Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
+12
rsm.gbg
linusorn
LudvigN
LasseThid
glimturen
Gigabyte
Marlin
Matt_Public
Stefan E
cas
Azgaron
Mal
16 posters
Sida 9 av 21
Sida 9 av 21 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Jappers....nu har man experiment byggt försts pitot röret.
Det ska sitta två stycken, en på vardera sidan i fronten.
Krafsar i lådan o bland och en del av Plastic card stashen
..har betydligt mer av dem varorna i stashen, ark, stavar, rör, balkprofiler, osv listan är hyfsat lång. Inga spillbitar slängs rotar alltid i den boxen först....
Skära till limma och limma på stav.....sen formas, ska ju ha en vingprofil på fästet..
.
Klart..
.
Torrpassar Mark 1...provisoriskt limmat med maskol.
Japp, de ska vara den vinkeln...referensbilder
...cool enough? Nja Mals Way kliar sig....kanske.
Hmm gör nog om, lite tunnare rör måste det vara..
Mark 2 blir inte ikväll.
Experiment bygger tills jag blir nöjd.
Det ska sitta två stycken, en på vardera sidan i fronten.
Krafsar i lådan o bland och en del av Plastic card stashen
..har betydligt mer av dem varorna i stashen, ark, stavar, rör, balkprofiler, osv listan är hyfsat lång. Inga spillbitar slängs rotar alltid i den boxen först....
Skära till limma och limma på stav.....sen formas, ska ju ha en vingprofil på fästet..
.
Klart..
.
Torrpassar Mark 1...provisoriskt limmat med maskol.
Japp, de ska vara den vinkeln...referensbilder
...cool enough? Nja Mals Way kliar sig....kanske.
Hmm gör nog om, lite tunnare rör måste det vara..
Mark 2 blir inte ikväll.
Experiment bygger tills jag blir nöjd.
Mal
Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post
Matt_Public- Master of DNF
Mal likes this post
Sv: Mals Way B-17G Kapitel 1 avslutat, Fw190A8 kapitel 2 avsutat, kapitel 3 fortsättning följer på sidan 21 en oob BF109G6 Mals Way, eller hur det sket sig direkt med OOB, igen.
Haha japp...terapi när som bäst eller tvångsmässigt beteende ...
Mal
Det ska bli kul att se den färdigpulade biten!
Håkan
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Japp. Pitot tuberna landar på MKIV versionen. och nu vet man hur göra dem.
Nu till jucklon, sjunkmärken och psssform ska tas itu med.
Hjulhusen vägg..fixas easy peasy m papperstunn plastic card...slipper på så sätt spackla och slipa.
Före och efter bild.
Sen vingarna passar inte riktigt snyggt, off line..här hugger vi av styrpinnarna, var 0.5mm off, vilket gjorde att panel linjer inte linjerade sig snyggt....samt ovan delen på ena motorn var off med, lite för stor, temporärt limmade plastic card trycker in ovandelen...när limning sker o sen härdat ozat klart så kan man ta bort dem.
Bättre hey...
Nu till jucklon, sjunkmärken och psssform ska tas itu med.
Hjulhusen vägg..fixas easy peasy m papperstunn plastic card...slipper på så sätt spackla och slipa.
Före och efter bild.
Sen vingarna passar inte riktigt snyggt, off line..här hugger vi av styrpinnarna, var 0.5mm off, vilket gjorde att panel linjer inte linjerade sig snyggt....samt ovan delen på ena motorn var off med, lite för stor, temporärt limmade plastic card trycker in ovandelen...när limning sker o sen härdat ozat klart så kan man ta bort dem.
Bättre hey...
Senast ändrad av Mal den lör jan 13 2024, 15:59, ändrad totalt 1 gång
Mal
Azgaron likes this post
Snyggt jobbat Mal! Fint med allt fixande så det passar!
Håkan
Håkan
Mal likes this post
Tackar Håkan, det värmer.
behandlar just detta ex som en shortrun nu....adresserat så mkt fel på just detta ex, inget som linjerar up. tjogvis med dåliga gjutningar som tom saknats..sjunkmärken en hel del här o var (en del är åkej men detta var löjligt).
kollat andras modell o byggen, inte i närheten, allt såg crisp och flawless ut.
jaja, gav mig en utmaning att göra, hoppas göra rättvisa hur jag tacklar dem...Mals Way ...
skönt inga defekter på vingar, kropp, stabbar....så hey. bara köra altså
har gett mig fan på få ihop denna.
note, har exempevis haft fantastiska exemplar av Eduard.....sen senare samma model sats med horribla defekter o illa passform.... så det händer.
behandlar just detta ex som en shortrun nu....adresserat så mkt fel på just detta ex, inget som linjerar up. tjogvis med dåliga gjutningar som tom saknats..sjunkmärken en hel del här o var (en del är åkej men detta var löjligt).
kollat andras modell o byggen, inte i närheten, allt såg crisp och flawless ut.
jaja, gav mig en utmaning att göra, hoppas göra rättvisa hur jag tacklar dem...Mals Way ...
skönt inga defekter på vingar, kropp, stabbar....så hey. bara köra altså
har gett mig fan på få ihop denna.
note, har exempevis haft fantastiska exemplar av Eduard.....sen senare samma model sats med horribla defekter o illa passform.... så det händer.
Mal
Azgaron likes this post
Mycket snyggt och läckert bygge så här långt, Mal!
Njuter av allt "hemmapuleri" du gör!
Stefan
Njuter av allt "hemmapuleri" du gör!
Stefan
Stefan E- Linkebodamannen
Alltid inspirerande att se någon kämpa igenom ett bygge trots att byggsatsen gör motstånd. Det ger mig kraft!
LudvigN
Mal likes this post
Luftintag....hey bara hål rätt in....nefan det går inte alls för mig...dä piffar vi till dem.
Köppte ets staket för massa herrans år sedan på mldellbyggarmässa som jag redan så tänkte, perfekt galler o klippa bitar till, jappp och nu ovärdeligt..
Yes....maybe aint 100% right, but hell it looks cool....and close enough.
Nu anar man nåt där...
Köppte ets staket för massa herrans år sedan på mldellbyggarmässa som jag redan så tänkte, perfekt galler o klippa bitar till, jappp och nu ovärdeligt..
Yes....maybe aint 100% right, but hell it looks cool....and close enough.
Nu anar man nåt där...
Mal
Azgaron, Gigabyte, Matt_Public and Noobson like this post
Hell Yeah! It looks cool .
Har du koll på hur mycket förbättringar du gjort per cm2?
Riktigt snyggt bygge
Riktigt snyggt bygge
Noobson
Mal likes this post
nope...ingen koll allsNoobson skrev:Hell Yeah! It looks cool .
Riktigt snyggt bygge
det började med mittkonsollen i cockpiten som såg ut som en klots Lego med sjunkmärken, sen sket det sig, lika bra köra hela rejset med vad jag klarar i 1:72,faktiskt inte byggt 1:72 sen jag var grabb 8-9 bast.. så mkt defekta delar i denna sats...jaja, har skitkul o den är rolig att bygga....
Mal
Azgaron and Noobson like this post
Helt rätt Ser grymt snyggt ut
Noobson
Mal likes this post
Satfläsk, vad snitsigt!
Nageltången var ju ett förnämligt fynd, alltså.
Mal likes this post
Sjukt nöjd m den, raka skär, sylvass, klipper stort sett flush...riktigt clean cuts...fabrikatet KAI....med rak skärning. en av favorit verktygen i stashen.Matt_Public skrev:Satfläsk, vad snitsigt!
superior imo på området där den passar.
Mal
Matt_Public, Sadolf and Noobson like this post
Vilka fantastiska korrigeringar du gör Mal.
Riktigt kul att se.
/Bosse
Marlin
Grymt snyggt jobbat Mal! Ser väldigt fint ut, och nagelsaxen var ju en riktig klippare!
Håkan
Håkan
Superfin jobb Mal och vilken energi! Det kommer ännu mer spännande bit när Du ska måla den.
Sadolf
Ojj, tycker ni, blir generad verkligen.
Ingen bygglogg ikväll, torrpassat vingar etc, jo lite jucklon men inte så farligt som det har varit tidigare, löstes genom att styrpinnarna togs port helt, easy peasy, vilket är skönt, så ägnar faktiskt kvällen till research av hjulhusen.
Sadolf, det är ett bra tag kvar innan målning, har redan i huvudet som det kommer se ut, mina byggen tar lite tid, just denna lite mer då mkt som varit tvunget att fixas, eller tvunget o tvunget, men kravet jag har den ska vara kul och skitball och titta på då kommer se den stort sett varje dag så, viktigt för mig iaf att den skänker glädje, och kul att dela med sig av detta bygge om hur jag har adresserat och piffat till den utan AM.
Allright, kikat mkt på fotografier, B-17G kärrorna vart ju som sagt ofta battle damaged och reparerades frekvent, obrukbara kärror fick bli donatorer, därav så olika interiörsmässigt i färger. en del NMF naturella, en del gröna interior green (finns ett par varianter på den med), en del med en coating, osv, gössen, en kombo, en del av hade svart "tank/behållare" andra "gröna, en del hade allt grönt....listan är lång, vilket för mig ger mig en mkt större frihet, och göra det intressantare att titta på.
Lite olika bilder, ska bli kul måla dessa, vädra in dessa....en salig blandning jäää ska bli skitkul o vädra in dessa lite och slitage
Ingen bygglogg ikväll, torrpassat vingar etc, jo lite jucklon men inte så farligt som det har varit tidigare, löstes genom att styrpinnarna togs port helt, easy peasy, vilket är skönt, så ägnar faktiskt kvällen till research av hjulhusen.
Sadolf, det är ett bra tag kvar innan målning, har redan i huvudet som det kommer se ut, mina byggen tar lite tid, just denna lite mer då mkt som varit tvunget att fixas, eller tvunget o tvunget, men kravet jag har den ska vara kul och skitball och titta på då kommer se den stort sett varje dag så, viktigt för mig iaf att den skänker glädje, och kul att dela med sig av detta bygge om hur jag har adresserat och piffat till den utan AM.
Allright, kikat mkt på fotografier, B-17G kärrorna vart ju som sagt ofta battle damaged och reparerades frekvent, obrukbara kärror fick bli donatorer, därav så olika interiörsmässigt i färger. en del NMF naturella, en del gröna interior green (finns ett par varianter på den med), en del med en coating, osv, gössen, en kombo, en del av hade svart "tank/behållare" andra "gröna, en del hade allt grönt....listan är lång, vilket för mig ger mig en mkt större frihet, och göra det intressantare att titta på.
Lite olika bilder, ska bli kul måla dessa, vädra in dessa....en salig blandning jäää ska bli skitkul o vädra in dessa lite och slitage
Mal
Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post
Vad har du nu gett dig in på?
Mal likes this post
Sida 9 av 21 • 1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15 ... 21
Liknande ämnen
» FW190A8 Mals Way, klar, nåja nästan se det som kapitel 2 avslutat
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
» Mals Adventure FW190A8 continues.....
» Jannes Airbrush ABC , Kapitel #1 Vilken spruta ska jag ha?
» Mals Way Fw190A8 R2 (R8?) Sturmbock. Part: I. The End, It Is Done......
» Mals Way...FW190A8 R2 (R8) Part: I. Stürmbock.
Sida 9 av 21
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet