Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 15 av 21
Sida 15 av 21 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Ett väldigt tjusigt målningsarbete!
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Tackar alla för de dina orden, det värmer. jippi byggtid som varade 15min, nu måste det torka till imorrn.
rulla tillbaka bandet om ni minns, manualen sa montera globen innan kroppshalvor dags, nix säger jag iom blir så sjukt ömtåligt allt o risken bryta av saker, som detta fall kulsprutorna.
och nej, den går inte ändra ställning eller rotera, ingen leksak. utan en modell.
Mals Way är det som gäller här.
löste simpelt detta med att borra bort småpiggarna då.
Plastic card tappar.
sen min trogna nagelsax med sylvassa och raka skär..
damn den äger altså imo för dessa ändamål, klipper stort sett flush
nå får allt torka tom imorrn, då ska slipa till snyggt o maska och måla konsollfästena till bollen.
rulla tillbaka bandet om ni minns, manualen sa montera globen innan kroppshalvor dags, nix säger jag iom blir så sjukt ömtåligt allt o risken bryta av saker, som detta fall kulsprutorna.
och nej, den går inte ändra ställning eller rotera, ingen leksak. utan en modell.
Mals Way är det som gäller här.
löste simpelt detta med att borra bort småpiggarna då.
Plastic card tappar.
sen min trogna nagelsax med sylvassa och raka skär..
damn den äger altså imo för dessa ändamål, klipper stort sett flush
nå får allt torka tom imorrn, då ska slipa till snyggt o maska och måla konsollfästena till bollen.
Mal
Azgaron and Noobson like this post
Snyggt!!!
Kul att se och ta tillsig av alla små knep.
Kul att se och ta tillsig av alla små knep.
Noobson
Mal likes this post
Måste fixa vettiga lösningar....när man kikar på manualen....kulsprutorna hade varit ajöss ganska snabbt om följt manualen . samt det vanzinh m maskat o målande på det där...och rotera bollen för maska av m repor o skav som kom m det, nixfiliox
check it out.
sett andras lösningar m magnet osv, men nackdel, allt hade hängt lägre ner och altså inte optimalt imo, men thats me. inge fel på dem alls men men.
bollen var ju även lite för liten som breddades m plastic card, se tidigare i trådenn, om inte åtgärdats så hade det varit larviga glipor mellan konsol fästena och bollen.
nu är det mkt finare passning...som jag gillar
kan tycka att såpas ny modell borde haft vettigare lösningar samt även på delarna.
jaja, utmaningar är kul i sig
check it out.
sett andras lösningar m magnet osv, men nackdel, allt hade hängt lägre ner och altså inte optimalt imo, men thats me. inge fel på dem alls men men.
bollen var ju även lite för liten som breddades m plastic card, se tidigare i trådenn, om inte åtgärdats så hade det varit larviga glipor mellan konsol fästena och bollen.
nu är det mkt finare passning...som jag gillar
kan tycka att såpas ny modell borde haft vettigare lösningar samt även på delarna.
jaja, utmaningar är kul i sig
Mal
Azgaron and Matt_Public like this post
Tokerier är tidlösa.Mal skrev: Man kan tycka att en såpass ny modell borde ha haft vettigare lösningar [...]
Bra tänkt och fint fipplat såhär långt, dock. Mycket lovande.
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Jupp, ska man bara ha en enda kula där nere kan den lika gärna vara rejält stor.
cas and Mal like this post
Japp Matt helt klart .
Tamiyas Panel linje wash på metall ytorna, tog i m lite grövre svart på målade områden
första svängen klar ovan sidan.
nu måste ögonen och hjärnkontoret vila, undvika overdone, små steg i taget, arsenalen finns för vädring, kommer använda mig av oljefärger, vattenlösliga oljefärger (fördel torkar fort) samt perfekt för tunna lager oljespill som samlas längst ner på undersidan under motorerna. även florys prylar kommer till pass och pigment även Tamiyas sminkset, kommer kjobba m en sak i taget, när man adderat alla så ger det helhet.
Tamiyas Panel linje wash på metall ytorna, tog i m lite grövre svart på målade områden
första svängen klar ovan sidan.
nu måste ögonen och hjärnkontoret vila, undvika overdone, små steg i taget, arsenalen finns för vädring, kommer använda mig av oljefärger, vattenlösliga oljefärger (fördel torkar fort) samt perfekt för tunna lager oljespill som samlas längst ner på undersidan under motorerna. även florys prylar kommer till pass och pigment även Tamiyas sminkset, kommer kjobba m en sak i taget, när man adderat alla så ger det helhet.
Mal
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and cas like this post
Snyggt jobbat Mal! Blev ju fint med tornet!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Mal likes this post
Tack Håkan det värmer.
bångstyrig modell, men get mig fasiken den ska i mål.
men måste erkänna, jäkligt kul modell att bygga altså hitills, trots vanzinh brister på modellen och Airfix tveksamma ingenjörs lösningar (såpass ny på marknaden), jaja. då får man använda hjärnkontoret mer ,
bångstyrig modell, men get mig fasiken den ska i mål.
men måste erkänna, jäkligt kul modell att bygga altså hitills, trots vanzinh brister på modellen och Airfix tveksamma ingenjörs lösningar (såpass ny på marknaden), jaja. då får man använda hjärnkontoret mer ,
Mal
Azgaron and Matt_Public like this post
Svårt få byggtid...men ikväll fick man det, mycket panellinjer, phu mer pinwash m Tamiya Dark Brown och svart, , bruna på metallytorna mörkare på målade....mellan åt en mix mellan dem. nu är det bara vänstra vingens undersida kvar och roder ytor...tar tid, blir nog bra i slutändan.
så man frår en bra förutsättningar vädra m oljefärger, pigment, m abn, osv
så man frår en bra förutsättningar vädra m oljefärger, pigment, m abn, osv
Mal
Azgaron likes this post
Mycket bra jobbat Mal! Ser mycket fint ut!
Håkan
Håkan
Mitä helvettiä? Hur snyggt det är det möjligt att bygga, egentligen?
Tackar..tackar.
Nu har man påbörjat lite mer på allvar m vädringen, först ut är undersida och bakåt....fortfarande med Tamiya enamel nrown wash, helsike vad fin den är att jobba med, sen effekten av filter subtilt, mer skit kommer, men arbetar m ett medium i taget, då alla olika tekniker sen blir en helhet, och blir lagom...
Nu har man påbörjat lite mer på allvar m vädringen, först ut är undersida och bakåt....fortfarande med Tamiya enamel nrown wash, helsike vad fin den är att jobba med, sen effekten av filter subtilt, mer skit kommer, men arbetar m ett medium i taget, då alla olika tekniker sen blir en helhet, och blir lagom...
Mal
Azgaron likes this post
lite mer gjort.
avgaser, är ju en hel vetenskap och ser olika ut på olika plan o bränsletyp...kollat en hel del på referensfoton, så detta är mitt resultat...detta duger gott åt mig. mer vädring m oljerinn onskit.
nästan klart m avgaserna....eller så är jag klar ...sova på saken o se på allt imorrn m utvilade ögon och hjärna
avgaser, är ju en hel vetenskap och ser olika ut på olika plan o bränsletyp...kollat en hel del på referensfoton, så detta är mitt resultat...detta duger gott åt mig. mer vädring m oljerinn onskit.
nästan klart m avgaserna....eller så är jag klar ...sova på saken o se på allt imorrn m utvilade ögon och hjärna
Mal
Azgaron and cas like this post
Mal
Azgaron, Matt_Public, Marlin and Sadolf like this post
Mal likes this post
Mycket snyggt jobbat med avgassot mm!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Mycket snyggt sotlager.
/osse
Marlin
Mal likes this post
Superb jobb!
Gillar de oljemärken efter intercoolers utlopp på vingarna!
Gillar de oljemärken efter intercoolers utlopp på vingarna!
Sadolf
Mal likes this post
Sida 15 av 21 • 1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 15 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet