IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån mar 18 2024, 15:59

Ja, det är ju klassiska figurer!

Beefeatern ser ju spännande ut att måla!  Very Happy

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis mar 19 2024, 07:36

Hejsan. Very Happy

Lite till har trillat in till byggbordet.

Det verkar som om det fortfarande är leverans/produktion problem med AK Real Color.
Så jag fick beställa lite Gunze färger, Blank vit & svart, matt svart och svart metallic samt en flaska Mr Color Leveling thinner.
Och en packning och ett 0,3mm munstycke till min airbrush.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53596093504_278ebc8c65_k20240316_132946 by Bosse Persson, on Flickr

Sen lämnade Fedex av ett paket med mina sista moduler till färgstället. cheers
2st för AK et al 10ml burkar.
Det ena ska jag fräsa upp hålen ett par millimeter så Xtreme Metal flaskorna passar i det.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53594905432_cdf1c6e4fa_k20240318_183527 by Bosse Persson, on Flickr

Och 13st halvställ passande för 60ml flaskor, eller till Mr Paint som jag använder dem till.
Färgstället blir 5½ sektioner i bredd, i vinkel, och det blir 4 sektioner högt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53596229115_858515a5d2_k20240318_183440 by Bosse Persson, on Flickr

Nu är det bara att åka till Biltema och handla fler sprayburkar primer och blank vit färg.
Så nu väntar jag på vårens riktiga ankomst så jag kan börja slipa och limma samt måla alla dessa ställ.
Och sen kanske jag har fått till mitt byggbord så som jag vill ha det. Very Happy

Edit.
Detta förklarar nog problemet med AK Real Color.
Hoppas nu att jag inte sitter med 8 sektioner färgställ jag inte längre behöver.  pale  affraid


/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis mar 19 2024, 12:15

Trevliga inköp Bosse! Smile

Den videon förklarar nog en del!

Det där med ställ till färgerna får jag ta en funderare på! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis mar 19 2024, 12:47

Tack Håkan. Very Happy
Jo jag visste ju att de skulle göra om Real Color.
Men en ny förpackning hade jag inte räknat med.
Men förhoppningsvis kan jag nog använda samma ställ som till 10ml burkarna.
Enligt Greenwood så ska de ju ta mer än en storlek.
Se bild ovan.

Och jag kan inget annat än att rekommendera dessa ställ.
Lagom kostnad, och snabb leverans direkt från Spanien och sortimentet är hyfsat stort.
Se själv här: https://www.greenstuffworld.com/en/204-mdf-wood
Behöver du diameter mått för dina Army Speed Paint är det bara att hojjta till så mäter jag mina.
Men jag kan säga att Vallejo, Hataka och AK 3rd Gen passar i det ställ som tar 60st 17ml flaskor.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis mar 19 2024, 15:59

Det blir snyggt!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis mar 19 2024, 16:39

Tack för tipset Bosse! Smile

Jag köpte Blue stuff och lite leror till gjutning från dem för några år sedan.
Vad gäller flaskorna så verkar de ha samma diameter som Vallejo m.fl.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tis mar 19 2024, 17:31

Nu trillade det in paket från Spanien 🥳

Färger från Mig Ammo, deras nya Atom färger. Tänkte jag inte har målat så mycket tyskt pansar ännu plus att deras Atom färger fått bra reviews på youtube. Lite wash och en Brittisk sherman med lite grövre pipa 😊

Tänkte att det är dags att prova nått annat än Tamiya (som jag älskar) Så fick bli en RFM Firefly.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20240313
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 20240314
Noobson
Noobson


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tis mar 19 2024, 19:22

Jappo.  påfyllning av förbruknings material.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Img_2152


Och nej kommer inte baka muffins  What a Face
Mal
Mal


Azgaron, Marlin and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis mar 19 2024, 19:39

Bra inköp Noobson och Mal! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Mal and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tis mar 19 2024, 19:46

Tack Håkan.

Trevligt Mal, Hade dock hunnit få lite förhoppningar att bli bjuden på nybakade muffins 😉

Tesa Tejp gillar jag. Provade att maska modell med överbliven sån efter målat om i badrummet. Funkade kanon.


Senast ändrad av Noobson den tis mar 19 2024, 20:33, ändrad totalt 1 gång
Noobson
Noobson


Mal likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tis mar 19 2024, 20:32

Tesa Professional den gula is the shit, tunn, fina fibrer, kalas o skära  i, billigare än Tamiya....för tejp gär åt.

den rosa är grym, samma men low tack, grym som attan med.

Folieformarna används som färgbyttor, perfekta för ända målet..när klar släng, clean badge every time.
Mal
Mal


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tis mar 19 2024, 20:35

Perfekt, får köpa in lite formar 👍
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 22 2024, 07:27

Denna lilla kärra hämtade jag igår.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Bristol_f2b_fighter_wnw_32nd_box

Inte direkt min normala diet, men då dessa ska vara fina, kunde det vara kul att prova.
Bara typiskt mig att de hann konka innan jag hann bestämma mig för att skaffa en! Smile

Får se när jag får ett ryck och börjar bygga!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin, Mal and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 22 2024, 08:37

Bygg o njut!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Mal like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson fre mar 22 2024, 09:10

Ser ju riktigt trevlig ut.
Är det de byggsatserna som Peter Jackson var med och tog fram?
Noobson
Noobson


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre mar 22 2024, 10:08

Noobson skrev:Ser ju riktigt trevlig ut.
Är det de byggsatserna som Peter Jackson var med och tog fram?

Jepp, WNW var hans baby!    Very Happy

Han stod för pengarna och bestämde VAD som skulle produceras....

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Marlin and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 22 2024, 16:53

Tack Stefan och Noobson! Smile

Jag kom på att den borde passa till LSPs jubileumsgb.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons mar 27 2024, 07:39

Hejsan. Very Happy

Då har det trillat in lite mer paket.
Först en liten Kina importerad ultraljudstvätt.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53613359180_78a693a43c_k20240326_173947 by Bosse Persson, on Flickr
Ett prr glasögon ska få plats i den, så jag antar att jag kan få ner luftpickan i den också.
Vi får se efter påsk hur det blir med den saken.

Sen kommer vi till en sak jag tror jag har köpt för sista gången i mitt liv.
Två handtag nr3, och ett 100-pack blad av både nr10 & 11
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53612037362_bb3637783a_k20240326_174340 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53613117403_0700c8e5cd_k20240326_174304 by Bosse Persson, on Flickr
Anledningen till att jag tror att det kan vara sista gången jag köper dem är att jag tror jag har använt fem blad på 25år.
Och med den takten ska ju 200 knivblad räcka fram till år 3024 Razz
Jag har fortfarande ca 30 Stanleyblad kvar i det 100-pack jag köpte när jag slutade gymnasiet 1984.
Bra grejjer håller ett tag. Very Happy

Sen har det kommit lite mer färg.
Brittiska uniforms färger från AK 3Gen.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53613360315_3ff278f912_k20240326_174743 by Bosse Persson, on Flickr
Har inte sprayat dessa, och det finns folk som säger att det inte går, och de som säger att det är den bästa uppfinningen sedan skivat bräd och burköl. Razz
Jag gillar dem för att de är perfekta att penselmåla med.

Och så har jag fyllt på med lite mer Mr Paint inför mitt stundande Nato bygge.
Passade på att köpa på mig ordenligt med vitt och olika klarlacker så jag inte står utan mitt i tidspressen att hinna bygga klart.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53613251564_aa8d94f634_k20240326_175126 by Bosse Persson, on Flickr

Kan bli någon till beställning av lite mer färg, men jag tror att jag har allt nu får åtminstone de tre första gruppbyggen; Nato 75år, US Navy och D-Day som går av stapeln nu under våren och försommaren på Britmodeller.

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons mar 27 2024, 08:05

åhå! Riktigt trevliga inköp Bosse.
Kan man tigga till sig en länk vad gäller det där ultraljudstvätten.
Noobson
Noobson


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons mar 27 2024, 08:14

Noobson skrev:åhå! Riktigt trevliga inköp Bosse.
Kan man tigga till sig en länk vad gäller det där ultraljudstvätten.

Visst kan man det. Very Happy
https://www.fruugo.se/ultraljud-rengoringsmedel-maskin-tvatt-rengoringsmedel-klocka-glasogon-smycken-ring-djup-ren/p-191995397-409257726?language=sv&ac=ProductCasterAPI&asc=pmax&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwh4-wBhB3EiwAeJsppP2kNhLDZZywmw0uUW_ALWlyoOZBUL5b0_WU6JMS5pTnNsXa3CVlNxoCQw0QAvD_BwE

Inte samma butik som jag köpte ifrån, men ungefär samma pris.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons mar 27 2024, 09:05

Tack Bosse 🍻
Noobson
Noobson


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor mar 28 2024, 09:22

Ultraljudstvätten är jag allt nyfiken på, du får göra ett test på funktionen och lägga upp!   Very Happy


Många intressanta och roliga tillbehör och användbara färger, vitt och svart gör jag av med i mängder!


Jag köpte kirurgknivar på Apoteket i flera år, innan jag köpte fyra metall-handtag och två lådor knivblad (11 och 15) från Hannants, och det är EXAKT samma knivar (från SAMMA tillverkare!), fast de från Apoteket var steriliserade engångsknivar i plast.


Det var väl  snart 10år sedan och handtagen i metall är som nya och jag har gjort av med ungefär hälften av mina blad, mycket bättre ekonomi.


Kitty Hawk är ju ett märke som helt plötsligt försvann från marknaden för ett tag sedan.
 
Nu har ett annat företag plockat upp formarna och börjat ge ut modellerna igen.
Jag kommer inte ihåg vilket företag det är, men jag har för mig att det var ett annat Kinesiskt företag (Trumpeter/Hobbyboss?).
 
 
I vilket fall som helst fanns det ett par modeller som jag missade, nu kompletterar jag samligen…
 
 
Först ut är denna N.A. T-6 Texan/Harvard, eller som vi här i Sverige känner den; Sk.16.
Det finns till och med Svenska dekaler i lådan, vilket var en överraskning för mig!


 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53572952027_c7ef51191a_h

 
Nästa modell var helt ny och hann knappt att släppas innan Kitty Hawk försvann.
 
En av de vackraste Mirage-varianterna i mitt tycke och den har fått väldigt god kritik.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53573809641_dc5a98de2b_k

 
Lådan är väldigt kompakt, men på KH-vis rejält djup….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53574136139_3465110641_k

 
…och jag kan intyga att den är fylld ända upp till kanten med gjutramar!
 
Nästa modell är en Flashback till min barndom och en modell som jag verkligen ville ha, men aldrig fick tag i, Airfix Bond-Bug (Reliant 3-hjuling)!
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53574136089_204860b362_h

 
Jag köpte ett Big-Ed set till Miragen, jag behöver masker och ets, så det var lika bra….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53594617392_2b56b4126e_b


..och naturligtvis ett pitotrör från Master, det kan jag inte vara utan!   Very Happy
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 53595490451_385943ef00_b

 
 
Stefan   sunny


Senast ändrad av Stefan E den tor mar 28 2024, 09:36, ändrad totalt 2 gånger
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron, Mal and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson tor mar 28 2024, 09:35

Fina köp Stefan. Den där Miragen är bara så vacker.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Mal tor mar 28 2024, 17:57

Rackarns fina inköp Stefan, Mirage såg riktigt spännande ut, en recension kanske?
Mal
Mal


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre mar 29 2024, 14:15

Bra inköp Bosse och Stefan! Smile

Några till skaft och ett gäng blad skulle nog vara bra att ha.

Fina modeller, Stefan! Bond Buggen har jag funderat på, men än har det inte blivit av.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 10 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet