Yak 1b Arma Hobby 1:72
+5
LasseThid
Mal
Gigabyte
Stefan E
Sadolf
9 posters
Sida 2 av 2
Sida 2 av 2 • 1, 2
Sv: Yak 1b Arma Hobby 1:72
Jösses! Den blev ju helfin!
sådär en 30 olika..
cas- Vicesheriff
Sadolf likes this post
Tack Stefan!
Mina händer darrade när jag rörde vid de röda stjärnor.
Jag hade krucifix nära och lagt vitlök vid skrivbordet...
Men det gick....
Men man lär sig.
Man skulle tro att ryssen har gjort allt möjligt "crap" men de hade iaf fina flygplan.
Ja rent teoretiskt... Elegant maskin... Men tittar man nära så var det inte jaktplan fast en sportplan med vapen ombord.
Visst var det kanske tillräckligt med en autokannon och en kulspruta, men jämför man det med FW190....
Vingar av plywood....Dukklädd flygkropp....
Sen så läste jag om just denna: Den flög 23 stridsuppdrag och piloten som flög den mest beskrev sin sista uppdrag den 9-de Maj 1945... då hade den " varit sliten liten plan " som utvecklade motorproblem... Den var ett par månader gammal och har redan varit "sliten"
Ja Tjäna....
Jag har sett Jak 9 på ett museum och det jag minns det var grovt virke.....
En liten parantes här när man sitter och läser om vad ryska piloter tyckte om land -lease plan.... Hurricane- för slö, Spitfire- för klen, thunderbolt -meh... De var så kräsna ingenting passade...
Läser man mellan rubrikerna så ... de simpelt vågade inte skriva något positivt om västerländiska produkter i fruktan att de blir anklagade för sympati för kapitalismen.
De håll käften och gillade allt som var av kommunistisk fabrikat.
Samtidig land-lease plan var riktade massvis till marinflyg. Man undrar varför de föredrag A20 och B25 där man flög över havet.... Hade det något med kvaliten och hållbarheten av plan att göra eller jag bara inbillar mig?
Mina händer darrade när jag rörde vid de röda stjärnor.
Jag hade krucifix nära och lagt vitlök vid skrivbordet...
Men det gick....
Men man lär sig.
Man skulle tro att ryssen har gjort allt möjligt "crap" men de hade iaf fina flygplan.
Ja rent teoretiskt... Elegant maskin... Men tittar man nära så var det inte jaktplan fast en sportplan med vapen ombord.
Visst var det kanske tillräckligt med en autokannon och en kulspruta, men jämför man det med FW190....
Vingar av plywood....Dukklädd flygkropp....
Sen så läste jag om just denna: Den flög 23 stridsuppdrag och piloten som flög den mest beskrev sin sista uppdrag den 9-de Maj 1945... då hade den " varit sliten liten plan " som utvecklade motorproblem... Den var ett par månader gammal och har redan varit "sliten"
Ja Tjäna....
Jag har sett Jak 9 på ett museum och det jag minns det var grovt virke.....
En liten parantes här när man sitter och läser om vad ryska piloter tyckte om land -lease plan.... Hurricane- för slö, Spitfire- för klen, thunderbolt -meh... De var så kräsna ingenting passade...
Läser man mellan rubrikerna så ... de simpelt vågade inte skriva något positivt om västerländiska produkter i fruktan att de blir anklagade för sympati för kapitalismen.
De håll käften och gillade allt som var av kommunistisk fabrikat.
Samtidig land-lease plan var riktade massvis till marinflyg. Man undrar varför de föredrag A20 och B25 där man flög över havet.... Hade det något med kvaliten och hållbarheten av plan att göra eller jag bara inbillar mig?
Sadolf
Toppenfin!
Sida 2 av 2 • 1, 2
Liknande ämnen
» P 11c Arma Hobby 1:48
» Hurricane Mk. I Ilmavoimat Arma Hobby 1:72
» Hawker Hurricane Mk.I Arma Hobby 1:72
» Arma Hobby 1/72 FZL TS-11 "Iskra"
» Grumman Wildcat Mk VI Arma hobby 1:72
» Hurricane Mk. I Ilmavoimat Arma Hobby 1:72
» Hawker Hurricane Mk.I Arma Hobby 1:72