IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 2 av 12 Föregående  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas fre sep 08 2023, 07:19

Här brukar jag ju sällan lägga upp saker, men nu var det ju AIM och spenderarbyxorna åkte på.
Försökte best'älla lite grejjer från Alfa så att jag kunde hämta upp det på plats, men pga anledningar så gick inte det.
Nå, då får jag väl åka och hämta den här i butiken istället, för det var där den hamnade.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Aca12534_grande
Passade på att hämta en låda från Externstashen hos Timo, ifall jag får ett stort sug efter Spitfire i ökenskrud med hajtänder.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53171588890_3413219943_o
Ingen ville heller ha Rikards Sea Fury, så den fick jag förbarma mig över. Vad har folk emot både Airfix och Hawker egentligen? Va?
Sen spenderade jag nästan alla pengar hos Art Scale, men då fick man ju tag i lite godbitar också!
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53171351199_c37235f709_o
Den där Warburton verkar ha varit en rätt udda spaningspilot...
Jag stod och jonglerade mellan ett udda flygetyg som en Maryland eller en Arma Hurrican IIC. Frågan är om jag valde rätt? scratch
Men sen fick jag ju faktiskt tag i den där fågeln som jag har suktat efter:
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53171638873_7d3a36b66d_o
Nästan lite sugen att slänga upp den på byggbordet med en gång, men det är nog en dålig idé trots allt...
Avsaknaden av bälten är väl enda "felet" på den där modellen, men sånt kan man ju lösa har jag hört.
Stor är den dock!
Sen har jag ju fyllt år också, och eftersom jag är både vuxen och vaccinerad så köper jag presenter åt mig själv, för familjen kan man inte lita på.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53171351179_d847ea7539_o
Detta är inte ett markmål, detta är ju en fantastisk skapelse som verkar som gjord för anti-drönar krigföring.
Ja, man får med två små klibbisar för att göra en ukrainsk, och så kommer det nog bli också.
Vilka färger behöver jag för det tyska NATO-kammot?
Duger Tamiyas NATO-färger?

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Gigabyte, Matt_Public and Timo P like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E fre sep 08 2023, 08:47

En gedigen samling modeller!

Whirlwinden är fantastisk och rejält stor blir den!  cheers


Maryland-bombaren hade jag missat att SH hade kommit ut med, kul, även om det inte är någon större favorit.


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public lör sep 09 2023, 17:42

Geparden och getingen tar nog priset, men hela alltihopat ser då väldans mumsigt ut, minsann.

Bra där! Very Happy
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas lör sep 09 2023, 19:44

Geparden är farligt lockande!
En lagom dos am-godis till getingen är på väg hem också Smile
Men den där Virvelvinden... drunken

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön sep 10 2023, 10:35

Trevliga inköp, Christer! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte ons sep 13 2023, 12:34

Paket från Rebellen har landat i Fjärås 

Skall bli mega kul att få pilla på damen i höst  Very Happy

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53183801322_f59e155a7520230913_112627[1] by kent andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte


Azgaron, Matt_Public, cas and Mårten Fredrik like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 13 2023, 13:09

Maffigt fartyg Kent. cheers
Jag kommer sitta klistrad vid din byggtråd.
Har alltid gillar Rodney & Nelson.

/Bosse Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 853532160
Marlin
Marlin


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E ons sep 13 2023, 14:30

Läckert fartyg!    cheers 

Nelson och Rodney var dom få fartyg i Airfix-serien jag aldrig fick tag i när jag var liten!

Annars byggde jag dem alla, ska bli kul att se denna pjäs komma ihop!

Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte tor sep 14 2023, 16:37

Marlin skrev:Maffigt fartyg Kent. cheers
Jag kommer sitta klistrad vid din byggtråd.
Har alltid gillar Rodney & Nelson.

/Bosse  Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 853532160

Stefan E skrev:Läckert fartyg!    cheers 

Nelson och Rodney var dom få fartyg i Airfix-serien jag aldrig fick tag i när jag var liten!

Annars byggde jag dem alla, ska bli kul att se denna pjäs komma ihop!

Stefan  sunny
 
Tack  Smile

 Nelson-class  fartygen är vackra,,,,  ,spånar eft foton från 1940 till 41 på Rodney ,,,då det senare kammofälten inte är till fördel ,varken för skutan eller mig  Smile


så en grå dam vill jag göra om det finnes en möjlighet , med tanke på bestyckning o teknik så som antenner och radar .


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53186958166_8f606fd76c_omid_000000 by kent andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid mån sep 18 2023, 17:38

Ett brev från Ukraina ramlade in i brevlådan idag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 20230916

LasseThid


Azgaron, Matt_Public, cas and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av cas tis sep 19 2023, 07:25

Läckert till tusen!
Nu blir man ju smått putt att man sitter med en GWH MiG-29 9-12 Early som inte har så mycket att välja på...

_________________
På byggbordet just nu:
2x P-38J Lightning 1/72, P-47M 1/72, Shackleton MR3 1/72, F-14A Tomcat 1/48

I skämslådan:
Fairey Gannet 1/48, Tornado IDS 1/48, P-61A Black Widow 1/48, Harrier GR9 1/72, Harrier GR3 1/72,  F-100F Wild Weasel 1/72, Sea Vixen 1/48,  F-4C 1/48, Seamew 1/72,Mirage IIIC 1/48,  Messerschmitt BF110C 1/48, mfl
cas
cas
Vicesheriff


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis sep 19 2023, 07:53

cas skrev:Läckert till tusen!
Nu blir man ju smått putt att man sitter med en GWH MiG-29 9-12 Early som inte har så mycket att välja på...

Lite finns även för en tidig MiG-29.
Denna, eller en östtysk kommer jag nog göra av min 9-12:a
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Mig-29-damgarten-1990
MiG-29 9-12 #21, 733rd regiment, Soviet Western Group of Forces in GDR, Damgarten, about 1990. Very interesting non-standard camouflage on aircraft #21 and #44, painted in similar way (even more extreme) were also #09 and #33. Drawing accuracy: 100%, but only one side.
Källa: http://mig.mariwoj.pl/mig-29-ru.htm

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron fre sep 22 2023, 21:12

Trevliga inköp Kent och Lasse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons sep 27 2023, 09:45

Trevligt paket ifrån Alfahobby. 24h från beställning till att jag kunde hämta ut det 😄👌
Tamiya willys plus lite färger och vädringsgrejer ifrån ammo mig.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 20230910
Noobson
Noobson


Azgaron, Matt_Public and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons sep 27 2023, 09:47

Nice, Very Happy
Leverans på 24H kan man inte klaga på. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 1288785663
/Bosse
Marlin
Marlin


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public ons sep 27 2023, 10:01

Marlin skrev:Leverans på 24H kan man inte klaga på. Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 1288785663
Särskilt inte då mer än 24 gånger längre leveranstid har inträffat från samma aktör. Laughing
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Noobson ons sep 27 2023, 10:17

Precis vart riktigt förvånad med den leveransen. Södersrchobby brukar vara grymt snabba. Men alfa har (enligt mig iallafall) inte varit raketfart på (om jag uttrycker mig vänligt.
Noobson
Noobson


Matt_Public likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron ons sep 27 2023, 19:46

Trevlig och snabb leverans! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Noobson likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN mån okt 09 2023, 22:24

Leverans från Alfa Hobby och en försenad leverans från Superhobbyn. Eller ja, försenad vet jag inte, men jag tycker det är svagt av UPS att ta tre arbetsdagar på sig att ta sig från Mölndal till Kungsbacka.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Img_5524
Har Tamiya Extra thin bytt utseende?!? Eller har jag köpt en annan variant? Jämför med gröna korken i bakgrunden.


Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Img_5525
Känns lite olustigt att Israelen kom nu, men jag beställde den faktiskt en bra stund innan kriget bröt ut igen. Är väldigt svag för deras camo. Sjukt att den kostar 600kr! Mesta jag betalat för en modell i 1/72 någonsin. Kostar 4ggr mer än den A-4:an jag bygger nu från Airfix Rolling Eyes Däremot är den helt proppad med plast. Lådan med innehåll väger mer nog mer än än min Tu-22.  En söt liten helikopter till bra pris tackar man heller inte nej till!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Img_5526
Markfordon! Jag gillar sånt också faktiskt, trot eller ej. Strykern har jag suktat efter länge och jag passade på att köpa lite billiga bonushjul. Traktorn har jag också haft på min wishlist länge på scalemates. Dock upptäckte jag till min förskräckelse att en stor vital del var helt trasig. Inte från frakten, då bitresterna inte fanns att hitta i den förseglade påsen. Hur gör man här, ska jag kontakta SuperHobby eller HobbyBoss direkt? scratch
LudvigN
LudvigN


Azgaron, Gigabyte and Noobson like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 10 2023, 07:22

LudvigN skrev:Dock upptäckte jag till min förskräckelse att en stor vital del var helt trasig. Inte från frakten, då bitresterna inte fanns att hitta i den förseglade påsen. Hur gör man här, ska jag kontakta SuperHobby eller HobbyBoss direkt? scratch

De gånger det har saknats delar för mig har jag kontaktat Super-Hobby, och med hot om att aldrig mer beställa har det funkat.
Tre gånger har jag fått göra detta.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tis okt 10 2023, 07:28

Även jag har shoppat lite.
Jag fick tag i något som jag har letat rätt länge efter.
Men nu har jag fått tag i även den ensitsiga F-16XL. cheers
Tillsammans med den två sitsiga kommer dessa två bli ett, i mitt tycke, ganska intressant WHIF-bygge.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 53246574347_e600b5a623_k20231009_171222 by Bosse Persson, on Flickr

När kommer denna upp på byggbordet Question scratch
Troligen redan i slutet av året, eller i början på nästa år.
Har lagt in om ledigt veckan efter nyår, så då kanske det blir av.
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron, Gigabyte and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tis okt 10 2023, 09:11

@Ludvig;  Ja, det var ju riktigt vältajmat!

Men det ser ut att vara en riktigt fin byggsats, håller GWH samma kvalitet i 1/72 som i 1/48 så kommer du att få ett kul och problemfritt bygge!

Den lilla Helikoptern är bara för söt, den är inte stor i verkligheten heller!   cheers

Strykern är en stor favorit, jag såg en TV-dokumentär för ett tag sedan om historien och utvecklingen av Strykern.

Jag blev så imponerad av kärran att jag ville ha en modell, det blev AFV Clubs Stryker i 1/35, får se när den dyker upp.


Kontakta säljaren, Super-Hobby, Trumpeter har jag aldrig lyckats få några reservdelar från, de har en icke-existerande kundservice!

@Bosse; Det där är en riktigt läcker maskin!  cheers

Jag ser fram emot ditt bygge!

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2497531929 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 2497531929
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tis okt 10 2023, 09:30

Trevliga inköp, Ludvig och Bosse! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tis okt 10 2023, 17:03

En liten Hoplite är minsann prima grejer, så även en XL-Viper. drunken
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid tor okt 12 2023, 09:16

LudvigN skrev:Har Tamiya Extra thin bytt utseende?!? Eller har jag köpt en annan variant? Jämför med gröna korken i bakgrunden.

Det är inte så att du fått deras Quick Setting?
Tamiya har olika färg på korkarna för Quick Setting (Ljusare grön) och deras vanliga (mörkare grön) lim.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 2 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 12 Föregående  1, 2, 3, ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet