Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 8 av 16
Sida 8 av 16 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Det verkar logiskt att asa sig ner till Varberg i jakt på på surögda troll och illvättar.
Matt_Public- Master of DNF
Ja, troll är ju på G nu.. Från Alpha..De ser riktigt nice ut! Hur går det med dina?
Tobias
Trevliga figurer du fick och BB matchen verkar ju ha varit kul!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Tack Håkan.
Ja det var kul att spöa upp benhögarna! Vi får organisera lite spel nästa gång jag är nere..
Möt Maximork.. Hehe.. Den hjälmen (från 40k Nobz) är troligen inspirerad av Maximus! Och passar bra här. Tänkte göra en Battle Standard Bearer men hade fel kropp kvar.. Så gjorde en hjälte, en Bigboss? Han sticker ut med sin annorlunda hjäl och Bigbossens yxa, förutom att jag satte dit ett annat yxhuvud, från den gamla boxen Warboss och BSB från 7th Ed. Fick fylla i lite på skaftet men blev ok.
Dehär grabbarna knatar ju runt med både great weapons and två choppas (coh sköld om man vill) i 7th Ed, 8th Ed och WAP.. Så det passar ganska bra..
MenBeroende på regler.. Så är det inte optimalt att leda ett "regemente" av Black orcs med en hjälte, bättre att sprida ut dem och ha honom leda vanliga Orcs (då han spöar upp dem och de börjar slåss med varandra! )
Ja det var kul att spöa upp benhögarna! Vi får organisera lite spel nästa gång jag är nere..
Möt Maximork.. Hehe.. Den hjälmen (från 40k Nobz) är troligen inspirerad av Maximus! Och passar bra här. Tänkte göra en Battle Standard Bearer men hade fel kropp kvar.. Så gjorde en hjälte, en Bigboss? Han sticker ut med sin annorlunda hjäl och Bigbossens yxa, förutom att jag satte dit ett annat yxhuvud, från den gamla boxen Warboss och BSB från 7th Ed. Fick fylla i lite på skaftet men blev ok.
Dehär grabbarna knatar ju runt med både great weapons and två choppas (coh sköld om man vill) i 7th Ed, 8th Ed och WAP.. Så det passar ganska bra..
MenBeroende på regler.. Så är det inte optimalt att leda ett "regemente" av Black orcs med en hjälte, bättre att sprida ut dem och ha honom leda vanliga Orcs (då han spöar upp dem och de börjar slåss med varandra! )
Tobias
Azgaron likes this post
Den figuren blev ju cool!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan.
Tänker mig att han hivar den lilla yxan på någon bad guy, skallar en annan med sin mask och sen blir det stora huggarn..
Tänker mig att han hivar den lilla yxan på någon bad guy, skallar en annan med sin mask och sen blir det stora huggarn..
Tobias
Azgaron likes this post
Rensade nio av de där som skall fylla på mina Big ´uns, - eller orc Warriors med 2 choppas.. Det är modellerna från 6th Ed starter-boxen så itne tokmånga variationer och några saknade huvuden och de andra hade bara 2-3 varianter på dessa..
Så jag klippte bort en del och ersatte med andra choppas och huvuden. Blev lite roligare..
Så jag klippte bort en del och ersatte med andra choppas och huvuden. Blev lite roligare..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Fint jobbat med orkerna! Ser bra ut!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Behornad hjälm är bästa sortens.
Tobias likes this post
tack Håkan o Matte. Visst är det??
OCH! Jag jobbar på en riktigt nice Bully! Piska och squig hounden jag fick av dig Matte! Blir så jävla nice!
OCH! Jag jobbar på en riktigt nice Bully! Piska och squig hounden jag fick av dig Matte! Blir så jävla nice!
Tobias
Matt_Public likes this post
Den ser cool ut!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Åhåhååå! *skrockar förnöjt*
Det där blev ju bättre än bra.
Det där blev ju bättre än bra.
Tack, ja jag blev glad! Ganska bra kombo! kass bild, men bra kombo! Kommer randa röven på gobbosen och sätta squiggens gaddar i arslena på dem om de inte jobbar fort!
Tobias
Trevliga inköp, Tobbe!
River trollsen ser ju coola ut!
Håkan
River trollsen ser ju coola ut!
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan - ja supercoola! Tar lite tid att skrapa gjutlinjer och jag får fylla lite mellan kroppshalvorna och vissa bäsor. Rygg-kammen är liite trixig med. Rekommenderar dem varmt dock, för de är superroliga!
Tobias
Azgaron likes this post
Ooh, precis lagom många för ett parti Beach-volleyball.
En gång hörde jag förresten två Strömsundsbor samtala, på fullt allvar, om PTDS (post-traumatiskt Downs syndrom). En av dem rörde ihop åkomman med STD, och hävdade kategoriskt att det var en könssjukdom.Tobbe skrev:Hoppas att de inte ger Matte PTSD efter krogrundorna i Strömsund.
Tobias likes this post
Matt_Public skrev:Ooh, precis lagom många för ett parti Beach-volleyball.En gång hörde jag förresten två Strömsundsbor samtala, på fullt allvar, om PTDS (post-traumatiskt Downs syndrom). En av dem rörde ihop åkomman med STD, och hävdade kategoriskt att det var en könssjukdom.Tobbe skrev:Hoppas att de inte ger Matte PTSD efter krogrundorna i Strömsund.
Ok.. jag börjar tro dig om dessa varelser.. men rädd att de är mera Stupid än träsktroll??
Tobias
Matt_Public likes this post
Ser ju najs ut så långt!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Tack Håkan..
Primade dem och alla nya Orcs igår.. Har bara femton med spjut kvar att rensa upp. mycket lim o gjutlinjer men ganska avkopplande.. Så gör det och sen är det bara att måla.. Armén är stor nu men mycket att måla fortfarande.. och jag behöver lite grejor till..
Jag kan lägga til hur mycket som helst men det som står på listan - en del "måsten" och en del roliga grejor:
Fanatics
1 Boar Chariot till
Wolf Riders
Goblin Wolf Chariots (2-3?)
Spear Chuckas
En Doom Diver
Stone Trolls
1-2 giants
Fler Shamans
Primade dem och alla nya Orcs igår.. Har bara femton med spjut kvar att rensa upp. mycket lim o gjutlinjer men ganska avkopplande.. Så gör det och sen är det bara att måla.. Armén är stor nu men mycket att måla fortfarande.. och jag behöver lite grejor till..
Jag kan lägga til hur mycket som helst men det som står på listan - en del "måsten" och en del roliga grejor:
Fanatics
1 Boar Chariot till
Wolf Riders
Goblin Wolf Chariots (2-3?)
Spear Chuckas
En Doom Diver
Stone Trolls
1-2 giants
Fler Shamans
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 8 av 16 • 1 ... 5 ... 7, 8, 9 ... 12 ... 16