SAAB JA-37 Viggen
+10
LudvigN
Janne.S
Mal
Azgaron
glimturen
Järven
Stefan E
Sadolf
Matt_Public
LasseThid
14 posters
Sida 3 av 5
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Sv: SAAB JA-37 Viggen
LasseThid skrev:Efter mycket spacklande och slipande är jag nästan officiell medlem av Delta-gänget...
Matt_Public- Master of DNF
Jag kontaktade Tarangus angående de delar jag slarvat bort och fick till svar att de inte sålde enskilda delar, däremot kunde jag köpa hela gjutramen för en rimlig summa via Rebell. Sagt och gjort kontaktade jag Max på Rebell och idag när jag kom hem från jobbet hade jag fått ett paket från Rebell.
Den här gången får delarna minsann sitta kvar tills dess att det är dags att limma dem på plats...
Den här gången får delarna minsann sitta kvar tills dess att det är dags att limma dem på plats...
LasseThid
Vad är de fina tider där matchbox skickade mig en huv till hurricane till kommunist Polen och de har lagt till en katalog i färg, som blev stulen i postgången och ersatt i kuvertet av en bunt av a4 sidor som de har gjort på en svartvitt kopieringsmaskin! ( true story)
Sadolf
Då var hela deltan plus stjärtfena och nos på plats.
Lite småglipor att fixa, men snart kan jag börja fundera på att färglägga besten.
Jag ska "bara" fixa luftintagen och sätta dit canardvingarna först...
Lite småglipor att fixa, men snart kan jag börja fundera på att färglägga besten.
Jag ska "bara" fixa luftintagen och sätta dit canardvingarna först...
LasseThid
Azgaron and cas like this post
Prime(r)time Viggen...
LasseThid
Azgaron, Matt_Public, Mal, LudvigN and Sadolf like this post
Nu börjar det likna något på riktigt! Blir det en lövhög eller något annat coolt?
LudvigN
Undersidan är nu blågrå, även om Mr Pain och jag inte kommer riktigt överens...
LasseThid
Azgaron likes this post
Här går det då undan i ett rasande tempo!
Bra kämpat med det där öket.
Bra kämpat med det där öket.
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
"Öket" som cas hade vänligheten att kalla henne har fått ett lite Mid Green på sig...
LasseThid
Tack Håkan.
Det är väl kanske inte det mest konventionella sättet att måla den här typen av kamo, men det enda sättet jag kunde komma på att få det att passa.
Det tog bara fem timmar att få alla bitar på plats...
Det är väl kanske inte det mest konventionella sättet att måla den här typen av kamo, men det enda sättet jag kunde komma på att få det att passa.
Det tog bara fem timmar att få alla bitar på plats...
LasseThid
Azgaron likes this post
Maskarbetet för att få till lövhögen är ingen höjdare, det är då säkert!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
cas skrev:Maskarbetet för att få till lövhögen är ingen höjdare, det är då säkert!
Det håller jag helt och hållet med om.
Det ska bli "kul" att se hur mycket svarta linjer jag har att måla över när jag väl maskar av...
LasseThid
El riesgo siempre vive, som det står på Vasquez. Håller dock en tumme duktigt hårt för ett minimalt antal dylika.LasseThid skrev:Det ska bli "kul" att se hur mycket svarta linjer jag har att måla över när jag väl maskar av...
cas likes this post
Några skvättar Tan och desto mer Dark Green senare återstår enbart Svart innan det är dags att upptäcka alla fel som man behöver korrigera. Jag vet redan två ställen som jag missat att maska av och måla, men de kommer jag att fixa innan jag målar det svarta.
LasseThid
Azgaron and Matt_Public like this post
Hon har ett något psykadeliskt utseende inför målningen av Svart...
LasseThid
Christiania Air Force.LasseThid skrev:Hon har ett något psykadeliskt utseende inför målningen av svart.
LasseThid likes this post
Svart klar, snart dags för avmaskning...
Endast ett litet fält som ska målas Mid Green först, men det blir när färgen fått torka en stund så att jag kan maska det angränsande svarta fältet...
Endast ett litet fält som ska målas Mid Green först, men det blir när färgen fått torka en stund så att jag kan maska det angränsande svarta fältet...
LasseThid
Azgaron, Matt_Public, cas and LudvigN like this post
Kul o se en lövhög. Har en i den mindre skalan som jag drömmer om att göra splinter på, men känner jag mig själv kommer jag nog fega ur !
LudvigN
Sida 3 av 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Liknande ämnen
» SAAB-MBB Project J 37X "Snabel-Viggen" Airfix 1:48 scale
» SAAB AJ-37 Viggen, ESCI 1/48
» Tarangus 1/72 SAAB JA37 Viggen
» SAAB AJ-37 Viggen, ESCI 1/48