat.. Borde vara dags för en till snart.. Smile lovat bort min Navy Blue Hellcat Mk. II till en polare som itne bygger.. Fick en J 35J av mig för några år sedan - som gick sönder i en flytt.. pallar inte att bygga en ny, nu, har ingen egen så blir till mig själv först..  Men han får nog min gamla Hellcat så kan jag bygga en ny till mig själv.. Wink

Byggt någon av deras Spitfire? Mk IX känns lite som de tog ännu ett steg uppåt i sin bana när de gjorde den, 1/48an..
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön okt 09 2022, 22:47

Nej, inte än... Men jag har deras spit i stashen. Bygger inte nu på grund av brist på färger ( vilka jag kommer att köpa...)
Har en hellcar nightfighter byggt ( men inte avslutad, lite kvar... men står på hyllan.)
De är riktig trevliga. Som tur de har gjort re-issue på hellcaten.
Har en till helcat i stashen  som reserv...
Sadolf
Sadolf


Tobias likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias sön okt 09 2022, 23:26

Du borde förvara din stash hos mig.. Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf mån okt 10 2022, 01:19

Räkna hur det växer så snart kan vi ordna det...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor okt 13 2022, 23:40

Trevliga inköp Linus! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre okt 14 2022, 15:49

Jag få nu avslöja att den stora pack från Eduard har kommit. Fedex har varit lite krångligt men all gott som slutar....
De har kommit en dag för tidigt med paketet (!) och då var jag inte hemma. Sedan hade den "svävat omkring " typ 2 extra dagar...
Nu har jag så mycket grejor jag vet inte vilket hål ska jag vända mitt huvud först, som man säger i Polen...
Så mycket lull ... Jag bestämde mig att avsluta all inköp för att jag har så det räcker....

Ja...
Bara et litet bytesaffär med Rebelhobby.... Det gick blixtsnabbt och jag fått lite gammal järn som jag saknade i samlingen...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 AL9nZEV4P9Fi5fOeTSsPaeQMtFHxNdsMK3ZE2-Gp9ob0LPSBYuVJqXhi4XQ0l3qkBjD_AImDY0dQ4D-3AsRVNCQWCQeAkC4HFe73tFDrmplvX6S0qq2_lSkmRd8-n0-ur-gHA2IvaKj6P7IvTEw0lRs-8YD-=w511-h1050-no?authuser=0
Sadolf
Sadolf


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public fre okt 14 2022, 20:18

Kingfishers är fina fåglar, för farao!  farao
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre okt 14 2022, 21:49

Här har de uppgraderingskit till ingfisher, med framförallt flottör som är fel i kitet...
Fint gjort i 3d print men lite saftig pris 40 bucks... Tyvärr den är slutsåld nu, hoppas de gör mer. De mailade mig att den kommer kanske tillbaka..
 De har också fin kit med motorer till B29...

http://www.flightlineengineering.com/

Få nog vänta...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre okt 14 2022, 22:22

Trevliga inköp, Sadolf! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf fre okt 14 2022, 22:23

Very Happy Tack
Nu måste börja bygga istället...
Sadolf
Sadolf


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis okt 18 2022, 22:44

Äntligen, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN har mina 105or från Pilot Replicas landat, plus en Kongo-Tunna!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 52438325988_a604c96b82_k


 
Nog för att Viggen i 1/32 var efterlängtad, men en 105a i 1/48 har jag suktat efter sedan jag upptäckte modellbygget igen, vintern 2000!
 
 
Jag har följt framtagandet av den här 105-byggsatsen lite ”bakom kulisserna” sedan den annonserades, ja innan dess faktiskt.
 
Nu äntligen har allt löst sig och byggsatsen har kommit ut på marknaden, och vilken byggis det är!
 
Sagolikt fin gjutning, helt i klass med Eduards senaste, Robban (Moose Republic) har Designat dekalerna och cartograf har tryckt dem!
 
Ja, den kostar visserligen en slant, men man får sannerligen full valuta för pengarna!
 
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Tobias ons okt 19 2022, 00:06

Ja den har vart på G ett tag.. Smile Hur många år??
Härligt.. Så vacker kärra, var min favvo-SAAB som ungjä.. unge. Smile  Speciellt myrsloken.

Kul att du fick Lasse Kongos åk. dFan bättre än Batmans plan! Wink
Tobias
Tobias


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf ons okt 19 2022, 01:44

Respekt
Kanske något för mig i framtiden när jag få fram Billy Oxberg Vitrinskåp Björk Faner.
En sak som jag jagar ( Ikea slutade med riktiga möbler så det går inte köpa ny...i Sverige)
Hela vitsen att enligt mina beräkningar så rymmer en sådant ca 60 byggda plan...i 1:48...
Så vem vet kanske någon gång ska köra något annat än VK 2... och det blir definitivt svenska plan ...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 31 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 31 av 40 Föregående  1 ... 17 ... 30, 31, 32 ... 35 ... 40  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Det här ämnet är låst så du kan varken svara på eller ändra det.
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet