SAAB JA-37 Viggen
+10
LudvigN
Janne.S
Mal
Azgaron
glimturen
Järven
Stefan E
Sadolf
Matt_Public
LasseThid
14 posters
Sida 5 av 5
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: SAAB JA-37 Viggen
Lite klibbisar i stort och smått gör susen!
Är det någon som byggt Tarangus JA-37 tidigare?
Jag har problem med klibbisarna på de bakre pylonerna, då pylonerna är två mm höga samtidigt som klibbisarna är åtminstone 3 mm höga.
Tarangus, we have a problem...
Jag har problem med klibbisarna på de bakre pylonerna, då pylonerna är två mm höga samtidigt som klibbisarna är åtminstone 3 mm höga.
Tarangus, we have a problem...
LasseThid
Fan vad snyggt Lasse! Kommer ihåg de där dekalerna ja, det tog ett tag - men du fick till det snyggt! Grymt fin!
Tobias
Tack Tobias.
Med tanke på att de sitter på undersidan av vingarna är det ingen som ser dem ändå, så jag smetade dit dem lite hipp som happ...
Numera har vi i alla fall markkontakt...
Med tanke på att de sitter på undersidan av vingarna är det ingen som ser dem ändå, så jag smetade dit dem lite hipp som happ...
Numera har vi i alla fall markkontakt...
LasseThid
Matt_Public and cas like this post
Långt om länge har jag släpat denna modell över mållinjen...
Bygglädjen är fortfarande spårlöst försvunnen, så det tar kanske ett tag tills nästa projekt börjar röra på sig, men nu slipper jag åtminstone se den här på byggbordet...
Det blev väl inte något jättebra bygge, men jag är någorlunda nöjd med modellen och det är huvudsaken. Det blev en del missar med klibbisar som hamnade fel, men som tur är sitter de på undersidan, så de syns inte. Ett par grejer i kammot är inte heller speciellt bra, men de får vara...
Bygglädjen är fortfarande spårlöst försvunnen, så det tar kanske ett tag tills nästa projekt börjar röra på sig, men nu slipper jag åtminstone se den här på byggbordet...
Det blev väl inte något jättebra bygge, men jag är någorlunda nöjd med modellen och det är huvudsaken. Det blev en del missar med klibbisar som hamnade fel, men som tur är sitter de på undersidan, så de syns inte. Ett par grejer i kammot är inte heller speciellt bra, men de får vara...
LasseThid
Azgaron and Matt_Public like this post
Jäkligt snygg 37A, Lasse!
Ska den inte ha en flottiljsiffra (gul) på nosen?
Stefan
Ska den inte ha en flottiljsiffra (gul) på nosen?
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tack ska ni ha!
Visst ska den det Stefan, men Tarangus eminenta instruktioner talar inte om vilket nummer den dekalen har, så jag har missat det fullständigt...
Jag har till och med använt en överstrykningspenna och markerat alla dekaler som anges i instruktionerna. Tyvärr åkte dekalarket i papperskorgen när jag satt den sista dekalen på plats, så det är borta sedan ett par veckor...
Visst ska den det Stefan, men Tarangus eminenta instruktioner talar inte om vilket nummer den dekalen har, så jag har missat det fullständigt...
Jag har till och med använt en överstrykningspenna och markerat alla dekaler som anges i instruktionerna. Tyvärr åkte dekalarket i papperskorgen när jag satt den sista dekalen på plats, så det är borta sedan ett par veckor...
LasseThid
LasseThid skrev:Tack ska ni ha!
Skicka ett PM så fixar vi det!
Stackarn ser ju naken ut!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Tjusigt bygge Lasse! Ser snygg ut!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Kalas snyggt blev det.
Den skall bli kul att se live senare på BF2 ??
- Roland
Den skall bli kul att se live senare på BF2 ??
- Roland
rsm.gbg
Tack så mycket!
Så himla bra blev den tyvärr inte Roland, så det blir utanför tävlingen i så fall...
Så himla bra blev den tyvärr inte Roland, så det blir utanför tävlingen i så fall...
LasseThid
Ser inga fel,,, Snyggt bygge !!!
Har samma kit med mask o färg liggande ,, skulle vara mer än glad om jag skulle lyckats lika bra !!!!
Har samma kit med mask o färg liggande ,, skulle vara mer än glad om jag skulle lyckats lika bra !!!!
Gigabyte
Sida 5 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» SAAB-MBB Project J 37X "Snabel-Viggen" Airfix 1:48 scale
» SAAB AJ-37 Viggen, ESCI 1/48
» Tarangus 1/72 SAAB JA37 Viggen
» SAAB AJ-37 Viggen, ESCI 1/48