IPMS Göteborg
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

+11
LudvigN
Gigabyte
LasseThid
Mårten Fredrik
Matt_Public
cas
Azgaron
Tobias
Noobson
Marlin
Stefan E
15 posters
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Matt_Public tor 12 okt 2023 - 9:49

LasseThid skrev:Det är inte så att du har fått deras Quick Setting?
Det är vad som står på behållaren.
Matt_Public
Matt_Public
Master of DNF


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN tor 12 okt 2023 - 10:40

LasseThid skrev:
Det är inte så att du fått deras Quick Setting?
Tamiya har olika färg på korkarna för Quick Setting (Ljusare grön) och deras vanliga (mörkare grön) lim.

Jasså? Är det extra snabbt då eller? Tyckte den vanliga är ganska snabb den med Shocked
LudvigN
LudvigN


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor 12 okt 2023 - 10:45

I mitt tycke är Quick Set lite väl snabb.
Jag tycker den dunstar fortare än den limmar något. clown
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN tor 12 okt 2023 - 15:26

En liten kompletteringsbeställning från AlfaHobby som gick väldigt kvickt. Man upptäcker att man "saknar" mycket när man haft ett uppehåll från hobbyn ett tag.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Img_5548

Mest diorama/basplattematerial eftersom jag vill komma igång mer med den typen av byggen. Riktigt tänd på löven som ser otroliga ut med tanke på att jag bygger i 1/72! Sen är det lite påfyllning av tejp och sandsvamp. Plockade också med lite färg från AMMO Mig som jag har hört mycket bra om. Gillar jag dem kommer jag nog köpa dessa i fortsättningen eftersom jag är lite trött på Tamiya/Mr Hobby:s burkformat.

Sen kan det ha slunkit med en rysk APC också......

Som vanligt är det bara att hojta till om ni vill se i någon låda eller få en närmare titt på något. Ha de gott!
LudvigN
LudvigN


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor 12 okt 2023 - 15:32

Trevlig lite laddning, Ludvig! Smile

Alltid är det nåt som behövs! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte ons 18 okt 2023 - 13:11

Så mitt trä däck till Rodney har äntligen hittat hem ,från FREE-TIME Hobby ,ligger i en liten stad som Heter ELLIJAY ,,Ort i Georgia
det blev en dyr historia att få hem först  ups porto  tullhandlingar både i USA isch i Svedala ca 700 pix,, och däcket kostade 84 dollar .

 

  Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53267129311_9e1119fdd020231018_125435 by kent andersson, on Flickr


Senast ändrad av Gigabyte den ons 18 okt 2023 - 18:14, ändrad totalt 4 gånger
Gigabyte
Gigabyte


Azgaron and Marlin like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin ons 18 okt 2023 - 13:13

Oops. Embarassed
Det var inget litet påslag det blev. Neutral
Nåja snyggt kommer det med all säkerhet att bli.

/Bosse
Marlin
Marlin


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN ons 18 okt 2023 - 15:18

Hoppla vilken kostnad! Man blir väl lite matt när man får tulla lite lim och modellgrejer när det flödar annat samhällsfarligt in i landet!
LudvigN
LudvigN


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte fre 20 okt 2023 - 12:56

Fick hem ett par klämmiga klämmor från rebellen ,,
Men vad skall man göra med dom futuristiska sakerna som ligger nedanför i bild,,, som uppenbarligt är till tvinnarna  scratch  

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53271639281_0c88c0d29c20231020_124747 by kent andersson, on Flickr
Gigabyte
Gigabyte


Azgaron and Matt_Public like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid fre 20 okt 2023 - 13:08

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Ska-rmavbild-2023-10-20-kl-13-08-09 Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Ska-rmavbild-2023-10-20-kl-13-09-49

LasseThid


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin fre 20 okt 2023 - 13:12

Gigabyte skrev:Fick hem ett par klämmiga klämmor från rebellen ,,
Men vad skall man göra med dom futuristiska sakerna som ligger nedanför i bild,,, som uppenbarligt är till tvinnarna  scratch  

Nice. Very Happy
Plattorna är tänkta att använda som fötter till klämmorna.
Så här.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53233470624_166d068f83_k101 by Bosse Persson, on Flickr

/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Gigabyte fre 20 okt 2023 - 16:33

Marlin skrev:
Gigabyte skrev:Fick hem ett par klämmiga klämmor från rebellen ,,
Men vad skall man göra med dom futuristiska sakerna som ligger nedanför i bild,,, som uppenbarligt är till tvinnarna  scratch  

Nice. Very Happy
Plattorna är tänkta att använda som fötter till klämmorna.
Så här.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53233470624_166d068f83_k101 by Bosse Persson, on Flickr

/Bosse
AHA nu ramla 5 öringen ner...  Tack Bosse !
Gigabyte
Gigabyte


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron sön 22 okt 2023 - 14:01

Trevligt att ditt trädäck har kommit, Kent, men uj vad dyrt det blev! Smile

Bra att du fick kläm på klämmorna! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Gigabyte likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor 26 okt 2023 - 13:01

Ojojoj, nu har jag handlat så fingrar och bankkortet glöder. Very Happy

Från Super-Hobby.se i Polen kom dessa skönheter.
GWH Su-27UB 
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285789990_38094e1250_k20231024_193340 by Bosse Persson, on Flickr

GWH MiG-29 Ghost of Kyiv
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53284437367_f90af5cd0e_k20231024_194049 by Bosse Persson, on Flickr
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285332706_ea83b87c81_k20231024_194521 by Bosse Persson, on Flickr

Från The48ers.com på Cypern hittade jag detta.
Quinta dekaler oc Aires utblås till en F-15I Ra'am, ska användas på en Revell F-15E jag har liggandes.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285792425_e8bee97024_k20231025_132108 by Bosse Persson, on Flickr

BAM resinset till en F-15EX och Eduards B61 nukleära bomber. (inte mina prylar, lovade Axel en F-15EX för allt jobb han har gjort hemma.)
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285583358_618750386f_k20231025_131823 by Bosse Persson, on Flickr

Zvezdas Su-25
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285586013_1082d68a20_k20231025_132356 by Bosse Persson, on Flickr

Ukrainska dekaler, stenciler och målningsmasker till ovanstående.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285702314_8bcf6af4c2_k20231025_132245 by Bosse Persson, on Flickr

Eduards nitar, Quinta dekaler och Masters pitot rör till den samma.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53284441352_3998931bc1_k20231025_132137 by Bosse Persson, on Flickr

Zvezdas Yak-130 med Quinta dekaler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53284441917_a020417b2a_k20231025_132327 by Bosse Persson, on Flickr

Kinetics italienska kusin till Yak-130, M346 Master, också med Quinta dekaler.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285337401_a5e85eadee_k20231025_132425 by Bosse Persson, on Flickr

Hos Modelbau König i Tyskland hittade jag följande.
Japp, en till GWH Su-27UB, en ska bli från Ryska Marinen, och den andra blir antingen Ukrainsk eller Eritreansk, båda i repektive splinter camo.
Jag har redan en GWH Su-27P som kommer bli Ukrainsk i digi camo.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53286831418_72c3b39a69_k20231026_110534 by Bosse Persson, on Flickr

GWH F-15I Ra'am.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53285693312_527131e74a_k20231026_105903 by Bosse Persson, on Flickr

Och så en GWH F-15E till Axel att bygga om till en F-15 EX Eagle II.
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53286831353_9dc053ec99_k20231026_110245 by Bosse Persson, on Flickr

Jag väntar fortfarande på en order av en skrälldus färgburkar från Alfahobby, men det var några kulörer som var restnoterade så den leveransen kommer nog inte förrän i november.
Men jag har saker att sysselsätta mig med fram till dess.

IKEA har även levererat två nya vitrinskåp, men de ligger fortfarande i kartonger, så fort de har kommit på plats lär ni märka det. Very Happy
/Bosse
Marlin
Marlin


Azgaron and Gigabyte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Azgaron tor 26 okt 2023 - 13:26

Trevliga inköp Bosse! Smile

Detta påminde mig om att jag tänkt köpa en Mitten, men som vanligt inte blivit av! Smile

Håkan
Azgaron
Azgaron
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor 26 okt 2023 - 14:37

Tack Håkan. Very Happy
Skönt när man verkligen kan shoppa loss på det man "villhöver" och inte behöver bry sig om att få ihop räkningarna.
Mitten är en fin byggsats och kul att bygga, så bygg din du kommer gilla den.
Jag har ju redan byggt tre, och har nu tre stycken i stashen.
Och det bir en av varje av den länder som flyger den just nu, med undantag av Iran.
De har köpt den alldeles nyligen och inga dekaler finns än.
Kusinen M346 Master kommer bli en israelisk, Lavi, skolkärra.

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Stefan E tor 26 okt 2023 - 15:06

Oj, vilket lass!   cheers

Fina modeller alltihop, jag förstår att du är svag för GWH.  Laughing

Zvezda köper jag av princip inte...


Stefan  sunny
Stefan E
Stefan E
Linkebodamannen
Linkebodamannen


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor 26 okt 2023 - 15:16

Tack Stefan. Very Happy
Jo GWH gör fina byggsatser, och klart den enda Flankern på marknaden som är värld att bygga.
Zvezda och Quinta må vara ryska tillverkare, och man kanske skulle avstå dem.
Men idagsläget finns inga alternativ, och jag kommer göra min Grodfot Ukrainsk, och det kanske svider lite i ryssarnas själ, om de nu har en dvs. scratch

/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN tor 26 okt 2023 - 19:01

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 1927489404 Det där var ett lass som hette duga! Hur hanteras GWH:s dekaler på bästa sätt? Har hört att de är onödigt välgödda?
LudvigN
LudvigN


Marlin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Marlin tor 26 okt 2023 - 20:22

Tack Ludvig. Very Happy
Jag har bara använt lite stenciler på några plan.
Brukar för det mesta använda aftermarknads dekaler.  Men de jag har använt har det inte varit något fel på.
/Bosse
Marlin
Marlin


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LudvigN lör 28 okt 2023 - 20:16

Då jag blivit lite biten på figurmålning gjorde jag ett spontanbesök hos Warhammer(gamla GWS)i Göteborg och pratade lite med den alltid lika trevliga personalen där. Vi pratade olika tekniker, material och verktyg. Även om jag inte håller på med Warhammer finns det väldigt mycket att lära från andra discipliner! Jag gillar citadelfärgerna för penselmålning så jag plockade ett gäng hudnyanser och tjusiga penslar.

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 53292682873_72976f6e06_bUntitled by Ludvig, on Flickr
LudvigN
LudvigN


Azgaron and Sadolf like this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid sön 29 okt 2023 - 17:44

Nyligen hemkommen från C4 Open i Malmö packades detta något överraskande inköp upp.
Smart som jag var glömde jag nämligen att packa ner bygginstruktionen till den medhavda Academy Tigern samt att jag fick ett litet bryt och kände att nu räcker det med skrammelvagnar med full interiör ett tag...
Utbudet bland handlarna på plats kändes lite skralt liksom antalet besökare. Jag fick en känsla av att det var mer folk på plats förra året, men jag har haft fel förr... 🤣
Nåväl, efter att från början inte hittat något jag ville ha, GWH's SU-27:a ger mig fortfarande ångest bara jag tänker på antalet dekaler och stenciler, fick jag plötsligt ett infall och köpte denna. Efter att ha beställt färg och masker kändes det idag som ett felköp, men med Tigern på surdegshyllan och grejer på väg är det väl bara att bryta ihop och försöka få ihop denna lövhög...
Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 20231016

LasseThid


Azgaron likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön 29 okt 2023 - 19:46

Det tror jag det bästa byggsatsen av J37 som finns.... Sitter inte inne i jetåldern men den verkar spännande ...
Hur var det på C 4 kan Du dela med lite bilder om Du har?
Jag som vanlig missade den som alla andra utställningar de senaste åren..sitter hemma och tuggar på naglarna...
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av LasseThid sön 29 okt 2023 - 19:55

Jag tog tyvärr inga bilder Sadolf.
Jag satt mest och byggde, men jag tog en tur in på utställningen och jösses vilka konstverk många skapar av sina modeller. Det var tur att jag satte mina framför mig på byggbordet...
Jag pratade med en del folk som stannade till och tittade på mina modeller och fick en del positiva kommentarer.
För mig kändes det dock som att det var fler besökare förra året.

LasseThid


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sadolf sön 29 okt 2023 - 20:54

Tack för info.. synd man inte varit med, det måste varit mycket att titta på... Kanske nästa år?
Sadolf
Sadolf


Till överst på sidan Gå ner

Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet. - Sida 3 Empty Sv: Titta vad brevbäraren kom med!!!! och annat som landat i hobbyrummet.

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet
 
Behörigheter i detta forum:
Du kan svara på inlägg i det här forumet