Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 7 av 21
Sida 7 av 21 • 1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Attans najs jobbat Mal!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mal likes this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Så vackert att man gråter en skvätt!
Thanks for the kind words.
Detta moment tog tid igårkväll, bollfan är inte rund
Platic vad till tjänst.
Klarplastdelarna var gräslig passform, rejäla glipor, oregelbunda limytor. Plasten vid gjutningen måste ha krymt lite...men hey Mals way adresses this shit easy peasy like this, kommer slippa spacklet helt, vilket jag ofta undviker då det ger sånt sjuhelsikes merjobb.....alla ytor är flush och tätt, lite slipande och polerande innan färg..
Detta moment tog tid igårkväll, bollfan är inte rund
Platic vad till tjänst.
Klarplastdelarna var gräslig passform, rejäla glipor, oregelbunda limytor. Plasten vid gjutningen måste ha krymt lite...men hey Mals way adresses this shit easy peasy like this, kommer slippa spacklet helt, vilket jag ofta undviker då det ger sånt sjuhelsikes merjobb.....alla ytor är flush och tätt, lite slipande och polerande innan färg..
Senast ändrad av Mal den tis dec 26 2023, 19:23, ändrad totalt 1 gång
Mal
Azgaron and cas like this post
Uj, UJ, UJ, det där såg inte roligt ut....
Men du fick ihop det riktigt snyggt, trots allt!
...och jag som tyckte det var smått i 1/48!
...nu får du sluta med det här innan jag blir så inspirerad att ta tag i Miss Lace igen!
Stefan
Men du fick ihop det riktigt snyggt, trots allt!
...och jag som tyckte det var smått i 1/48!
...nu får du sluta med det här innan jag blir så inspirerad att ta tag i Miss Lace igen!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
cas and Mal like this post
Så nu vet vi vart Death Star kommer från...
Sadolf
Matt_Public and Mal like this post
Just! Bra sås reder sig själv.Stefan E skrev:Men du fick ihop det riktigt snyggt, trots allt!
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Mals way räcker helt klart väldigt långt!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Vansinnigt vackert
Roland
Roland
rsm.gbg
Mal likes this post
OOMB.
Out Of Mal´s Box.
Out Of Mal´s Box.
glimturen skrev:OOMB.
Out Of Mal´s Box.
+1 på den.
/Bosse
Marlin
Tackar för de fina orden, "lite genererad" blev jag...kul att ni gillar det...Mals Way.
Lustig kurrar....fast ni har en jäkligt bra poäng rätt kul haha lol....Får väl börja kalla det för det haha mina byggen då detts sker
Men jag skyller mer på det dåliga exemplaret av model då blev tvungen reparera saknade delar efter gjutning, ordentliga sjunkmärken. Då den var billig och förstår nu varför....lol, behandlar den numer som Shortrun så man slipper störa sig på den...utan ser utmaningarna som självklara och i sig är kul att tackla verkligen för att få ihop denna modell, vilket inte visat sig vara så skälvklart efter alla fina recensioner den fått.
Nej, gnäll o klagosång är inte min melodi alls, utan tar denna som lärdom snarare o tar med mig erfarenheterna till nästa bygge, är inte bästa byggaren men fasen en sak kan jag säga im a quick learner på vad inte göra när man goofat, samt gör om det om inte nöjd svårare än så är det inte...för jag menar det är felen man lär sig av och patcha byggen. Tror ni förstår vad jag menar allt från målning till ren reparation.
Märkligt nog ser jag mig som en gröngöling hela tiden, vilket gör det roligare.
Som en sa, easy to learn a life time to master och det är fasiken sant i väldigt mkt ...
Sen sist sån jäkla skön terapi i ensamheten med sälskap av en katt...bättre är så blir det inte för mig.
Oja sen viktigt vill ha en skitball modell i vitrinskåpet såklart
Lustig kurrar....fast ni har en jäkligt bra poäng rätt kul haha lol....Får väl börja kalla det för det haha mina byggen då detts sker
Men jag skyller mer på det dåliga exemplaret av model då blev tvungen reparera saknade delar efter gjutning, ordentliga sjunkmärken. Då den var billig och förstår nu varför....lol, behandlar den numer som Shortrun så man slipper störa sig på den...utan ser utmaningarna som självklara och i sig är kul att tackla verkligen för att få ihop denna modell, vilket inte visat sig vara så skälvklart efter alla fina recensioner den fått.
Nej, gnäll o klagosång är inte min melodi alls, utan tar denna som lärdom snarare o tar med mig erfarenheterna till nästa bygge, är inte bästa byggaren men fasen en sak kan jag säga im a quick learner på vad inte göra när man goofat, samt gör om det om inte nöjd svårare än så är det inte...för jag menar det är felen man lär sig av och patcha byggen. Tror ni förstår vad jag menar allt från målning till ren reparation.
Märkligt nog ser jag mig som en gröngöling hela tiden, vilket gör det roligare.
Som en sa, easy to learn a life time to master och det är fasiken sant i väldigt mkt ...
Sen sist sån jäkla skön terapi i ensamheten med sälskap av en katt...bättre är så blir det inte för mig.
Oja sen viktigt vill ha en skitball modell i vitrinskåpet såklart
Senast ändrad av Mal den fre dec 29 2023, 22:47, ändrad totalt 1 gång
Mal
Allright Ladies and Gentlemen.
Detta är iaf resultatet av denna icke runda boll med grava fel som åtgärdats, och är nu rund utan glipor. Rakare ytor....allt e så satans smått....yaiiha sätter mig på prov, har inte byggt 1:72 tidigare...
Detta får fasiken nu duga åt mig. This is good enough for me.
Denna boll är nu klar....och ligger i lådan nu väntan på slut montering när det närmar sig.
Notera siktet finns där inne och är även målad på insidan..
Maskol is the shit, ville inte ha klarplast blänk inuti..
Detta är iaf resultatet av denna icke runda boll med grava fel som åtgärdats, och är nu rund utan glipor. Rakare ytor....allt e så satans smått....yaiiha sätter mig på prov, har inte byggt 1:72 tidigare...
Detta får fasiken nu duga åt mig. This is good enough for me.
Denna boll är nu klar....och ligger i lådan nu väntan på slut montering när det närmar sig.
Notera siktet finns där inne och är även målad på insidan..
Maskol is the shit, ville inte ha klarplast blänk inuti..
Mal
Mal
Azgaron, Stefan E, Matt_Public and Sadolf like this post
Återställande av försvunna linjer är tajt!
Mal likes this post
Japp det är så sant.
är tvungen göra det i detta skede, sidopistolerna kommer att monteras innan kroppshalvorna limmas ihop, då är det intill omöjligt att inte råka knäcka av en ....en hastig rörelse fel...."knäpps" o flyger iväg
är tvungen göra det i detta skede, sidopistolerna kommer att monteras innan kroppshalvorna limmas ihop, då är det intill omöjligt att inte råka knäcka av en ....en hastig rörelse fel...."knäpps" o flyger iväg
Mal
Haha! Jag tänkte också Star Wars först när jag såg kanonerna. Tänkte kanske mer på Solos skepp men ändå. Ruskigt smart att ha småpill i fina klassiska draglådan. Briljant!
LudvigN
Mal likes this post
Ordningen återställd...
Egenbryggt flytspackel Tamiya för att ta bort felaktig panellinje, japp det kommer ni ihåg tidigare att det användes tunn plastic card då det var rejäla glipor och glsswt passade sådär....då flyttades hela linjen en bråkdel.
Det är nu fixxat, rödpilat...
Sen blev akterskyttens ammo box, ammobältet målat....sätet. lite kvar pinnwash.sen klart
Före och efterbild llike so.
1.
2. Playdoh och plastic card.
3. Jaförfan det funkar för mig.
Sen ner i boxen tillsammans m övriga färdoga moment och ömtåliga delar som lossnat från trädet.
Egenbryggt flytspackel Tamiya för att ta bort felaktig panellinje, japp det kommer ni ihåg tidigare att det användes tunn plastic card då det var rejäla glipor och glsswt passade sådär....då flyttades hela linjen en bråkdel.
Det är nu fixxat, rödpilat...
Sen blev akterskyttens ammo box, ammobältet målat....sätet. lite kvar pinnwash.sen klart
Före och efterbild llike so.
1.
2. Playdoh och plastic card.
3. Jaförfan det funkar för mig.
Sen ner i boxen tillsammans m övriga färdoga moment och ömtåliga delar som lossnat från trädet.
Mal
Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post
Mal likes this post
Tjusigt knåpat Mal!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Ser kanonbra ut!
Bra att hålla reda på delarna, jag använder alla dessa små stapelbara plast burkar man får när man köper sallader, såser och röror.
De kommer i en mängd olika former och storlekar, perfekta att ha smådelar i, många är ju riktigt låga och passar även i de minsta byggsatserna.
Nnja, kanske inte i de minsta 1/144 askarna, men de är perfekta till 1/72 och större.
Stefan
Bra att hålla reda på delarna, jag använder alla dessa små stapelbara plast burkar man får när man köper sallader, såser och röror.
De kommer i en mängd olika former och storlekar, perfekta att ha smådelar i, många är ju riktigt låga och passar även i de minsta byggsatserna.
Nnja, kanske inte i de minsta 1/144 askarna, men de är perfekta till 1/72 och större.
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Mal likes this post
Snyggt! bra tajming med tanke på att masters of the air lär ju komma ut när som helst nu.
Noobson
Mal likes this post
Snyggt knåpat
Förresten vet nån om man kan köpa RB's prylar nånstans?
RB sålde sin produktion och sen dess har jag inte sett det på marknaden.
- Roland
- Roland
rsm.gbg
Mal likes this post
Tackar.Noobson skrev:Snyggt! bra tajming med tanke på att masters of the air lär ju komma ut när som helst nu.
Japp, har sett trailer susa förbi. kommer absolut tittas på.
om du inte sett Catch22, så rekomenderas den
Mal
Noobson likes this post
rsm.gbg skrev:Snyggt knåpat
- Roland
Japp, vet att de sålde, enda jag vet är de är på FB, prova o messa dem där.
rekomenderar dem varmt, deras Scribe R-File man filar panellinjen mer, fuperfina tänder.
köppte mina för massor m år sen från dem, dubletter lucky me.
jäkligt synd att de sålde för deras prylar e fina, hård konkurens från andra aktörer. blivit hard to come by tydligen efter googlat lite.
kolla eBay regelbundet.
Mal
Sida 7 av 21 • 1 ... 6, 7, 8 ... 14 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 7 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet