Tobbes lilla Warhammer-armé..
+5
glimturen
Azgaron
Asuraswe
Sadolf
Tobias
9 posters
Sida 13 av 16
Sida 13 av 16 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16
Sv: Tobbes lilla Warhammer-armé..
Blev ju snyggt sådär! Gott jobbat Tobbe!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Tobias likes this post
Tack Håkan.
Nu buggs det Orks, inte Orcs.. Blev sugen på att bygga lite "kommandos" igen. Blir ett tiotal skulle jag tro. De första två ut är udnerstöds-herrarna. (kan bli en tredje).
Ingen plan egentligen på att de skall vara spelabara. Vill mest bygga o måla. Men sen tänkte jag.. Lika bra att göra dem som ett warband till GorkaMorka - ett riktigt kul spel från 1997 i skirmish-nivå. Orks i en Mad Max-värld. Och då behöver jag lite fordon med för alla måste köra en "bike" eller åka på en "trukk", "trak" eller "buggy". Men det får komma senare.
De kna nog också spelas i Necromunda..?
De är på 25mm-baser pga av just GorkaMorka. Figurerna skall eg få plats i fordonen. och det blir möjligen möjligt nu. Annars är det ju 32mm baser nuförtiden. Men har eg liten betydelse för mig.
Nu buggs det Orks, inte Orcs.. Blev sugen på att bygga lite "kommandos" igen. Blir ett tiotal skulle jag tro. De första två ut är udnerstöds-herrarna. (kan bli en tredje).
Ingen plan egentligen på att de skall vara spelabara. Vill mest bygga o måla. Men sen tänkte jag.. Lika bra att göra dem som ett warband till GorkaMorka - ett riktigt kul spel från 1997 i skirmish-nivå. Orks i en Mad Max-värld. Och då behöver jag lite fordon med för alla måste köra en "bike" eller åka på en "trukk", "trak" eller "buggy". Men det får komma senare.
De kna nog också spelas i Necromunda..?
De är på 25mm-baser pga av just GorkaMorka. Figurerna skall eg få plats i fordonen. och det blir möjligen möjligt nu. Annars är det ju 32mm baser nuförtiden. Men har eg liten betydelse för mig.
Tobias
Azgaron likes this post
Cool figur! Ser bra ut så långt!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Upptäckte att jag hade gott om "nobz-armar, som är mycket biffigare, så körde på dem. men ett par fick en fet och en stor arm.. Så de ser ut som om de hängt på pr0n-Hub för mycekt.. om tittar noga..
Men de var riktigt roliga att bygga och kitbasha.. Alla som inte har en Big Shoota/´evy Shoota har fått ammo-fickor a la brittiskt stuk elelr svensk 304K.. För att jag hade en massa sådana dubbla fickor jag kunde skära itu o limma på-.. Allt som biffar upp dem.. Blev lite rep och så med, någon kikare..
Det var en stor del av helgen! Skrapa gjutlinjer o limma..
Men de var riktigt roliga att bygga och kitbasha.. Alla som inte har en Big Shoota/´evy Shoota har fått ammo-fickor a la brittiskt stuk elelr svensk 304K.. För att jag hade en massa sådana dubbla fickor jag kunde skära itu o limma på-.. Allt som biffar upp dem.. Blev lite rep och så med, någon kikare..
Det var en stor del av helgen! Skrapa gjutlinjer o limma..
Tobias
Azgaron likes this post
Trevligt litet gäng! Kul när man kan kit-basha lite grann.
Håkan
Håkan
Det blir nog en bra grundfärg!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Det går ju framåt fint! Lite till så har du ett team!
Håkan
Håkan
Tobias likes this post
Elevhems-sorterarhatten från Hogwarts på 09 var ett inspirerat tillägg.
Matt_Public- Master of DNF
Tobias likes this post
haha, jag har fasiken inte sett en enda Harry Pooter.. Borde man?
Tobias
Snyggt team du har fått ihop! Blir snyggt på spelplan!
Håkan
Håkan
Nja-a-a, kanske ettan.Tobias skrev:Borde man?
Tobias likes this post
Snyggt!
Nåt team till är ju inte fel! Nån fundering på vad?
Håkan
Nåt team till är ju inte fel! Nån fundering på vad?
Håkan
Tobias likes this post
Nej.. Jag vill ju ha vanliga Orcs med.. men det blir ju två boxar då. Finns en "booster" med resin-varianter med men även där behöver man två extra.. Och BB-team gick ju upp till 390 kr nu.. Eh.. 780 för det.. Hellre med The Old World då..
Alla andra team är fuskiga..
Alla andra team är fuskiga..
Tobias
Azgaron likes this post
Ja, det har du ju pratat om innan! Jo, vanliga orcs kan ju vara kul att ha också!
Jo, priserna har ju dessvärre gått upp!
TOW är ju inte fel det heller!
Är det alla förmågor och bonusar du avser?
Håkan
Jo, priserna har ju dessvärre gått upp!
TOW är ju inte fel det heller!
Är det alla förmågor och bonusar du avser?
Håkan
Tobias likes this post
Det är lite setn-sax-påse äver det. Deras tier-system berättar lite hur bra teamen är.. Eller "bra".. vet inte hur man skall beskriva det riktigt. Spelet är inte alltid bra balanserat med avseende på varje team jämfört med varje annat team..
Jag är lite kluven faktiskt.. . En del team är t ex bara bättre varianter av det mina gör (ex Lizardmen och kanske tom Khemri). men Black orcs är tier 2 så..
Det är ok om man tar det lagom seriöst men många tar det justd et, väldigt seriöst och spelar bara "det bästa". Ännu mera än i GWs andra spel för att BB är mera ett brädspel och som ritkgit football tas seriöst..
Som sagt, lite kluven till det och balansen så.. Ingen brådska att kasta mig ut i det träsket nu.. Känner mig lite mera selektiv.. Dricka lite bärs, snacka skit med en polare och lira för lite skoj är mera min grej..
Jag är lite kluven faktiskt.. . En del team är t ex bara bättre varianter av det mina gör (ex Lizardmen och kanske tom Khemri). men Black orcs är tier 2 så..
Det är ok om man tar det lagom seriöst men många tar det justd et, väldigt seriöst och spelar bara "det bästa". Ännu mera än i GWs andra spel för att BB är mera ett brädspel och som ritkgit football tas seriöst..
Som sagt, lite kluven till det och balansen så.. Ingen brådska att kasta mig ut i det träsket nu.. Känner mig lite mera selektiv.. Dricka lite bärs, snacka skit med en polare och lira för lite skoj är mera min grej..
Tobias
Azgaron and Matt_Public like this post
Min herre är precis lagom kultiverad.Tobias skrev:Dricka lite bärs, snacka skit med en polare och lira lite för skojs skull är mera min grej.
Mal and Tobias like this post
Nä, det är nog inte riktigt jämt mellan de olika teamen, och jag vet ju att en del team är svårare att spela av olika anledningar.
Haflings och trädgårdstomtar tex!
Jo, att inte ta det fullt så seriöst är roligare!
Håkan
Haflings och trädgårdstomtar tex!
Jo, att inte ta det fullt så seriöst är roligare!
Håkan
Tobias likes this post
Visst är det? Blir aningen osugen och lite Orcig när folk tar det på för stort allvar.. Vill gärna bruka ´fists i nyllen då.
Men seriöst, det är roligare mera soft.
Men seriöst, det är roligare mera soft.
Tobias
Azgaron likes this post
Sida 13 av 16 • 1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15, 16
Liknande ämnen
» Min lilla samling :)
» Min lilla Su-37 Berkut
» Eduards lilla MIG-15
» Min lilla ninjanurse
» Dwarfen mountain holds - Mitt lilla armébygge
» Min lilla Su-37 Berkut