Vilka farhågor besannas för er?
+2
Azgaron
Obed
6 posters
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt
Sida 1 av 1
Vilka farhågor besannas för er?
När man bygger stridsvagnsbanden länk för länk så tänker man naturligtvis om det ska räcka eller bli en ful glipa. Vad händer? Givetvis blir det en ful jävla glipa. Okej nästa stridsvagn, annat fabrikat. Samma skala 1:72. Nähepp banden räckte inte denna gången heller
Okej det var inte förgäves, modellen får tjänstgöra som leksak åt sonen istället.
Någon som känner igen sig?
Okej det var inte förgäves, modellen får tjänstgöra som leksak åt sonen istället.
Någon som känner igen sig?
Obed
Sv: Vilka farhågor besannas för er?
Nog för att jag varit med om att banden inte räckt, men det var på Airfix gamla Panther med gummiband och ingen länk för länk!
Låter inte som nån höjdare dock, men jag kan tänka mig att din son blev glad!
Håkan
Låter inte som nån höjdare dock, men jag kan tänka mig att din son blev glad!
Håkan
Azgaron- Hedersomnämnande Modell Göteborg 2009
Känner igen mig direkt!
Jag tackar högre makter för Dragon Magic Links för de går ihop och sitter ihop oavsätt!
Sedan finns det ju alltid det vattentäta sättet att slippa glipor....Dragon DS eller sådana gummi-tracks som man oftast får i t.ex. trumpeterkits.
Det där med att de ständigt blir sådana J-vla glipor är nästan en universal lag för tank byggare
Jag tackar högre makter för Dragon Magic Links för de går ihop och sitter ihop oavsätt!
Sedan finns det ju alltid det vattentäta sättet att slippa glipor....Dragon DS eller sådana gummi-tracks som man oftast får i t.ex. trumpeterkits.
Det där med att de ständigt blir sådana J-vla glipor är nästan en universal lag för tank byggare
Warsawpact- Starwarsviritous
Känner inte igen detta, men jag har ju knappt byggt något!!!
Caverö
skulle klistra dekal som ska vara prisma-periskop till abrams förarplats 1:72. Man hoppades ju innerligt att dekalen skulle passa på det lilla stället men icke! Det är väl bara att glömma de andra periskopen. Måla så gott det går.
Man undrar varför tillverkaren inte kollar om sakerna passar. Fick måla dit rutorna istället.
Man undrar varför tillverkaren inte kollar om sakerna passar. Fick måla dit rutorna istället.
Obed
Det är därför det kallas modellbygge och inte modellmontering
Alltid lika trist när det inte passar men det blir säkert minst lika bra med din målning!
// Johan
Alltid lika trist när det inte passar men det blir säkert minst lika bra med din målning!
// Johan
johan r
Det har du rätt Johan. Du har även rätt i att målningen blev lika bra. Jädrans vad nöjd jag är Himla pilligt måleri med darrig hand. Men resultat ser inte så darrigt ut.
Obed
Nu vill vi se lite fotobevis här Hålla på å smygbygga så där .....man börjar ju bli nyfiken ju!
Janne.S- Moderator
Här smygbyggs det så det stänker.
Siktar på att ta med nämnd Abrams på fredag. Får se hur det blir med dekalerna. Köpte lite magiska medel som ska få dekalerna på plats. Men frågan är om vanlig klarlack under dekalen ändå hade varit bättre.
Nåväl får fortsätt att smygbygga vidare. Satte kameran på laddning ifall jag ids fota.
Siktar på att ta med nämnd Abrams på fredag. Får se hur det blir med dekalerna. Köpte lite magiska medel som ska få dekalerna på plats. Men frågan är om vanlig klarlack under dekalen ändå hade varit bättre.
Nåväl får fortsätt att smygbygga vidare. Satte kameran på laddning ifall jag ids fota.
Obed
först lacka sedan dekaler och på dekalerna diverse preparat som microsol....
Synd att jag missar mötet på fredag
Synd att jag missar mötet på fredag
Janne.S- Moderator
Revells T-72 M1 1/72 är en fröjd att bygga länkar på hjulställ. Inte en enda extralänk men det behövdes inte heller. Allt passar perfekt. Tysk precision. Vad glad man blir.
Obed
Liknande ämnen
» Airfix "new tool" - vilka?
» Färg? - Vilka fabrikat är bra för Airbrushing
» Vilka butiker har reor?
» Vilka onlinebutiker rekomenderar ni?
» Vilka 1/48 jets borde man ha?
» Färg? - Vilka fabrikat är bra för Airbrushing
» Vilka butiker har reor?
» Vilka onlinebutiker rekomenderar ni?
» Vilka 1/48 jets borde man ha?
IPMS Göteborg :: Modellsnack :: Allmänt