IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Brage lör mar 30 2024, 17:36

Hejsan

Många trevliga inköp av herrarna.

Själv har jag införskaffat lite nytt både via weben och på plats på en utställning i Tyskland.

Här följer ett litet urval.

Låt oss börja med två modeller från en handlare i Kina. Inköpt via Aliexpress. Båda är 3D-printade resinmodeller. En CV90 i skala 1/72 och en PBV 302 i skala 1/35.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_02

Sedan fick jag ett stort paket från Ukraina.

Först en udda modell. Frågan är i vilken klass den skall tävla. Flygplan? Rymdfarkost? eller Sciens-Fiction? ......

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_03

Och en C-40B (Boeing 737). Kul "easter egg" på omslaget.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_04
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_05

En tysk lastbil i 1/35

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_12

Och slutligen ett helt nytt sätt att utmana till havs. En ukrainsk fjärrstyrd "Kamikazebåt".

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_13

Sedan följer ett antal modeller och annat som jag köpte på EME förra helgen. EME (eller Euro Model Expo) är en årlig tävling/utställning som hålls i Lingen, Tyskland. En mycket trevlig tillställning som rekommenderas. 2025 hålls den sista helgen i mars.

Först ut är ett detaljerings-set till min M10 Achilles i skala 1/16. Inte billig, men jag fick tag på den mycket billigare än normalt.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_06

Sedan en nyhet som fortfarande står som "pre-order" på alla ställen där jag har kollat.  Men en handlare hade några på hyllan. Jag tror att det skall finnas 4 olika set på samma tema, men jag nöjde mig med 2.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_07

En "egg-plane" jeep i resin.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_08

Den senaste boken från Duke Hawkins. Kommer säkert till användning när jag skall bygga Airfix modell.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_09

En lite svensk modell. Kommer med 3 olika märkningsalternativ. 2 från SAS och en svensk chartermaskin.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_10

Ett franskt företag som jag tidigare inte hört talas om hade den här till försäljning. Det är i grunden Dragons byggsats, men man skickar med resindelar (3D sprintade) för att bygga en Vietnam version. Bara ramen används får orginalversion (som är en WWII version).

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_11

Och en liten modell från Polska Karaya. En Lockheed Electra i skala 1/144 med dekaler till Ameila Earharts maskin.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_14

Slutligen lite verktyg. En cirkelskärare, några pincetter och ett skärverktyg från Dspiae (Breveco, NL) och diverse blandade verktyg från andra leverantörer.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240329_01

/ Lars
Brage
Brage


Azgaron and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron lör mar 30 2024, 19:52

Trevliga och som vanligt lite udda inköp! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson lör mar 30 2024, 20:01

Fin-fina inköp i mängd.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E lör mar 30 2024, 22:00

Rejält kap och mycket udda saker!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tis apr 02 2024, 17:50

Det blev ett kostsamt besök hos Alfa Hobby idag... 🤣

Först en ny lampa eftersom min ring light fått glapp i kontaken och knappt går att tända...

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240413

Därefter en modell till Terry Thacker's aka Senior aka Hobby Barn's memorial build

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240410

Lite färg till Ghost of Kyiv
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240411

och lite färg till annat smått och gott samt lite Micro Sol
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240412

Dessutom ramlade mitt hangarfartygsdäck in från Ukraina.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 20240414

LasseThid


Azgaron and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis apr 02 2024, 23:26

Trevliga inköp Lasse! Smile

På HLI finns det några till som deltar i memorial bygget! Ska bli kul att se vad som åstadkoms.

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons apr 03 2024, 00:26

Dom där gamla Revell-byggsatserna kommer jag ihåg från när jag var 10år!

Båglampan kommer du att älska, jag fick en sådan av Lena förra julen och jäklar vad bra den är!

Nu har jag två ringlampor och en båglampa över mitt byggbord!

Man kan inte få för mycket ljus!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons apr 03 2024, 00:54

Trevliga inköp, den där båglampan har jag själv sneglat på ett par gånger. Hur är alfahobby? Är lite sugen att försöka hitta dit nästa gång jag är i Göteborg.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid ons apr 03 2024, 06:27

Alfahobby har jag enbart positiva upplevelser av Noobson.

De har en relativt liten butik, men med ett förhållandevis bra utbud av modeller, färg och tillbehör i butiken. Det bästa är dock att man kan beställa från deras hemsida och få det levererat kostnadsfritt till butiken för avhämtning.

LasseThid


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons apr 03 2024, 07:29

Snygga inköp Lasse.
Kan ara instämma om båglampan, har haft min över ett år nu och fattar inte hur jag klarade mig innan.
/Bosse
Marlin
Marlin


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons apr 03 2024, 09:30

Låter trevligt Lasse, får ta en tripp dit. Har även tänkt att besöka Habohobby.  Alltid lite mysigt att gå runt i en klassisk hobbybutik.
Noobson
Noobson


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons apr 24 2024, 23:20

Hämtade ett paket igår!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 P-51b_mustang_48th_overlord_box

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 P-51b_mustang_48th_royal_class_box

Så nu har jag ett gäng Mussar att bygga! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor apr 25 2024, 08:04

Oh, har du fått dina redan?   Shocked cheers

Jag väntar fortfarande otåligt på mina (RC+profi+OT)....


Stefan  bounce
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor apr 25 2024, 12:02

Då får man ju hoppas att de dyker upp snart!

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån apr 29 2024, 07:39

Hejsan. Very Happy

Nu är jag tillbaka från vårt plundringståg i västerled.
I Anglerna rike mitt inne i centrala Jorvik hittade jag en av de få kvarvarande traditionella hobbybutiker som fortfarnade finns kvar.
P & S Hobbies & Models.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53670409317_4ae35156c9_k20240422_143503 by Bosse Persson, on Flickr
Butiken ligger på samma gata som vårt hotell låg på, så det tog inte alls många minuter att gå dit.
Vi kom förra lördagen ganska sent på eftermiddagen och då var butiken stängd, den var även stängd på söndagen.
Men på måndagen var butiken öppen så efter vår stadsutflykt passade jag på att smita in där medans min kära hustru skulle in i en annan butik.
Och jag kom över Zvezdas Mi-8MT i 1/48 för £70.-
Jag tror jag kommer göra den ukrainsk när jag väl har hittat lämpliga dekaler till den.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53671290176_9055bf7caf_k20240422_160913 by Bosse Persson, on Flickr

Axel ville att jag skulle köpa honom en Airfix Phantom II FG.1, men butikens utbud av Airfix lådor var väldigt minimalt.
Så han fick nöja sig med Revells Tornado ASSTA 3.1 och Tamiyas F-35A i 1/72.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53670409452_04f88f1473_k20240422_160821 by Bosse Persson, on Flickr
Jag gav $70.- för dessa två.

Sen gick jag därifrån, men kände att jag hade missat något, så på tisdagen gick jag tillbaka till butiken och plockade på mig det jag hade glömt.
Tamiya's I-400 i 1/350 hade jag sett på en hylla.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53678345311_ed26c46484_k20240423_142641 by Bosse Persson, on Flickr

Och döm av min förvånging när jag upptäckte att han även hade Special Edition lådan på hyllan utöver den vanliga utgåvan.
Standard lådan kostade £45.-, men jag tvekade inte att ta special lådan för £60.-
I den lådan får man med så himla mycket mer, fotoets, svarvade torpeder till flygplanen, målningsmasker och framför allt hela tornet i klarplast så man kan se flygplanen inne i hangaren.
Och det var klart värt den extra kostnaden. Very Happy

Under tiden jag har varit borta har det kommit lite mer bygg prylar hem, men jag orkade inte öppna lådorna igår efter vi kommit hem.
Men det bytet får jag vänta tills en annan dag med att visa. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån apr 29 2024, 08:43

En del intressanta modeller där!   cheers

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E mån apr 29 2024, 09:09

En stor låda från Eduard hämtades i Lördags, 240426.   cheers
 
I den fanns;
 
 
Ett par Tigerlådor, det är AFV Club´s utsökta modell så kvaliteten på plasten är säkrad, dessutom finns allt godis som eduard brukar skicka med som målat ets, masker och dekaler till 8 läckra målningar, plus en liten påse med resindelar (hjul och RWR antenner).
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53682206289_8351e0a9f2_h

 
Ännu en Wildcat, den här är en sen version (FM-2) av Wildcat, anledningen till att jag köpte den här lådan är att det finns dekaler till både ett par maskiner i Atlant-schemat och ett par Brittiska maskiner.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53682300350_63072ceed4_k


En overtree-låda åkte med som komplement….
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53680977942_0047e0a116_h

 
Som ni kanske förstått var det den här lådan jag var ute efter, den kunde bara förbeställas och kommer inte att släppas separat.
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53682300305_60a2245948_h

 
Innehållet i RC lådan är exakt det samma som i den vanliga Profi-packen plus ytterligare fyra dekalalternativ, 1st Löök 3-D Instrumentpanel  och resindelar som , 2st säten med bälten (2 typer), två uppsättningar avgasrör (med/utan inkapsling) och 2 uppsättningar hjul och en Bade från 8e flygkåren (the Mighty Eight).
 
 
Den kommer nog snart upp på byggbordet!
 
 
Även om det är en Duble-combo så köpte jag en Overtree låda också, det finns ju så många fina maskiner att bygga ur Royal-lådan!
 
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53682206294_e38f4ea5b3_h

 
Jag passade på att köpa några etssatser också…
 
 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53680977907_700cc48f05_b

 

Nu har jag lite till att göra!   Very Happy
 
 
 
Stefan     sunny
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Stefan
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin mån apr 29 2024, 10:02

Snygga kap Stefan. cheers
Jag var lite sugen på Tiger lådan, men valde att avstå då jag redan har alldeles för många obyggda modeller och måste begränsa mig i mina inköp framöver.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron mån apr 29 2024, 10:23

Fina inköp Bosse och Stefan! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis apr 30 2024, 07:55

Hejsan. Very Happy

Då kan jag visa vad som trillade in hemma medans jag var i England.

Först ut lite packningar och ett par 0,3mm nålar levererade från Steel Models i Italien.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687788819_21e983c64e_k20240429_193652 by Bosse Persson, on Flickr

Sen två par robotar och utblås till min kommande MiG-25:a direkt från Reskit i Ukraina.
Och jag kan meddela att PostNord har höjt sin "avgift" för tullhanteringen från 75.- till 100.- Evil or Very Mad
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687651063_2e2ce9bd6d_k20240429_194800 by Bosse Persson, on Flickr

Och från Super-Hobby i Polen har det kommit;
Huvmasker och pitot rör till MiG-25:an
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687430631_19586a9dc7_k20240429_195511 by Bosse Persson, on Flickr

Ytterligare en F-16, denna gång en C modell från Singapores flygvapen.
Den kommer upp på byggbordet i början av augusti när gruppbygget ASIEN börjar på Britmodeller.
Jag kommer göra min som en vanlig "line bird" så om någon vill ha dekalerna till Black Knights målningen är det bara att hojjta till.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687789194_52c7e437f4_k20240429_195428 by Bosse Persson, on Flickr

Sen köpte jag lite cockpit dekaler till F-16C Block 25 och till F-16F Block 60.
Har inte använt Eduard Space eller Kelik tidigare så jag köpte dem mest för att testa.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687430386_27859c7ade_k20240429_195532 by Bosse Persson, on Flickr

Kelik F-16F Block 60
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53686559932_1d255a48ea_k20240429_195803 by Bosse Persson, on Flickr

Eduard F-16C Block 25
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53687651878_7a438bff55_k20240429_195645 by Bosse Persson, on Flickr

Nu borde ladan vara påfylld med allt det jag behöver för resten av årets projekt, men man vet ju aldrig. scratch
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis apr 30 2024, 08:36

Trevliga inköp Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis apr 30 2024, 08:50

Hejsan. Very Happy

Kom precis på att jag missade en laddning från The 48ers.

Reskit vapen balkar, intag sonder samt korrigerade fenor, originalet saknar den lilla kroken som utlöser bromsfallskärmen till MiG-25:an.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53664553013_a44b4ba810_k20240419_165757 by Bosse Persson, on Flickr

Eduards fotoets till cockpit på MiG-25:an, fick bli PE för jag hittade inga 3D dekaler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53664339046_b2815977ce_k20240419_165502 by Bosse Persson, on Flickr

Utblås x 2 till Mengs F-35A.
Har ett dubbelbygge av Mengs F-35 med start i mitten på augusti.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53663466447_9d0e42e754_k20240419_165521 by Bosse Persson, on Flickr

3D dekaler till Mengs F-35.
Köpte dem mest för bältena till stolen.
Skärmarna kan man lika gärna bara använda byggsatsens dekaler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 53663466432_c94c7acaab_k20240419_165655 by Bosse Persson, on Flickr

Så med detta ska jag vara klar, så när som på Mengs F-35I låda som jag har förbeställt på Der Sockelshop i Tyskland.
Den bör kommaa någon gång i mitten av juni.
MRP Have Glass färg och lack måste jag nog beställa innan också. study

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis apr 30 2024, 09:01

Mycket läckra tillbehör, Bosse!   cheers


Vi håller modellindustrin levande, det är helt klart!  Very Happy


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis apr 30 2024, 09:32

Tackar mina Herrar. Very Happy
Klart jag är med och bidrar till att hålla industrin igång.
Jag kommer, åtminstone den närmaste tiden, koncentrera mig på resin, ets och ev. dekaler till de byggsatser jag har i stashen.
Jag har ju köpt dem för att bygga dem, så egentligen skulle jag inte behöva köpa några nya byggsatser, men det går ju inte att undvika som alla vet.
Men det skulle kännas rätt skönt om jag något år kunde bygga fler än jag köper.  lol!
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis apr 30 2024, 12:46

Bra inköp det också! Smile

Hehe, den ekvationen kan vara svår att få ihop! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 11 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 11 Föregående  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet